Gå til innhold

Å spise kjøtt må forbys i Norge fra og med idag, kjøtt skal ikke spises!! De som spiser kjøtt må få store straffer/bøter!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Tutte skrev:

Kom gjerne med flere seriøse kilder som beviser det du sier. Holder ikke å legge ut noe man skriver selv om så viktige påstander.

Here we go again. 

Veganere må ta kosttilskudd for vitaminb12, jod, vitamin d, omega 3 osv. Folk som spiser kjøtt anbefales forresten også å ta kosttilskudd, spesielt folk som drikker mye alkohol har en tendens til å ha stor mangel på b12.

Det med vegansk livsstil er jo her for å bli og interessen er økende. Selv er jeg ikke vegetarianer engang, men jeg ønsker veldig gjerne det en dag. Norge er progressivt og vil nok få langt flere veganere i fremtiden. Det å benekte veganer livsstil er like hodeløst som å være klimafornektere eller å tro at jorda er flat. Dessverre finnes det stor sammenheng mellom høyreradikale og utskjelling av diverse sunne idealer. 🤔 Unyttige idioter og bortkasta oksygen spør du meg.

https://www.greatestphysiques.com/female-physiques/grace-beverley/

Her har vi en av maaange eksempler på fitness-utøvere som har vegansk kosthold. Har du noen gang sett en vakrere rumpe i hele ditt liv? Trangere ræv enn en 7åring skal jeg si deg.

Anonymkode: 07b9b...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonGangerTo skrev:

Jeg er sykt glad i kjøtt, spesielt lam og gris. Sprøstekt bacon (hmmm, bacon!!! 🤤)med speilegg er digg! 

Du kommer aldri til å få viljen din, TS! Kjøtt er godt! 🥓🥓🥓🥓🥓🥓🥓🥓🥓🥓🥓🥩🥩🥩🥩🥩🥓🥓🥓🥓🥓🥓🥓🥓🥓🥓

Enig, minus pølser og gris. Elsker biff da. Skal vi spise en blodig biff sammen en dag? 😈

Anonymkode: bc8bc...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uttales sjøtt men skrives kjøtt!

Anonymkode: de018...b8d

Nei det gjør det ikke.

Anonymkode: bc8bc...610

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig, minus pølser og gris. Elsker biff da. Skal vi spise en blodig biff sammen en dag? 😈

Anonymkode: bc8bc...610

Ikke glad i biff, men resten, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonGangerTo skrev:

Ikke glad i biff, men resten, ja. 

Kanskje en grill med ulike godsaker på da 😋

Anonymkode: bc8bc...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kles produksjonen forurenser mye mer enn kjøtt industrien. Så da må vi nesten slutte å handle på salg hvor kvantitet går over kvalitet osv. 

Anonymkode: 916cf...d66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xfs367

Egentlig vil jeg gjerne slutte å spise kjøtt, og er helt med på alle argumentene mot kjøtt. Problemet er bare at jeg er så redd jeg skal bli som dere: vond, tverr, høy på pæra, lettkrenkelig, humørløs, misjonerende og bare generelt sur og ulikbar. Det er det eneste som holder meg igjen. Jeg lurer på om det kanskje er noe i det å spise kjøtt, noe vi ikke kjenner de biokjemiske mekanismene bak ennå, at man mangler noe (eller har for mye av noe?) hvis man ikke spiser kjøtt, og at det er derfor man blir en sånn stressa pekefinger-person.

Endret av xfs367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kles produksjonen forurenser mye mer enn kjøtt industrien. Så da må vi nesten slutte å handle på salg hvor kvantitet går over kvalitet osv. 

Anonymkode: 916cf...d66

Har lest et sted at veganere er opptatt av hva slags klær og stoff de bruker, altså mer enn å bare kutte ut pels.

Forresten burde du være forsiktig med orddeling. *klesproduksjonen *kjøttindustrien. Finnes en regel som jeg ikke husker i forbifarten, men tror ikke man skal dele ord overhodet. 

Anonymkode: 07b9b...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å slutte å spise kjøtt. Jeg kommer aldri til å kutte det ut. Men jeg ser selvfølgelig at det er endel å jobbe med når det gjelder klima og dyrs rettigheter. 

Dette minner litt om slik det var tidlig på 1900-tallet. De som ønsket ar alkohol skulle helt bort og de som mente at alkohol løste alt. Så fikk vi en forbudstid som ikke løste noenting. Men etter forbudstiden så ble alkohol mer regulert og det var en bedre løsning enn forbud. 

Vi trenger kanskje noe lignede med kjøtt? Jeg vet ikke. En kjøttfri dag på jobb er et alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kågebruker skrev:

Det er ingen grunn til å slutte å spise kjøtt. Jeg kommer aldri til å kutte det ut. Men jeg ser selvfølgelig at det er endel å jobbe med når det gjelder klima og dyrs rettigheter. 

Du motsier deg selv litt her eller? Du skriver jo selv at det finnes en grunn til å slutte å spise kjøtt. I den retningen verden utvikles i nå med den vanvittige befolkningsveksten, så skal du ikke se bort ifra at det er bærekraftig og samfunnsøkonomisk å ha en liten eller større andel av befolkningen som velger plantebaserte kosthold. Du blir det du spiser sies det, og jeg kan nesten garantere at det hadde kommet langt færre innvandrerfiendtlige innlegg fra Listhaug dersom hun hadde levd et sunnere liv. 

Forbud er nok ikke veien å gå, det vil bare føre til økt polarisering.

Anonymkode: 07b9b...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten kjøtt hadde jeg sultet, for det er ikke alle som kan spise vegetar eller vegansk TS. Noen av oss har allergier som gjør at man hadde fått mangelsykdommer ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du motsier deg selv litt her eller? Du skriver jo selv at det finnes en grunn til å slutte å spise kjøtt. I den retningen verden utvikles i nå med den vanvittige befolkningsveksten, så skal du ikke se bort ifra at det er bærekraftig og samfunnsøkonomisk å ha en liten eller større andel av befolkningen som velger plantebaserte kosthold. Du blir det du spiser sies det, og jeg kan nesten garantere at det hadde kommet langt færre innvandrerfiendtlige innlegg fra Listhaug dersom hun hadde levd et sunnere liv. 

Forbud er nok ikke veien å gå, det vil bare føre til økt polarisering.

Anonymkode: 07b9b...07d

Vær så snill ikke dra inn Listhaug i dette. 

 

Men det er mulig å spise mindre kjøtt. Det å slutte å spise kjøtt er helt unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kågebruker skrev:

Vær så snill ikke dra inn Listhaug i dette. 

 

Men det er mulig å spise mindre kjøtt. Det å slutte å spise kjøtt er helt unødvendig. 

Hun er folkehelseministeren, dessverre vet hun ikke hva stillingen innebærer.

Det er ikke helt unødvendig å slutte å spise kjøtt, det er en arrogant og merkelig påstand.

Anonymkode: 07b9b...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er jeg helt enig i, starter nok en tråd til om det på generell debatt, men nå handler det om mat. Jeg er for å forby alt som skader miljøet så langt det lar seg gjøre og det gjør alt det du nevnte.

Anonymkode: de018...b8d

Hvorfor er du på kg da? Du bruker strøm og enheten du bruker tll p surfe er ikke miljøvennlig. Selg den

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun er folkehelseministeren, dessverre vet hun ikke hva stillingen innebærer.

Det er ikke helt unødvendig å slutte å spise kjøtt, det er en arrogant og merkelig påstand.

Anonymkode: 07b9b...07d

Kjøtt er en god kilde til protein. Vi trenger ikke fråtse, men vi trenger litt. Jeg liker ikke Listhaug men føler ikke at hennes kjøttspising er det verste ved henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innlegget er jo bare tull, men kuene hadde jo ikke formert seg uten kjøttindustri.

Anonymkode: 8e9d3...901

😂Kuene kan da formere seg uten kjøttindustrien - er jo oksene som sørger for at kyrne får kalver

Anonymkode: 351f6...c85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Kågebruker skrev:

Kjøtt er en god kilde til protein. Vi trenger ikke fråtse, men vi trenger litt. Jeg liker ikke Listhaug men føler ikke at hennes kjøttspising er det verste ved henne. 

Det er en god kilde til protein ja, kanskje den mest optimale mtp hva kroppen trenger, mindre optimalt mtp ressurser som brukes for å gi oss det saftige kjøttet. Nei du har helt rett i at hennes kjøttspising ikke er det verste ved henne, hun har dessverre jævlig mange skavanker som gjør henne fullstendig uskikket til å håndtere vektøkningen i det norske folk, og harmonien blant minoriteter og innfødte.

Anonymkode: 07b9b...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en god kilde til protein ja, kanskje den mest optimale mtp hva kroppen trenger, mindre optimalt mtp ressurser som brukes for å gi oss det saftige kjøttet. Nei du har helt rett i at hennes kjøttspising ikke er det verste ved henne, hun har dessverre jævlig mange skavanker som gjør henne fullstendig uskikket til å håndtere vektøkningen i det norske folk, og harmonien blant minoriteter og innfødte.

Anonymkode: 07b9b...07d

Det er jeg enig. Listhaug det nærmeste vi kommer Trump her til lands.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Here we go again. 

Veganere må ta kosttilskudd for vitaminb12, jod, vitamin d, omega 3 osv. Folk som spiser kjøtt anbefales forresten også å ta kosttilskudd, spesielt folk som drikker mye alkohol har en tendens til å ha stor mangel på b12.

Det med vegansk livsstil er jo her for å bli og interessen er økende. Selv er jeg ikke vegetarianer engang, men jeg ønsker veldig gjerne det en dag. Norge er progressivt og vil nok få langt flere veganere i fremtiden. Det å benekte veganer livsstil er like hodeløst som å være klimafornektere eller å tro at jorda er flat. Dessverre finnes det stor sammenheng mellom høyreradikale og utskjelling av diverse sunne idealer. 🤔 Unyttige idioter og bortkasta oksygen spør du meg.

https://www.greatestphysiques.com/female-physiques/grace-beverley/

Her har vi en av maaange eksempler på fitness-utøvere som har vegansk kosthold. Har du noen gang sett en vakrere rumpe i hele ditt liv? Trangere ræv enn en 7åring skal jeg si deg.

Anonymkode: 07b9b...07d

Ja, dette var jo en seriøs kilde. Fitness modell artikkel. Det må nok mer til for å overbevise meg om at en hel befolkning i hele verden ville klart seg med en vegansk livsstil i hundrevis av år.

Det er forresten stor forskjell på å være kritisk til en gruppe som lever en vegansk livsstil med massevis av vitamin tilskudd, og det å være kritisk til at dette går bra hvis det skulle gjelde en hel befolkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, xfs367 skrev:

Egentlig vil jeg gjerne slutte å spise kjøtt, og er helt med på alle argumentene mot kjøtt. Problemet er bare at jeg er så redd jeg skal bli som dere: vond, tverr, høy på pæra, lettkrenkelig, humørløs, misjonerende og bare generelt sur og ulikbar. Det er det eneste som holder meg igjen. Jeg lurer på om det kanskje er noe i det å spise kjøtt, noe vi ikke kjenner de biokjemiske mekanismene bak ennå, at man mangler noe (eller har for mye av noe?) hvis man ikke spiser kjøtt, og at det er derfor man blir en sånn stressa pekefinger-person.

Den tanken slo faktisk meg også her istad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...