Gå til innhold

Har Uføre fortjent ferie?


Medisinsk bruker

Anbefalte innlegg

På 6.7.2019 den 11.11, Juks skrev:

Ja, gjennomsnittslønna er faktisk overraskende høy. 480.000 kan stemme. Jeg kjenner veldig få som ligger på eller over gjennomsnittslønna i de forskjellige yrkesområdene. Så hvor i landet de tjenes ekstra mye er ikke godt å si. 

Folk som har tillegg som f.eks offshore arbeidere, skift arbeidere, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.7.2019 den 11.29, Hedersbrukeren skrev:

Er jo mye lurere/billigere å dra utenom den typiske feriesesongen, så ekstra feriepenger i juni har lite for seg :)

Hvorfor har det lite for seg? At de kommer i juni, betyr ikke da at man er forpliktet til på noe vis å bruke dem i juni eller måneden etter. Det er fritt frem for folk (uføretrygdede) å spare de ekstra tusenlappene og bruke dem senere på høsten, utenom høysesong, og få en billigere tur.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, OPIgirl skrev:

Det gjør det da for pokker heller ikke.

Jeg vet nå om fler som ikke jobber og som har mer enn meg i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør og er i tilrettelagt jobb i butikk og vi har sommerferie. Men vi er også åpent hele sommeren så folk er på jobb også.  

Syns folk er så negative mot uføre. Hva med å sette seg inn i hva de enkelte sliter med før dere sprer negativitet? 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2019 den 17.56, rosaprosa skrev:

Jeg vet nå om fler som ikke jobber og som har mer enn meg i måneden.

Jeg har også vært borti det samme.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 11.09, Juks skrev:

For mange er uførhet en fulltidsjobb. Nei forresten, faktisk så er uførhet en jobb som utføres 24/7, 365 dager i året, uten pause. Fordi dem lever i en tilstand som man ikke kan ta ferie eller helg ifra. De aller fleste uføre er uføre av den grunn at dem faktisk har dårlig helse. Og med kronisk dårlig helse, følger kronisk dårlig uføretrygd, med kronisk dårlig utbetaling. Folk flest på uføretrygd har ikke mulighet til å spare gjennom hele året, dem lever knapt nok som det er. 

Skattefri måned i juni og halv skatt i desember. Ja, okei, uføre "får" dette. Men det får jo vitterlig alle arbeidstakere også. Det er jo ikke en gave fra staten til folk. Nei, det er jo bare skatteprosenten som er oppjuster på årets resterende måneder. Skatteprosenten gjennom året står jo fast uansett.

Det kunne med fordel vært tilføyd et "ferietillegg" på uføretrygden. Slik at de som er uføre kan ha noen valgfriheter de også i sommermånedene. I motsetning til friske arbeidstakere, må uføretrygdede ta med seg jobben sin på ferie også. Fordi dem fortsatt ikke kan pause. Jeg føler det er mange som ikke skjønner dette. Og noen ganger så hjelper sol, varme og avkobling fra hverdagen denne gruppen også. Men av en eller annen grunn så fortjener ikke denne gruppen mennesker det lille ekstra. Det viser seg gjentakende. Både byråkratisk og på folkemunne. 

...Helt til vedkommende står i situasjonen selv og får kjenne på virkeligheten på kroppen.

Det er håpløst å diskutere hvem som fortjener litt ekstra når det er snakk om statlige penger. Det er så mange grupper i samfunnet som fortjener mer, ikke bare uføre. Og pengesekken er som kjent ikke uuttømmelig.

Over ti prosent av den voksne befolkningen er på uføretrygd (343.000 kr per mars 2019). Det sier seg selv at det er totalt urealistisk å skulle gi denne gruppa et slags ferietillegg. Det blir altfor dyrt! 

Synes også du svartmaler når du beskriver det å være ufør. Uføre i Norge har det bra mye bedre enn uføre andre steder i verden. I hvor mange land er det ikke slik at man er totalt avhengige av andre, der man lever på et absolutt minimum  - kanskje bor man på gata? Nei, den norske utakknemligheten og kravstorheten er til å bli matt av.

Du kan jo også vite at det er mange av oss som er i jobb som også lider av smerter og kroniske lidelser. Jeg er en av de heldige utvalgte med en «trofast følgesvenn», en sykdom som følger på lasset 24/7 året rundt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Miss_Alba skrev:

Over ti prosent av den voksne befolkningen er på uføretrygd (343.000 kr per mars 2019). Det sier seg selv at det er totalt urealistisk å skulle gi denne gruppa et slags ferietillegg. Det blir altfor dyrt! 

Synes også du svartmaler når du beskriver det å være ufør. Uføre i Norge har det bra mye bedre enn uføre andre steder i verden. I hvor mange land er det ikke slik at man er totalt avhengige av andre, der man lever på et absolutt minimum  - kanskje bor man på gata? Nei, den norske utakknemligheten og kravstorheten er til å bli matt av.

Du kan jo også vite at det er mange av oss som er i jobb som også lider av smerter og kroniske lidelser. Jeg er en av de heldige utvalgte med en «trofast følgesvenn», en sykdom som følger på lasset 24/7 året rundt.

Aller først ønsker jeg å kommentere at det blir så dyrt. Vel, la oss si at alle uføre får i gjennomsnitt 10.000 kr ekstra i juni. Dette utgjør ca 3,5 milliarder kroner i året. Minner om at til sammenligning så svidde AS Norge bort 34 milliarder (!) kroner på bistand til land over hele kloden kun i 2018. Dette har dem gjort hvert år iallefall seneste 10 år. Vi snakker om nærmere 340 milliarder på 10 år. Der hvor mye penger ikke har noe som helst mening, og forlater vår konto uten noen oppfølging. Ja til og med til storkorrupte stater, hvor statslederne velter seg i enorm rikdom uten at dette har en logisk forklaring... Men ok, det har vi lært oss å akseptere. Jeg mener at med små justeringer i budsjettet, finner vi plass til det vi vil finne plass til.

Hva skjer med pengene som går til ekstra inntekt for uføretrygde? Tror du at det forsvinner i intet? Nei, overhode ikke. Pengene skaper kjøpekrav og går inn til samfunnet, som skaper omsetning og arbeidsplasser som igjen gir ut lønn. Noe blir tatt tilbake av staten gjennom mva, skatt og avgifter. Med andre ord, å gi en gruppe mennesker mer å rutte med skaper både samfunnsgevinster og individuelle gevinster, hvor anslagsvis halvparten av beløpet går tilbake igjen til statskassa over tid. Er det kanskje en god investering da sammenlignet med prisen å først betale?

Jeg svartmaler ikke uførhet, men det finnes mange forskjellige grader av hvor hardt man er rammet under uførhet. Kanskje du ikke har møtt på den sykeste gruppen enda. Men uansett grad av sykdom under uførhet, så blir man hardt økonomisk rammet. Det er et faktum. Vi er en velferdsstat, med samfunnet bygget opp gjennom disse prinsippene. Å sammenligne velferdsstaten Norge med uggabuggaland uten velferd hvor "uføre" må leve på gata pga sykdom er en helt fullstendig feil sammenligning. Men når du først gjør det, så kunne du jo nevne inflasjon og valuta samtidig. Norge er et ekstremt dyrt land å bo i. Å være fattig i Norge (med lavinntekt rundt fattigdomsgrensa) kan på mange måter sammenlignes med å bo på gata i andre land. Ja, fordi den jævla bananen har du likevel ikke råd til. Og nei, du tar feil, det er veldig mange i Norge som pga fattigdom/uføretrygd må ha hjelp fra andre for å i det hele tatt klare å overleve. Lavinntekt sammenlignet med høy inflasjon og valuta skaper en slik fattigdom som du mener Norge ikke har.

Så bra at du står i jobb selv om du er kronisk syk. Jeg er selv også det. Men det finnes tusenvis av forskjellige sykdommer i forskjellige grader, så jeg vil si at vi er heldige som kan og klarer det. Andre er garantert misunnelig på oss av den grunn. Da er vi ikke syk nok sammenlignet med folk som er på uføretrygd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Juks skrev:

Aller først ønsker jeg å kommentere at det blir så dyrt. Vel, la oss si at alle uføre får i gjennomsnitt 10.000 kr ekstra i juni. Dette utgjør ca 3,5 milliarder kroner i året. Minner om at til sammenligning så svidde AS Norge bort 34 milliarder (!) kroner på bistand til land over hele kloden kun i 2018. Dette har dem gjort hvert år iallefall seneste 10 år. Vi snakker om nærmere 340 milliarder på 10 år. Der hvor mye penger ikke har noe som helst mening, og forlater vår konto uten noen oppfølging. Ja til og med til storkorrupte stater, hvor statslederne velter seg i enorm rikdom uten at dette har en logisk forklaring... Men ok, det har vi lært oss å akseptere. Jeg mener at med små justeringer i budsjettet, finner vi plass til det vi vil finne plass til.

Hva skjer med pengene som går til ekstra inntekt for uføretrygde? Tror du at det forsvinner i intet? Nei, overhode ikke. Pengene skaper kjøpekrav og går inn til samfunnet, som skaper omsetning og arbeidsplasser som igjen gir ut lønn. Noe blir tatt tilbake av staten gjennom mva, skatt og avgifter. Med andre ord, å gi en gruppe mennesker mer å rutte med skaper både samfunnsgevinster og individuelle gevinster, hvor anslagsvis halvparten av beløpet går tilbake igjen til statskassa over tid. Er det kanskje en god investering da sammenlignet med prisen å først betale?

Jeg svartmaler ikke uførhet, men det finnes mange forskjellige grader av hvor hardt man er rammet under uførhet. Kanskje du ikke har møtt på den sykeste gruppen enda. Men uansett grad av sykdom under uførhet, så blir man hardt økonomisk rammet. Det er et faktum. Vi er en velferdsstat, med samfunnet bygget opp gjennom disse prinsippene. Å sammenligne velferdsstaten Norge med uggabuggaland uten velferd hvor "uføre" må leve på gata pga sykdom er en helt fullstendig feil sammenligning. Men når du først gjør det, så kunne du jo nevne inflasjon og valuta samtidig. Norge er et ekstremt dyrt land å bo i. Å være fattig i Norge (med lavinntekt rundt fattigdomsgrensa) kan på mange måter sammenlignes med å bo på gata i andre land. Ja, fordi den jævla bananen har du likevel ikke råd til. Og nei, du tar feil, det er veldig mange i Norge som pga fattigdom/uføretrygd må ha hjelp fra andre for å i det hele tatt klare å overleve. Lavinntekt sammenlignet med høy inflasjon og valuta skaper en slik fattigdom som du mener Norge ikke har.

Så bra at du står i jobb selv om du er kronisk syk. Jeg er selv også det. Men det finnes tusenvis av forskjellige sykdommer i forskjellige grader, så jeg vil si at vi er heldige som kan og klarer det. Andre er garantert misunnelig på oss av den grunn. Da er vi ikke syk nok sammenlignet med folk som er på uføretrygd. 

Bruk og prioritering av statlige midler kan alltids diskuteres, og det vil alltid være uenighet om pengebruken. Jeg mener det er fornuftig i gi bistand til fattige land, dog kanskje ikke så mye som vi gjør i dag. 

I 2019 kommer vi til å betale ut rundt 93 mrd til uføre. Jeg synes det er fantastisk at vi har et system som sikrer uføre et verdig liv, men jeg mener også at uføretrygda ikke må bli for høy. Det skal lønne seg å jobbe, men i dag er det faktisk slik at en lavtlønnet person kan ha like mye utbetalt som feks en ung ufør. Det motiverer ikke akkurat til å stå på.

Synes det er helt innafor å sammenligne det å være ufør i Norge med «uggabugga-land» som du kaller det. Jeg mener i hvert fall det bidrar til et større perspektiv istedet for egoistisk navlebeskuelse og «skal ha- mentalitet». Ditt utsagn om at å være ufør i Norge på mange måter kan sammenlignes med å bo på gata i andre land synes jeg er far out drøy! 

Har man ikke råd til banan er det neppe pga at trygda er for lav, men manglende innsikt og prioritering innen budsjett og økonomi. Alle som en har vel opplevd å ha tom konto uten mulighet til å kjøpe verken banan eller hva det måtte være, men i de aller fleste tilfeller er det ens egen feil. Har man lite penger må man leve stramt. Sånn er det bare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/6/2019 at 10:53 AM, Medisinsk bruker said:

Jeg har betalt skatt av inntektsgivende arbeid i 25 år så jeg vet godt hva feriepenger er. Hvis feriepenge prosenten fortsatt ligger rundt 10% så vil det si rundt 50.000 ut av gjennomsnittlig industriarbeiderlønn eller noe deromkring. For meg så virker det som en stor kontrast ned til en minstepensjonist med 15.000 til disposisjon. Men det har jo ingen betydning hvis uføre ikke har noen jobb å ta ferie fra.

Det er ~10% av lønna for 11 måneder, ikke av hele årslønna.

Alternativt ~12% av lønna for 47 uker. Men da får du ikke utbetalt alle disse 12% i juni. Det du får utbetalt er

feriepenger+ 1 månedslønn -5 ukeslønner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkererter

Vi som jobber får ikke noe ekstra til ferien. Vi får dekket vanlig lønn for de feriedagene vi har rett på, men det er ikke noe mer enn det vi ellers ville fått i lønn. Grunnen til at beløpet er høyere enn en vanlig måned er jo at vi ikke betaler skatt av feriepengene (for vi betaler mer skatt resten av året). Vi får altså ikke noe mer enn om vi hadde jobbet, det er bare mer utbetalt enn normalt pga trekkfri måned. 

Uføre blir ikke trukket i stønad for å avvikle feriedager på samme måte som vi blir trukket i lønn (som kompenseres av feriepenger). Så det er ikke noe forskjell på uføre og folk i arbeid her. Ergo: uføre skal ikke ha noe ekstra i ferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Jeg fikk meg en riktig god latter når jeg leste overskriften her...! Nei hvis du er syk og ikke i stand til å jobbe, da fortjener du bare å sitte hjemme og glo i veggen...(ironi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/13/2019 at 5:11 PM, Miss_Alba said:

Bruk og prioritering av statlige midler kan alltids diskuteres, og det vil alltid være uenighet om pengebruken. Jeg mener det er fornuftig i gi bistand til fattige land, dog kanskje ikke så mye som vi gjør i dag. 

I 2019 kommer vi til å betale ut rundt 93 mrd til uføre. Jeg synes det er fantastisk at vi har et system som sikrer uføre et verdig liv, men jeg mener også at uføretrygda ikke må bli for høy. Det skal lønne seg å jobbe, men i dag er det faktisk slik at en lavtlønnet person kan ha like mye utbetalt som feks en ung ufør. Det motiverer ikke akkurat til å stå på.

Synes det er helt innafor å sammenligne det å være ufør i Norge med «uggabugga-land» som du kaller det. Jeg mener i hvert fall det bidrar til et større perspektiv istedet for egoistisk navlebeskuelse og «skal ha- mentalitet». Ditt utsagn om at å være ufør i Norge på mange måter kan sammenlignes med å bo på gata i andre land synes jeg er far out drøy! 

Har man ikke råd til banan er det neppe pga at trygda er for lav, men manglende innsikt og prioritering innen budsjett og økonomi. Alle som en har vel opplevd å ha tom konto uten mulighet til å kjøpe verken banan eller hva det måtte være, men i de aller fleste tilfeller er det ens egen feil. Har man lite penger må man leve stramt. Sånn er det bare.

Jeg tror ikke tallene dine er riktige, tror jeg leste i forhold til revidert budsjett at hele NAV budsjettet ikke engang er så stort. 

Er vel også slik at uføretrygden ikke er største utgiftspost der, men sykelønn? Jeg har ikke lenker, og tar forbehold om feil. 

En ting som også er viktig å se på er at den største gruppen uføre er de som er nære alderspensjon, og det skal vanskelig gjøre å få tilbake i jobb. Jeg sier ikke at det ikke er problematisk ar relativt mange yngre er uføretrygdet, men de er en marginal gruppe av det totale antall uføretrygdede. Hovedvekten er utslitte damer, som har betalt inn i mange tiår. 

En annen gruppe som øker denne utgiftsposten er innvandrere fra visse land. De utgjør en uforholdsmessig høy andel av de uføretrygdede. 

Tror ikke jeg er feil i dette, men tar det til etterretning om jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Madame Butterfly skrev:

Jeg tror ikke tallene dine er riktige, tror jeg leste i forhold til revidert budsjett at hele NAV budsjettet ikke engang er så stort. 

Er vel også slik at uføretrygden ikke er største utgiftspost der, men sykelønn? Jeg har ikke lenker, og tar forbehold om feil. 

En ting som også er viktig å se på er at den største gruppen uføre er de som er nære alderspensjon, og det skal vanskelig gjøre å få tilbake i jobb. Jeg sier ikke at det ikke er problematisk ar relativt mange yngre er uføretrygdet, men de er en marginal gruppe av det totale antall uføretrygdede. Hovedvekten er utslitte damer, som har betalt inn i mange tiår. 

En annen gruppe som øker denne utgiftsposten er innvandrere fra visse land. De utgjør en uforholdsmessig høy andel av de uføretrygdede. 

Tror ikke jeg er feil i dette, men tar det til etterretning om jeg er. 

NAVs budsjett er på over en halv billion.

Nav utbetalte i 2018 88,1 mrd i uføretrygd, 33,1 mrd i AAP og 40,1 mrd i sykepenger.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt fortjener uføre ferie. Er ikke noe å lure på en gang.

Skulle likt å sett en av de som klager på uføre på ferie bytte liv med dem, for å se hvordan de hadde taklet det. Patetiske mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidstilsynet ang ferie

Ferie

Alle arbeidstakere har krav på minst 25 virkedager ferie hvert år. Hverdager inkludert lørdager er virkedager. Søndager og helligdager regnes ikke som virkedager. Normalt vil seks virkedager tilsvare en uke. Arbeidstaker har altså krav på fire uker og en dag ferie hvert kalenderår.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ferie

Ferie og feriepenger regnes ut fra at du er en arbeidstaker og mottar lønn for en jobb du gjør. En som er ufør/syk har ikke rettigheter og plikter til å ta ut ferie/feriepenger. Du kan ikke få ytelser i pose og sekk. Ferie er hvile fra arbeid, til å tilbringe tid med familien. Noe en hver uføre kan gjøre 365 dager i året. Å reise bort er ingen menneskerett. Jeg selv er i full jobb, får feriepenger men reiser ikke bort. Det er for dyrt. Jeg som arbeidstaker må bruke penger på reise til og fra jobb samt mer mat for å orke å gå på jobb (fysisk jobb) Slik som dere som er ufør må til lege og medisiner. Det har jeg også utgifter til da man får belastningsskader i arbeidslivet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Madame Butterfly skrev:

Jeg tror ikke tallene dine er riktige, tror jeg leste i forhold til revidert budsjett at hele NAV budsjettet ikke engang er så stort. 

Er vel også slik at uføretrygden ikke er største utgiftspost der, men sykelønn? Jeg har ikke lenker, og tar forbehold om feil. 

En ting som også er viktig å se på er at den største gruppen uføre er de som er nære alderspensjon, og det skal vanskelig gjøre å få tilbake i jobb. Jeg sier ikke at det ikke er problematisk ar relativt mange yngre er uføretrygdet, men de er en marginal gruppe av det totale antall uføretrygdede. Hovedvekten er utslitte damer, som har betalt inn i mange tiår. 

En annen gruppe som øker denne utgiftsposten er innvandrere fra visse land. De utgjør en uforholdsmessig høy andel av de uføretrygdede. 

Tror ikke jeg er feil i dette, men tar det til etterretning om jeg er. 

Du tar feil. Pensjon er den største utgiftsposten, og deretter kommer uføretrygd på en solid andreplass.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/folketrygdens-utgifter/id2613905/

Nav-utbetalinger utgjør for øvrig 1/3 av statsbudsjettet. Vet ikke om du vil kalle det mye eller lite. Jeg synes det er mye.

https://www.google.no/amp/s/www.dinside.no/okonomi/her-er-navs-storste-utgiftspost/70323962/amp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.7.2019 den 23.30, Iso1 skrev:

Syns folk er så negative mot uføre. Hva med å sette seg inn i hva de enkelte sliter med før dere sprer negativitet?

Har ingen ting til overs for at folk skal leve på mine penger fordi de er late og hypokondere, og har en offermentalitet.

Endret av bananbøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 10.53, Medisinsk bruker skrev:

Jeg har betalt skatt av inntektsgivende arbeid i 25 år så jeg vet godt hva feriepenger er. Hvis feriepenge prosenten fortsatt ligger rundt 10% så vil det si rundt 50.000 ut av gjennomsnittlig industriarbeiderlønn eller noe deromkring. For meg så virker det som en stor kontrast ned til en minstepensjonist med 15.000 til disposisjon. Men det har jo ingen betydning hvis uføre ikke har noen jobb å ta ferie fra.

Du vet tydeligvis ikke hva feriepenger er. En arbeidstaker blir trukket litt ekstra av lønn hver måned. En arbeidstaker på pålagt å ta ut ferie fra arbeid hvert år. Feriepenger er «tvunget sparing» for å ha lønn under denne pålagte ferien fra arbeid. De færreste får lønn under ferie. Med mindre ferien trekkes i sin helhet i juni. Månedslønn+feriepenger-5 uker trekk i lønn. Det er ikke «gratis» penger man får for å reise til syden hvert år. Selv om mange virker å tro det. Mottar man uføretrygd, får man denne 12 måneder i året. Skattefritt i juni og halv skatt i desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine

«Fortjener» blir et litt vanskelig konsept i denne sammenhengen. Ingen fortjener vel å være fattig, få en sykdom, miste sine nærmeste eller andre vanskelige ting som kan inntreffe i et liv. Alle fortjener jo å være lykkelige og bekymringsløse (med noen få unntak da, som massemordere og slik). Når det er sagt er det ikke realistisk å fikse det. Staten kan ikke bare gi folk det de «fortjener» hele tiden, da går vi tom for penger. Livet er dessverre urettferdig. Jeg er for at staten skal gjøre tiltak for å minske urettferdigheten, men det går ikke at alle skal få alt «de fortjener». 

Joda, uføre fortjener vel å dra på ferie. Men det er mange andre som ikke har råd til å dra på ferie også. De fortjener det vel ikke noe mindre. 

Feriepenger er jo ikke en ekstra gave man får av staten fordi man er i jobb, men en måte arbeidsgiver sparer opp en del av lønna gjennom året, slik at man skal få lønn når man har ferie også. Sånn sett kunne man jo gjort det samme for mottakere av uføretrygd, men da hadde jo den månedlige utbetalingen blitt lavere. Det er slett ikke sikkert den jevne mottaker vil synes det er bedre å få mindre hver måned og få en ekstra utbetaling i juni. Man står jo forøvrig fritt til å sette av feriepenger selv. 

Så er det jo et spørsmål om uføretrygden er for lav. Det er vel mye som spiller inn på hvor mye du får utbetalt, men jeg har i hvertfall inntrykk av at mange uføre har en ganske god økonomi - og absolutt muligheten til å dra på ferie. Da måtte det i tilfelle være et behovsprøvd «ferietilskudd» - men jeg mener pengene bør brukes på andre ting. 

Hvis vi skal bruke mer statlige midler på ferie, så kan man for eksempel finansiere flere gratis ferietilbud for barn og barnefamilier, som  «Ferie for alle». Eller flere hytter som er gratis å benytte seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 10.30, Medisinsk bruker skrev:

Så uføre har ikke noe behov for å komme seg litt vekk til andre omgivelser eller bli med andre på ferie hvis de blir spurt feks.?

Da må de spare hver mnd som alle andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...