Gå til innhold

Alenemødre som ikke har noen til å hente i bhg hvis de ikke kan..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det blir faktisk akkurat det samme for mange. Det hjelper ikke om jeg ringer mannen min om jeg står fast nei, for han jobber en lenger avstand unna barnehagen enn min jobb. Hva skal det hjelpe å ringe han da mener du? Han har ikke et jetfly stående. Så fortvilelsen er akkurat det samme. Her er det jeg som alltid henter pga fars reisevei til jobb og rushtrafikken, så vi har ingen dobbel mulighet til å få det til om noe skjer. Er neppe alene om det. 

Anonymkode: f30e5...94a

Igjen: dette stemmer ikke! Er du to, kan den ene dra av gårde når du står fast. Selv om han ikke rekker det til bhg stenger, kommer han likevel før deg.

er du alene, kommer ingen dit før deg. Du er bare prisgitt deg selv. Er du to timer forsinket, er du det. 

Skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg å fremheve to foreldre som likt med en. Alle skjønner at det å være fire armer er bedre enn to.

Anonymkode: e6a0e...ef1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Igjen: dette stemmer ikke! Er du to, kan den ene dra av gårde når du står fast. Selv om han ikke rekker det til bhg stenger, kommer han likevel før deg.

er du alene, kommer ingen dit før deg. Du er bare prisgitt deg selv. Er du to timer forsinket, er du det. 

Skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg å fremheve to foreldre som likt med en. Alle skjønner at det å være fire armer er bedre enn to.

Anonymkode: e6a0e...ef1

Jeg fremhever ikke to foreldre likt med en, jeg fremhever at å ikke rekke å hente ikke bare er en problemstilling for eneforeldre og at det er mange som må tenke andre løsninger og back up planer. Selv om vi er to foreldre kan vi ikke lene oss på å ikke ha noe nettverk vi heller. Nettverk er viktig! 

Å hente i barnehagen er mitt ansvar alene, for far har ikke sjangs til å rekke det og han ville kommet uforsvarlig sent. Derfor har jeg en back up i en venninne som jobber nærme og også et par foreldre i barnehagen. Slike løsninger må også ts og andre i samme situasjon tenke. 

Anonymkode: f30e5...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har jo dobbelt mulighet til å få det til da. Om den ene står fast, skal det mye til for at den andre er på det samme toget.

Det er ikke det samme, og kan ikke sammenliknes. Det er bare noe foreldre som bor sammen tror. Fortvilelsen ved at det ikke er NOEN andre å ringe når du står på en stasjon 50 min unna og det er 20 min til bhg ringer...vel, de som forstår , de forstår...

Anonymkode: e6a0e...ef1

Jeg er helt enig med deg, det er nærmest absurd med foreldre som lever sammen og som skal late som om de er i en situasjon som kan sammenliknes med å være alene. 

Anonymkode: 4b190...3fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...