Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lest gjennom hele dagboka di nå. Utrolig trist, urettferdig og hjerteskjærende alt dere har gått gjennom, og fikk klump i halsen av at det ikke gikk veien denne gangen heller. 💔Beundrer ditt pågangsmot, samtidig som du er ærlig når alt føles dritt, og det er virkelig lov! Alle gode ønsker fra en fremmed på internett som ramlet over dagboka di💕

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det er helt ubegripelig hvor mye dere skal måtte gjennomgå. Jeg forstår bare ikke hvordan det kan være så ‘urettferdig’ fordelt, og at det skal være så vanskelig for dere…💔 

Jeg mister ikke håpet for deg❤️ Vi her inne kommer alltid til å støtte deg i se gode og de vonde dagene dine. Håper dagene er gode mot deg og at du får bearbeidet aborten godt❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere gode ❤

Uff, det er så tungt dette her.

Før dette innsettet var vi egentlig klar for å sette strek, men når det endte som det gjorde (igjen) så møter vi med sinne og pågangsmot. Til en viss grad i alle fall. 

Om to uker har vi avsluttende møte med st Olavs. Skal øve meg på det vi må si. For å være helt ærlig er jeg egentlig lamslått at vi har blitt gravid 5 ganger via ivf uten at de er villige til å lytte til oss angående ønsker og innspill om støttemedisin. Helt absurd holdning til pasienten at ingen har stoppet opp og lyttet til oss , til tross av 4 legemøter det siste året, der støttemedisin har vært tema. 

Kommer til å lytte til rådene st Olavs gir, men regner med veien videre blir utlandet. Jeg lener mot Finland. De snakker godt engelsk og det er en gjenkjenbar kultur. Vi ønsker å ha ett siste uttak der det gjøres pgta testing av embryo, altså gentesting for å se om embryo er friskt. Dersom vi setter inn friskt embryo, men mister likevel, vet vi at eggdonasjon er neste. 

Uansett, var på kontroll sist uke og jeg hadde mye rester. Skulle iflg protokoll hatt utskraping, men de ville prøve ny cytoteckur siden det er mer skånsomt  spesielt mtp situasjonen vi er i. Den kuren funket ikke og jeg sluttet å blø samme kveld... ny kontroll i morgen og regner med det ender i utskraping.  

Takk, alle gode ❤

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg allerede ligget noen timer på sengepost i påvente av operasjon. Gleder meg til å sette strek ved dette svangerskapet i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode klemmer til deg i en tung og tøff tid❤️ 
så må jeg bare si at jeg ikke kan skjønne at du ikke kunne få noe støttemedisiner av st.olav under graviditet! Hvorfor er de så tvære på det da? Synes det er sykt og utrolig kaldt og dårlig gjort å ikke følge deg bedre opp enn det de har gjort! 
Håper du får bedre oppfølging til neste steg! Så synes jeg det er så urettferdig at noen må ha en så lang og tung vei til ønsket om et barn😞 synes du er utrolig tøff og sterk ❤️ Jeg håper du får lyktes snart! Er det lang ventetid i finland da? Håper du blir gravid i mellom tiden av deg selv jeg❤️ 

utrolig kjipt at det endte med utskraping! Måte på hva du må igjennom i denne prosessen! Skulle ikke vært lov med så mye😞 mange gode klemmer til deg❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg synes bare det er så utrolig trist at det endte på denne måten, merker jeg sliter litt med å finne passende ord 😭😥 hadde bare virkelig troen, alt virket jo så lovende. Synes det er helt vanvittig at du ikke får ønsket støttemedisin?? 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (13 timer siden):

Uff jeg synes bare det er så utrolig trist at det endte på denne måten, merker jeg sliter litt med å finne passende ord 😭😥 hadde bare virkelig troen, alt virket jo så lovende. Synes det er helt vanvittig at du ikke får ønsket støttemedisin?? 🤯

Det går bra, jeg vet ikke alltid selv hva jeg skal skrive ❤ blir på en måte tom på å finne nye ord som beskriver det samme. 

Jeg har jo fått blodfortynnende, men jeg mener selv at siden jeg har autoimmun sykdom bør jeg kvalifisere for noe annet i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (På 5.11.2021 den 12.44):

Mange gode klemmer til deg i en tung og tøff tid❤️ 
så må jeg bare si at jeg ikke kan skjønne at du ikke kunne få noe støttemedisiner av st.olav under graviditet! Hvorfor er de så tvære på det da? Synes det er sykt og utrolig kaldt og dårlig gjort å ikke følge deg bedre opp enn det de har gjort! 
Håper du får bedre oppfølging til neste steg! Så synes jeg det er så urettferdig at noen må ha en så lang og tung vei til ønsket om et barn😞 synes du er utrolig tøff og sterk ❤️ Jeg håper du får lyktes snart! Er det lang ventetid i finland da? Håper du blir gravid i mellom tiden av deg selv jeg❤️ 

utrolig kjipt at det endte med utskraping! Måte på hva du må igjennom i denne prosessen! Skulle ikke vært lov med så mye😞 mange gode klemmer til deg❤️

Nei, si det, ikke godt å si hvorfor de er så vanskelig 😒 spesielt siden medisinen jeg ønsket ikke gjør noe skade. Jaja. Vi skal være ærlig når vi har avsluttende samtale om noen uker. 

Klem tilbake ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (4 minutter siden):

Det går bra, jeg vet ikke alltid selv hva jeg skal skrive ❤ blir på en måte tom på å finne nye ord som beskriver det samme. 

Jeg har jo fått blodfortynnende, men jeg mener selv at siden jeg har autoimmun sykdom bør jeg kvalifisere for noe annet i tillegg...

Har du noe konkret du kunne ønske du hadde fått? Brukt prednisolon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

Har du noe konkret du kunne ønske du hadde fått? Brukt prednisolon? 

Ja, brukt prednisolon mer eller mindre i to år nå. Markant bedre resultat ved uttak med prednisolon.  Jeg har også blitt gravid på halvparten av innsettene med prednisolon,  men har ikke gjort at jeg har kommet forbi uke 8. 

Ønsker å prøve plaquenil, som også er immundempende. Det er gjort noen lovende studier som viser gode utfall for pasienter i mine sko ved bruk av plaquenil, men st Olavs sier så lenge man ikke har aktivt utbrudd av autoimmun sykdom vil de ikke gi denne medisinen. (Helt ærlig, hadde jeg utbrudd av sykdommen min ville jeg uansett vært så syk at ivf ville vært utelukket.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (35 minutter siden):

Ja, brukt prednisolon mer eller mindre i to år nå. Markant bedre resultat ved uttak med prednisolon.  Jeg har også blitt gravid på halvparten av innsettene med prednisolon,  men har ikke gjort at jeg har kommet forbi uke 8. 

Ønsker å prøve plaquenil, som også er immundempende. Det er gjort noen lovende studier som viser gode utfall for pasienter i mine sko ved bruk av plaquenil, men st Olavs sier så lenge man ikke har aktivt utbrudd av autoimmun sykdom vil de ikke gi denne medisinen. (Helt ærlig, hadde jeg utbrudd av sykdommen min ville jeg uansett vært så syk at ivf ville vært utelukket.)

Åja , har ikke hørt om. Hva sier de på sykehuset om hvorfor de tror det aldri vil sitte hos deg da? Det må jo være en årsak og ikke tilfeldigheter når det skjer så mange ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Åja , har ikke hørt om. Hva sier de på sykehuset om hvorfor de tror det aldri vil sitte hos deg da? Det må jo være en årsak og ikke tilfeldigheter når det skjer så mange ganger. 

De mener det er pga autoimmun sykdom, vi har fått oppgitt 40% sjanse pr graviditet, og at de fleste får det til hvis de bare ikke gir opp. På en måte oppløftende, samtidig ikke siden vi må ha ivf og alt blir da så mye dyrere og alt tar så sykt mye lengre tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (20 minutter siden):

De mener det er pga autoimmun sykdom, vi har fått oppgitt 40% sjanse pr graviditet, og at de fleste får det til hvis de bare ikke gir opp. På en måte oppløftende, samtidig ikke siden vi må ha ivf og alt blir da så mye dyrere og alt tar så sykt mye lengre tid. 

Håper virkelig det løser seg 🥰❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Neutral90 skrev (29 minutter siden):

Et det større sjanse for SA og MA når man har en autoimmun sykdom? Har det selv og har aldri hørt at det er større sjanse 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (30 minutter siden):

Et det større sjanse for SA og MA når man har en autoimmun sykdom? Har det selv og har aldri hørt at det er større sjanse 🤔

Det spørs litt hvilken, tror jeg 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 timer siden):

Det spørs litt hvilken, tror jeg 🤔

Okei, synd at hvis man har plager fra før også skal man få dette problemet pga en kronisk sykdom man har, veldig uretferdig!
Sykt hvor mye uflaks du har hatt da hvis de tror det er pga denne sykdommen du har mistet og de sier det er 40% sjanse pr graviditet! Skjønner det er tøft å fortsette å fortsette, men ikke gi opp! Jeg har troa på at det går til slutt, med noen andres syn inn i dette enn de på st.olav. Bare synd at dere må igjennom så mye for å få et barn❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (14 minutter siden):

Okei, synd at hvis man har plager fra før også skal man få dette problemet pga en kronisk sykdom man har, veldig uretferdig!
Sykt hvor mye uflaks du har hatt da hvis de tror det er pga denne sykdommen du har mistet og de sier det er 40% sjanse pr graviditet! Skjønner det er tøft å fortsette å fortsette, men ikke gi opp! Jeg har troa på at det går til slutt, med noen andres syn inn i dette enn de på st.olav. Bare synd at dere må igjennom så mye for å få et barn❤️

That's life  ❤ takk likevel.

Om enn, så har dette styrket forholdet med mannen enormt, duct tape kan ikke sammenlignes engang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...