Jump to content
AnonymBruker

Hvorfor tror alle kvinner de ser yngre ut enn de er?

Recommended Posts

Carrot

jeg måtte vise leg på å kjøpe røyk når jeg var 20 selv om grensen da var 16, jeg måtte vise leg på vinmonopolet når jeg var 25 med sønnen på armen og jeg kjørte som barn på bussen til guttungen på fem år sa "jeg reiser ikke med søsteren min men med mamma" som svar på sjåførens "skal du på tur med søsteren din?" - da var jeg 24 :P slike kommentarer underbygget at jeg så yngre ut enn jeg var..

Nå er jeg snart 50 og får stadig reaksjonen "du kødder" når jeg sier hvor gammel jeg er, mange sier de tipper ti år yngre, så enten er folk veldig snill eller så er det vel no i det eller hva tror du TS?

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror ikke. Jeg vet det på grunn av jeg ser det i speilet. Og får ofte kommentarer på at jeg ser yngre ut enn hva min alder er. Imens de som er på min alder ser eldre ut. K,31

Anonymkode: 4b722...5aa

Krampus

Jeg tror ikke jeg har blitt spurt hvor gammel jeg er siden jeg var unge. Hvor er det dere henger hvor folk spør voksne damer de ikke kjenner om alderen deres? 😄

wintergirl
Posted (edited)

Noen ser faktisk yngre ut enn sin alder, enten du liker det eller ei. Noen tror de ser yngre, men gjør ikke det. Det finnes også kvinner i 40 årene som faktisk ikke har rynker. De har levd livet for det, men kanskje ikke vært så mye i sola f.eks. Det finnes jenter i 20 årene som har en del rynker rundt både rundt øyne og i panna. De blir jo hyllet da for lissom å ha levd livet. Mens en sprek kvinne i 40 årene som tar godt vare på seg selv og ikke har rynker blir beskyldt for fillers og botox her og der, og at et menneske i 40 uten rynker ser creepy ut. Noen holder seg også ganske slanke gjennom livet. Og nei, slanke folk som steller med huden sin har ikke alltid mer rynker enn en som har mye fett på kroppen. Og det å holde seg slank , eller i det minste være litt trent ,gir også mer inntrykk av ungdommelighet. Og i dag ser man lenger «ung» ut enn før , og det er fordi vi tar bedre vare på oss selv, trener og kler oss langt bedre enn de gjorde før. Før var det blomstrende skjørt til leggene med en passende hvit bluse til,  strømper, store underbukser og kort hår og permanent innen man fylte 40. Gudskjelov den tiden er forbi.

Edited by wintergirl

AnonymBruker
16 minutter siden, Carrot skrev:

jeg måtte vise leg på å kjøpe røyk når jeg var 20 selv om grensen da var 16, jeg måtte vise leg på vinmonopolet når jeg var 25 med sønnen på armen og jeg kjørte som barn på bussen til guttungen på fem år sa "jeg reiser ikke med søsteren min men med mamma" som svar på sjåførens "skal du på tur med søsteren din?" - da var jeg 24 :P slike kommentarer underbygget at jeg så yngre ut enn jeg var..

Nå er jeg snart 50 og får stadig reaksjonen "du kødder" når jeg sier hvor gammel jeg er, mange sier de tipper ti år yngre, så enten er folk veldig snill eller så er det vel no i det eller hva tror du TS?

Det er da ingenting, måtte vise leg da jeg var 30, når jeg skulle kjøpe røyk :fnise: 

Anonymkode: 37b22...224

Carrot
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er da ingenting, måtte vise leg da jeg var 30, når jeg skulle kjøpe røyk :fnise: 

Hehe, vel jeg syns det var stas da - nå røyker jeg ikke lengre :P

Annonse

AnonymBruker

Spørmålet blir jo: Hvordan ser en 30-årig kvinne ut? Hva er sammenlikningen? Og tilsvarende for en 40-åring og en 50-åring og en 60-åring.

Hva er sammenlikningsgrunnlaget som folk mener man ser eldre eller yngre ut enn? 

Anonymkode: faf5c...ee0

AnonymBruker

Hva var det jeg sa? 😂

Allerede oversvømmes tråden av kvinner som krangler om hvem som ser yngst ut og hvem som har måtte vist leg lengst 😂 Det er så komisk

-Ts

Anonymkode: 93d3f...bb8

Kritt

Jeg vet at jeg realistisk sett ser ut som jeg er så gammel som jeg er.

Like fullt har jeg det med å tenke på damer som er 10 år yngre enn meg som jevnaldrede, og damer som er like gamle eller 5 år eldre enn meg som mye eldre enn meg ;) 

AnonymBruker

Det er ikke lett å gjette alder på folk, bare se her..

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva var det jeg sa? 😂

Allerede oversvømmes tråden av kvinner som krangler om hvem som ser yngst ut og hvem som har måtte vist leg lengst 😂 Det er så komisk

-Ts

Eh, ok? Det er en litt merkelig ting å la seg provosere av, ts. Hvorfor syntes du det er så ille at noen av oss opplever å bli tatt for yngre enn vi er? 

Som sagt, jeg bruker ikke sminke og jeg bryr meg ikke særlig om utseendet, annet enn å holde meg velstelt (vaske meg, bruke såpe og den slags). For min del spiller det ingen rolle om jeg ser 32 år ut. Men faktum er at jeg opplever bli tatt for å være yngre enn jeg er. Ikke av  mennesker jeg kjenner som vil være hyggelige, men mennesker som er nødt å spørre som for eks ved ID. 

Eller har du en bedre grunn til at en usminket, normalt kledd 32-åring skal bli spurt om ID, når man ikke trenger sjekke de under 25 år?

Anonymkode: d5fde...d65

AnonymBruker

Jeg er enig i at noen ser eldre ut enn de er og noen ser yngre ut enn de er. De fleste kjendiser ser yngre ut enn de er, mens de fleste kvinner jeg kjenner ser ut som så gamle de er eller litt eldre. Kanskje 1% ser i min opptikk yngre ut enn de er (Dvs mere enn 3 år yngre) , men skal vi tro alle damene her på kg og de jeg kjenner, så ser 90% hvertfall opp til 15 år yngre ut siden de blir spurt om leg til de er 35 ;) 😂

ts

AnonymBruker

Jeg måtte vise leg for å kjøpe vin da jeg var 40. Hvis jeg møtte noen nye og de spurte etter alderen min ble  de FØR overrasket. Spontan og ærlig reaksjon på at de ikke trodde jeg var så gammel. Nå kommer det ikke sånn reaksjon lenger fordi jeg ser ut som alderen min. Men det skjedde ikke før jeg ble rundt 40.

Anonymkode: 58fe7...c09

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke noen fasit på hvordan man skal se ut til enhver alder. Alle er forskjellige, takk og lov.

Noen ser sunnere ut enn andre rett og slett. Gener og hvor godt man tar vare på egen helse og kropp spiller inn.

Anonymkode: a389d...a64

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, ok? Det er en litt merkelig ting å la seg provosere av, ts. Hvorfor syntes du det er så ille at noen av oss opplever å bli tatt for yngre enn vi er? 

Som sagt, jeg bruker ikke sminke og jeg bryr meg ikke særlig om utseendet, annet enn å holde meg velstelt (vaske meg, bruke såpe og den slags). For min del spiller det ingen rolle om jeg ser 32 år ut. Men faktum er at jeg opplever bli tatt for å være yngre enn jeg er. Ikke av  mennesker jeg kjenner som vil være hyggelige, men mennesker som er nødt å spørre som for eks ved ID. 

Eller har du en bedre grunn til at en usminket, normalt kledd 32-åring skal bli spurt om ID, når man ikke trenger sjekke de under 25 år?

Anonymkode: d5fde...d65

Jeg er ikke provosert :) jeg syns bare det er komisk at så mange tror de ser så byen yngre ut enn de gjør. Nå kan jeg ikke dømme dere på kg fordi jeg kannikke se dere, men Når jeg snakker med venninner i real life er det ganske tydelig at mange har et helt feil bilde av seg selv og sin alder😂

AnonymBruker
36 minutter siden, batcat skrev:

Jeg tror ikke jeg har blitt spurt hvor gammel jeg er siden jeg var unge. Hvor er det dere henger hvor folk spør voksne damer de ikke kjenner om alderen deres? 😄

Dette har jeg undret meg over mange ganger i disse alders-trådene her inne. "Alle tror at jeg er så og så mye yngre enn jeg er" Går de rundt også spør folk hvor gamle de tror de er?😅

Anonymkode: ef884...e0e

AnonymBruker

Jeg og ei venninne ble spurte om leg når vi skulle inn på kino med 15 års grense, da var vi 31 år. Og jeg blir stadig vekk spurte om leg på polet, er 33 år nå. Men jeg tolker ikke det til at jeg ser så fryktelig ung ut og synes selv jeg ser ut som alderen min. De fleste jeg kjenner, spesielt kvinner, blir fra tid til annen spurt om leg. Synes ingen av de ser så veldig unge ut heller. Så jeg tror heller at de spør om leg til omtrent alle som ikke virkelig ser gamle ut. 

Anonymkode: 4c332...4cd

aiba

Får høre det hele tiden uten at det er en setting noen vil gi kompliment

så jeg ser nok noe yngre ut enn jeg er 😛

AnonymBruker
41 minutter siden, batcat skrev:

Nå er det vel folk på polet og butikker som spør etter leg, ikke tilfeldige på gaten :)

AnonymBruker

For meg har det faktisk vært ett problem i jobbsammenheng at jeg ser yngre ut enn jeg er.

Er 27, men mange som har trodd jeg var 18-19 år, og da behandler de meg deretter, frem til de blir kjent med meg.

Litt kjedelig å få høre at jeg er så voksen av meg, og at de blir så imponert over hvor flink jeg faktisk er, for da har de tydeligvis lave forventninger. (Og har dermed gitt meg enklere oppgaver, fordi de tror jeg er ung og uerfaren) 

Har løst det med å prøve å nevne barna mine tidlig til nye bekjentskaper, de aller fleste blir sjokkert når jeg nevner mine 3 barn, fordi de tror jeg er så ung. Men da åpner det opp for at de spør om alderen min og:) 

Har også opplevd at kollegaer har trodd jeg var praksiselev fra vidergående, og da blir jeg ikke likestilt med de andre når det gjelder utdeling av oppgaver. 

Jeg jobber i ett kommunalt vikarbyrå, så jeg møter på disse "problemene" for hver nye arbeidsplass jeg kommer på.. 

Anonymkode: 7be64...4e8