Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Jeg trodde det skulle gå helt foint fordi jeg fint takler å være alene hjemme "fra etter jobb til leggtid" uten at jeg får denne rastløse følelsen, men da jeg kom hjem på fredag var det så veldig annerledes, det at jeg skulle være alene helt til nå.

Jeg er ikke ofte alene hjemme sånn at jeg må SOVE alene. Og trives nok heller ikke med det. Ei natt er greit, tre netter var for mye.

Men nå, nå sitter han på flybussen, og jeg skal møte ham for å ta toget hjem om en halvtime :)

(Gitt at han rekker det da, det er jo litt sånn rushtid og ikke den helt raskeste tiden å ta flybussen på det)

Om en halvtime eller om en time.

Who knows?

Men snart, snart skal jeg endeig legge armene rundt ham igjen.

Savnet ham mer enn jeg trodde jeg skulle gjøre.

Lenge siden jeg har vært alene hjemme nå. Det var litt mer før, da reiste han på en del borteturer. Var jo ikke borte mer enn ei natt da somregel, men han gjorde det fra tid til annen. Nå er han nesten aldri borte på natta annet enn ved jobb-sammenheng omtrent, og det medfører at han somregel er hjemme hos meg, og jeg ikke må sove alene.

Jaja, jeg klarer meg nå. Men det er godt å få go'gutten hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, du skulle sendt meg ei melding, vennen! Eg kunn komt ut og holdt deg med selskap. Eller du kunne komt hit.

Om du skal vera åleine ei heil helg til, må du sei ifrå til meg! :Nikke:

Bra at du får han heimatt i dag. :kose:

Så kjekt at du kan vera med på jentekveld, forresten! Det blir kjempekoseleg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du si, jeg tenkte ikke egentlig på det, jeg bare "kom meg gjennom helga" jeg, minst mulig ut av huset... Men jeg skal ha det i bakhodet til en annen gang ja :) (Tenkte liksom at jeg måtte RYDDE jeg, for det kunne ikke komme folk inn i huset når det var så rotete, men så dagg jeg ikke rydde. Hadde jeg kommet på muligehten for å invitere besøk hadde jeg sikkert funnet motivasjon til å rydde også. Det ER på tide at vi har besøk... Vi har bare hatt "flyttebesøk" vi. Altså mine foredlre bodde jo der da de hjalp oss med flyttinga, også hadde vi en kamerat av min kjære til middag som takk for at han hjalp oss å få i hus oppvaskmaskina, men besøk som bare har vært besøk, uten å bære/kjøre tunge ting, det har vi ikke hatt. Det er på tide.

Nå tror jeg ikke han skal vekk ei helg på ei stund (da altså annet enn branncup, men da SOVER han hjemme i alle fall)

Godt å få ham hjem var det i alle fall.

Men styr og stress ble det i går. Vi skulle kjøpe ved, for plantasjen hadde ved på salg. skulle orden dette før de ble utsolgt (no worry, der var MASSE igjen) så vi leide henger og dro avsted. Måtte fylle bilen med besin først, full tank, for den var ganske så tom.

Vel, fylle bilen med ved, komplisert nok (å få det med ut av butikken altså) men greit. Kjørei mørket med henger... ikke såååå gøy, men igjn, greit nok (tåke, mørkt, og meg som ikke har kjørt henger siden jeg øvelseskjøre, weeee) RYGGE med henger, uten å se bakover (da det var en sånn høy henger med "tak"), og svinge... ikke like gøy.

ENDA mindre gøy: Naboer som går forbi bilen som står "passe håpløst parkert" etter at jeg ga opp dette med ryggingen, og kommenterer "det lekker bensin fra bilen din..."

Og joda, det gjør det. Det kommer ut bensin helt oppe der vi fyller inn bensin. Bare når tanken er full og bilen står i en bakke da, eller når min kjære går inn og ut av hengeren forå hente ved slik at det skvulper. Men likevel, den er ikke tett.

Bensintanken på biulen vår har vært LØS en stund, altså der oppe såm vi fyller den, slik at vi må vrikke litt på den for å få på igjen lokket, men den sitter totalt sett trygt altså. Men nå har det visst kommet en sprekke i den eller noe, for ut kom i alle fall bensinen.

Vi fikk da veden ut av hengeren, tok av hengeren, snudde bilen og festet på igjen hengeren (elendig med plass til å rygge og snu, og det hadde jeg IKKE tilmodighet til å prøve på) og hengeren levert tilbake. Bilen lekker ikke mer når den står flatt (og dessuten er ikke tanken sååå full lenger) så vi kjørte den ned på stasjonen i morges. "Egentlig" går vi jo til togstasjonen om morgenen, men når vi er sent ute, eller er slitne (og min elskede er sliiiten, etter lang kurshelg, hjemreise med buss, båt, tog, fly, buss og tilslutt tog, og omlasting av baggasjen hele denne veien, og deretter VED...) så ender det opp med at vi kjører. Der står den også flatt.

Men nå må jeg ringe verkstedet og få en time. Det skulle jeg jo gjort uansett fordi det mangler en "beskyttelsesdel" under bilen. ei Plate som skal beskytte "indre organer" i tilfelle jeg kjører på en stor stein eller noe. Og nå må jeg altså si at de må ordne en lekk bensintank i tillegg.

Noe sier meg at de må TØMME tanken min for å kunne reparere den. Noe sier meg vagt at de sikkett ikke putter bensinen min TILBAKE etterpå? Surt. Det er dyrt nok å levere bilen på verksted (lommeboka mi krymper seg bare av tanken, her er det snakk om litt mer enn "bytte olje og sjekke bremsene", liksom...) Men surt om jeg fyller bilen for 500 kroner i bensin, bare forå få den tappet ut...

Vel, bilen MÅ på verksted, ingen tvil om det...

Får vel bare bite tenna ammen og ringe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopperunde tror jeg aldri det har vært i dagboka mi før... :)

Kan jeg være med? :hoppe:

Trim er sunt, har jeg hørt rykter om...

forøvrig har bilen min/vår fått time på verkstedet alleree på torsdag (for de hadde en avbestilling) så den skal nok bli frisk igjen, stakkars. Lommeboka mi blir sikkert syk, men det får så være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...