Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det gjør jeg også det.

Men ikke pyntetinga.

Jeg pakket masse fat og kopper i mange av håndklærna tidlig i prosessen.

Resten av de vi har trenger vi nå til å tørke oss med. Og jeg kommer til å vaske dem opp og bruke dem rundt resten av serviset, det vi nå spiser på, når det nærmer seg mer flytting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte tørkerullpapir når jeg pakket serviset jeg, og sparte hånddukene til de mer kronglete tingene som blomstervaser etc.

Misunner dere ikke akkurat nå med flyttekaoset, men tenk så deilig det blir å komme iorden :)

Skrevet

Jeg syntes håndklær var meget lett til fat, og at de var litt "umulige" til vaser og sånn (kanskje fordi svært mange av våre håndklær er store. Jeg brettet dm i to eller tre på langs, og fikk da to eller tre "lag" med fat, putta inn, bretta over, stappa inn i alle "laga" og bretta over igjen, og slik pakka jeg en hels table i en enkelt håndduk. syntes det var kjempeeffektivt. I de mindre pakket jeg koppene. Jeg pakket forresten noen krus i avispapir og noen små kopper i tørkerull også ja.

Akkurat vaser har jeg ikke pakket enda, mulig de kan få noen halvstoe håndklær rundt seg, men små lysestaker, pyntefigurer (noen bar et par tre cm høye, andre var store dukker (det ene er nemlig ei dukke som jeg lekte mye med som barn. Ikke en "babydykke", men en "stort barn dukke". Jeg vant den på lodd som hovedgevisnt da jeg var lita. Den kom med en stor garderobe, et lite klesstativ med små, søte kleshengere, og mange klær. Noen fulgte nok med og var kjøpte, men de fleste var laget av ulike fingernemme kvinner i nærmiljøet. En lekker ballkjole som mormor hadde laga, hun hadde dongribukse og bluse og genser og ulike kjoler. Og, det hun står i nå: En bunad. Ekte barnebunad i ministørrelse av den bunaden jeg har.)

Disse små sakene (vel, ja, og de store) var det greit å pakke silkepapir synes jeg.

Men vi har nok mer silkepapir enn vi trenger for lang tid fremover nå a. Men det er greit. Jeg har mye knuselige småting igjen enda, og slett ikke såååååå mange håndklær. Selv om vi har ufyselig mange.

Noen større, knuselige ting som lamper kommer jeg til å pakke i sengetøy tenker jeg. Sengtøy har jeg ikke pakket enda.

Og tenk, i morgen, i morgen fpr vi nøkkelen! :)

Min elskede har reservert paerkeringsplass på jobb, så vi kjører til jobb, går ganske tidelig, for vi skal være på plass ved vårt nye hjem klokken fire. Da sikkert med noen kasser med saker i bagsasjerommet ja. Og vips, tenk så deilig da, vårt eget hus, et hjem, som er VÅRT! med altan!

Skrevet

I dag!

I dag!

Vi har tre pappkasser i bagasjerommet påbilen, som er parkert utenfor min kjæres jobb, og klokka fire i dag er det overtagelse.

Vi skal gå gjennom huset, og så får vi nøkkelen, skriver under på endelige papirer, og så går de andre, og vi er alene igjen i VÅRT hus!

Skrevet

Regner med det ikke er lett å konsentrere seg på jobb idag?

Skrevet

Ikke helt.

Men ettersom han som lærer meg opp har siste dag i morgen, jeg er tre dager på etterskudd med en av de oppgavene jeg EGENTLIG ikke skulle hatt fra 1. juni, men likevel har, og må gå halv tre i dag, så MÅ jeg konsentrere merg. effektivt.

Skrevet

Så utrolig spennende med overtakelse, husker den fantastiske følelsen :)

Skrevet

Ja, nå er vi huseiere :)

Og min elskede er millionær, for lånet er i alle fall kommet INN på kontoen hans. Men sist han sjekka var det i alle fall ikke trukket UT igjen enda... (Ja, han måtte ta kontakt med banken og kjefte litt da, sånn at de ringte megler og lovde at det var på vei. Vi hadde gitt bskjed m overtaklese i dag og at det da skulle utbetales, men så ringte megler til min kjære da i dag etter lusnj, og etterlyste betaling... )

Det er gøy å eie hus.

Selv om det er banken sitt, ettersom det er 100% lånefinansiert...

Skrevet

Takk for det.

Det er spennende, og kjekt :)

Og travelt, i denne flyttetid...

Skrevet

Hurra for deg som fyller ditt år! :-D

Gratulerar så masse med dagen vennen!

Skrevet

Bursdag idag? Gratulere så masse med dagen!

Hvordan går det med flyttingen, har dere begynt å kjøre litt kasser?

Skrevet

Takk, takk.

Vi kjørte tre kasser i bien da vi overtok.

I går var det andre ting vi måtte gjøre, bake, og se fotballkamp, og reise avsted til en kollega av min kjære som skulle gi bort en bokhylle om vi ville ha.

I dag dskal vi dra avsted, men det blir minimalt med kasser.

Vi skal ha kjøkkenbordet og et par stoler, vår nye gassgrill i sin store kasse, og mat. for vi skal grille på altanen vår :) Tar med kasser om der er plass. (fat og betikk har vi allerede flyttet i de kassene vi hadde med på tirsdag, og der er noen glass også, men det er hvitvinsglass da, så kanskje ta med en kasse med glass som passer bedre.

Gleder meg.

Jeg ELSKER grillmat, hadde uteplass med grillmuligheter som et "krav", og sola skinner fra nesten skyfri himmel :)

Skrevet

Gratulerer med dagen

- og gratulerer som huseiere!

Skrevet

Takk, takk.

Bursdagen var meget beskjedent feira, men vi spiste vårt første måltid i nyehuset.

Vi gikk hjem fra jobb, og pakka bilen full. Bordplata nederst i bagasjerommt, kassa med grillen oppå, stolene oppå der, og hele baksetet med andre ting, mat, verktøy (til å montere grill), tv (den lille tv'n jeg hadde på hybelen når jeg studerte) etc.

Vel fremme tømte vi bilen, parkerte den i garasjen (ja, vi har garasje nå) og begynte monteringa. Noe som tok TID. Det var jeg jo klar over, men jeg beregna 1-2 timer. Det tok tre.

Nemlig, det var tidenes dårligste monteringsanvisning.

Bruk skru M5x40. Greit. Men hva er skru M5x40 da? For der var nemlig INGEN ovesikt over de ulike skruene og hvor mange det skulle vært av hver (men der VAR i alle fall ikke så mange som det skulle være... mer om det senere) Vel, vi fant ut av det med skruene, rett og slett ved å tolke at 40 var 40 millimeter lang, og prøve oss frem med hvilke som passet hvor. Og putte mutter på der det passet, selv om disse bare var inntegnet halvpartene av plassene. (men bare en skru uten mutter fester dårlig da... så det skulle nok være det (og det var der nok av)

Så studerte ejg tegninga. Hmm, merkelig nok, hullene skal være mot venstre på disse to, både den til høyre og den til vesntre, begge kullene mot venstre. Ikke symetrisk nei (en hadde altså hullene "ut" og en hullene "inn") Jeg studerte tegninga på 3 ulike sårpk, og jo, det skulle være sånn. Vi festa den sånn (og det var ikke lett å få disse delene på plass altså, vi slet mye med det) skrudde videre, helt til vi oppdaget at vel, han stakk en srku inn et hull på sin side som jeg ikke hadde på min side, og jeg fikk ikke festa stanga der jeg ville, pga et manglende hull... Vel, hmm... vi prøvde et par andre deler for å sjekke, og fikk fort bekrefta, den delen jeg stussa på ikke var symetrisk MÅTTE være symetrisk dersom selve "grillskåla" skulle kunne festes i det hele tatt.

Ta av igjen det vi har festet i denne delen, og ta av delen, og få den på rett vei (fortsatt ikke lett å feste den i det hele tatt, ikke å få den av heller...) Prøv igjen. Jo, nå har vi hull på rett plass begge to, og neste del kan festes.

Greit, men neste del passer jo ikke i det HELE tatt. Jeg begynnre å bli svett, og nå begynner telefonen å ringe også, mine foreldre og hans foreldre, som vil gratulere meg med dagen. "jotakk, joda, takk for det. Nei, vi feirer beskjedent, vi er i nyehuset, monterer grill.. ehh. ja, ÅÅÅÅHHHHH, eh, nei, det var bare denne skruen osm ikke ville. Hmm? Ja, nei, vi regner med å få den ferdig, så vi kan få grille. Hmm? fikk du vondt vennen, skal ejg holde mens du skrur? Ja, neida, det går nok bra. Hva, gaven? Den kommer nok etterhvert ja, greit det. Du vil komme hit og hjelpe oss med flyttinga? Utvasken, jada, selvsagt er du velkommen svigermor (svigerfar tilbød seg ikke å komme og vaske, og mine foreldre er allerede "booket", så den setninga bare i samtalen med hans mor) Jada, nei, vi har plass, nytt hus vet du, du er selvsagt velkommen. Ja, vi får nå se om/når du får fri, vi har nå ferie i 3 uker fra den 14. Ja, mamma og pappa kommer jo da ja. Det der ordner seg, vi får avtale det" Hmm, Der satt skruen ja. Au. Jo, takk, da snakkes vi da, jeg skal hilse ham, ja, hadebra" ÅÅHH, jeg er VARM!

Men grillen ble ferdig den, og halv ti begynte vi å grille middag...

Det ble kjempegodt.

Vi spiste på "asiatisk vis", for bordBENA hadde vi ikke med oss. Men bordblata på ei kasse ble da et slags bord. Vi haded ikke puter heller da, men hadde piknik på pleddet som lå rundt tv'n. Vi hadde ikke med antenne til tv'n heller (den ledninga som gir strøm til tv'n sitter jo fast, men de som skal stikkes inn i veggen for å få signaker vr visst ikke med) men hadde ikke egentlig tid/behov for å se tv heller.

Litt over 11 kjørte vi trøttr og slitne hjem, pussa tenner og sovna før hodet traff puta. Var lite opplagt i morges, men kom oss da ut av senga og på jobb tilslutt (hvor jeg altså ikke har energi til å gjøre noe annet enn å rkive på KG. Jeg må skjerpe meg... (vel, jeg har jo jobba innimellom denne skrivinga da!)

Vel, jeg er i alle fall 27, fikk grille middag på altanen (men spiste inne, for sola var forsvunnet) og fikk gave av min elskede, og løfte om 5 gaver til som enten er i posten (vel, kortet fra mamma er i posten, og der står det visst at hun har satt inn penger på kontoen min, så jeg kan kjøpe noe selv), snart kommer i posten, eller blir sendt med mine foreldre når de kommer neste helg, eller kanskje overleveres personlig om svigermor kommer og hjelper oss å vaske ned (SELVSAGT er hun velkommen til det, jeg kan ikke fordra å vaske ned...)

Er det dette som er å være voksen?

-Et menneske av de du treffer denne dagen vet/husker at du har bursdag (men flere gratulerer når de får servert kake med forklaring da (på jobb)

-En gave, men "det kommer noen til"

-Jobbe på bursdagen, først en maratondag på jobb og deretter tre timers svetting og stress med grillmontering

-Kaka laga jeg selv (vel, han tilbød seg faktisk å gjøre det, da) og den ble bare servert på jobb, hjemme spiste vi ikke av den før i dag.

-Så sliten etterpå, ikke fra fest, men fra jobbing, at jeg bare ville sooooooooove når jeg endelig kom meg til sengs.

Men alt i alt, jeg hadde en fin bursdag jeg, for jeg fikk grille på altanen. Og det smakte UTMERKET!

Skrevet

Ja... da fikk jeg en nedslånede beskjed om ferien.

Vi åfr ikke internett i nyehuset på en stund. Det var bestilt til 1. august, men de opplyste ikke ved betilling om at det er 5-7 ukers leveringstid. (de bare bekreftet på telefon at jada, bestilt fra 1. august, den er grei", uten å si "Ja, bestilt fra første august er greit, men dere får det ikke før i midten av september altså"

Jeg er klar over at vi var sent ute med å bestille det, ettersom det ble gjort i jui, og regnet ikke med å få det før vi flyttet inn for å sidet sånn, men at det skulle bli enda en måned senere var jeg ikke forberedt på da, når de ikke sa noe om det ved bestilling...

Og siden min kjære akkurat opplyste meg om at han må da reise til leiligheta et par timer hver dag for å kunne gjøre jobben sin, i ferien sin, så ble jeg litt lei.

Ja, for han må jo enten kjøres dit (en halv times kjøring hver vei, jeg kan altså enten bruke to timer å å kjøre og hente, eller sitte et par timer i leilightea og vente på at han skal bli ferdig å jobbe på pc'n der før jeg kjører ham hjem) eller han må ta tok og buss (og det vil koste ham 100 kroner pr dag. Vel, kan jo sikkert skaffe månedskort på toget da, det trenger vi jo uansett når ferien er over)

Og vi skal jo levere fra oss nøkkelen, det skal være ferdig utvaska der, og det hadde jo jeg tenkt vi kunne ornde litt sånn før absolutt siste frist 31. august da. Men han er avhengig av å komme på nett daglig?

Ugg, hva skjedde med fenomenet FERIE?

(nå har jeg ikke fått svar på om det gjelder JOBBEN hans eller de andre "jobbene" hans da (betalte og ubetalte oppgaver han har påtatt seg som alle krever nettjobbing) men uansett er det surt)

Jeg vil protestere, på ett eller annet. Vi skulle jo ha ferie. Vel og merke skal vi kjøre frem og tilbake i noen dager med flyttelass når mine foreldre er, men både de og jeg så jo for oss at han skulle være med både frem og tilbake da...

Han jobba sist vi flytta også, men da måtte han fysisk på jobb fordi han ikke hadde ferie. Så nå var flytting planlagt til ferein av en grunn...

Det er slitsomt når jeg må ordne så mye selv.

Kunne de ikke i det misnt SAGT at det tok så lang tid når vi bestite da? Jeg var redd det var lang bestillingstid, og forberedt på at vi var sent ute (men det er jo greit å ha avtale på overtagelse i boks før man avtaler at det skal installeres nett og telefon da...) men de lot oss jo bestille fra 1. august. Jeg har jo merka at det ikke akkurat har kommet noe (telefon derimot fikk vi bekreftelse på at vi skulle få fra 14. august (der flytter vi den vi har, så det besluttet vi å ta når vi reelt flytter, men vi bestilelr nyttinternett, så da kunne vi bare bestille det fra før det andre tar slutt) bare få dager etter bestilling, så jeg har jo etterlyst noe fra bredbånd da...

Men de SA ikke noe om at det var så lenge å vente før min kjære tok kontakt igjen i dag og lurte på om det var noe galt med den bekreftede bestillinga, siden vi ikke har fått så mye som et brev som bekrefter bestillingen. Nei... netttilgang får vi ikke før om leeeeeenge. I september en gang.

Blir nok lite KG på meg i august da ja....

Jaja, nå sal jeg hjem. Det er helg. Jeg går nyte den, mens vi enda bor i et hus med nett...

Skrevet

Huff så kjedelig, skjønner godt at du ikke satte pris på den beskjeden. Men siden dere får telefon, kan dere kanskje låne eller kjøpe et billig mode, også kan han jobbe hjemme fra det nye huset likevel? Det er jo prisen på å ringe opp et par timer daglig varierer jo selvfølgelig etter hvilket abbonement man har, men det blir i alle fall mye mindre enn 100 kroner til buss. Og det er det kanskje verd om det sparer deg bryet med å kjøre og utgifter til bensin, eller utgifter til buss eller tog?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...