Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (49 minutter siden):

Ja, nei vi var litt naive som trodde at 2021 skulle være bedre enn 2020 😅🙈 Kan bare bli bedre nå 🤞

Up-hill climb 🤞🏻 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så dumt å høyra.

Lykke til ❤️

Har du hørt om detta her forresten? Eg er ikkje noko ekspert, men fant det i ein tråd her på kvinneguiden (husker ikkje kven det var diverre). Lagra linken i tilfellet det vart vanskelig for oss å bli gravid igjen.

https://www.ivfserum.com/infection-screening/

Har du høyrt om det der @Amatariel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (8 timer siden):

Så dumt å høyra.

Lykke til ❤️

Har du hørt om detta her forresten? Eg er ikkje noko ekspert, men fant det i ein tråd her på kvinneguiden (husker ikkje kven det var diverre). Lagra linken i tilfellet det vart vanskelig for oss å bli gravid igjen.

https://www.ivfserum.com/infection-screening/

Har du høyrt om det der @Amatariel ?

Vi har sendt inn til de, uten funn :) har også utført samme type test i Norge i senere tid, der de tar biopsi av livmorslimhinnen. Også uten funn. Så det er tilsynelatende fine forhold i livmor, samtidig tydeligvis ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en situasjon du er i neutral🥺 Veldig kjipt at du måtte vente med behandling til fødeavdelingen åpner igjen.. Håper virkelig 2021 behandler dere bedre fra nå av! Det fortjener du virkelig❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Neutral90 said:

Vi har sendt inn til de, uten funn :) har også utført samme type test i Norge i senere tid, der de tar biopsi av livmorslimhinnen. Også uten funn. Så det er tilsynelatende fine forhold i livmor, samtidig tydeligvis ikke :(

Ja skjønner, greitt å vita at det ikkje er det som gjer det på ein måte. Håper du ikkje må venta alt for lenge på hjelp ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære @Neutral90!

Det er en stund siden jeg var her inne nå, hva du må gå igjennom :( 

sender over en stor stor klem og satser på at tiden som kommer bringer litt mer hell og lykke! ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiley90 skrev (På 31.1.2021 den 14.58):

Kjære @Neutral90!

Det er en stund siden jeg var her inne nå, hva du må gå igjennom :( 

sender over en stor stor klem og satser på at tiden som kommer bringer litt mer hell og lykke! ❤️

Stor klem tilbake ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd1

Søndag morgen skulle jeg ta mifegyne som stanser kroppens reaksjon til progesteron. Dessverre spydde jeg rett etterpå. Med stengt gynpol og stengt føde OG med tidenes snøvær hadde jeg et problem. Gynpol på nærmeste sykehus 2 t unna mente jeg måtte ta mifegyne, selv om jeg ikke fikk denne i august, men det er nå en annen historie 🙄

Fikk hjelp av en super legevaktlege som organiserte med lokalsykehuset at jeg måtte slippe å kjøre de 2 timene for å hente ut en medisin i det været. Tror hun gjorde det litt til en prinsippsak at jeg ikke skal lastes unødig bare fordi vi har et sykehus som ikke evner å tiltrekke seg kompetent personell i den grad at de kan ha fulle åpningstider året rundt. 

Fordi jeg bor i fergeland, og det er sterkt redusert antall avganger på søndager, tok jeg første mulige avgang. Når jeg var på fergen ringte legevaktlegen. Beskjeden var at akuttlegen skulle ringe når de hadde fått hentet ut medisinen. Det var visst ikke så enkelt, siden gynpol sitt medisinskap var strengere bevoktet enn Nord Korea. 

Og der skjedde det en kommunikaskonsfeil. Jeg satt i 3 t (!) utenfor akutten og ventet på telefon. Akuttlegen satt 12 meter fra meg og ventet på meg. Til slutt ringte jeg opp og han bare "hvor er du? Vi har ventet så lenge på deg" 🙄🙄🙄🙄

Sååå ja. Ble både sint og følte meg som verdens største idiot. Men ny tabl ble det. 

Nå er jeg på sykehuset og gjennomfører aborten. 

Det jeg skulle ønske jeg hadde blitt fortalt var hvor stor sjansen for blødning etter mifegyne er. Jeg trodde jeg aborterte i går og ba om sjekk i dag før vi startet. Dessverre er ikke alt ute og jeg må likevel bruke cytotec. 

Det som gjør meg mest sint her og må er det at jeg føler jeg ikke blir tatt alvorlig. Jeg ba om kvalmestillende. Får jeg det? Nei. Jeg sa at voltaren ikke er godt nok, men de skal absolutt prøve. Jeg har jo gjort dette før. 2 ganger! Jeg vet hvor vondt det er. Kan de ikke bare tro på meg? 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kjære deg, nå syns jeg du er veldig uheldig og må igjennom unødvendig mye vondt! :( Helt enig i at det ikke virker som du blir tatt på alvor. Muligens en klage er på sin plass når den verste stormen her har lagt seg.

Tenker veldig mye på deg i dag sadhugsmiley.gif.06b1286d3cfa6629f9f0a2633643d7c0.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, her har du vært voldsomt uheldig! Sier de hvorfor du ikke kan få kvalmestillende da? Synes det virkelig veldig unødvendig å nekte deg i en slik prosess. Samme med smertestillende egentlig, dersom du har gjort dette to ganger tidligere og vet at voltaren ikke er nok for deg burde de ta det på alvor! Er tross at pasienten som kjenner kroppen sin best. Håper virkelig det snur for deg snart, du fortjener at ting skal gå litt mer på skinner nå. Tenker på deg mens du må gjennom det her❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (1 minutt siden):

Uff, her har du vært voldsomt uheldig! Sier de hvorfor du ikke kan få kvalmestillende da? Synes det virkelig veldig unødvendig å nekte deg i en slik prosess. Samme med smertestillende egentlig, dersom du har gjort dette to ganger tidligere og vet at voltaren ikke er nok for deg burde de ta det på alvor! Er tross at pasienten som kjenner kroppen sin best. Håper virkelig det snur for deg snart, du fortjener at ting skal gå litt mer på skinner nå. Tenker på deg mens du må gjennom det her❤️ 

Gode Noldi ❤️

Jeg ba om kvalmestillende og sterkere smertestillende, kvalmestillende var ok sa sykepleier. så kom legen innom og i forbifarten ba han sykepleier bekrefte at "hun får paracet og voltaren?" og da ble det slik da, sykepleier kom med paracet og voltaren :sur: Gidder ikke. Sykepleier sier de legger veneflon om voltaren ikke gir nok, og det er fint, men det føles litt unødvendig når jeg tross alt vet at det ikke er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (11 minutter siden):

Nei kjære deg, nå syns jeg du er veldig uheldig og må igjennom unødvendig mye vondt! :( Helt enig i at det ikke virker som du blir tatt på alvor. Muligens en klage er på sin plass når den verste stormen her har lagt seg.

Tenker veldig mye på deg i dag sadhugsmiley.gif.06b1286d3cfa6629f9f0a2633643d7c0.gif

Ja, det er ikke lett å bo uti røkla 😅 Takk kjære deg ❤️

Har faktisk klaget før. Etter det som viste seg å være utenfor livmoren, for da fikk jeg dårlig behandling. Husker sykepleier sa at grunnen til at cytotec ikke virket var fordi jeg bare låg i sengen og gjorde ingenting 🥺 Dustedame. Det jeg lærte av den klagen, var at steg 1 alltid er dialogmøte med den du vil klage til og det skal mye til for at jeg gidder det igjen. Overlegen legger seg jo alltid flat og beklager, men hva er verdien i at noens sjef sier unnskyld? 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (Akkurat nå):

Uff, så utrolig trasig! Alle mine tanker går til deg i dag ❤️

Klem ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet 😞 Hvorfor skal det være så innmari vanskelig! Du får ha lav terskel for å be om veneflon. Det er bare så drøyt! Når man er i den situasjonen så skulle man heller gitt litt ekstra, enn for lite. 🤬 

Sender deg varme tanker 💜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting, siden jeg er i klagehumør. 

Når man skal utføre abort får man med seg en brosjyre fra gynpol. 

Sykepleier beklaget på forhånd, for denne brosjyren var skrevet for de som skulle ha valgt provosert abort. 

Det er skrevet blant annet "Det er for sent å angre seg når du har tatt denne medisinen..." og "du kan starte med prevensjon med det samme."

Sånn rent praktisk krever det lite å ha to eksemplarer av en egenprodusert brosjyre liggende. Selv om dette er litt flisespikkeri. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (1 minutt siden):

Herlighet 😞 Hvorfor skal det være så innmari vanskelig! Du får ha lav terskel for å be om veneflon. Det er bare så drøyt! Når man er i den situasjonen så skulle man heller gitt litt ekstra, enn for lite. 🤬 

Sender deg varme tanker 💜

Ja, jeg vil helst bare sove meg gjennom det verste for å være ærlig 😬 takk for omtanke ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hva er det du sier? 😫  Som sykepleier gjør det vondt i hjertet mitt å lese hvordan du blir behandlet. Er det noe jeg har lært så er det å lytte til pasienten og deres erfaringer. Makan til brødhuer, kjenner jeg blir GIGAprovosert! Når jeg gjennomgikk cytotec fikk jeg oxycontin, voltaren og oxynorm ved en litt senere anledning og jeg hadde fremdeles vondt (kjenner jeg blir uvel av tanken å sku bare fått voltaren og en paracet...). Kan bare se for meg hva du gjennomgår nå, kjære du.. Sender deg alt av varme tanker idag, nå skal det være nok med de vonde opplevelsene ❤️  

Endret av SUPERMIRI
En liten edit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (4 minutter siden):

Det er skrevet blant annet "Det er for sent å angre seg når du har tatt denne medisinen..." og "du kan starte med prevensjon med det samme."

Dette er ikke flisespikkeri. Det koster SÅ lite å trykke opp ekstra brosjyrer. Skulle du finne på å klage på behandling, så er det defintivt et «tips» til forbedring jeg hadde slengt på 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...