Linn3c Skrevet 16. oktober 2006 #1341 Del Skrevet 16. oktober 2006 Har du lyst å vera med på Bergenstreff? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 16. oktober 2006 #1342 Del Skrevet 16. oktober 2006 Dette lurer jeg litt på jeg... kan andre folk gjøre dette? BØYE neglene sine? Altså, jeg får vondt om de brettes "bakover", men enhver neggel med mer enn 1 mm lengde "utenfor fingeren" (jeg har testet, men enkelte av mine er litt korte i dag, jeg rev en god del i går, de var blitt skadet i kjoleprøvejakten tror jeg) kan jeg lett brette ned mot fingertuppen. Uten problem. Og det kan da vel ikke være kalkmangel, jeg drikker melk hver eneste dag jo, da gjør jeg vel "min del" for å få i meg kalk? Jeg trodde maivt at negler skulle være harde, derfor synes jeg det er rart at mine ikke er det, men jeg har alltid bare tenkt at "jeg er vel rar da". Men, skal de være sånn, tro? Alt jeg klarer å fundere på, bare for å utsette en grusom oppgave på jobb. Festligere å bøye negler ja... fy meg... ← Du kan jo prøve B-vitamin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #1343 Del Skrevet 17. oktober 2006 Mer enn de b-vitaminene som er i multivitaminene mine? De er vel vannløselige, så det er ikke farlig å få for mye, vil jeg tro, men er det greit for kroppen om jeg får for mange, egentlig? Vel, det er jo ikke egentlig plagsom med bøyelige negler. (at de rivner er derimot mer iriterende selvsagt) Bare en av mange ting jeg klarer å fundere på av og til Men jeg kan jo kanskje prøve det ja, takk for godt råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 17. oktober 2006 #1344 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hår og negler trenger B-vitaminer. Tror ikke de har vondt av større dose enn det som er i multivitamintabletter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #1345 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Følgelig kan jeg sikkert tusle på apoteket og kjøpe en sånn der "b-vitaminpakke" som jeg har sett da, og putte i meg disse sammen med mine vanlige vitaminer. Hvor, sånn NATURLIG er B-vitaminene egentlig? (uteonom at jeg husker noe om at det er i øl da..) Endret 17. oktober 2006 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 18. oktober 2006 #1346 Del Skrevet 18. oktober 2006 God morgen, ha en herlig dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 18. oktober 2006 #1347 Del Skrevet 18. oktober 2006 Stemmer i med Annie; ha ein vidunderleg dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #1348 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har planer om det ja. Jobb-delen av den har vært kjedelig og lite motiverende, men jeg fikk sove til kvart over seks, LANGT bedre enn halv seks, og var derfor stort sett våken når jeg kom på jobb. Og har STORE planer om å gå fra jobb nå straks, og ta toget hjem klokka tre. Og kanskje få rydda litt hjemme. Det er ikke gøy, men det føles så bra dersom det SYNES etterpå Så jeg har planer om en FlyLady 101 (Kriserydding) Ikke at det er krise hos oss, men dette med 15 minutter her, 15 minutter der, 15 minutter en annen plass og 15 minutter pause synes jeg uansett er en fin ryddeplan jeg. I min barndom hadde jeg ryddeliste for rommet mitt der jeg hadde redusert det ned i små "soner" som hver tok ti minutter å rydde/vaske og en "timeplan" som besto av ti minuttes jobbing og 5 minutter pause. Så "kjempa jeg mot klokka" og prøvde å rydde fortere enn jeg hadde ansett det som å skulle være, og på den måten FIKK jeg rydda og vaska rommet mitt hver fredag. Hadde jeg hatt noe av den energien enda, så hadd je kanskje hatt et ryddigere hjem også. Vel, jeg skal prøve meg litt i dag, og lover å rapportere her Ha en fin dag, rapport fra mitt husarbeide kommer. (Husarbeide faller ikke i min verden inn under "en vidunderlig dag", men det trengs. Jeg vil få det rent og ryddig slik at jeg kan invitere Linn3c og mannen på besøk en dag det måtte passe og alle er hjemme. Og DA blir det kjekt likevel ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 18. oktober 2006 #1349 Del Skrevet 18. oktober 2006 Spurte ikkje du om noko FlyLady-greier? Kva bok var det i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #1350 Del Skrevet 18. oktober 2006 Si det, aner ikke hvilken bok det var, men det var muligens juleboka, for du snakka om julemailer fra det norske flylady? Det jeg lurte på (letter å gjenta enn å finne igjen?) er altså hvordan den norske flylady-lista nå fungerer, da jeg var med besto den av masse skravling og en og annet druknet "skikkelig melding" innimellom, men aller mest info om hvem som hade vasket vinduet, fulgt sønne på skolen, en datter som var syk og at det regna. Altså omtrent slik som vi skravler på KG, men det har jeg KG til, ikke noe jeg ville ha utav ei flylady-liste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 18. oktober 2006 #1351 Del Skrevet 18. oktober 2006 er bare innom for å si hei og oppdatere meg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #1352 Del Skrevet 18. oktober 2006 Takk for det Nå er jeg kommet hjem, har satt på vaskemaskina, og spist litt mat. Ikke egenltig middag, jeg spiste ostesmørbrød. Min kjære skal jobbe til åtte, så selve middagen tar vi senere. Nå skal jeg gå igang med litt husarbeide, det regner det, og jeg er egentlig kald, så jeg tenker det blir litt godt å stikke armene i litt varmt oppvaskvann... Og når jeg har rydda og vaska litt her og er fornyd med meg selv, skal jeg ta me en varm, deilig dusj, kose meg med apestreker på tv, og hente min elskede på stasjonen Det er planen i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 18. oktober 2006 #1353 Del Skrevet 18. oktober 2006 Eg hadde vel samme oppfatting av FlyLady-forumet som det du har, eg berre abbonerar på e-postane på norsk. Enklare å få ting på norsk enn på amerikansk, i tillegg til at det kjem til riktig tidspunkt. Det var der eg fekk beskjed om at "no er det snart jul" for der er julcruiset i gong allereie! Ha ein flott kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #1354 Del Skrevet 18. oktober 2006 Det fantes ingen måte å få fly-mailene på norsk da jeg var med, uten å også få skravlemailene. De snakka om å dele det opp, så om de har fått et skravleforum, og har bare "rene fly-mailer", så er det muligens verd å undersøke igjen. for det er jo smådumt med mailer såpass mange timer skjevt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #1355 Del Skrevet 19. oktober 2006 Nå får jeg Fly-mailer på norsk. I alle fall fikk jeg et lite dusin fly-mailer på norsk (dårlig oversatt til tider men det er nå så...) i går kveld. (oppstarts-mailer) Og jeg VAR flink med ryddinga mi i går, og min kjære så en synlig forskjell, forbedring, så da er jeg fornøyd. Og lover meg selv å gjenta dette regelmessig. Få på plass igjen rutinene mine, og rydde litt hver dag i stedet for å bruke mye tid en gang og lenge til nest gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 19. oktober 2006 #1356 Del Skrevet 19. oktober 2006 HAr du link å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #1357 Del Skrevet 19. oktober 2006 På de norske flymailene... Ikke som jeg direkte husker, men jeg fant linken via flylady.com da, så jeg kan nok finne den igjen. Det er en yahoo-gruppe man må melde seg inn i da, og jeg brukte del en aldri så liten evighet på å finne gjennom jungelen i å finne igjen BÅDe min yahoo-id som jeg selvsagt ikke husket, OG passordet, når jeg da heller ikke visste hvilken e-postadresse jeg hadde registret der. Lete etter link. (hva ellers skal man bruke lunsjpausen til?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #1358 Del Skrevet 19. oktober 2006 Fant fort. http://groups.yahoo.com/group/FLYingInNorway/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 19. oktober 2006 #1359 Del Skrevet 19. oktober 2006 Takk skal du ha! Skal gå inn å sjekke det med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #1360 Del Skrevet 19. oktober 2006 Vet ikke helt om det er verd det enda, jeg har ikke fått prøvd det ut da, for etter at jeg meldte meg inn der så slo jeg av pc'n og gikk til sengs, og nå får jeg mailene mens jeg er på jobb da (håper jeg) Ettersom det virker som om de konstant OVERSETTER mailene fra flyLady må vi jo får dem enda mer forsinka enn ellers da, så jeg er usikker på hvordan dette funker, men det vet vel Linn3c. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå