Gå til innhold

Hvorfor tror alle kvinner de ser yngre ut enn de er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor tror alle kvinner de ser yngre ut enn de er, når sannheten ofte er det motsatte? 

Og hvorfor later kvinner som om de er «fornærmet» eller «oppgitt» og snakker om det som det er et problem for dem😂 når noen «tror» de er yngre enn de er ;) Dette er kvinner jeg kjenner godt, og som jeg vet dette ikke kan være et reelt problem.

bare se på alle trådene på kvinneguiden også, 90% av alle kommer med kommmentar at de ser yngre ut enn de er... Bare vent, det kommer i denne tråden også ;) 

Hvaslags kommentarer er det dere får som gjør dere tror dere ser yngre ut enn dere er?

perosnlig har jeg også fått kommentarer på at jeg ser unge ut enn jeg gjør, men jeg kan godt se at dette blir sagt i settingen hvor vedkommende er ute etter å gi meg et kompliment, mens i andre situasjoner har jeg blitt tart for å være eldre enn jeg er!! Var feks noen som trodde jeg var lærer nåe jeg var student...... Hvis jeg selv skal kommentere alder på folk, så sier jeg alltid 10 år yngre enn jeg egentlig tror, for å være sikker Jeg ikke fornærmer folk.

jeg syns bare det er litt komisk at såcmsnge kvinner har så god tro på seg selv og utseende at de faktisk tror de ser så mye yngre ut enn de gjør, når saken faktisk i de fleste tilfeller er motsatt😂

 

 

Anonymkode: 93d3f...bb8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke, jeg vet.

Anonymkode: 37b22...224

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der det ligger tror jeg og. Ingen tør annet enn å gjette ti år mindre enn man egentlig tror til sånne skumle damer som spør, hvor gammel tror du jeg er da....? Så får de det svaret de vil og kan fortsette å innbille seg at de ser unge ut😂

finnes noen hederlige unntak, har ei nett lita venninne på førti som lett passerer som 25, men det er EI dame av de mange hundre jeg vet om så statistikken her på kg er nok litt preget av livsløgn...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det nå bare som et kompliment de gangene jeg blir spurt om leg i kassen (er 28), og synes det er artig. Men jeg går ikke rundt og tror jeg ser ut som jeg er under 18 likevel. Og de gangene noen gir meg et ifølge deg uriktig svar på hvor gammel de tror jeg er (pleier å få høre alt fra 23-26, som jo ikke er så veldig mye yngre enn rett alder. Tror ikke noen har sagt rett alder og ingen har sagt eldre) så tar jeg det som et hyggelig kompliment samtidig som jeg tar det med en klype salt. 

Har heller ikke lagt merke til noen som blir oppgitt over at de får høre at de ser yngre ut. Og dessuten pleier ikke jeg å lyve når jeg gjetter alder. 

Endret av _Pixiedust_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange av oss bruker mye penger og tid på utseendet vår, å da få høre at man ser eldre ut er jo ett lite nederlag. Noen dager hvor jeg har brukt ekstra god tid og føler at idag ble sminken bra, så får jeg høre så fort jeg går ut døra «Oi, trøtt idag eller?» 🙄🙄

Anonymkode: 36bee...8b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi menn er noen skikkelige søtnoser, sånn egentlig. Derfor sier vi sånn: "Wow, det hadde jeg aldri gjettet!" og "du ser ikke en dag eldre ut enn..."

Anonymkode: f9433...225

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så yngre ut enn jeg var... så fikk jeg unger :P Måtte vise legitimasjon på polet og utesteder til jeg var 36, og det tar jeg faktisk som et kompliment. Føler dog jeg har eldest minst ti år siden jeg fikk eldstemann da jeg var 35. Gikk fort nedover gitt :P 

Anonymkode: 5373e...bc0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange føler seg unge. Selv om det er 40, 50 eller 70, så kaller de seg for jenter. Så har man hendelser hvor man har måtte vise leg, selv om man er både 25,30,35. Man lever på dette. Lenge.

En annen ting, er at mange ser yngre ut enn våre foreldre og besteforeldre gjorde ved samme alder. Generelt ser de fleste yngre ut nå, enn hva tidligere generasjoner gjorde.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg synes og det virker som alle damer mener de ser yngre ut enn sin alder 🙂 Er jo fint de tror det da i grunn, selv om det kanskje er en hvit løgn. 

Det handler vel om at damer får komplimenter på utseendet? At de ser unge ut, er pene etc. Det er vel normen å gi positive komplimenter. Er vel ikke noe galt med et bra selvbilde.

På polet spør de jo om leg til folk som er godt opp i årene, der er det jo veldig strenge regler. 

Anonymkode: e4d2e...25e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ut som jeg er 37 men er 27, så jeg går ikke under kategorien kvinne her

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ut til å være omtrent så gammel som jeg faktisk er. Det har jeg gjort siden jeg fikk barn, og var gjennom to år med nattevåk hver eneste natt. Før jeg fikk barn var det alltid folk som trodde jeg var mye yngre enn jeg var, i alle år fra jeg var tenåring. Men etter barn i trettiårene...not so much.

Jeg er i femtiårene.

Jeg har ingen venninner som går rundt og snakker om at de ser så mye yngre ut enn de faktisk er, alle ser ut som den alderen de er i. Men jeg leser stadig her på KG om kvinner som hevder de ikke har en rynke og ser ut som de må vise leg på polet når de er 40 og sånn....sikkert.

Endret av Million
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke rundt og tror det. Men mannfolk blir ofte seriøst sjokkert når jeg forteller hvor gammel jeg er. Dessverre resulterer det også ofte i at jeg plutselig ikke er interessant for dem lenger. Såeh... 

Anonymkode: d0072...5f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være så enkelt som at de fleste (både kvinner og menn) ser seg selv i speilet hver eneste dag, og de små endringene som kommer med tiden blir ikke lagt merke til fordi de kommer så sakte? Det er lettere å se endringer på mennesker du/vi/alle ikke ser hver dag, og plutselig ser alle de andre ut som de har blitt eldre, mens ditt eget speilbilde ser jo ut akkurat sånn som det så ut i går og dagen før?

Anonymkode: faf5c...ee0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«alle kvinner».... 🙄 

Anonymkode: e545a...9fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke jeg ser ung ut lenger. 

Men faktum er at selv om jeg er 32, så opplever jeg fortsatt ofte bli spurt om ID på polet. Tror ikke de spør alle 30-åringer for morro skyld... Ikke bruker jeg sminke heller, så da skulle man tro alderstegnene var mer tydelige, men den gang ei

 

Anonymkode: d5fde...d65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Million said:

 

Jeg har ingen venninner som går rundt og snakker om at de ser så mye yngre ut enn de faktisk er, alle ser ut som den alderen de er i. Men jeg leser stadig her på KG om kvinner som hevder de ikke har en rynke og ser ut som de må vise leg på polet når de er 40 og sånn....sikkert.

En venninne av meg opplevde faktisk det en gang (jeg var med henne på polet). Det skjedde ikke ofte, da, hun syntes det var veldig flatterende og ble veldig glad 😂

Anonymkode: d5fde...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle gjør ikke det, noen tror det med rette og noen tror det feilaktig. Jeg ble spurt om leg på polet i går, jeg er 36. Det skjer faktisk jevnlig, på ulike pol og butikker. Har også opplevd nye kollegaer og folk jeg møter i jobbsammenheng  (både menn og kvinner) som blir forbauset når de hører alderen min (eller egentlig hvor lenge jeg har jobbet med dette, og de sier er du gammel nok til å ha jobbet så lenge da) og sier jeg holder meg godt. Så da holder jeg meg vel godt, da, har vondt for å tro at det er noe jeg innbiller meg i denne konteksten.

Men jeg har bekjente som hele tiden ber folk tippe hvor gamle de er og åpenbart fisker etter lave tall og lignende, så noen er jo litt på villspor her. 

Anonymkode: cf3ee...980

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å spørre eldre mennesker om leg på polet, spesielt gamle damer. En av de få artige tingene med å jobbe der. Deprimerende jobb. 

Anonymkode: 491b8...d97

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke at jeg gjør det, men hører det HELE tiden, fra begge kjønn! Fikk barnebilett på bussen da jeg var 25. 

Når folk sier at de føler seg yngre enn de er, så er ikke jeg der. 

Jeg er 45 og det føler jeg meg også. 

Men 45 er jo en herlig alder og jeg trener og er i bedre form enn mange på 20. Det gjør meg til en sprek person på 45, ikke ung😁

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ser ut som alderen sin i ansiktet, men mange har jo en stil som gjør at de blir oppfattet som yngre. Og får man høre et par ganger at man ser yngre ut, lever man gjerne på det, og tenker ikke på alle de gangene man ikke fikk høre noe... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...