Gå til innhold

Alenemødre som ikke har noen til å hente i bhg hvis de ikke kan..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære alenemødre og andre som har erfaring med denne problematikken❤️

Jeg bor i en by der jeg ikke har noe nettverk, barnet mitt skal snart begynne i bhg der og jeg skal tilbake til jobben min som er i Oslo, derfor lurte jeg på hvordan dere andre som ikke har noe nettverk i en by gjør det hvis dere uheldigvis ikke kan hente et barn innen barnehagetiden?

Og hvor ofte er det togstans i Oslo, og hvor lenge pleier det vanligvis å vare?

Anonymkode: 3155e...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjære alenemødre og andre som har erfaring med denne problematikken❤️

Jeg bor i en by der jeg ikke har noe nettverk, barnet mitt skal snart begynne i bhg der og jeg skal tilbake til jobben min som er i Oslo, derfor lurte jeg på hvordan dere andre som ikke har noe nettverk i en by gjør det hvis dere uheldigvis ikke kan hente et barn innen barnehagetiden?

Og hvor ofte er det togstans i Oslo, og hvor lenge pleier det vanligvis å vare?

Anonymkode: 3155e...9a3

Det er det da ingen fasit på. Noen ganger har det vært togstans som har vart i 10 minutter , andre ganger fullstendig kaos og de setter opp busss for tog. Kommer også mye ann på strekningen også om det finnes et alternativ om det ikke går tog  

Anonymkode: 175d4...215

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør om barnehagen kan utvide åpningstiden den dagen det gjelder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjære alenemødre og andre som har erfaring med denne problematikken❤️

Jeg bor i en by der jeg ikke har noe nettverk, barnet mitt skal snart begynne i bhg der og jeg skal tilbake til jobben min som er i Oslo, derfor lurte jeg på hvordan dere andre som ikke har noe nettverk i en by gjør det hvis dere uheldigvis ikke kan hente et barn innen barnehagetiden?

Og hvor ofte er det togstans i Oslo, og hvor lenge pleier det vanligvis å vare?

Anonymkode: 3155e...9a3

Tatt tog inn og ut av Oslo i årevis og det er ofte signalfeil o.l. Det har kanskje skjedd 4-5 ganger på 2 år at jeg ikke har rukket barnehagen. Men jeg har tre barn hvor eldste er tenåring så da har hun hentet. Mannen er mye borte pga jobb så er mye alene. 

Med eldste var jeg alenemor de første årene og da var jeg avhengig av buss. Heldigvis lite forsinkelse der. Men det er veldig stress å ikke ha noen å lene seg på. Bor du utenfor byen og pendler inn med tog? 

Anonymkode: 69369...54f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noen større forskjell på alenemødre og andre i denne situasjonen.

Anonymkode: cf575...dc9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, minister-mio skrev:

Hør om barnehagen kan utvide åpningstiden den dagen det gjelder. 

Det går jo ikke an å vite på forhånd hvilken dag det er kaos 😂

Anonymkode: 2c767...3e1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har barnet en far som kan hente? 

Anonymkode: bbd9c...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært alene med barn.  Da ble jeg heldigvis kjent med andre foreldre i samme barnehage,  og vi stilte opp for hverandre i krisesituasjoner. Skal sies at vi bodde i samme boligområde. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen vår var det ei i samme situasjon. Hun gjorde avtale med et par familier, vi var den ene familien. I løpet av et par år tror jeg det skjedde en håndfull ganger hun tok kontakt fordi hun trodde hun ble for sein. 

De fleste gangene kom hun innen ti minutter etter stengetid. Et par ganger ble barnet med oss hjem og vi spiste middag sammen (mor også når hun kom), hyggelig det. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør en innsats for å knytte kontakt med de andre foreldrene i barnehagen. Da er du ikke helt uten nettverk. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skaffet meg ei barnepike som stiller opp hvis det er foreldremøte eller seinvakt så jeg ikke rakk frem. Greit med en plan B veit du! 

Anonymkode: b84e1...b64

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som andre sier; snakk med andre foreldre eller skaff en barnevakt som kan stille på kort varsel.

Anonymkode: 501f4...8e3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte også de andre foreldrene i barnehagen i krisesituasjoner. Tror det skjedde tre ganger i hele barnehageløpet.

Anonymkode: 4bbf3...6b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjære alenemødre og andre som har erfaring med denne problematikken❤️

Jeg bor i en by der jeg ikke har noe nettverk, barnet mitt skal snart begynne i bhg der og jeg skal tilbake til jobben min som er i Oslo, derfor lurte jeg på hvordan dere andre som ikke har noe nettverk i en by gjør det hvis dere uheldigvis ikke kan hente et barn innen barnehagetiden?

Og hvor ofte er det togstans i Oslo, og hvor lenge pleier det vanligvis å vare?

Anonymkode: 3155e...9a3

Her jeg bor lå man betale gebyr på flere hundre kroner om man ikke rekker å hente før stengetid, så man MÅ bare rekke å hente, uansett ståa..

Anonymkode: 3c2d3...ea0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skaffet meg ei barnepike som stiller opp hvis det er foreldremøte eller seinvakt så jeg ikke rakk frem. Greit med en plan B veit du! 

Anonymkode: b84e1...b64

Hvordan gjorde du det? :)

ts

Anonymkode: 3155e...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Antoinette skrev:

Gjør en innsats for å knytte kontakt med de andre foreldrene i barnehagen. Da er du ikke helt uten nettverk. 

Det skal jeg gjøre.

ts

Anonymkode: 3155e...9a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Allier deg med noen foreldre i barnehagen som du kan spørre ved krise. Tror svært få takker nei. Stiller opp rett som det er for venner av barna mine når det er noe som skjer,så vet jeg at jeg også har mulighet for å spørre igjen skulle det være krise for oss en gang. Helt topp ordning😊

Anonymkode: f0b34...684

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allier deg med noen foreldre i barnehagen som du kan spørre ved krise. Tror svært få takker nei. Stiller opp rett som det er for venner av barna mine når det er noe som skjer,så vet jeg at jeg også har mulighet for å spørre igjen skulle det være krise for oss en gang. Helt topp ordning😊

Anonymkode: f0b34...684

Det er nok det jeg skal gjøre. Får bare håpe at de ikke ser på det som en "byrde", bhg-avtaler og slikt er helt nytt for meg😅

ts

Anonymkode: 3155e...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går jo ikke an å vite på forhånd hvilken dag det er kaos 😂

Anonymkode: 2c767...3e1

Det står ikke i HI at det er spørsmål om kaos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...