Gjest Chica Skrevet 13. oktober 2005 #481 Del Skrevet 13. oktober 2005 Håper formen er bedre! Småforkjølet jeg, tett i nesen og litt vondt i halsen, men det virker heldigvis som det ikke blir verre! Får bare håpe det går over snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 13. oktober 2005 #482 Del Skrevet 13. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. oktober 2005 #483 Del Skrevet 14. oktober 2005 Håper formen er bedre. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #484 Del Skrevet 18. oktober 2005 Formen kom seg, og jeg ble jo frisk uten å ha vært så veldig syk. Men i går, i går hadde jeg vondt da. Og i natt. Ikke noe unormalt i det hele tatt, bare sånne vondter som kvinner får en gang i måneden. I teorien. I praksis var det to måneder siden sist jeg hadde hatt mensen da, mine sykluser er å bærtur etter p-pilleslutten, men det er greit nok. Denne syklusen hadde jeg EL, og det var jo greit å vite at kroppen begynte å normalisere seg. Da jeg begynte med p-piller ble smertene redusert, syntes det var flott jeg. Da jeg sluttet med dem forhold de seg på samme viset. Men, kanskje det var fordi jeg ikke hadde eggløsning, og derved ikke kete mens? I går satt jeg på jobb og var rett og slett elendig, det var vondt, vondt. JEg tok to paracet, men jeg tok dem for sent, smerten hadde startet, og det tok rundt 4 timer før de roet seg, og da var det på tide å gå hjem. Hva jeg gjorde på de timene vet jeg ikke. Jeg var her. Tok telefon og svarte på mail og gjorde nok noe annet også, men jeg husker ikke. Vel hjemme tok jeg en varm dusj, det var deilig, og putta i meg et par piller til sammen med middagen. Ved leggetid kjente jeg at det murret i magen, men regnet med at om jeg bare sovna ville dette gå over, jeg pleier jo ikke ha menssmerter sååå lenge. Jeg sovna jeg, og sov i drøye to timer, før jeg våknet av sterke smerter. Enda et par paracet, og jeg fikk min samboer (som hadde sittet og jobbet til da) til sengs. Jeg brukte ham som varmepute (og fastslo at jeg ønsker meg ei varmeflaske, sånn som man har varmt vann i. Det burde alle ha!) og det hjalp litt, og etter halvannen time hvor jeg vred meg og gråt av fortvilelse sovnet jeg endelig og fikk sove resten av natta i fred. I dag har jeg bare vanlige menssmerter, det er mer sånn som "dag 1" har vært mens jeg gikk på piller. En paracet til frokost. Jeg liker ikke egentlig å ta så mange piller, men av og til så bare må man. Det er NESTEN så jeg angrer på at jeg droppet p-pillene. Men, jeg kan jo ikke fortsette å gå på dem resten av livet, før eller siden vil vi vel ha barn også. Dessuten likte jeg ikke bivirkningene (som at jeg slett ikke var fristet til å gjøre noe annete nn å bare sove i senga, at jeg gråt bare han så på meg, hormoner i ulage...) Det varjo nettop pga bivirkningene jeg sluttet. Jeg var bare så totalt uforberedt, jeg tror aldri jeg har hatt så sterke kramper før. Kanskje fordi detr vat den første "ekte" mensen på 5 år eller sånn... Jeg er forberedt nå i alle fall. Paracet er godt å ha. Og jeg skal skaffe varmeflaske... Men, lille FlyBaby meg har vært flink da, jeg har gjennomført kveldsrutinen min hver dag i 4 uker! Og or hver 7. dag legger jeg til et lite punkt på lista. Jeg har vært såååå flink at jeg måtte droppe noe av det i går! Min kveldsrutine er: *Vaske ei maskin med klær *Legge sammen det som må tas ned fra snora for å hege opp dagens *Fylle vaskemakina med klær til i morgen *Fylle inn i oppvaskmaskina *Vaske oppvakskummen *Finne frem klær til i morgen *Hotspots (Nå tre: et skap på stua, et bord på stua og kommoden i gangen) *Rense ansiktet før jeg køyer. Fordi jeg har vært så flink og vasket klær hver eneste dag 4 uker var jeg kommet til det nivå at det ikke var mere klær å vaske. Joda, vi har skittentøy fortsatt, det vil vi alltid ha, men ikke fulle maskiner av noe, og jeg vasker ikke en halvfull maskin med sokker, BARE for å vaske sokker... Derfor har jeg endret dette til: "VURDERE om det er en maskin med klær til vask, i så fall fylle maskinen og vaske neste dag" For jeg vil ikke straffes me å ikke få smilefjes for gjennomført kveldsrutine en dag på grunn av at jeg har vært så flink at der ikke er mer klesvask.... Sakte men sikkert får jeg altså kontroll på rotet vårt. Nå er skittentøyet under kontroll. Nå er det på tide å få kontroll i klesskapet. For der er mye som ikke burkes, med det resultat at det som brukes aldri kommer inn i skapet... Det er alltid noe å ta tak i, men det er godt å føle at man kommer fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 18. oktober 2005 #485 Del Skrevet 18. oktober 2005 Tenkte på det der når jeg leste kveldsrutinen din - hvordan kan dere vaske klær hver dag når dere bare er to personer? Uansett - godt gjort å gjennomføre alt det der hver kveld! Hadde aldri verden klart det jeg, kommer ofte hjem sent og orker så vidt å pusse tenner før jeg stuper i seng... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #486 Del Skrevet 18. oktober 2005 Vi hadde så masse oppsamlet at jeg fint har klart å vaske klær hver dag i 4 uker... sier litt om hvordan det var, sant? Så har jeg vasket et par ullpledd da (ett og ett) og en maskin med ullsokker/hansker/tøfler (strikkede) etc. Og mye håndklær.... Men nå, nå har jeg altså fått kontroll. Egentlig føles det ikke som så mye å gjøre hver kveld. Jeg begynte jo ikke med denne lista da, den har jeg utvildet underveis. Så lenge jeg husker å sette på vaskemaskina når jeg kommer hjem går det greit med resten. Det er jo bare den som tar tid. Når jeg skal henge opp klærna, MÅ jeg ta vekk noe og da bare bretter jeg det sammen underveis (stryker ikke nei..) også legger jeg ikke sammen sokker. Det er ikke mitt ansvar, min samboer overtok det i sommer, så i praksis så legges det ikke sammen sokker hos oss.. Vi plukker dem rett ned og bruker dem... Å sette i oppvaskmaskina før vi legger oss er ganske fort gjort, og å vakse oppvaskkummen tar ikke lang tid. Det kjedelige er det at der somregel står oppvask da.... Den bærer jeg bort, jeg tar ikke oppvasken der og da (oppvasken er heller ikke mitt ansvar egentlig, siden jeg har tatt asvaret forklesvasken har han oppvasken) Det meste går ganske greit. Siden jeg har innført det sakte men sikkert, så føles det het greit. Det er godt å ha kontroll på klesvasken. Nå skal jeg sørge for å ikke miste den igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 18. oktober 2005 #487 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Hei malama. Takk for hyggelig svar på tråden min på graviditetsforumet. Ville bare si hei! Imponert over den kveldsrutinen din... Jeg hadde trengt noe lignende! Og forresten: kjenner igjen både p-pille-symptomene dine og mensplagene etter å ha slutta. De sistnevnte roa seg for meg etterhvert. Heldigvis. Miiip Endret 18. oktober 2005 av miiip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #488 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det håper jeg mine også gjør, for sånn som jeg hadde det i natt var rett go slett j**lig. Men i dag er det mer bare sånn vanlig "murring", så jeg håper de veldige smertene holder seg til bare en dag i alle fall, så får jeg sluke en halv eske paracet om nødvendig (neida, ikke overskride dagsdosen, men når klokka er ett om natta, da er det ny dag, sant?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2005 #489 Del Skrevet 19. oktober 2005 Uffda.. Håper du snart føler deg bedre! Takk for alle svar på forumet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #490 Del Skrevet 19. oktober 2005 I dag er jeg meget mye bedre. Kjenner ikke egentlig noe, må bare huske på å bytte ut "proppa" en gang i blandt. Livet er lysere, de er ikke mer vondt, og jeg er i godt humør i dag. Sambo insisterte på at vi skulle stå opp halv seks i dag, være på jobb klokka sju (somregel har vi vekking på seks, står opp rundt sju og er på jobb nærmere ni...) men nei, vi ble liggende til ti på seks... Vi tok bussen og var likevel på jobb til sju da (han hadde noe viktige greier i dag) Jeg var våken da jeg våkna jeg. Det er langt mer behagelig i senga nå etter at jeg bytta sengtøy, har frotelaken og flanellsengsett, og da er det varmt og deilig der, dette er "vinterklærna til senga mi" og det var på tide å finne det frem. Deilig. Men jeg hadde ikke problemer med å stå opp, og fikk i meg en rask frokost (vel og merke uten melk, da den første kartongen hadde små klumper i seg, og den helt nye den slo jeg ikke av engang, da det var "fettavleiringer" i plaståpninga (Q-melk med skrukork) Det ble saft til frokost, men det er helt greit. Det var iskaldt ute, og tåke (men så mørkt at det la jeg ikke merke til helt med en gang...) men nå skinner sola, og tåka letter. Jeg føler egentlig at dette er en god dag Jeg har en halv million ting å gjøre på jobb, og ikke egentlig tid til å slappe av, men jeg gjør det likevel, jeg trenger små avbrekk, bare et minutt her og et minutt der, for å forholde meg kontrollert. Det er altformye å gjøre, men... det ordner seg vel på et vis... Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 19. oktober 2005 #491 Del Skrevet 19. oktober 2005 <---- Flinke Malama! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #492 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hehe, noe i den duren ja... Må bli flinkere til det som skal gjøres ETTER det der da.. det med få dem inn i skapet... Ligger pent sammenlagt i bunker her og der.... Men ikke i skapet, for der er det så mye annet rart. Jepp, på tide å tømme skapet for klær som ikke brukes.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. oktober 2005 #493 Del Skrevet 19. oktober 2005 Du har vært veldig flink som har klart å holde deg til systemet. Det er kanskje ikke så dumt å ta litt og litt og få noe i orden før man utvider antall oppgaver. Ha en god onsdagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #494 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det er, for meg i alle fall, viktig å ta litt og litt, det er derfor jeg bare utvider med en liten oppgave hver mandag. Eller, hver gang jeg har gjennomført eksisterende liste 7 dager i strekk da. I praksis hver mandag, for jeg har gjort det hver dag siden jeg begynte med det sånn. Nå som jeg har mindre med klesvasken, ettersom jeg ikke lenger vasker klær hver dag, er det jo en god grunn til å tenke litt på klesskapet da... men litt etter litt, ikke alt på en gang, da blir det bare kaos og ingenting blir gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. oktober 2005 #495 Del Skrevet 22. oktober 2005 Håper du har en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 23. oktober 2005 #496 Del Skrevet 23. oktober 2005 FlyLady er genialt då, så lenge ein tek litt og litt og ikkje stressar seg opp med alt på ein gong, går det veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #497 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg har klart det... igjen... å falle av lasset når det gjelder FlyLady. Jeg klarte over 4 uker i strekk, før det falt sammen siste uken. Men jeg får bare begynne på ny frisk fra i dag av, jeg har ikke annet å si, jeg får prøve igjen. Våkna i morges og var slett ikke våken (ettersom sambo ble sittende litt lenge og skrive og legge ut bilder etter kampen i går, og jeg, dumme meg, ikke la meg før ham) Men det var nå greit nok, jeg skulle klare å karre meg ut av senga. Men det var så kaldt på soverommet.... Når jeg endelig kom meg ut derifra oppdaga jeg at årsaken var 4 minusgrader utendørs, og der og da ble jeg takknemmlig for at sambo glemte å skru ned varmen fr han la seg i går, så det var deilig og varmt på stua. Jaja, på tide å gjøre en innsats. Ny uke, nye mulighter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 24. oktober 2005 #498 Del Skrevet 24. oktober 2005 Så lenge du klarar å innhente deg sjølv etter berre ein dag, går det nok fint Malama. Verre om du fell av ei veke og venmtar eitt par veker med å prøva å ta det innatt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #499 Del Skrevet 24. oktober 2005 Altså, jeg falt av litt sånn litt etter litt i begynnelsen av uka, det erei uke siden jeg har gjennomført hee kveldsrutinen, gjore dlitt av det i begynnelen av uka, og falt mer og mer av utover uka, i går gjorde jeg ingen ting i det hele tatt... Men, jeg skal ta meg sammen igjen i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 24. oktober 2005 #500 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jaja, eg har ikkje kontroll på nokon slags rutine, eg då. Så eg beundrar at du faktisk har ein kveldsrutine! Det vil eg også ha, så eg trur eg skal planlegga ein i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå