Netteflette Skrevet 7. januar 2020 Forfatter #201 Del Skrevet 7. januar 2020 23 timer siden, Førstegangs skrev: Jeg ville målt hCG hos fastlegen og deretter fått fastlegen til å henvise til gyn dersom hCG ikke synker som den skal. Da slipper du å punge ut for UL privat. HCG er det beste målet på om det er vev igjen der inne, da hCG vil finnes dersom det er rester. Det var i alle fall det gynekologen forklarte meg da jeg ble henvist dit med lignende problemstilling☺️ Takk for veldig godt innspill😊 Du har et godt poeng der! Tenker kanskje å vente noen uker til for å se om TR kommer, hvis ikke så gjør jeg som du tipser om å faktisk måler hCG først. Er 3 uker siden MA nå og forhåpentligvis ikke lenge til før jeg får fasit på om alt gikk som det skulle🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 7. januar 2020 Forfatter #202 Del Skrevet 7. januar 2020 8 timer siden, Neutral90 skrev: Jeg måtte til legen ukentlig for å måle hcg til den var under 5 Så fint at du fikk gjort dette ukentlig! 😊 Veldig rart at jeg ikke fikk noen beskjed om dette. Samboeren sa nå i dag at han mente at gynekologen på klinikken mente vi burde ta en UL etter MA for å sjekke (jeg var i tåka og husker ikke dette i det hele tatt). Veldig rart hun ikke nevnte noe om blodprøver, hverken på papir eller muntlig🤔Burde vært en del av prosessen, fast for alle som går gjennom det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangs Skrevet 8. januar 2020 #203 Del Skrevet 8. januar 2020 8 timer siden, Netteflette skrev: Takk for veldig godt innspill😊 Du har et godt poeng der! Tenker kanskje å vente noen uker til for å se om TR kommer, hvis ikke så gjør jeg som du tipser om å faktisk måler hCG først. Er 3 uker siden MA nå og forhåpentligvis ikke lenge til før jeg får fasit på om alt gikk som det skulle🤞 Jeg mistet selv i høst. Jeg blødde i tre uker, mens hCG fortsatt steg. Deretter sank den sakte, sakte. Jeg målte hCG før jeg dro på juleferie, og da var den halvparten av hva den var på det høyeste, ca. 5 uker etter spontanaborten startet. Halvannen uke senere fikk jeg ny blødning, som virker som en kraftig mens, og ved siste måling var den 0. Jeg trodde jeg ikke kom til å få mensen så lenge hCG var >100, men det ordnet seg av seg selv heldigvis. Jeg hadde null tro på gynekologen som sa at «siste rest kommer med neste mens». Men det gjorde heldigvis det. Gynekologen sa også at vi skulle måle hCG til den var null (<5). Håper det ordner seg for deg❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashy Skrevet 8. januar 2020 #204 Del Skrevet 8. januar 2020 12 timer siden, Netteflette skrev: Håper jeg er like heldig som deg med tanke på syklus, håper den kommer raskt tilbake😊 Trist å høre at embryoet sluttet å utvikle seg så tidlig! Haha, så utrolig gøy at vi har sett på så mye likt!😂 Sånn "multi" ammepute virker jo genialt! Har også sett på vippestol, men lurer litt på om vi skal investere litt i en sånn strøm drevet en som beveger seg på egen hånd. Hvilken vogn er det du har sett på da? Føler jeg nesten må i en butikk og trille litt rundt i lokalet før vi bestemmer oss for noe😅 Venninnen min som er jordmor gikk for Bugaboo... Lurer litt på å kjøpe det samme, men det er jo så fryktelig dyrt! Tenker du å kjøpe noe brukt, i så fall hva? Det blir så koselig når vi endelig kan kjøpe inn til babyen😊❤️👶 Har begynt å spare penger til det allerede! Hehe, liker å være godt forberedt. Krysser fingrene for det🤞 En sånn strømdrevet vippestol virker jo også veldig genialt! 😁 Jeg har sett på Emmaljunga Edge Duo, jeg synes den ser så fin ut og det ser ut som at den passer til vårt bruk. Men som jeg skrev tidligere har jeg aldri trillet den modellen, så det kan jo fort endres når vi faktisk skal kjøpe en vogn. Bugaboo er jo absolutt også veldig fine vogner, virker som at mange er fornøyde med de. Jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe brukt eller ny. Selges det en pent brukt vogn kan det hende jeg slår til på det (når den tid kommer) 😄 Hva tenker du? Jeg tror vi er ganske like på det feltet, at vi liker å være godt forberedt 😁😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 13. januar 2020 Forfatter #205 Del Skrevet 13. januar 2020 På 8.1.2020 den 7.08, Førstegangs skrev: Jeg mistet selv i høst. Jeg blødde i tre uker, mens hCG fortsatt steg. Deretter sank den sakte, sakte. Jeg målte hCG før jeg dro på juleferie, og da var den halvparten av hva den var på det høyeste, ca. 5 uker etter spontanaborten startet. Halvannen uke senere fikk jeg ny blødning, som virker som en kraftig mens, og ved siste måling var den 0. Jeg trodde jeg ikke kom til å få mensen så lenge hCG var >100, men det ordnet seg av seg selv heldigvis. Jeg hadde null tro på gynekologen som sa at «siste rest kommer med neste mens». Men det gjorde heldigvis det. Gynekologen sa også at vi skulle måle hCG til den var null (<5). Håper det ordner seg for deg❤️ Veldig trist at du mistet i høst, håper spiren sitter igjen snart for deg❤️ Tok en graviditetstest på lørdagen, eller to tester, og de var begge positive men veldig svake. Har nå bestilt fastlege time til i morgen da jeg har kjent ømhet/ubehag i livmoren snart en uke. Tenkte å få sjekket HCG og infeksjon slik at jeg eventuelt kan utelukke det. Takk for at du deler med meg/oss❤️ Er så godt å ikke føle seg helt alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 13. januar 2020 Forfatter #206 Del Skrevet 13. januar 2020 På 8.1.2020 den 10.22, Smashy skrev: Krysser fingrene for det🤞 En sånn strømdrevet vippestol virker jo også veldig genialt! 😁 Jeg har sett på Emmaljunga Edge Duo, jeg synes den ser så fin ut og det ser ut som at den passer til vårt bruk. Men som jeg skrev tidligere har jeg aldri trillet den modellen, så det kan jo fort endres når vi faktisk skal kjøpe en vogn. Bugaboo er jo absolutt også veldig fine vogner, virker som at mange er fornøyde med de. Jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe brukt eller ny. Selges det en pent brukt vogn kan det hende jeg slår til på det (når den tid kommer) 😄 Hva tenker du? Jeg tror vi er ganske like på det feltet, at vi liker å være godt forberedt 😁😄 Jeg måtte google barnevognen du skrev, hadde aldri hørt om den før. Men den så veldig fin ut😍Jeg har tittet en del på finn og syns jeg finner mange brukte vogner som er i fin stand. Tenker jeg skal prøve forskjellige vogner i butikk først, greit å kjenne på det og se ordentlig, for så å se etter brukte vogner. Finner vi ingen fine brukte så nøler jeg ikke med å kjøpe en ny🤩 Veldig gøy at vi er så like på det! Vi må holde hverandre oppdatert😄 Hadde vært enda mer gøy om spiren satt samtidig på oss! Så kan vi planlegge sammen og dele tanker😉👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 13. januar 2020 Forfatter #207 Del Skrevet 13. januar 2020 Her er mine to G tester fra lørdagen som var. Tok også en EL test bare for å se, den ble negativ👍🏻 Som jeg skrev ovenfor så har jeg fått bestilt meg legetime da jeg har vært en del øm og har litt ubehag i livmoren. Skal ikke så mye til så kjenner jeg det strekker seg og gjøre vondt. Alt annet er heldigvis normalt, bortsett fra at jeg har fått veldig vondt i halsen de siste dagene. Kjenner jeg brygger på noe🙈 Torsdag forrige uke ble plutselig en veldig tung dag for meg. Engasjerte meg hadde lagt inn i kalenderen at jeg var 12 uker den dagen. Dagen resulterte i en berg og dalbane av følelser😣 først trist, så mega sinna, så apatisk, så forbanna... Kjenner jeg fortsatt er litt ustabil i humøret om dagen, skal ikke så mye til før jeg reagerer på noe. Ellers er jeg ved godt mot og gleder meg til å starte prøvingen igjen☺️🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashy Skrevet 13. januar 2020 #208 Del Skrevet 13. januar 2020 35 minutter siden, Netteflette skrev: Jeg måtte google barnevognen du skrev, hadde aldri hørt om den før. Men den så veldig fin ut😍Jeg har tittet en del på finn og syns jeg finner mange brukte vogner som er i fin stand. Tenker jeg skal prøve forskjellige vogner i butikk først, greit å kjenne på det og se ordentlig, for så å se etter brukte vogner. Finner vi ingen fine brukte så nøler jeg ikke med å kjøpe en ny🤩 Veldig gøy at vi er så like på det! Vi må holde hverandre oppdatert😄 Hadde vært enda mer gøy om spiren satt samtidig på oss! Så kan vi planlegge sammen og dele tanker😉👏 Den er veldig fin 🤩 Høres veldig lurt ut å teste ulike vogner i butikk først, dumt å kjøpe en vogntype man aldri har testet før.. Jeg kommer nok til å gjøre som deg, å sjekke finn først 😀 Jaa, det må vi absolutt gjøre! 😀 Hadde vært veldig fint å følge hverandre, dele tanker, innkjøp osv. 😀 Leser fra din siste post at du hadde en liten breakdown på torsdag. Håper det går bedre med deg nå. Sender deg en god klem ❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 13. januar 2020 Forfatter #209 Del Skrevet 13. januar 2020 1 time siden, Smashy skrev: Den er veldig fin 🤩 Høres veldig lurt ut å teste ulike vogner i butikk først, dumt å kjøpe en vogntype man aldri har testet før.. Jeg kommer nok til å gjøre som deg, å sjekke finn først 😀 Jaa, det må vi absolutt gjøre! 😀 Hadde vært veldig fint å følge hverandre, dele tanker, innkjøp osv. 😀 Leser fra din siste post at du hadde en liten breakdown på torsdag. Håper det går bedre med deg nå. Sender deg en god klem ❤️❤️ Finn skal bli vår gode venn😉 Herlig, da har vi en plan! 😄👏 Takk for god klem❤️ Det går mye bedre nå 😊 Jeg undervurderte nok litt hvor følsomt det ble på 12 ukers dagen. Tror jeg skal forberede meg litt når det nærmer seg termin dagen👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashy Skrevet 14. januar 2020 #210 Del Skrevet 14. januar 2020 18 timer siden, Netteflette skrev: Finn skal bli vår gode venn😉 Herlig, da har vi en plan! 😄👏 Takk for god klem❤️ Det går mye bedre nå 😊 Jeg undervurderte nok litt hvor følsomt det ble på 12 ukers dagen. Tror jeg skal forberede meg litt når det nærmer seg termin dagen👍 Det skjønner jeg godt at du gjorde, man vet jo ikke hvordan man reagerer.. Husk at du bare må la deg føle på følelsene når de kommer ❤️ Jeg syntes det var veldig tungt da det nærmet seg termin i desember. Det er litt rart og litt sårt og tenke på at jeg kunne ha vært mamma nå... Veldig lurt av deg å forberede deg nå på at det kan bli litt følelser når termin nærmer seg. Uansett er det godt å vite at det går over, selv om savnet vil være der ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 15. januar 2020 Forfatter #211 Del Skrevet 15. januar 2020 17 timer siden, Smashy skrev: Det skjønner jeg godt at du gjorde, man vet jo ikke hvordan man reagerer.. Husk at du bare må la deg føle på følelsene når de kommer ❤️ Jeg syntes det var veldig tungt da det nærmet seg termin i desember. Det er litt rart og litt sårt og tenke på at jeg kunne ha vært mamma nå... Veldig lurt av deg å forberede deg nå på at det kan bli litt følelser når termin nærmer seg. Uansett er det godt å vite at det går over, selv om savnet vil være der ❤️ Huff, du hadde termin i desember? Skjønner at det var sårt å tenke på!😔 Med tanke på jul og alt sammen. Håper du hadde en fin jul til tross for det❤️❤️Ja, det er godt å vite at det går over etter hvert. Har fått henvisning til psykolog hos legen, tenker det er greit å ta tak i det med en gang😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 15. januar 2020 Forfatter #212 Del Skrevet 15. januar 2020 Da fikk jeg vært hos fastlegen i går. Har vært øm i livmor en uke nå og ble litt bekymret. Spesielt når jeg også hadde positiv test i går (tirsdag) som var helt lik den på lørdag. Antar derfor at det ligger noe igjen der. Disse ble tatt med tidlig test fra Babyplan. Fikk legen til å sjekke CRP, og den var heldigvis negativ😊 HCG nivået venter jeg på resultater fra og ser de er under arbeid nå. Har hatt en del vondt i, huff dette er jo egentlig super kleint å skrive, endetarmen. Det skjer sånn plutselig og det er akkurat som om jeg skal sprenge/revne opp og smertene varer i 10-20 sek. Helt jævlig😰Hatt det av og på i ca 3 uker, kanskje 2 ganger i uken. I går gjorde det vondt, men nå ble plutselig livmoren inkludert. Begynte å spotte i går, og gjør det i dag, og historisk så kommer det før mensen. Så krysser alt jeg har av fingre og tær for at mensen kommer og at alt ordner seg når den er over😁 En annen ting jeg oppdaget i går var blodprøver fra uke 4+5. Jeg ser at TSH verdien min lå på 3.5. For høy TSH verdi kan indikere lavt stoffskifte. Når jeg googlet dette i går, både på engelsk og norsk, så er det flere leger og forskning som sier at TSH verdien bør være under 2.5 i 1 termin. Og at for høy TSH kan gi/gir høyere risiko for abort. En studie på ca9000 personer viste at de som ikke hadde høy TSH verdi var det ca 3 % som spontanaborterte, mens de med for høy TSH lå på over 6%. Det er jo egentlig nesten dobbelt så mange som de med normal TSH verdi. TSH går på skjoldbruskkjertelen og den gir ut hormoner som er viktig i starten av graviditeten da fosteret trenger dette for nervesystemet. Som jeg forstår det, ut ifra hva jeg har lest, så kan for lite hormoner påvirke veksten til fosteret negativt - som igjen gir høyere risiko for abort. Så i går ble jeg kjempe lei meg fordi jeg følte at det var en grunn til aborten, og jeg ble veldig sur på legen som ikke tok tak i dette. Spesielt når jeg leser flere leger og helsesider skriver at TSH bør være under 2.5 i 1 termin. Nå går jeg og føler at jeg kunne ha gjort noe for å unngå MA😢 Derfor har jeg bestilt ny legetime til neste uke for å måle TSH på nytt og høre med legen hva vi/jeg kan gjøre for å senke nivået. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashy Skrevet 15. januar 2020 #213 Del Skrevet 15. januar 2020 6 timer siden, Netteflette skrev: Huff, du hadde termin i desember? Skjønner at det var sårt å tenke på!😔 Med tanke på jul og alt sammen. Håper du hadde en fin jul til tross for det❤️❤️Ja, det er godt å vite at det går over etter hvert. Har fått henvisning til psykolog hos legen, tenker det er greit å ta tak i det med en gang😊 Ja, hadde det... 😞 Heldigvis ødela det ikke julen. Høres veldig lurt ut å snakke med psykolog, det er jo en veldig fin måte å bearbeide det som har skjedd på ❤️ Håper det ikke blir lang ventetid for deg🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashy Skrevet 15. januar 2020 #214 Del Skrevet 15. januar 2020 6 timer siden, Netteflette skrev: Da fikk jeg vært hos fastlegen i går. Har vært øm i livmor en uke nå og ble litt bekymret. Spesielt når jeg også hadde positiv test i går (tirsdag) som var helt lik den på lørdag. Antar derfor at det ligger noe igjen der. Disse ble tatt med tidlig test fra Babyplan. Fikk legen til å sjekke CRP, og den var heldigvis negativ😊 HCG nivået venter jeg på resultater fra og ser de er under arbeid nå. Har hatt en del vondt i, huff dette er jo egentlig super kleint å skrive, endetarmen. Det skjer sånn plutselig og det er akkurat som om jeg skal sprenge/revne opp og smertene varer i 10-20 sek. Helt jævlig😰Hatt det av og på i ca 3 uker, kanskje 2 ganger i uken. I går gjorde det vondt, men nå ble plutselig livmoren inkludert. Begynte å spotte i går, og gjør det i dag, og historisk så kommer det før mensen. Så krysser alt jeg har av fingre og tær for at mensen kommer og at alt ordner seg når den er over😁 En annen ting jeg oppdaget i går var blodprøver fra uke 4+5. Jeg ser at TSH verdien min lå på 3.5. For høy TSH verdi kan indikere lavt stoffskifte. Når jeg googlet dette i går, både på engelsk og norsk, så er det flere leger og forskning som sier at TSH verdien bør være under 2.5 i 1 termin. Og at for høy TSH kan gi/gir høyere risiko for abort. En studie på ca9000 personer viste at de som ikke hadde høy TSH verdi var det ca 3 % som spontanaborterte, mens de med for høy TSH lå på over 6%. Det er jo egentlig nesten dobbelt så mange som de med normal TSH verdi. TSH går på skjoldbruskkjertelen og den gir ut hormoner som er viktig i starten av graviditeten da fosteret trenger dette for nervesystemet. Som jeg forstår det, ut ifra hva jeg har lest, så kan for lite hormoner påvirke veksten til fosteret negativt - som igjen gir høyere risiko for abort. Så i går ble jeg kjempe lei meg fordi jeg følte at det var en grunn til aborten, og jeg ble veldig sur på legen som ikke tok tak i dette. Spesielt når jeg leser flere leger og helsesider skriver at TSH bør være under 2.5 i 1 termin. Nå går jeg og føler at jeg kunne ha gjort noe for å unngå MA😢 Derfor har jeg bestilt ny legetime til neste uke for å måle TSH på nytt og høre med legen hva vi/jeg kan gjøre for å senke nivået. Krysser fingrene for at du får mensen🤞🤞 Skjønner godt at du ble sur på legen når du har funnet ut av dette! Håper at dere får snakket om dette og funnet en løsning. Bra du fikk time allerede neste uke. Det er jo veldig trist om en forhøyet TSH verdi har gjort skade på fosteret... Sender en klem ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangs Skrevet 15. januar 2020 #215 Del Skrevet 15. januar 2020 TSH-verdien din er normal for en kvinne >20 år. Hva var fT4? I svangerskapet vil TSH gå ned fordi man øker dannelsen av østrogen som igjen øker dannelsen av TBG. TBG binder TSH, slik at man får «mindre fritt» TSH i blodet. Derfor får gravide lavere TSH-verdier, og referanseområdet for gravide er derfor lavere enn for ikke-gravide. Som regel skal man ha høy TSH og lav T4 for å få diagnosen hypothyreose/lavt stoffskifte. Dersom prøven din ble tatt etter aborten, er det ikke så utenkelig at TSH-verdien din ikke hadde noe med spontanaborten å gjøre, da den mest sannsynlig vil ha gått opp igjen etter spontanaborten, da du ikke var gravid lenger. Den var altså på et normalt nivå igjen. Det er ikke selve TSH-hormonet som er farlig, men høy TSH kan indikere lavt stoffskifte. TSH-produksjonen skrus opp når man har lave nivåer av T4 og T3. Jeg tenker det er helt greit å snakke med legen om dette likevel, jeg tenkte bare hjelpe deg litt med disse prøvesvarene. Det er helt lov å bli lei seg av tanken på at noe kluss med hormoner kan ha vært årsaken til spontanaborten din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 16. januar 2020 Forfatter #216 Del Skrevet 16. januar 2020 17 timer siden, Smashy skrev: Ja, hadde det... 😞 Heldigvis ødela det ikke julen. Høres veldig lurt ut å snakke med psykolog, det er jo en veldig fin måte å bearbeide det som har skjedd på ❤️ Håper det ikke blir lang ventetid for deg🤞 Så trist! Godt det ikke ødela julen for deg hvertfall❤️ Takk for det! Har heldigvis ikke så lang ventetid da jeg får det gjennom forsikring på jobb, så regner med jeg starter om noen uker👍❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 16. januar 2020 Forfatter #217 Del Skrevet 16. januar 2020 13 timer siden, Førstegangs skrev: TSH-verdien din er normal for en kvinne >20 år. Hva var fT4? I svangerskapet vil TSH gå ned fordi man øker dannelsen av østrogen som igjen øker dannelsen av TBG. TBG binder TSH, slik at man får «mindre fritt» TSH i blodet. Derfor får gravide lavere TSH-verdier, og referanseområdet for gravide er derfor lavere enn for ikke-gravide. Som regel skal man ha høy TSH og lav T4 for å få diagnosen hypothyreose/lavt stoffskifte. Dersom prøven din ble tatt etter aborten, er det ikke så utenkelig at TSH-verdien din ikke hadde noe med spontanaborten å gjøre, da den mest sannsynlig vil ha gått opp igjen etter spontanaborten, da du ikke var gravid lenger. Den var altså på et normalt nivå igjen. Det er ikke selve TSH-hormonet som er farlig, men høy TSH kan indikere lavt stoffskifte. TSH-produksjonen skrus opp når man har lave nivåer av T4 og T3. Jeg tenker det er helt greit å snakke med legen om dette likevel, jeg tenkte bare hjelpe deg litt med disse prøvesvarene. Det er helt lov å bli lei seg av tanken på at noe kluss med hormoner kan ha vært årsaken til spontanaborten din. Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive alt dette, veldig nyttig informasjon❤️ Veldig snilt! TSH på 3.5 var når jeg var 4+5 på vei, derfor jeg syns det var rart at legen ikke tok tak i det når til og med NHI skriver at den bør være under 2.5. Vet ikke hva TSH var på når jeg var 8+1 og fikk MA. Jeg så også på en blodprøve jeg tok i 2016 der vi målte alle verdier, og da var anti-TPO på 740 (bør være under 100). Skal be legen ta nye prøver på alt med stoffskifte og snakke om behandling. Hun nevnte risikoen for lavt stoffskifte i 2016, og burde ha blitt fulgt opp bedre kanskje. Spesielt når jeg fortalte henne at jeg prøvde å bli gravid🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangs Skrevet 16. januar 2020 #218 Del Skrevet 16. januar 2020 35 minutter siden, Netteflette skrev: Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive alt dette, veldig nyttig informasjon❤️ Veldig snilt! TSH på 3.5 var når jeg var 4+5 på vei, derfor jeg syns det var rart at legen ikke tok tak i det når til og med NHI skriver at den bør være under 2.5. Vet ikke hva TSH var på når jeg var 8+1 og fikk MA. Jeg så også på en blodprøve jeg tok i 2016 der vi målte alle verdier, og da var anti-TPO på 740 (bør være under 100). Skal be legen ta nye prøver på alt med stoffskifte og snakke om behandling. Hun nevnte risikoen for lavt stoffskifte i 2016, og burde ha blitt fulgt opp bedre kanskje. Spesielt når jeg fortalte henne at jeg prøvde å bli gravid🤔 Bare hyggelig❤️ Okei, så prøven ble tatt svært tidlig. Da tenker jeg at det var såpass tidlig i svangerskapet at verdien ville kunne ha gått ned etterhvert som østrogen- og TBG-produksjonen økte. Det var jo tidlig i svangerskapet. Men når du sier at du har tatt prøver tidligere og at fastlegen nevnte dette allerede i 2016, så ville jeg ha tatt tak i dette og bedt fastlegen utrede deg for hypothyreose. Da får du vite om dette er en reell greie, og kan ta tak i det. Vil tro at fastlegen tar de riktige prøvene om du står litt på kravene. Lykke til💫 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 16. januar 2020 Forfatter #219 Del Skrevet 16. januar 2020 23 minutter siden, Førstegangs skrev: Bare hyggelig❤️ Okei, så prøven ble tatt svært tidlig. Da tenker jeg at det var såpass tidlig i svangerskapet at verdien ville kunne ha gått ned etterhvert som østrogen- og TBG-produksjonen økte. Det var jo tidlig i svangerskapet. Men når du sier at du har tatt prøver tidligere og at fastlegen nevnte dette allerede i 2016, så ville jeg ha tatt tak i dette og bedt fastlegen utrede deg for hypothyreose. Da får du vite om dette er en reell greie, og kan ta tak i det. Vil tro at fastlegen tar de riktige prøvene om du står litt på kravene. Lykke til💫 Må si at det var utrolig godt å få slik informasjon/tanker fra deg❤️ Ser at du kan dette! Vit at dette har vært til stor hjelp for meg som har følt meg veldig alene om dette siste dagene❤️ Prøven i 2016 viste TSH på 2.5, som var bra verdi. Var nok derfor hun nevnte det da og sa at vi burde følge med på det. Skal be om utredning☺️👍🏻 Og stå på krava😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 16. januar 2020 Forfatter #220 Del Skrevet 16. januar 2020 TR kom med et brak i dag tidlig!👏😁 Ikke vondt i magen noe jeg er veldig takknemlig for nå😇 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå