Gå til innhold

Hvorfor tror alle kvinner de ser yngre ut enn de er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha😂 samma her! Fikk barnebillett på buss, svømmehall o.l. til langt opp i 20-årene. Fikk barn når jeg var 30 og er 40 nå. Tror ikke det har direkte sammenheng med å få barn da, men mer det at lite søvn vises bedre når man er 30+. På en god dag, i rett (les:lite) lyssetting kan jeg nok gå for å være litt yngre pga hårfrisyre og klesstil. Også er jeg liten og tynn/nett. Men ser jo i baderomsbelysning at alderen er der. Lite rynker ennå, men løsere hud og typiske innsunkne kinn/ tinning. 

Anonymkode: 4dd4d...123

Og forresten, jeg blir kjempeglad (inni meg😉) når noen sier jeg ser yngre ut! Men skjønner jo det nå at det er stor sannsynlighet for at det en hvit løgn! Men når jeg får høre at jeg holder meg godt, så tror jeg det er mer realistisk...håper jeg da🙈

Anonymkode: 4dd4d...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror gjerne jeg ser eldre ut. Eller i hvert fall ser jeg ut som min kronologiske alder. Er 39. Har rynker, og har ikke tatt fillers, Botox og hva det nå heter.

Anonymkode: 7518b...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi menn er noen skikkelige søtnoser, sånn egentlig. Derfor sier vi sånn: "Wow, det hadde jeg aldri gjettet!" og "du ser ikke en dag eldre ut enn..."

Anonymkode: f9433...225

 

Dagens beste:) Jeg får høre det men vet jo menn sier det for å være hyggelig eller flørte litt. Jeg vet jo at jeg er godt over 30 år, og jeg vil anta jeg ser ut som en som er over 30 år, og det er helt greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte viste leg da jeg kjøpte øl på kiwi i nov, og på polet da jeg kjøpte vin i februar. Begge var damer og trodde jeg var 24. Så ja, jeg vet jeg ser yngre ut enn jeg er. 

Men jeg jobber på vgs, og det er greit å holde bakkekontakten der. De ser jo på meg som elgammel. 😂

Anonymkode: 9886e...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan velge å ta det som et kompliment når du blir spurt om legitimasjon. Men det er strengt tatt ikke et kompliment. Sist jeg ble spurt om legitimasjon i kassa var jeg fylt 40. Jeg synes overhodet ikke jeg ser ut som jeg er under 18, men dama i kassa var jo tydeligvis i tvil om jeg var fylt 18. Og det er ikke et kompliment. Man føler ikke at man blir tatt særlig seriøst når man får slike tilbakemeldinger. De sier ikke at du ser ung og fresh it, men at du ser ut som en liten "drittunge". Og det er ikke noen fordel om du skal søke lån, på jobbintervju, skal legge fram noe foran en forsamling e.l. Greit å se litt yngre ut når man begynner å dra på årene. Men man ønsker ikke å bli oppfattet som et barn... 

Anonymkode: 31365...5bc

Nå må du ikke projiktere (stavemåte?) her. Dette er dine tanker og følelser rundt å bli spurt om leg. Jeg TAR det (som jeg også skrev) som et kompliment uansett hva det nå måtte være. Mulig noen synes jeg ser ut som en drittunge, men det tviler jeg på da jeg har et ganske symmetrisk ansikt, høye kinnbein, lepper med naturlig amorbue og en helt fin nese. Triste øyne er vel det eneste jeg kan påpeke å ikke være så fornøyd med. Og en "sorry at jeg lever"- utstråling. Det kan jo være at jeg ikke utstråler voksen og selvsikker, men noen drittunge som ikke blir tatt seriøst? Nja. Jeg tviler. Om det er tilfellet så ok. Det bryr ikke meg. Har langt mer alvorlige ting å bekymre meg over enn at noen spør meg om leg for at jeg ser ut som en drittunge. 

Det rare er at da jeg var 20 trodde folk jeg var 20. Jeg hadde ikke noen selvsikker utstråling, men utseende pluss at jeg var ganske rolig og reflektert og så klart at fjortissfakter var helt fraværende hos meg. Så gikk det gradvis over til at folk gjetter ned til 5-6 år yngre og disse som har spurt om leg på butikken da. Som jeg som sagt tar med en klype salt. 

Det jeg derimot er meget fornøyd med er at folk blir overrasket når jeg sier jeg har to barn hvor eldste er 8 år. Det vises ikke på kroppen min bortsett fra lite fyll i brystene. Får ofte kommentarer på at jeg har vært utrolig heldig med kroppen etter å ha født to barn på 4 og 4,5 kg. Og det er jeg. Kombo av gener, alder ved graviditeter og trening og kosthold fra jeg var 17 år. Jeg liker mye bedre å få bekreftelse på at jeg har en fin og sterk kropp. Eller få litt skryt over sportslige prestasjoner enten det er fotballen eller ei lang løpeøkt jeg har. Dette lever jeg mye mer på enn at noen mener/lyver om at de synes jeg ser ung ut. 

Anonymkode: 77625...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du ikke projiktere (stavemåte?) her. Dette er dine tanker og følelser rundt å bli spurt om leg. Jeg TAR det (som jeg også skrev) som et kompliment uansett hva det nå måtte være. Mulig noen synes jeg ser ut som en drittunge, men det tviler jeg på da jeg har et ganske symmetrisk ansikt, høye kinnbein, lepper med naturlig amorbue og en helt fin nese. Triste øyne er vel det eneste jeg kan påpeke å ikke være så fornøyd med. Og en "sorry at jeg lever"- utstråling. Det kan jo være at jeg ikke utstråler voksen og selvsikker, men noen drittunge som ikke blir tatt seriøst? Nja. Jeg tviler. Om det er tilfellet så ok. Det bryr ikke meg. Har langt mer alvorlige ting å bekymre meg over enn at noen spør meg om leg for at jeg ser ut som en drittunge. 

Det rare er at da jeg var 20 trodde folk jeg var 20. Jeg hadde ikke noen selvsikker utstråling, men utseende pluss at jeg var ganske rolig og reflektert og så klart at fjortissfakter var helt fraværende hos meg. Så gikk det gradvis over til at folk gjetter ned til 5-6 år yngre og disse som har spurt om leg på butikken da. Som jeg som sagt tar med en klype salt. 

Det jeg derimot er meget fornøyd med er at folk blir overrasket når jeg sier jeg har to barn hvor eldste er 8 år. Det vises ikke på kroppen min bortsett fra lite fyll i brystene. Får ofte kommentarer på at jeg har vært utrolig heldig med kroppen etter å ha født to barn på 4 og 4,5 kg. Og det er jeg. Kombo av gener, alder ved graviditeter og trening og kosthold fra jeg var 17 år. Jeg liker mye bedre å få bekreftelse på at jeg har en fin og sterk kropp. Eller få litt skryt over sportslige prestasjoner enten det er fotballen eller ei lang løpeøkt jeg har. Dette lever jeg mye mer på enn at noen mener/lyver om at de synes jeg ser ung ut. 

Anonymkode: 77625...22d

Ops. Kom borti AB. 

Og jeg mente da jeg var 14 trodde folk jeg var 20... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet jeg om jeg tilhører "de fleste" tilfeller eller de sjeldne tilfeller da ts? 
Jeg blir spurt om leg hele tiden, men tar det ikke som jeg ser veldig ung ut, kan være det er vanskelig å se om jeg er 18 eller 28. 
Jeg får alltid høre at det ser ut som er 22, men jeg egentig er 27. 
Jeg lurer på om det fordi de skal være høffelig, jeg vet jo ikke det jeg. 
Jeg sier også alltid litt yngre enn jeg tror, for jeg er redd de blir fornærma. Mange jeg har trodd var 27-23 har faktisk vært 18-22 ! 
De har påbegynnende linjer i panna, kan være noe med kroppsformene deres i tilllegg.
Selv har jeg ikke særlig synlige linjer i panna

Anonymkode: eefaf...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut av 86 svar her i tråden så har 2-3 stk sagt de tror de ser eldre ut enn de er, 2-3 har sakt de ser like gamle ut som de er, resten kommer med historier om hvor unge alle tror dem er ;) 😂

denne tråden bekrefter jo bare min hypotese

😂😂😂

 

ts

Anonymkode: 93d3f...bb8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det handler om at mange er vant til å bli snakket etter munnen, eller at folk gjetter lavt for å være greie. At mange spiller "fornærmet" kan kanskje bare være en unnskyldning for å nevne det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg tror det handler om at mange er vant til å bli snakket etter munnen, eller at folk gjetter lavt for å være greie. At mange spiller "fornærmet" kan kanskje bare være en unnskyldning for å nevne det. 

Enig

-ts

Anonymkode: 93d3f...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ut av 86 svar her i tråden så har 2-3 stk sagt de tror de ser eldre ut enn de er, 2-3 har sakt de ser like gamle ut som de er, resten kommer med historier om hvor unge alle tror dem er ;) 😂

denne tråden bekrefter jo bare min hypotese

😂😂😂

 

ts

Anonymkode: 93d3f...bb8

Jeg har fortalt hvilke tilbakemeldinger jeg har fått, men jeg har ikke sagt at jeg tror/vet de er hundre% oppriktige. Helt ærlig bryr det meg ikke så mye så lenge ingen mener jeg ser 10 år eldre ut enn jeg er. Vil tro jeg har fått et mer slitent og dermed eldre utseende de siste årene pga. Store påkjenninger, men ser ikke eldre ut enn egen alder enda i hvert fall. 

At jeg velger å ta slike kommentarer sim et kompliment er nok fordi jeg er ganske så naiv og tror på det folk sier. ;) Og fordi jeg ikke ser vitsen med å tenke at de nok lyver når jeg heller kan bli glad og si takk, eller fleipe med at den skal jeg leve lenge på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan møtes så får du se selv. Er ikke jeg som står foran speilet og tenker at fy flate så ung jeg ser ut! Det er alle andre som forteller meg det. Vi kan godt bytte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne. Og mitt inntrykk av uføre er at de er late navere som har gått på «livets harde skole» 😂😂 og drukket alkohol og røyka som noen galne, og at se gjennomsnittlig ikke ser unge ut nei ;) men sjøltilliten er på topp ja

Anonymkode: 93d3f...bb8

Ja, men det er ikke de uføre jeg prater om. Synes det er merkelig at noen kan drikke så mye alkohol hvis man er ufør. Men det må være noen helt spesielle tilfeller eller no

Anonymkode: 33d1b...61e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva er uansett denne besettelsen ved å så yngre ut? kan det ikke slutte snart... Folk er helt besatt av å være ungdom for alltid virker det som.

Anonymkode: 33d1b...61e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 og blir spurt om leg av og til. Tror det har mest med klesstil, frisyre og hvor «velstelt» jeg ser ut, for det skjer nesten utelukkende når jeg er litt svett, med hestehale og har på meg treningstøy. Når jeg kommer rett fra jobb i blazer med pent hår og sminke vil jeg tro jeg ser ut som min egen alder eller eldre.

Anonymkode: ad9ac...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært sjeldent jeg har truffet kvinner som ser spesielt mye yngre ut enn det de faktisk er. Kan komme på ett tilfelle for en del år siden. At en person har lite rynker betyr ikke nødvendigvis at personen ser ti år yngre ut - dette med alder er sammensatt. Som regel ser folk ut som alderen sin uansett.

Jeg tar en mastergrad hvor de fleste er kvinner i alderen 25-28 år. Nesten alle har litt antydning til linjer, så jeg finner det lite troverdig at såpass mange på kvinneguiden ikke har en eneste linje, slik det blir påstått. Tviler på at årene med nesa nedi en bok har slått så hardt ut. 

Selv er jeg 27 og blir alltid spurt om leg når jeg kjøper øl eller vin, selv om jeg har sønnen min med meg - men jeg tror likevel ikke at jeg ser yngre ut. Jeg ser ut som alderen min. 

Anonymkode: b2cd5...2a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes også at det er rart og jeg har aldri møtt noen av disse. Litt merkelig siden alle sånne tråder består av mange innlegg fra flere som ser veldig mye yngre ut enn de er.

Jeg tror at jeg ser ut som min alder og jeg kan se at jeg har alderstegn. Jeg har ikke masse rynker, men det er andre ting som gjør at jeg ikke ser ut som jeg er i 20-årene lenger. Ser det på halsen og huden i ansiktet har fått litt heng. Ingen spør meg om legitimasjon. De ser det med engang.

Allikevel så får jeg noen ganger "komplimenter" på hvor ung jeg ser ut. Studerte med yngre folk og de var i 20-årene og jeg i 30-årene. Da skulle de fortelle meg at man kunne virkelig ikke se forskjell på meg og dem. Jeg synes det var overdrevet og egentlig litt irriterende.

Hver gang jeg får slike "komplimenter" så handler det om at folk sier det de tror at du vil høre. Det kommer ofte frem i situasjoner der man forteller om egen alder. Jeg er ikke redd for å se ut som min alder. Man kan se bra ut selv om man ikke er 20. Jeg blir litt lei av den krampaktige måten noen tviholder på ungdommen og hvor viktig det er å se så ung ut.

Anonymkode: 8b4d0...776

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg ikke yngre ut enn hva jeg er, er nå 42 år, og har de siste 4 årene slitt med en hudsykdom, som har gått hardt utover ansiktet. Så jeg gikk fra å være rynkefri, og se yngre ut enn jeg var, til å se ut som min egen alder, kanskje litt eldre og.

Men tidligere så måtte jeg ofte vise leg, selv om jeg var i 30 årene, jeg startet å studere da jeg var 34, og mine yngre medstudenter kommenterte ofte, hvordan kunne jeg se så ung ut, og være helt rynkefri, da de som var yngre enn meg hadde rynker. Så før ble jeg jo tatt for å være yngre, av både menn og kvinner. 

Anonymkode: d8727...13d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2019 den 9.09, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror alle kvinner de ser yngre ut enn de er, når sannheten ofte er det motsatte? 

 

 

 

Anonymkode: 93d3f...bb8

FØRST MÅ VI BLI ENIGE OM AT KVINNER TROR DE SER MYE YNGRE UT ENN DE ER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...