Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Du skal ikke være flau over å føle det sånn. Det er klart det er vondt å gå over tid og få håpet knust gang på gang. 
Det er helt naturlig med de tankene du har, og det er ikke rart eller teit i det hele tatt å kjenne på stress eller angst for å ikke få det til. Det er jo et stort ønske dere har, og dere har allerede lagt så mye i å skulle få det til. Fallhøyden blir ikke nødvendigvis noe mindre når man prøver lenge. ❤️ 

Håper så inderlig at du snart får den skatten du fortjener og lengter etter ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå jeg skjønner tankene dine så utrolig godt! Denne prøvekarusellen er en humpete vei med lite annet enn venting! Altså, her venter vi i ukesvis på EL. Og hva venter vi egentlig på? Jo, mer venting. I dpo-land venter og venter vi. Og selv om man jo selvsagt går fremover, så er det jo konstant venting! Til og med når man endelig ser de to etterlengtede strekene. Selvfølgelig blir vi overlykkelig dersom vi klarer dèt hinderet, men jammen ta må man vente der også. Det er ingenting jeg vil mer enn å bli gravid igjen, men skulle det skje så gruer jeg meg også. De første svangerskapsukene er grusomme og består av ingenting annet enn venting. Så det er fullstendig lov å ha de følelsene du har! :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsning 🤩🤩🤩 Du må ikke være flau over tankene dine, jeg tenker det er helt normalt med slike tanker. Det er lov å håpe på at det klaffer, jeg håper iallefall for deg 🤞🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo

Har ikke noe spennende å melde, men jeg tviler sterkt på at det blir noe denne gang :) det kjipe er at vi skal i navnefest til en baby på ikm. Vil aller helst ikke gå og alle eksperter råder jo til å bare gjøre det som bygger deg selv,og unngå det som bryter deg ned. Meeeeen, så er det disse forventningene da. Det er forventet at vi er der og er blide, selv om jeg aller helst bare vil grave meg ned.

Snakket med en lege på st Olavs. Lite hjelpsom fyr. Mener ikke at jeg skal utredes der og vil heller ikke gjøre noe annet ved neste innsett. Jaja. 

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg skjønner deg godt. Jeg skal selv bort akkurat den helga jeg har tenkt å teste... er så stor kontrast mellom positive og negative nyheter! Kan det være en idè for deg å dra dersom du tester positivt (du vil kanskje få svaret før dagen så) og droppe det dersom det er negativt? For jeg kan love deg at det ikke er noe særlig å være veldig trist i et slikt selskap... Jeg deltok en gang i et bryllup i sorg selv, og angrer etterpå på at jeg dro. Om arrangørene forventer at du kommer kan du kanskje skylde på sykdom? Koronasymptomer?

Uansett - 5 dpo og absolutt mulig at du har blitt gravid! :heiajente: Jeg heier på oss! Jeg er bare tre dager bak deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snik lest og fulgt med litt her 😊 må vel kanskje legge igjen et spor! Er du 5 dpo etter innsett? 😊 vi var prøvere i over to år sist vi prøvde, og har vært igjennom IVF selv. Er tøffe tak og runder, men rett før vi skulle ha innsett i et fryseforsøk så ble jeg gravid naturlig. Ingen feil er vist hos noen av oss, men kan vel fortsatt være noe hos meg som ikke er sett enda ettersom det tok tid sist. Har dagbok her selv, men har ikke skrevet noe om de rundene med prøverør vi hadde sist. 
Jeg vet hvor tøff rundene er med prøverør og mislykket forsøk! Håper håper du blir gravid snart 🤞🏻❤️❤️ Vil gjerne følge her videre!  
Noe grunn for at du ikke har noe tro på at du er gravid allerede 5 dpo forresten? Er det for å dempe skuffelsen? 😐 jeg håper og tror for deg🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du/dere må kjenne etter selv om dere klarer å gå på navnefesten. Jeg hadde iallefall glatt skyldt på sykdom hvis jeg hadde følt at dette greier jeg ikke. Tenker det er lov for å skåne seg selv og for å unngå irriterte folk som ikke klarer å sette seg inn i deres situasjon hvis dere er ærlige med de. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2020 den 20.14, Amatariel skrev:

Åh jeg skjønner deg godt. Jeg skal selv bort akkurat den helga jeg har tenkt å teste... er så stor kontrast mellom positive og negative nyheter! Kan det være en idè for deg å dra dersom du tester positivt (du vil kanskje få svaret før dagen så) og droppe det dersom det er negativt? For jeg kan love deg at det ikke er noe særlig å være veldig trist i et slikt selskap... Jeg deltok en gang i et bryllup i sorg selv, og angrer etterpå på at jeg dro. Om arrangørene forventer at du kommer kan du kanskje skylde på sykdom? Koronasymptomer?

Uansett - 5 dpo og absolutt mulig at du har blitt gravid! :heiajente: Jeg heier på oss! Jeg er bare tre dager bak deg.

Jeg heier på oss også 🥳🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2020 den 20.21, Love90 skrev:

Har snik lest og fulgt med litt her 😊 må vel kanskje legge igjen et spor! Er du 5 dpo etter innsett? 😊 vi var prøvere i over to år sist vi prøvde, og har vært igjennom IVF selv. Er tøffe tak og runder, men rett før vi skulle ha innsett i et fryseforsøk så ble jeg gravid naturlig. Ingen feil er vist hos noen av oss, men kan vel fortsatt være noe hos meg som ikke er sett enda ettersom det tok tid sist. Har dagbok her selv, men har ikke skrevet noe om de rundene med prøverør vi hadde sist. 
Jeg vet hvor tøff rundene er med prøverør og mislykket forsøk! Håper håper du blir gravid snart 🤞🏻❤️❤️ Vil gjerne følge her videre!  
Noe grunn for at du ikke har noe tro på at du er gravid allerede 5 dpo forresten? Er det for å dempe skuffelsen? 😐 jeg håper og tror for deg🤞🏻

Hei! Så kjekt av deg å hilse på :) har sneket litt hos deg også :ler:

Takk for gode ønsker! Jeg har ikke hatt innsett siden mai, ble spontan gravid i juni. Veldig uventa da vi har fått beskjed at pga tette eggledere så kan det ikke skje naturlig :) dessverre endte det i ma og hjemmeabort i august. 

Har forhåpentligvis innsett i uke 42 🤞 Har dere noen på frys igjen? Skal dere prøve hjemme en stund før dere evnt bruker fryseeggene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Du/dere må kjenne etter selv om dere klarer å gå på navnefesten. Jeg hadde iallefall glatt skyldt på sykdom hvis jeg hadde følt at dette greier jeg ikke. Tenker det er lov for å skåne seg selv og for å unngå irriterte folk som ikke klarer å sette seg inn i deres situasjon hvis dere er ærlige med de. 

Helt ærlig har jeg lite lyst pga corona. Det kommer gjester fra de verste områdene for smitte. Samtidig så har ikke vennskapet vært så godt, så er redd for at om vi trekker oss så er det spikeren i kista for vennskapet. Samtidig, hun vet alt vi har gått gjennom, men finner aldri tid eller bry til å spørre hvordan vi har det. Vennskapet er kanskje ikke så mye å spare på sånn egentlig. 

Takk for gode ord uansett. Veldig fint å få bekreftet at det er lov å være egoistisk innimellom 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hei! Så kjekt av deg å hilse på :) har sneket litt hos deg også :ler:

Takk for gode ønsker! Jeg har ikke hatt innsett siden mai, ble spontan gravid i juni. Veldig uventa da vi har fått beskjed at pga tette eggledere så kan det ikke skje naturlig :) dessverre endte det i ma og hjemmeabort i august. 

Har forhåpentligvis innsett i uke 42 🤞 Har dere noen på frys igjen? Skal dere prøve hjemme en stund før dere evnt bruker fryseeggene? 

Å det har du ja😅 

ja, leste at du hadde en MA, veldig trist at det skjedde og spesielt hos deg da du var så heldig å faktisk bli gravid naturlig🙁 Så ble usikker på om denne syklusen var et innsett eller ikke. Godt at du har å se frem til innsett om det skulle vise seg at du ikke blir gravid naturlig i mellomtiden, håper på at det siste skjer deg 😃

Vi har hatt to uttak der den første endte med innsett på dag 2 uten resultat, og fryst ned 6 befruktet egg på dag 2 eller 3, husker ikke. De turte ikke å la de gå til blasto da det var litt dårlig kvalitet. Så hadde et fryseforsøk på det ene egget på dag 2, Uten resultat, så ville de se om de 5 resterende overlevde til blasto etter opptining, noe ingen gjorde. 
uttak nr to fikk jeg satt inn et egg på dag to eller 3, (husker ikke) uten resultat. Men da var vi så heldige å fikk 4 blasto på frys🤩 skulle ha et fryseforsøk tre mnd senere, men ble gravid naturlig en mnd før. Så vi har da de 4 blasto på frys, så egentlig ganske enkelt å kunne starte der igjen😅 men så er det noe med det å begynne med de tøffe rundene igjen da😐 så vi har foreløpig avtalt prøving selv i 1,5 år, om det ikke går så får vi se da hva vi kommer frem til😊 men godt å vite at det kan være en reserve plan ! 
håper på å se at du lykkes med en graviditet snart hvertfall 🥰🤞🏻  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Neutral90 skrev:

Helt ærlig har jeg lite lyst pga corona. Det kommer gjester fra de verste områdene for smitte. Samtidig så har ikke vennskapet vært så godt, så er redd for at om vi trekker oss så er det spikeren i kista for vennskapet. Samtidig, hun vet alt vi har gått gjennom, men finner aldri tid eller bry til å spørre hvordan vi har det. Vennskapet er kanskje ikke så mye å spare på sånn egentlig. 

Takk for gode ord uansett. Veldig fint å få bekreftet at det er lov å være egoistisk innimellom 😏

Jeg ville ha skyldt på korona, si at med utviklingen på stedene gjester kommer fra føler du deg ikke trygg på å komme. Om det ikke skal mer til for å ødelegge vennskapet tenker jeg i hvert fall at dette ikke er noe du må utsette deg selv for. Ta vare på deg selv og psyken, så kan vi jo heller håpe at det er sjans for vennskapet til tross for at du takker nei til innbydelsen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo

IMG_20200916_075938.thumb.jpg.67c0a1cd3e979b49516838cd18560b6e.jpgKan det virkelig være sant? 😭😭😭

Rfsu er drittester da🙃 så tar det med en klype salt. Men den ser da positiv ut, eller? 

Edit: den er mye svakere på bilde enn på ekte, så nå tviler jeg nesten selv igjen 😂

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Åååå jeg ser! 😃🤞🏻🤞🏻Håper sånn at dette er babystrek! Hvor gøy hadde det ikke vært om du hadde blitt gravid naturlig igjen før neste IVF runden igjen da😃🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå lovende lovende!! Håper virkelig det ikke er en tulletest! Blir ulidelig spennende å vente til i morgen med ny. Har du noen andre testtyper da? Jeg anbefaler CB+.

Hadde vært helt magisk om du er gravid nå!! ♥ Og så håper jeg virkelig at jeg kommer etter... ble jo også gravid i juni med MA i august, så jeg er også klar for å bli gravid igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Love90 skrev:

Åååå jeg ser! 😃🤞🏻🤞🏻Håper sånn at dette er babystrek! Hvor gøy hadde det ikke vært om du hadde blitt gravid naturlig igjen før neste IVF runden igjen da😃🤞🏻

Ja, det er absolutt for mye å håpe på 🙈 kan vi virkelig være så heldige??? Tør ikke håpe før ikm i alle fall 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Amatariel skrev:

Ååå lovende lovende!! Håper virkelig det ikke er en tulletest! Blir ulidelig spennende å vente til i morgen med ny. Har du noen andre testtyper da? Jeg anbefaler CB+.

Hadde vært helt magisk om du er gravid nå!! ♥ Og så håper jeg virkelig at jeg kommer etter... ble jo også gravid i juni med MA i august, så jeg er også klar for å bli gravid igjen.

Ja, skal teste med make sure i morgen, det er tester jeg stoler på. Det er ildprøven, blir den prositiv tar jeg digital 🥰 holder igjen litt, for det er jo både tidlig og notorisk dårlig merke å teste med. 

Håper på det beste for både deg og meg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...