Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Syklusdag 6. 5 desember. 

En vanskelig merkedag. I dag markerer to år siden vi startet prosessen med ivf. 

Vi var forhåndsklarert og trengte ikke noe utredning. Vi skulle gifte oss i etter nyttår og ville ordne alt slik at vi kunne starte tett etter bryllupet. 

Aldri i vår villeste fantasi tørte vi å håpe på at det skulle gå på første forsøk. 

Samtidig, aldri hadde vi trodd vi skulle vært ivf-pasienter i to år uten å engang være gravid. 

Det å ikke vite når vi oppfyller målet er en tung bør. Den er tung fordi vi har vært prøvere så lenge nå, ja tre år faktisk. Det er som en konstant sten på ryggen. 

5 desember er en kjedelig merkedag! 😒

Edit;

Vi har hatt mange gode opplevelser som barnløse også. Vi har fine hobbyer og en hverdag vi trives i. Det vanskelige er hvordan vi er i en vente-posisjon som vi ikke vet hvor lenge varer. 

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjipt med slike merkedager💗.  Husker jeg hadde termin med en graviditet jeg mistet, det var 29. november og trist å komme til den dagen både første gang og så enda et år uten å være gravid. Men i år testet jeg da positivt 30. november, to år etter «opprinnelig» termindato. Neste 5. desember er du gravid eller har en liten en på fanget 🤞💗. Du er ung og du kan bli gravid, dette kommer til å gå, selv om ventetiden er veldig veldig tøff! 

Jeg har hørt litt på den svenske Ruvarpodden, synes den er veldig bra, de har dessverre lagt ned nå da siden begge har fått to barn hver etterhvert, men alle episodene ligger ute. Hun ene kommenterte at alt ble så mørkt under IVf, hun lurte på om hun kom til å miste den lette og glade siden av seg selv. Det kan man kjenne på, at man har en slik stein som du skriver på ryggen, som trykker en litt ned. Det er jo ganske rart at det er så lite fokus på hvor ille det er å oppleve ufrivillig barnløshet, når samfunnet ellers er så fokusert på viktigheten av å få barn... det er ikke bra. Sender deg en styrkeklem, og du virker jo å være godt i rute for innsett før jul!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være utrolig tungt å ha holdt på med dette så lenge, håper virkelig det blir deres tur snart. Det kommer til å gå en dag! Sender deg noen klemmer ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må virkelig ha mange gode egenskaper for å holde ut i denne situasjonen i så lang tid, og ikke la deg overdøves av tunge dager. Supert å høre at dere har en fin hverdag og hobbyer dere liker å drive med😍 Tror det er superviktig når man er langtidsprøver! Håper virkelig det blir deres tur snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Waldfee

Takk for gode tips 🌺🥰 skal vurdere å lytte. Jeg er litt ambivalent om dette med prøverør og hvor mye oppmerksomhet som jeg skal gi det i hverdagen. Jeg har prøvd å ikke tenke på det, men da gikk jeg på en smell. Det funker altså ikke å gjemme tankene, men jeg er samtidig redd for å kjenne på frykten og tankene. Jeg prøver å finne ut hva som skader meg minst både her og nå OG in the long run. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dovendyr1 skrev (3 timer siden):

Det må være utrolig tungt å ha holdt på med dette så lenge, håper virkelig det blir deres tur snart. Det kommer til å gå en dag! Sender deg noen klemmer ♥️

Takk ❤️ du er så god. Håper dere har det fint 🥰

Noldi skrev (29 minutter siden):

Du må virkelig ha mange gode egenskaper for å holde ut i denne situasjonen i så lang tid, og ikke la deg overdøves av tunge dager. Supert å høre at dere har en fin hverdag og hobbyer dere liker å drive med😍 Tror det er superviktig når man er langtidsprøver! Håper virkelig det blir deres tur snart!

Vel, jeg har vært overdøvt mange ganger 😅 er på en endre plass nå, heldigvis. Håper det blir snart både for deg og meg ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en reise dere har hatt, og så tungt det må ha vært. Jeg håper så inderlig at det snart er deres tur, det unner jeg dere virkelig. Sender deg en god klem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er en tung merkedag å passere. 💕 Er også imponert over hvor sterkt du klarer å stå i dette. Du er tøff 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har og "jubileum" i desember, samme tid for oss, prøvd i tre år, to år med ivf. Det er tøffe tak! Håper dere lykkes snart 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (På 6.12.2020 den 15.47):

For en reise dere har hatt, og så tungt det må ha vært. Jeg håper så inderlig at det snart er deres tur, det unner jeg dere virkelig. Sender deg en god klem ❤️ 

Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegasus skrev (På 6.12.2020 den 16.26):

Skjønner det er en tung merkedag å passere. 💕 Er også imponert over hvor sterkt du klarer å stå i dette. Du er tøff 💕

Vel, det er virkelig mye opp og ned, selv om jeg opplever mer følelsekontroll ila de siste mnd 😅 Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brigid skrev (På 9.12.2020 den 19.32):

Vi har og "jubileum" i desember, samme tid for oss, prøvd i tre år, to år med ivf. Det er tøffe tak! Håper dere lykkes snart 💜

Åh Brigid, jeg har tenkt på deg. Denne reisen er seig. Tøffe tak, som du skriver. Håper vi begge lykkes snart ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 11

Ultralyd i morgen. 

Er så nervøs. Har hatt skikkelig angst den siste uka. Vanskelig å være en god kollega og å konsentrere seg. 

Er livredd for at det ikke blir innsett. Samtidig har en ny frykt vokst i meg. For hva om vi blir gravid? Hvordan skal jeg takle det? 😂 Ser ikke for meg at jeg skal greie å være helt cool altså. 

Eggløsningstest har økt, men er langt fra positiv. Må bli positiv innen søndag, eller ikke før på onsdag. Skjer det man el tirsdag blir det ikke innsett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (24 minutter siden):

Cd 11

Ultralyd i morgen. 

Er så nervøs. Har hatt skikkelig angst den siste uka. Vanskelig å være en god kollega og å konsentrere seg. 

Er livredd for at det ikke blir innsett. Samtidig har en ny frykt vokst i meg. For hva om vi blir gravid? Hvordan skal jeg takle det? 😂 Ser ikke for meg at jeg skal greie å være helt cool altså. 

Eggløsningstest har økt, men er langt fra positiv. Må bli positiv innen søndag, eller ikke før på onsdag. Skjer det man el tirsdag blir det ikke innsett. 

Så spennende! Klart det er vanskelig å ha plass til fleire tankar når ein har så store ting på gong 😊 Er det slik at kollegaene dine veit om prosessen du er inne i?

Når du blir gravid kjem du heilt sikkert til å vere litt på tuppa i starten. Men eg reknar med at du får tidlig UL og sånt sidan du er i ein slik prosess? Å få sikre livstegn og bekreftelse på at ting er normalt hjelper ofte litt for å få senka skuldrene.

Lykke til i morgon!! ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilmimo skrev (6 minutter siden):

Så spennende! Klart det er vanskelig å ha plass til fleire tankar når ein har så store ting på gong 😊 Er det slik at kollegaene dine veit om prosessen du er inne i?

Når du blir gravid kjem du heilt sikkert til å vere litt på tuppa i starten. Men eg reknar med at du får tidlig UL og sånt sidan du er i ein slik prosess? Å få sikre livstegn og bekreftelse på at ting er normalt hjelper ofte litt for å få senka skuldrene.

Lykke til i morgon!! ❤️❤️❤️

Takk for lykkeønskninger ❤️❤️

Jeg jobbet mye for å være cool i sommer, og fikk det egentlig til. Så ble jo alt knust med den MA 😕 men du hr rett, vi får heldigvis ultralyd ila uke 7 :) utrolig hvor mye det kan berolige. Har du dagbok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SUPERMIRI skrev (9 minutter siden):

Åå, dette blir spennende! Masse lykke til i morgen ❤️  

Tusen takk, håper det går bra med dere 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (10 minutter siden):

Lykke til i morgen 🤞🏻❤️

Takk ❤️ håper dere har det godt 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Cd 11

Ultralyd i morgen. 

Uff, angsten har blitt en uønsket venn av meg og i denne prosessen.. 

Sender deg mange "positive" tanker 😅 

Og kanskje det kan hjelpe å tenke et steg av gangen (lettere sagt enn gjort) men først gravid, så kan du tenke på det da liksom? Ikke vet jeg, sender deg uansett en god klem 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...