Gå til innhold

Å spise kjøtt må forbys i Norge fra og med idag, kjøtt skal ikke spises!! De som spiser kjøtt må få store straffer/bøter!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i hovedsak et vegetarisk kosthold, hovedsaklig fordi det er sunt og litt pga miljø.  (Har kanskje to måltider med kjøtt og fire med fisk i løpet av en mnd).  Fisken drar jeg/ slektninger opp selv, og kjøtt kommer fra gårder hvor dyrene beviselig har det bra.  Likevel er det ikke bra nok for mange.  I diskusjoner rundt kosthold får jeg stadig beskjed om vegetarisk holder ikke, jeg må leve som veganer hvis jeg virkelig mener at jeg er en dyrevenn osv, osv.  Blir vel ikke så lenge før disse "fundamentalistiske" fanatikerne vil sette f.eks bjørn og jerv på plantekost også... ;) 

Anonymkode: a73d7...0ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.7.2019 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Norge må forby kjøttspising fra den dag i dag, alt kjøtt som er i butikkene og ellers på lager kan kjøpes og spises men det skal ikke produseres mer kjøtt på slakterier, aller helst skal kjøttet som er på lager gis til rovdyr!! Vi mennesker skal ikke spise kjøtt, det er ikke bra for oss!! 

Vi må redde både dyrene fra pine og det å drepe de, vi må i tillegg tenke på miljøet, slik kjøttproduksjonen er i dag tar det ikke mange årene før klimaet på jorden gjør det ulevelig her!! Vi må ta dette på det største alvor!! 

Når skal politikerne i norge og resten av verden få øynene opp og forby kjøtt??? Det skulle blitt gjort for mange herrens år siden!! 

Hvordan klarer dere å spise kjøtt når dere vet hvordan de blir behandlet og ikke minst hvor klimaskadelig det er??? Hvorfor kan ikke dere som alle oss andre normale spise vegetar?? Det er det kroppen trenger, kjøtt er ikke bra for oss!! Jeg vil ikke at verden skal bli ødelagt bare for at dere skal døtte i dere masse kjøtt når det finnes mye som er mye sunnere og bra for miljøet!!! Hvorfor skal dere ødelegge for meg og alle andre som spiser vegetar??? 

Så kjære norge, forby alle å spise kjøtt fra og med imorgen 18 juli 2019 så kanskje klimaet lar seg redde. 

De som slakter sauer, kuer, geiter, griser osv privat på sin gård og spiser kjøtt må få store bøter, kjøtt må forbys!!!

 

Anonymkode: de018...b8d

Hahah la oss forby dumskap også. 

Anonymkode: b1482...f1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎07‎.‎2019 den 14.07, AnonymBruker skrev:

Jo det er jeg helt enig i, starter nok en tråd til om det på generell debatt, men nå handler det om mat. Jeg er for å forby alt som skader miljøet så langt det lar seg gjøre og det gjør alt det du nevnte.

Anonymkode: de018...b8d

Vi må spise mindre kjøtt, men å ikke spise noe kjøtt blir sløsing av ressurser. Samtidig vet man aldri om kornhøsten slår feil. Ja takk til begge deler, både kjøtt og vegetar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2019 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Norge må forby kjøttspising fra den dag i dag, alt kjøtt som er i butikkene og ellers på lager kan kjøpes og spises men det skal ikke produseres mer kjøtt på slakterier, aller helst skal kjøttet som er på lager gis til rovdyr!! Vi mennesker skal ikke spise kjøtt, det er ikke bra for oss!! 

Vi må redde både dyrene fra pine og det å drepe de, vi må i tillegg tenke på miljøet, slik kjøttproduksjonen er i dag tar det ikke mange årene før klimaet på jorden gjør det ulevelig her!! Vi må ta dette på det største alvor!! 

Når skal politikerne i norge og resten av verden få øynene opp og forby kjøtt??? Det skulle blitt gjort for mange herrens år siden!! 

Hvordan klarer dere å spise kjøtt når dere vet hvordan de blir behandlet og ikke minst hvor klimaskadelig det er??? Hvorfor kan ikke dere som alle oss andre normale spise vegetar?? Det er det kroppen trenger, kjøtt er ikke bra for oss!! Jeg vil ikke at verden skal bli ødelagt bare for at dere skal døtte i dere masse kjøtt når det finnes mye som er mye sunnere og bra for miljøet!!! Hvorfor skal dere ødelegge for meg og alle andre som spiser vegetar??? 

Så kjære norge, forby alle å spise kjøtt fra og med imorgen 18 juli 2019 så kanskje klimaet lar seg redde. 

De som slakter sauer, kuer, geiter, griser osv privat på sin gård og spiser kjøtt må få store bøter, kjøtt må forbys!!!

 

Anonymkode: de018...b8d

Du må gjerne slutte å spise kjøtt, men kom ikke og fortell meg hva jeg skal eta 😂😂

Ts, ser at tråden ikke er opprettet idag. Antar derfor at du selv har sluttet å spise kjøtt for noen dager siden

 

Anonymkode: fae4f...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som carnivor - av helsemessige årsaker - ville jeg nok måtte gå inn i den organiserte kriminaliteten og smuglet kjøtt.

Sikkert mye penger i det og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2019 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Norge må forby kjøttspising fra den dag i dag, alt kjøtt som er i butikkene og ellers på lager kan kjøpes og spises men det skal ikke produseres mer kjøtt på slakterier, aller helst skal kjøttet som er på lager gis til rovdyr!! Vi mennesker skal ikke spise kjøtt, det er ikke bra for oss!! 

Vi må redde både dyrene fra pine og det å drepe de, vi må i tillegg tenke på miljøet, slik kjøttproduksjonen er i dag tar det ikke mange årene før klimaet på jorden gjør det ulevelig her!! Vi må ta dette på det største alvor!! 

Når skal politikerne i norge og resten av verden få øynene opp og forby kjøtt??? Det skulle blitt gjort for mange herrens år siden!! 

Hvordan klarer dere å spise kjøtt når dere vet hvordan de blir behandlet og ikke minst hvor klimaskadelig det er??? Hvorfor kan ikke dere som alle oss andre normale spise vegetar?? Det er det kroppen trenger, kjøtt er ikke bra for oss!! Jeg vil ikke at verden skal bli ødelagt bare for at dere skal døtte i dere masse kjøtt når det finnes mye som er mye sunnere og bra for miljøet!!! Hvorfor skal dere ødelegge for meg og alle andre som spiser vegetar??? 

Så kjære norge, forby alle å spise kjøtt fra og med imorgen 18 juli 2019 så kanskje klimaet lar seg redde. 

De som slakter sauer, kuer, geiter, griser osv privat på sin gård og spiser kjøtt må få store bøter, kjøtt må forbys!!!

 

Anonymkode: de018...b8d

Regner med at du da kun spiser norskprodusert mat, helst egenprodusert.

Sjekka klimaregnskapet på blåbærbeger siden jeg har spist det som snacks før de ble modne her hjemme. De reiste bra langt, hvertfall ikke bra for miljøet.

Norge kan ikke produsere all verden av grønnsaker, noe ja men ikke nok til å brødfø alle hele året rundt.

Dyr kan gjøre seg nytte av gress, gress tørkes/pakkes så det holder gjennom vinteren for å holde dyra i live. Ku og geit gir melk, smør, ost og kjøtt. Sau gir ull og kjøtt, gris og høns kan nyttiggjøre seg av matrester fra menneskenes matbord, kornrester fra åkeren og gir kjøtt, flesk og egg.

Klimasynderne er ikke prompen til kua (dyra), men cruise skip, fly, båter, biler, fabrikker. Og de som slakter hjemme, sparer jo miljøet for transportforurensing, og om det hadde vært lov ville vi gjerne lagt slakteavfallet på egnet plass tilgjengelig for rovdyra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, det var voldsomt.. 

Nei, vi kan ikke alle slutte å spise kjøtt.

Anonymkode: f6724...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Som carnivor - av helsemessige årsaker - ville jeg nok måtte gå inn i den organiserte kriminaliteten og smuglet kjøtt.

Sikkert mye penger i det og?

Selv hadde jeg nok nøyd meg med noen turer over grensa. xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahah la oss forby dumskap også. 

Anonymkode: b1482...f1e

Hehe, ja men tenk på all moroa vi hadde gått glipp av på kg da😏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2019 den 14.07, AnonymBruker skrev:

Eller føde mindre mennesker så vi har nok ressurser til alle. 

Anonymkode: b1932...64c

Størrelsen på spedbarn kan vi ikke få gjort noe med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart at mennesker blir syke uten kjøtt da, uten å ta tabletter. Det er som om at kroppen faktisk trenger det.   🙄

Anonymkode: a15b3...1c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/17/2019 at 3:14 PM, AnonymBruker said:

Idioter bryr seg ikke om fakta dessverre.

Anonymkode: 07b9b...07d

Hvordan tenker du det støtter saken at du kaller meningsmotstandere for idioter? Tror du de plutselig innser at du har hatt rett, kun fordi at du kaller de idiot?

Anonymkode: 209c5...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2019 den 14.13, AnonymBruker skrev:

Er ex FRPer men gått over til MDG 

Anonymkode: de018...b8d

Så hissig som du fremstår vil jeg at du skal love meg at du aldri konverterer til Islam.

Anonymkode: 8c9c7...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.7.2019 den 14.06, AnonymBruker skrev:

Vedder 100kr på at et frp troll står bak dette innlegget. Du har ingen troverdighet på lik linje med klovnepartiet du trykker til ditt bryst. Jeg er ikke vegetarianer/veganer, men jeg har veldig lyst til å bli det. Folk som rakker ned på folk som ikke spiser kjøtt er samfunnstapere

Anonymkode: 07b9b...07d

Hvorfor skal vi frp'ere ta imot all dritt? Vi er normale mennesker vi også.

Anonymkode: 9e31b...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2019 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Norge må forby kjøttspising fra den dag i dag, alt kjøtt som er i butikkene og ellers på lager kan kjøpes og spises men det skal ikke produseres mer kjøtt på slakterier, aller helst skal kjøttet som er på lager gis til rovdyr!! Vi mennesker skal ikke spise kjøtt, det er ikke bra for oss!! 

Vi må redde både dyrene fra pine og det å drepe de, vi må i tillegg tenke på miljøet, slik kjøttproduksjonen er i dag tar det ikke mange årene før klimaet på jorden gjør det ulevelig her!! Vi må ta dette på det største alvor!! 

Når skal politikerne i norge og resten av verden få øynene opp og forby kjøtt??? Det skulle blitt gjort for mange herrens år siden!! 

Hvordan klarer dere å spise kjøtt når dere vet hvordan de blir behandlet og ikke minst hvor klimaskadelig det er??? Hvorfor kan ikke dere som alle oss andre normale spise vegetar?? Det er det kroppen trenger, kjøtt er ikke bra for oss!! Jeg vil ikke at verden skal bli ødelagt bare for at dere skal døtte i dere masse kjøtt når det finnes mye som er mye sunnere og bra for miljøet!!! Hvorfor skal dere ødelegge for meg og alle andre som spiser vegetar??? 

Så kjære norge, forby alle å spise kjøtt fra og med imorgen 18 juli 2019 så kanskje klimaet lar seg redde. 

De som slakter sauer, kuer, geiter, griser osv privat på sin gård og spiser kjøtt må få store bøter, kjøtt må forbys!!!

 

Anonymkode: de018...b8d

Ja, demokrati og ytringsfrihet er virkelig fæle greier.

Forbud med bøter eller straff er virkelig løsningen. Vi må for alvor omfavne kommunismen med åpne armer. 

Tenk hvor godt vi får det i Norge med MDG og deres kommunistiske ideologi, hvor alt de ikke liker skal forbys og bli straffet om noen handler etter fri vilje. Staten burde være totalitær, hvor de styrer og kontrollerer alt, hvor mannen i gata ikke har noe som helst han eller hun skulle sagt.

Det hadde virkelig blitt et utopia. Tenk så godt vi hadde fått det uten demokrati, fri vilje, ytringsfrihet og en velferdsstat. 

Bare se på Nord-Korea, det er virkelig et land å se opp til. 

PS: Dette var ironi, dersom noen ikke skulle være kognitive nok til å forstå det. Selvsagt er jeg imot forbud, med straff. Vi skal virkelig være glad for at vi har et demokrati i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skal vi frp'ere ta imot all dritt? Vi er normale mennesker vi også.

Anonymkode: 9e31b...d84

Dessverre så er det sånn at enkelte ikke klarer å ta debatten, og velger heller å angripe meningsmotstanderne, eller å ty til usakligheter eller generaliseringer for å føle seg stor og sterk.

Anonymkode: 209c5...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på de fleste kommentarene her om at de fleste gir fullstendig faen i miljøet og dyrenes rett og skal absolutt døtte i seg mest mulig kjøtt, blir kjempeskuffet, sint og lei meg over holdningene deres!!

TS

Anonymkode: de018...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser på de fleste kommentarene her om at de fleste gir fullstendig faen i miljøet og dyrenes rett og skal absolutt døtte i seg mest mulig kjøtt, blir kjempeskuffet, sint og lei meg over holdningene deres!!

TS

Anonymkode: de018...b8d

Hvorfor skal jeg bry meg om miljøet når jeg dør lenge før det har noen konsekvenser? Not my problem. Nei, jeg fortsetter å spise kjøtt.

Anonymkode: c3d10...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...