kaffemor Skrevet 1. januar 2023 #2461 Del Skrevet 1. januar 2023 Godt nytt år kjære deg! Håper så inderlig at det nå er din tur ❤️🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 1. januar 2023 #2462 Del Skrevet 1. januar 2023 Neutral90 skrev (14 timer siden): Masse masse godt nytt år til alle dere fine folka som leser, liker og skriver her inne ❤️ jeg er så glad i dere og dere har løftet meg mang en gang når ting har vært vanskelig. Det har vært noen skikkelig vanskelige tider i 2022, men jeg vil påstå at 2021 var verre 😅 for en trøst! Dagen i dag har vært bare oss med filmer, god mat og god drikke. Jeg går inn i 2023 med ro i sjelen. Jeg er helt sikker på at 2023 blir året der vi sikkert vet om vi blir foreldre eller ei. Sånt og sies er jeg veldig klar for en avklaring. Uansett utfall. Men, kroppen min har vist mange ganger at den gjerne blir gravid, så jeg håper det gjelder å finne rett egg mer enn noe annet ❤️ Dagens test var ikke veldig oppløftende, men jeg avventer til i morgen eller mandag før vi vet noe sikrere. Håper alle har en flott aften 🍾😘 Godt nyttår til deg også!❤️🎉 Jeg beundrer ditt mot og tålmodighet. Det må koste enormt med krefter. Spent på hvordan det gikk denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 2. januar 2023 #2463 Del Skrevet 2. januar 2023 Hvordan går det med deg?❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #2464 Del Skrevet 2. januar 2023 Hjertespar skrev (2 timer siden): Hvordan går det med deg?❤️ Det går nok ikke veien dessverre men det går helt greit. Min første følelse var lettelse. Jeg er så redd for ny abort.... vi gjennomførte dette siste innsettet va egne egg mest for å ha gjort det. Nå går vi all in for donasjon :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #2465 Del Skrevet 2. januar 2023 Ingen stigning og heller litt svakere test. Fikk 1-2 på digital både i dag og lørdag, dessverre. Skal følge med slik at det går mer ned, passe på at det ikke er en exu :-) Som skrevet over...jeg forventet ikke at det skulle gå og det går egentlig greit med meg. Håper bare ventetiden på eggdonasjon ikke er så lang. En mnd i kø nå, men 10 av de dagene var klinikkene stengt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supah Skrevet 2. januar 2023 #2466 Del Skrevet 2. januar 2023 En god klem til deg! Håper virkelig ikke du må vente lenge på eggdonasjon ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #2467 Del Skrevet 2. januar 2023 Supah skrev (55 minutter siden): En god klem til deg! Håper virkelig ikke du må vente lenge på eggdonasjon ♥️ Takk for klem og omtanke ❤️ er bare veldig glad vi har fått ballen til å rulle allerede og ikke må sette igang alt nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 2. januar 2023 #2468 Del Skrevet 2. januar 2023 Åh, lenge siden jeg var inne her, en stor nyttårsklem til deg❤️❤️❤️. Håper ventetiden for eggdonasjon ikke er så lang. Tok 4 måneder fra kontakt klinikk til første innsett for oss, og kunne fått innsett etter 2 måneder (ble litt ekstra ventetid pga korona). Håper det går like raskt for dere🤞! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 3. januar 2023 #2469 Del Skrevet 3. januar 2023 Så dumt at det ikke gikk denne gangen, men godt å lese at du allikevel har det greit ❤️ Håper denne donasjonsprosessen går fort. Får dere vite mye om donoren? Og dere må til utlandet, eller i Norge? Jeg er så sykt nysgjerrig på dette kjenner jeg. Jeg er liksom typen som gjerne vil hjelpe andre og donere bort ting jeg ikke trenger Ikke kan jeg bli blodgiver.. og jeg har tenkt tanken på om jeg kunne donert bort egg. For en flott gest å kunne hjelpe noen å oppnå ønsket sitt. Er helt fantastisk at det finnes kvinner som gjerne gjør det. 🥰 Lykke til! Håper virkelig ikke det blir en exu denne gangen! Og jeg må bare, siden jeg ikke har peiling. Men hvordan kan det blir exu når det er satt inn en blasto (?) i livmoren? Hvorfor roter den seg opp i egglederen. Ikke sikkert du kan svare, men høres ikke logisk ut i mitt hode så da blir jeg så nysgjerrig skjønner jo at det kan skje med naturmetoden. For da blir jo egget befruktet oppi eggledern Dagens avsporing i dagboka di Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. januar 2023 Forfatter #2470 Del Skrevet 3. januar 2023 Waldfee skrev (18 timer siden): Åh, lenge siden jeg var inne her, en stor nyttårsklem til deg❤️❤️❤️. Håper ventetiden for eggdonasjon ikke er så lang. Tok 4 måneder fra kontakt klinikk til første innsett for oss, og kunne fått innsett etter 2 måneder (ble litt ekstra ventetid pga korona). Håper det går like raskt for dere🤞! Nyttårsklem til deg også ❤️ herlig å lese. Skal dere bruke opp de dere har på frys? Eller husker jeg feil? Jeg håper det går raskt for oss. Vi er veldig generiske, så på den måten bør det gå raskt, men vi betalte også ekstra for å være garantert minst 4 blastoer og det betyr at det kan være vanskeligere å finne donor da de helst ønsker å satse på donor som før har produsert mange blastoer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. januar 2023 Forfatter #2471 Del Skrevet 3. januar 2023 Kakaoen skrev (7 timer siden): Så dumt at det ikke gikk denne gangen, men godt å lese at du allikevel har det greit ❤️ Håper denne donasjonsprosessen går fort. Får dere vite mye om donoren? Og dere må til utlandet, eller i Norge? Jeg er så sykt nysgjerrig på dette kjenner jeg. Jeg er liksom typen som gjerne vil hjelpe andre og donere bort ting jeg ikke trenger Ikke kan jeg bli blodgiver.. og jeg har tenkt tanken på om jeg kunne donert bort egg. For en flott gest å kunne hjelpe noen å oppnå ønsket sitt. Er helt fantastisk at det finnes kvinner som gjerne gjør det. 🥰 Lykke til! Håper virkelig ikke det blir en exu denne gangen! Og jeg må bare, siden jeg ikke har peiling. Men hvordan kan det blir exu når det er satt inn en blasto (?) i livmoren? Hvorfor roter den seg opp i egglederen. Ikke sikkert du kan svare, men høres ikke logisk ut i mitt hode så da blir jeg så nysgjerrig skjønner jo at det kan skje med naturmetoden. For da blir jo egget befruktet oppi eggledern Dagens avsporing i dagboka di Å så fint å lese at du har tenkt tanken! Det betyr enormt for oss som har behov for hjelp i Norge er reglene slik at donor må være åpen, dvs at når barnet blir 15 år kan de få vite hvem donor er dersom de vil. Vi som mottaker får vite lite om donor. Høyde, hår og øyefarge og hudfarge er det vi får vite. Som donor må du være mellom 25 og 35 og du får en symbolsk sum for "bryderiet". dersom du ender opp med å donere så må du vite at det betyr enormt ❤️ Det er faktisk en forhøyet risiko for exu ved ivf. Det at egg plasseres rett i livmor, kanskje plasseres litt for høyt osv. At egget ikke går naturens vei via eggleder og ned i livmor, men heller blir plassert og svever litt rundt før det eventuelt fester seg. Dagens test var like sterk, så nå er jeg litt nervøs. Nå har de gått over til å behandle exu mer med cellegift og da er det 3 mnd karenstid etterpå før nytt innsett og DET vil føles veldig tungt er jeg redd for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 3. januar 2023 #2472 Del Skrevet 3. januar 2023 Neutral90 skrev (26 minutter siden): Å så fint å lese at du har tenkt tanken! Det betyr enormt for oss som har behov for hjelp i Norge er reglene slik at donor må være åpen, dvs at når barnet blir 15 år kan de få vite hvem donor er dersom de vil. Vi som mottaker får vite lite om donor. Høyde, hår og øyefarge og hudfarge er det vi får vite. Som donor må du være mellom 25 og 35 og du får en symbolsk sum for "bryderiet". dersom du ender opp med å donere så må du vite at det betyr enormt ❤️ Det er faktisk en forhøyet risiko for exu ved ivf. Det at egg plasseres rett i livmor, kanskje plasseres litt for høyt osv. At egget ikke går naturens vei via eggleder og ned i livmor, men heller blir plassert og svever litt rundt før det eventuelt fester seg. Dagens test var like sterk, så nå er jeg litt nervøs. Nå har de gått over til å behandle exu mer med cellegift og da er det 3 mnd karenstid etterpå før nytt innsett og DET vil føles veldig tungt er jeg redd for. Jeg måtte faktisk lese om eggdonasjon for ble så nysgjerrig. Jeg er faktisk for gammel 😫 Er 36 år, så har da vippet over grensa. Men det hadde jo vært en fin ting å gjøre må jeg innrømme. Lager sykt fine barn, sånn objektivt sett altså Kanskje jeg finner noe annet å donere 🙈 Visste virkelig ikke dette med exu. Men blastoen (er det den er før den graver seg ned i livmora sant?) er kanskje designet for å vandre en stund uansett før den finner en plass å legge seg. Det tar jo noen dager fra eggstokken og ned til livmora om ikke jeg husker feil. Når kan de sjekke for exu? Uke 5 eller 6? Håper det er greit at jeg spør. Synes alt med kropp og spesielt forplantning er så sinnsykt fascinerende! Hadde jeg vært smartere og mer disiplinert hadde jeg heller blitt noe innen medisin 😂 oh well 🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. januar 2023 #2473 Del Skrevet 3. januar 2023 Verdens største klem til deg Håper for alt i verden at du ikke opplever en exu og at du får gjennomført eggdonasjonen raskt 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 3. januar 2023 #2474 Del Skrevet 3. januar 2023 Neutral90 skrev (På 2.1.2023 den 18.07): Ingen stigning og heller litt svakere test. Fikk 1-2 på digital både i dag og lørdag, dessverre. Skal følge med slik at det går mer ned, passe på at det ikke er en exu 🙂 Som skrevet over...jeg forventet ikke at det skulle gå og det går egentlig greit med meg. Håper bare ventetiden på eggdonasjon ikke er så lang. En mnd i kø nå, men 10 av de dagene var klinikkene stengt. Skjønner at du har opplevd exu før... kommer du til å teste for å eventuelt se at streken blir helt borte igjen, for å være sikker på at det ikke er exu? Hvordan oppfører HCG seg når det skjer? Er bare nysgjerrig... Sender deg uansett en klem og håper for din del du får en rask avklaring på om dette blir en graviditet eller ikke. Hvis ikke er det jo veldig bra at dere er i gang med eggdonasjons-prosessen. Håper og tror på en lykkelig slutt....til slutt ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 3. januar 2023 #2475 Del Skrevet 3. januar 2023 Neutral90 skrev (4 timer siden): Nyttårsklem til deg også ❤️ herlig å lese. Skal dere bruke opp de dere har på frys? Eller husker jeg feil? Jeg håper det går raskt for oss. Vi er veldig generiske, så på den måten bør det gå raskt, men vi betalte også ekstra for å være garantert minst 4 blastoer og det betyr at det kan være vanskeligere å finne donor da de helst ønsker å satse på donor som før har produsert mange blastoer... Jeg tenker masse på deg❤️ Vi har destruert de blastoene vi hadde på frys. Helt grusomt å gjøre, synes jeg, klarte ikke å la være å tenke på dem som «barna» våre, men mannen ville ikke gi dem videre til noen andre (hans genmateriale - hans avgjørelse måtte det bli) og jeg ønsker heller ikke flere barn nå. To er perfekt for oss, babytiden har vært supertøff med begge og vi er jo ikke unge. Vi må ha tid og krefter til de to flotte barna våre❤️❤️. Vi fikk ti egg ut og seks veldig gode blastoer. Var veldig heldige. Første innsett var mislykket da, men var helt sikkert nok blastoer der til et søsken vil jeg tro(orker ikke tenke på det😌). Donor hadde donert en gang før med barn som resultat, slik jeg forstod det - så da visste de at sjansen for flere gode blastoer var veldig bra😊. Håper det samme for dere! 🥰🥰🥰. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supah Skrevet 5. januar 2023 #2476 Del Skrevet 5. januar 2023 Hvordan har du det? ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 6. januar 2023 Forfatter #2477 Del Skrevet 6. januar 2023 Kakaoen skrev (På 3.1.2023 den 17.43): Jeg måtte faktisk lese om eggdonasjon for ble så nysgjerrig. Jeg er faktisk for gammel 😫 Er 36 år, så har da vippet over grensa. Men det hadde jo vært en fin ting å gjøre må jeg innrømme. Lager sykt fine barn, sånn objektivt sett altså Kanskje jeg finner noe annet å donere 🙈 Visste virkelig ikke dette med exu. Men blastoen (er det den er før den graver seg ned i livmora sant?) er kanskje designet for å vandre en stund uansett før den finner en plass å legge seg. Det tar jo noen dager fra eggstokken og ned til livmora om ikke jeg husker feil. Når kan de sjekke for exu? Uke 5 eller 6? Håper det er greit at jeg spør. Synes alt med kropp og spesielt forplantning er så sinnsykt fascinerende! Hadde jeg vært smartere og mer disiplinert hadde jeg heller blitt noe innen medisin 😂 oh well 🤷🏼♀️ Blasto er et befruktet egg på dag 5 og egget fester seg ca dag 6 eller 7. Så det flyter ikke rundt så lenge, men lenge nok til å feste seg på feil sted :-) Blodprøve kan indikere exu som oftest. Treg stigning i hcg er en indikasjon og da kan man se på ultralyd ila uke 5 om det er i livmor eller utenfor. Men det er lett å overse. Jeg var på ultralyd I uke 12 og fosteret målte til uke 10, dvs godt over 20 mm og fostersekken var 4 cm, da var det i eggleder og eggleder var allerede delvis ruptert uten at legen oppdaget det. Reproduksjon er absolutt veldig fascinerende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 6. januar 2023 Forfatter #2478 Del Skrevet 6. januar 2023 Waldfee skrev (På 3.1.2023 den 21.27): Jeg tenker masse på deg❤️ Vi har destruert de blastoene vi hadde på frys. Helt grusomt å gjøre, synes jeg, klarte ikke å la være å tenke på dem som «barna» våre, men mannen ville ikke gi dem videre til noen andre (hans genmateriale - hans avgjørelse måtte det bli) og jeg ønsker heller ikke flere barn nå. To er perfekt for oss, babytiden har vært supertøff med begge og vi er jo ikke unge. Vi må ha tid og krefter til de to flotte barna våre❤️❤️. Vi fikk ti egg ut og seks veldig gode blastoer. Var veldig heldige. Første innsett var mislykket da, men var helt sikkert nok blastoer der til et søsken vil jeg tro(orker ikke tenke på det😌). Donor hadde donert en gang før med barn som resultat, slik jeg forstod det - så da visste de at sjansen for flere gode blastoer var veldig bra😊. Håper det samme for dere! 🥰🥰🥰. Jeg husker det nå når jeg leser det ❤️ det er vanskelige valg, absolutt. Fint at dere også er kloke nok til å ha perspektiv på hva dere ønsker å orke å ha overskudd til 🌻 jeg håper veldig på det samme 😍🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 6. januar 2023 Forfatter #2479 Del Skrevet 6. januar 2023 (endret) Hjertespar skrev (På 3.1.2023 den 20.51): Skjønner at du har opplevd exu før... kommer du til å teste for å eventuelt se at streken blir helt borte igjen, for å være sikker på at det ikke er exu? Hvordan oppfører HCG seg når det skjer? Er bare nysgjerrig... Sender deg uansett en klem og håper for din del du får en rask avklaring på om dette blir en graviditet eller ikke. Hvis ikke er det jo veldig bra at dere er i gang med eggdonasjons-prosessen. Håper og tror på en lykkelig slutt....til slutt ❤️ Ja, tester til streken er borte nå er testen mye svakere og jeg blør, så noen dager til nå tenker jeg. Hcg når det er exu mener du? Da er det vanligvis en svak stigning, men alt for lite til å være levedyktig embryo. Og så tar det ofte lang tid for hcg å gå ned også. Det kan i sjeldne tilfeller være exu selv om hcg øker normalt, det er derfor alle som er gravid med ivf får tidlig ultralyd I uke 7, pga økt fare. Takk for gode ønsker ❤️og masse lykke til, skal du ha nytt forsøk snart? Endret 6. januar 2023 av Neutral90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 6. januar 2023 Forfatter #2480 Del Skrevet 6. januar 2023 Supah skrev (18 timer siden): Hvordan har du det? ♥️ Bah! Jo, takk som spør ❤️ jeg fikk en mye svakere test I går og I dag blør jeg litt. Så kroppen ordner heldigvis opp selv. Men det gjør så sykt vondt. Og så var det en dritt dag på jobb, nå føler jeg egentlig veldig synd i meg selv for å være ærlig :p mest glad for at vi har startet prosess mot eggdonasjon og håper veldig på kort ventetid. Hadde vi nå måtte begynt med utredning mot donasjon, kjøring til Trondheim og ventetid på donor fra scratch så hadde jeg vært mer motløs.... jeg skal vaske her, men så blir det bare sofa og noen glass vin resten av kvelden tror jeg.... takk som spør ❤️ håper du har det fint! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå