Linn3c Skrevet 13. oktober 2006 #1321 Del Skrevet 13. oktober 2006 Kjipt at eg ikkje har Animal Planet då.. Men ser Nytt på nytt no, har fått med meg delar av dansinga og delar av telefonprogrammet, i tillegg til Myhbusters på Discovery Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 13. oktober 2006 #1322 Del Skrevet 13. oktober 2006 På tide og få til kjære til å kjøre opp kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #1323 Del Skrevet 13. oktober 2006 På tide å få kjære til å lære å kjøre ja, men det hadde neppe hjulpet i dag. Han dro fra jobb til stadion, og vi kjører ikke til jobb, det er ikke så greit med parkering i sentrum, men genialt å ta toget, som tar 7 minutter, å kjøre that altså en halvtime, UTEN rush... Men nå har jeg fått beskjed m at jeg kan komme å og hente ham, så da stikker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 13. oktober 2006 #1324 Del Skrevet 13. oktober 2006 Og då hadde du fått han heim igjen? Ha ein flott kveld saman! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #1325 Del Skrevet 14. oktober 2006 Vi kom hjem ca klokka 11, var i seng litt før midntatt, og hadde vekking på fem (men han ombestemte seg og vi sov til kvart på seks) Og nå er klokka sju, jeg har dusja, spist og oppdatert meg på pc'n, og er klar for å skrive diplomer i en liten halvtime før vi drar avsted til stadion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #1326 Del Skrevet 14. oktober 2006 Og resten av dagen har jeg brukt på videre diplomskriving, mange hundre diplomer har jeg skrevet. Og enda har jeg vel et par hundre igjen. De er til i morgen da, dagens er i det minste ferdig (og mange av dem delt ut) Og er vi riktig heldige rekker vi hjem til "Hjartet på rette staden", som begynner kvatrt over ni, og er vi enda heldigere rekker vi kanskje handle inn litt mat også... (Ja, det håper jeg å få til i alle fall) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. oktober 2006 #1327 Del Skrevet 14. oktober 2006 er nok mange stolte diplommottakere, da. Ønsker deg en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #1328 Del Skrevet 14. oktober 2006 er nok det ja. Mange, mange stolte diplommottakere, i løpet av de tre helgene dette er. Helga blir, som neste helg og den siste a(som er første helga i november) slitsom, preget av lange dager, lite mat (eller i alle fall merkelig mat til merkelige tider, stress, og problemløsing. Men ettersom jeg egentlig ikke har ansvar for NOE, i alle fall ikke utover diplomene, så går dette så bra så. Jeg trenger ikke bekymre meg så mye for dommere som ikke møter (forferdelig mange av dem i år, elendig moral elle rnoe sånn?) elelr lag som må trekke seg. Jeg må bare forholde meg til frustrasjonen min elskede bygger opp, for han HAR jo ansvar for litt av hvert (mye er delegert, for all del, og noe faller på andre, men han er turneringsleder, så en del faller på ham også) Og jeg ber pent om å få et lite skriftlig refleksjonsnotat i etterkant av denne helga. Dvs, i år KREVER jeg et. I fjor ba jeg pent, men fikk ikke, i år vil jeg ha det. Jeg skal nemlig lese det høyt, kopiere det, lime på kjøleskapet, legge på puta hans, henge på speilet, legge i jakkelomma, legge i fotoveska, og inni laptopen hans (mellom skjerm og tastatur altså) Overalt. Sånn omkring februar/mars/april, når det begynner å røre seg og de vil ha ham med neste år. Når han "bare skal få ut invitasjonene". I fjor var han helt klar p åat han IKKE skulle være med i år igjen. Han var ansvarlig for kampoppsettet i fjor, og ikke om han skulle gjøre dette igjen. Så skulle han bare på et møte da. Skulle bare hjelpe til å få ut invitasjonene. Ja, og et møte for å se hvordan det går. Og joda, han hadde IKKE avtalt at han skulle være med enda, men møter var det jo. De ville ha ham med, han skullebare ta kampoppsettet, men IKKE være tilstede på stadion hele tida nei. Ehh, også forresten, han ble jo turneringsleder da, ja altså, han må jo være på stadion HELE tida da, for i tillegg til kampoppsettet så er det litt mer som faller på ham i år da, siden han bare skulle gjøre dette. (han får jo betalt for det, så det er jo ikke noe problem vel?) Jeg mener fortsatt at det ikke finnes en sum i nærheten av det han får for dette som veier opp for ukesvis med nattarbeide. For netter da jeg må sove alene. For kvelder jeg må være alene. For timer på timer med frustrasjoner. For mangel på nattesøvn. De tre helgene vi bor på stadion er slitsomme nok, men det er greit nok for min del. For hans del er det telefon på telefon på telefon, den ringer igjen i det han legger på, innimellom rekker han å si stygge ord i frustrasjon over forrige problem før den ringer (eller han må ringe, mobilregninga kommer til å være trippel, men det er nå så) Han vet det jo, han kan ikke fordra dette. Han vet at det blir slik, og at de ikke er noe kjekt. SELVSAGT er det ikke kjekt når det er den 5. telefonen før lunsj om dommer som mangler. Og den eneste vi har i backup, han som egentlig skal være her og ta telefoner og organisere dommerene, han er selvsagt og dømmer en plass det mangelt dommer, så hvem får da alle dommertelefonene? Turnerignsleder ja. SELVSAGT er det ikke kjekt når lagledere er irriterte over at laget ikke får spille kamper, fordi motstander måtte trekke seg. Eller det faktum at enkelte av banene er en time forsinket, grunnet de manglende dommerene. Eller at kommunens folk ikke ahr låst opp garderobene... Klart det er stress. Og derfor, nettopp derfor skal jeg ha noe SKRIFTLIG, fra HAM som kan minne ham sterkt på hva han går til om ahn påtar seg dette en gang til. For han glemmer jo, og tenker at det er vel ikke sååå ille... Men jeg er ego, og liker ikke å legge meg alene hver kveld i to uker. Hente ham på togstasjonen kvart over tolv, ikke se ham idet hele tatt annet enn på badet om morgenen og på vei til og fra togstasjonen, mange, mange dager på rad, og enda flere til. Så derfor, derfor synes jeg han skal tenke seg om før han gjør dette igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #1329 Del Skrevet 15. oktober 2006 And I'm back. Det er noe som strider mot min natur, dette å ha vekkingen på det samme i helga som på hverdagene. Men, jeg er på stadion,har vært her en stund, skriver diplomer og venter på at resultatene skal begynen å tikke inn. Det er dommere på alle banene, og spillere på alle lag, så vidt jeg vet er garderobene åpne og alt virker fredlig. Jeg har planer om en heeelt rolig dag. Jeg har bare 7-8 lag igjen å skrive diplomer til (og ingen lag er ferdige med sine kamper før klokken halv ett eller noe sånn, så det skal jeg rekke fint) og deretter er det egentlig ikke noe jeg må gjøre. Avhjelpe i sekreteriatet i krisetilfeller, men ellers egentlig ikke noe. Kunne dradd hjem, men det er så langt å kjøre, så jeg vet ikke om jeg gidder. Greit å være her. Har med meg ei bok, har tilgang på mat og drikke, og en gang imellom kommer min elskede innom og legger armene rundt meg også Enda oftere er han innom, slår opp kamper, snakker i telefonen og jobber da, men.. .Vel, når jeg nå da først begynner å våkne, så er det ikke sååå ille å være her. Det er mer det der med oppmøte kloken 8 jeg ikke er så glad i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 15. oktober 2006 #1330 Del Skrevet 15. oktober 2006 Har du begynt på den boka du kjøpte feil? Håper den var ok likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #1331 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jada, jeg har lest i den boka jeg kjøpte feil. De er jo en kioskroman, så alle er forsåvidt like greie, var bare det at det som sto bakpå den andr fenget interessen min mer enn denne, og da var det irriterende å ha lyst å lese den, og oppdage at jeg hadde kjøpt en annen. Men som tidtrøyte, så er det jo helt greit da. Rent tidsfordriv. Og det kan jeg trenge, for det er MANGE timer igjen av denne dagen enda. Ikke sikker på om vi kommer oss hjem til klokken åtte engang, når Brann spiller kamp. Håper det. I går var vi hjemme ca halv ni, men i dag slutter kampene noe tidligere. I går stappa vi en ferdigpizza i ovnen, men butikken var noe utplukket, og hadde ikke den jeg liker (med skinke) så det ble en annen som ikke var så kjempegod egentlig, litt smakløs og ikke en favoritt (vi spiser bare kjøpepizza i heeeeeelt sjeldne tilfeller, to ganger i år er vel femdobling av hva vi har kjøpt de siste årene... men jeg vet da likevel at dnne kjøper vi ikke igjen) I kveld skal vi svi opp noe løvbidd er planen, det er jo fort gort (men pommes frites tar jo lenger tid da) ettersom vi i alle fall håper å komme sos hjem i relativt fornuftig tid, og helst få sett kamp på tv. Det er noe rart med disse helgene, der det er met jobbing og mindre tid til hvile og langt mindre tid hjemme enn vanlige ukedager. Nesten så man gleder seg til mandag så man får gå på jobb igjen, for der kan man i alle fall normalt sett gå i fire-femtiden... Men i dag har jeg en lat dag, så jeg klager ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 16. oktober 2006 #1332 Del Skrevet 16. oktober 2006 Rakk de hein til kampen i går eller? Viss ikkje, så gjekk de ikkje glipp av stort. Me hadde selskap av svigers her i går kveld og me var like misfornøydde med først omgong alle saman. Andre omgong kom seg, men syns dommaren var litt VEL hard mot stakkar Brann-spelarane sånn generelt sett i heile kampen. Kjipt å tapa den, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #1333 Del Skrevet 16. oktober 2006 Vi kom hjem ca 20-25 minutter uti kampen, og så resten, ble sur, og gikk til sengs. I dag var det opp halv seks, var på jobb klokka sju, og usikker på hvor lang dag det blir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 16. oktober 2006 #1334 Del Skrevet 16. oktober 2006 Oi, håpar ikkje dagen blir så ALTFOR lang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 16. oktober 2006 #1335 Del Skrevet 16. oktober 2006 Er det aldri rolig på jobben din? Virker veldig ofte som du har lange dager? Tusler hjem før fire nesten hver dag jeg, kunne sikkert tilbringt mye mer tid der, men verdsetter fritiden min høyt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #1336 Del Skrevet 16. oktober 2006 Tja, jo, det er nok tidvis rolig på jobben min, men jeg er ikke flink til å være kjempeeffektiv, derfor er det slik at når det er noe jeg MÅ få unna innen en frist, så utsetter jeg... også blir det lang dag når fristen er der da... Og nå er den fristen for denne oppgaven så definitivt kommet. Og da burde jeg jo vært hypereffektiv fra morgenen av, men så sto jeg opp så grytidelig etter den slitsomme helga at jeg var kjempetrøtt på morgenen, og rota bort tida frem til lusnj med telefoner, mailer og "vet ikke hva" (Glodde IKKE ut i lufta, men kunne sikekrt like gjerne gjort det, for jeg fikk ikke unna noe i alle fall) Men nå har jeg ikke så innmari mye igjen som jeg ABSOLUTT må gjøre i dag. Har noe mer som jeg BURDE gjort, men det får bli i morgen, etter dette jeg MÅ (som jeg tror er ca en halvtimes arbeid igjen eller noe sånn) Min kjære sier at vi sikter på 18:05-toget hjem, så om jeg jobber effekvit rekker jeg kanskje begynne på det neste også. Med mindre dette er mer arbeide enn jeg hadde trodd da, det er selvsagt helt mulig... Antakelig ER det det. Så jeg trenger sikkert denne timen... Jaja, jeg styrer ivei, og planlegger følgende for kvelden: Hjem. Middag. Seng. Men slik er det ikke, vi MÅ vaske klær, minst en maskin. Oppvasken burde vært tatt, og søpla bært ut. (DET tar jo ikke mer enn et par minutter da) Så det blir vel mer i retning av: Hjem. Sette på vaskemaskina. Vaske opp litt for å kunne lage middag. Middag. HELST VASKE OPP RESTEN. glo litt på tv eller pc. Henge opp klesvasken. Seng. Men da må jeg først få laga ferdig dette bilaget, ført minst to, kanskje fire bilag, og dette før toget går, altså i løpet av de neste 45 minuttene før jeg må gå sånn ca. Det BURDE gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #1337 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Og det ble justert til 18:35 Og siden det viste seg å være mer plukk med det jeg måtte gjøre enn jeghaded tross (selvsagt, jeg forventet jo faktsik at det ville være det) så er jeg nå ferdig med å LAGE bilagene, men ingenting er ført. Ett av bilagene KAN jeg ikke føre (pga et idiotisk tull med noe så meningsløst som knapt 35 kroner!!!!), og det irriterer meg, for jeg ville så gjerne ha gjort det. Jeg vurderer å føre det og bare slette den linja som skaper det trøbbelet, føre resten altså, og ta det opp i morgen med han som har laga utgangspunktet, at de 35 kronene får han finne på noe anna med. Her har jeg bilag på 20 mill, også skal 35 kroner rokke hele greia. Jeg VET at det bare er en linje som skaper de kronene, det er ikke slik at det skjuler en masse feil altså, det er bare det at jeg kan ikke føre de 35 kronene slik han vil, fordi det er MINUS 35 kroner, og det takler ikke systemet. Endret 16. oktober 2006 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 16. oktober 2006 #1338 Del Skrevet 16. oktober 2006 Uff, hørtes tungvint ut. Ser du er offline no, antar at endeleg har komt deg heim. Me sit her og heiar på HamKam i håp om at RBK taper i dag, sånn at serien framleis er litt spennande... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #1339 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jada, jeg kom meg da hjem, og så fotball, og snakka med mamma, og nå er det vel snart tid for natta. Føles sånn i hpdet mitt i alle fall .Slitsom helg med tidelge morgener, opp halv seks i dag, og det skal vi visst i morgen også Da er det på tde å ta av bordet, rydde bort, henge opp klesvasken og forberede meg på å krabbe i seng. Cleopatra har forresten ikke svart på mailen jeg sendte dem, så vi får enten planlegge en tur til en annen butikk i ventetide, eller så får jeg mase på dem i morgen? Tenk om du plutselig kommer til den uforutsette dagen du er opptatt? Det høres jo slik ut, som om den kan nærme seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 16. oktober 2006 #1340 Del Skrevet 16. oktober 2006 Ja, det nærmar seg jo. Ingen tvil om det.. Mannen er så søt når han i fullt alvor ser på meg, og seier; "No er vi nærmere enn vi noengang har vært før.." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå