Gå til innhold

Hvorfor tror alle kvinner de ser yngre ut enn de er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic

Det syntes jeg ikke. 

Jeg ser ut nøyaktig like gammel som jeg er. Ca 40. Har levd disse årene og fått erfaring fra dem. Men kunnskapsmessig og følelsesmessig er jeg nok i slutten av tenårene. Ikke noe kompliment til meg selv, men det er slik det ble. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du mann TS? Hvorfor plager det deg at folk tror de ser yngre ut når du ikke har sett alle som er her ? De fleste som er på KG er ikke den vanlige personen i gata heller... Mange her er kanskje ufør og mitt inntrykk er at mange uføre ser yngre ut fordi de kanskje har levd litt annerledes, mindre alkohol, sydenturer osv.

 

Anonymkode: 33d1b...61e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg er ca 48 år. Hun har røkt hele livet og solt seg mye, har og jobbet i helsevesenet(utrolig hva stress og nattevakter gjør med utseende), hun ser ut som minst 58, om ikke mer. Men hun sier selv hun ser så ung ut. Det er jo ikke sant. Men når hun spør om hvor gammel hun ser ut(Hun gjør faktisk det) så svarer vi jo ikke at hun ser 10 år eldre ut. Folk juger for å slippe å fortelle den stygge sannhet. Gjelder sikkert flere her og. 

Jeg er 32, og ser herja ut. Har ikke unger en gang, prøver å ta vare på meg selv. .. Fått gråe hår og. 

Anonymkode: 0bed9...252

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bli spurt om leg betyr ikke at man ser ut som man er under 18.

Folk slår av når de skal gjette alder på folk for ikke å fornærme de.

 

Anonymkode: ef884...e0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal en 25 åring se ut forresten?

Anonymkode: 33d1b...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørmålet blir jo: Hvordan ser en 30-årig kvinne ut? Hva er sammenlikningen? Og tilsvarende for en 40-åring og en 50-åring og en 60-åring.

Hva er sammenlikningsgrunnlaget som folk mener man ser eldre eller yngre ut enn? 

Anonymkode: faf5c...ee0

Nettopp!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En kollega av meg er ca 48 år. Hun har røkt hele livet og solt seg mye, har og jobbet i helsevesenet(utrolig hva stress og nattevakter gjør med utseende), hun ser ut som minst 58, om ikke mer. Men hun sier selv hun ser så ung ut. Det er jo ikke sant. Men når hun spør om hvor gammel hun ser ut(Hun gjør faktisk det) så svarer vi jo ikke at hun ser 10 år eldre ut. Folk juger for å slippe å fortelle den stygge sannhet. Gjelder sikkert flere her og. 

Jeg er 32, og ser herja ut. Har ikke unger en gang, prøver å ta vare på meg selv. .. Fått gråe hår og. 

Anonymkode: 0bed9...252

Misery loves company

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror alle kvinner de ser yngre ut enn de er, når sannheten ofte er det motsatte? 

Og hvorfor later kvinner som om de er «fornærmet» eller «oppgitt» og snakker om det som det er et problem for dem😂 når noen «tror» de er yngre enn de er ;) Dette er kvinner jeg kjenner godt, og som jeg vet dette ikke kan være et reelt problem.

bare se på alle trådene på kvinneguiden også, 90% av alle kommer med kommmentar at de ser yngre ut enn de er... Bare vent, det kommer i denne tråden også ;) 

Hvaslags kommentarer er det dere får som gjør dere tror dere ser yngre ut enn dere er?

perosnlig har jeg også fått kommentarer på at jeg ser unge ut enn jeg gjør, men jeg kan godt se at dette blir sagt i settingen hvor vedkommende er ute etter å gi meg et kompliment, mens i andre situasjoner har jeg blitt tart for å være eldre enn jeg er!! Var feks noen som trodde jeg var lærer nåe jeg var student...... Hvis jeg selv skal kommentere alder på folk, så sier jeg alltid 10 år yngre enn jeg egentlig tror, for å være sikker Jeg ikke fornærmer folk.

jeg syns bare det er litt komisk at såcmsnge kvinner har så god tro på seg selv og utseende at de faktisk tror de ser så mye yngre ut enn de gjør, når saken faktisk i de fleste tilfeller er motsatt😂

 

 

Anonymkode: 93d3f...bb8

Har fått høre: Oi, har du to barn? Det hadde jeg aldri gjettet, du ser så ung ut.

Blir spurt om leg på utesteder med 20 års grense. Og av og til i kassen på butikken. 

Jeg er 30

Anonymkode: 65227...ea0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg gjetta riktig en gang. Hun var 75. Ho ble dritsur. Var vel vant med at folk løy for å være «høflige»

Anonymkode: 9e260...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en skrivefeil i overskriften. "kvinner" skal være "menn".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveiper på Tinder, og det er faktisk en del som ser ut som at de er ti år eldre eller deromkring. Ikke flertallet, men overraskende mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann TS? Hvorfor plager det deg at folk tror de ser yngre ut når du ikke har sett alle som er her ? De fleste som er på KG er ikke den vanlige personen i gata heller... Mange her er kanskje ufør og mitt inntrykk er at mange uføre ser yngre ut fordi de kanskje har levd litt annerledes, mindre alkohol, sydenturer osv.

 

Anonymkode: 33d1b...61e

Jeg er kvinne. Og mitt inntrykk av uføre er at de er late navere som har gått på «livets harde skole» 😂😂 og drukket alkohol og røyka som noen galne, og at se gjennomsnittlig ikke ser unge ut nei ;) men sjøltilliten er på topp ja

Anonymkode: 93d3f...bb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del er det litt sånn endelig, at jeg nyter godt av å være en late bloomer. Har hatt babyface hele livet, og alltid blitt tatt for å være et barn, men med en gang jeg runda tredve begynte det å bli ålreit. Har hatt dårlig selvtillit hele livet, og alltid vært hun stygge venninna, men nå som jeg har vokst ut av babyfjeset mitt, og ikke begynt å se rynkete ut enda ser jeg jo selv også at dette tar seg bra ut, sammenlignet med andre på min alder, og jeg får en helt annen type komplimenter og oppmerksomhet nå, enn for 15 år siden. Jeg har alltid hatt fin hud, bruker ikke sminke, og ikke har jeg barn heller. Bestevenninna mi er fem år yngre enn meg, men folk tror alltid at hun er eldst, om det er å fornærme henne eller komplimentere meg må jo fanden vite. 

Synes heller ikke kvinner er verst her, er det noen som tror de stråler hele livet så er det menn. Har ikke tall på hvor mange menn jeg har møtt på datingapper, som skamløst lyver både fem og femten år på alderen, og begrunner det med at de ser så fantastisk unge ut, og det gjør de så godt som aldri. Statistikken sier også tydelig at menn konsekvent anser seg selv som mer attraktive enn det objektive snittet vil si at de er, mens kvinner anser seg selv som mindre attraktive. (Dette går ikke kun på alder, men det er jo en del av hele pakka,)

Anonymkode: bc019...dad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet veldig mange grå mus over 30 liker å påpeke at de fleste ser ut som de er alderen sin eller eldre. Det er nok ofte sant det og, men jeg tro mange av dem som har innfunnet seg med det ikke skjønner at det å se yngre ut ikke nødvendigvis er rynkefrihud, men en ungdommelig figur, stil og gjerne påfølgende attraktivitet. Dagens lille wake up call til de veldig mange  30 + som ikke tror at hun som gjør det hun kan for å se yngre ut faktisk også ser yngre og ofte mer attraktiv ut enn de som bare begrunner forfallet sitt med alderdom. Problemet med å se 30 + ut er ofte ikke alderstrekkene i ansiktet, men hele den kjerringeffekten som kommer med.

Anonymkode: e5caa...958

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å spørre eldre mennesker om leg på polet, spesielt gamle damer. En av de få artige tingene med å jobbe der. Deprimerende jobb. 

Anonymkode: 491b8...d97

Jeg pleide å "sprite" opp dagen med å spørre eldre mennesker om leg også noen ganger da jeg jobba i butikk. Kjempegøy! spesielt stamkunder som tåler en spøk :) 

Anonymkode: a60ec...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min familie har svært gode gener åpenbart når det kommer til rynker, bestemoren min på 67 har knapt rynker i ansiktet selv om hun aldri har brukt solkrem. Mamma og tanten min er nesten 50, og de ser virkelig ut som de er et par og 40. Håret, kroppen og klesstilen deres også gjør at de ser yngre ut, men ansiktene deres har ikke mye alderstegn.

Det mener jeg ikke bare subjektivt. Jeg har gått med bestemoren min (jeg er 20) og fått spørsmål om hun er moren min😅

Anonymkode: 3c350...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke unikt for kvinner. Kjenner mange menn som enten tror de ser yngre ut, eller at de er "eksepsjonelt vitale". Det er jo også en gjenganger at menn refererer til seg selv som "i sin beste alder" så og si hele livet.

Har vel med det å gjøre at vi mennesker alltid føler oss yngre enn vi er, og derfor tar til oss tilbakemeldingene som bekrefter dette.

Så er de fleste kanskje blinde for hvordan de blir eldre, både på utsiden og innsiden? Det er morsomt å høre eldre mennesker snakke om at de "fortsatt er 18 inni seg". Det er de jo ikke, og de ville i så fall raskt funnet ut hvor lite de har til felles med den jevne 18-åring, ble de tvunget til å være venner.

Endret av Lostintranslation
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ut som alderen min. Jeg synes det er kleint/flaut å bli tatt for å være yngre, fordi jeg går ut ifra at det bare er en misforstått måte å prøve å gi kompliment på. 

Jeg lar aldri folk gjette alderen min, få ting er mer patetisk enn voksne som som spør om å gjette alder. Jeg bare sier alderen min. 

Anonymkode: 50a31...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så yngre ut enn jeg var... så fikk jeg unger :P Måtte vise legitimasjon på polet og utesteder til jeg var 36, og det tar jeg faktisk som et kompliment. Føler dog jeg har eldest minst ti år siden jeg fikk eldstemann da jeg var 35. Gikk fort nedover gitt :P 

Anonymkode: 5373e...bc0

Haha😂 samma her! Fikk barnebillett på buss, svømmehall o.l. til langt opp i 20-årene. Fikk barn når jeg var 30 og er 40 nå. Tror ikke det har direkte sammenheng med å få barn da, men mer det at lite søvn vises bedre når man er 30+. På en god dag, i rett (les:lite) lyssetting kan jeg nok gå for å være litt yngre pga hårfrisyre og klesstil. Også er jeg liten og tynn/nett. Men ser jo i baderomsbelysning at alderen er der. Lite rynker ennå, men løsere hud og typiske innsunkne kinn/ tinning. 

Anonymkode: 4dd4d...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...