Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Ja, han snakka på det på vei hjem, at han har jo innebygget modem i den gamle bærbare pc'n i alle fall.

Og det er ekstrajobben hans dette gjelder, og den har han ikke ferie fra. Det er mest snakk om å følge opp mailer og sånn, så kanskje han kan gjøre det fra det nye huset, siden vi tross alt får telefon. Vet ikke hva annet man må ha, er det abb på denslags enda, eller er det bare tellerskritt? (vi har ikke tellerskritt på vanlige telefoner med den telefonen da, men det er jo det på spesialnummer, så... Det ordner seg nok)

Ja, det ordner seg nopk.

Nå er det helg. Og bare fire arbeidsdager til, så er det ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ordner det seg nok, jeg har jo start-mail-adresse :) Kan sikkert logge inn med det da. JEG har jo lest om det der en gang, men liksom tenkt på "ingen bruker jo denslags lenger" og ikke studert mer på det.

Det løser seg helt sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke engang logge inn. Man skriver bare inn riktig telefonnummer og ringer opp til det. Ikke engang passord såvidt jeg husker. Vi bruker det der masse når vi skal hjelpe folk som har pc-trøbbel, er skikkelig supert, gratis for alle og virker uansett hvor man ringer fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg for dere.

Har omtrent samme erfaring med motering av grill - en gassgrill - forrige sommer. Bruksanvisninger er ikke bare bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nærmer seg flytting.

Det er kasser OVERALT. Je synes jeg har pakket mange men likevel når jeg se meg rundt ser det slett ikke ut som om vi kl flytte om bare få dager, her er jo så MANGE ting overalt. (mye fordi det mest er inni skap og hyller det er tømt da... pluss at det jo ikke akkurat blir TOMT i en leilighet full av pappkasser og papir... men også fordi mye ikke er pakket vekk enda)

Det deilige (og forferdelige) er at det bar er EN dag igjen på jobb.

Så deilig, når jeg er ferig på jobb i morgen er det ferie. Vel, flyttefri på fredg, så helg, og så ferie :)

Men så forferdelig, i morgen er den siste dagen før ferien, og jeg har tusen ting å gjøre før jeg kan ta ferie, som jeg skulle gjøre i dag, men ikke gjorde, så nå er det litt myyyyyyye å gjøre i morgen. Kan bli en lang dag...

Men ferie skal bli deilig. Og flytting. Selv om vi ikke får internett der før i september. Selv om de ikke sa noe om det da vi bestilte det. Menmen.

Mine foreldre kommr om få dager. Her ser ikke ut, komplett kaos, men jeg håper få orden her etterhvert som vi pakker ned de siste dagene av denne uka, før de kommer...

Det ordner seg vel, tilslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Change in plans...

Mamma og pappa skulle kommepå søndag.

Men så ringte mamma nå for en time siden. De kommer i dag. I natt er vel riktigere å si, for pappa er på jobb, har en travel dag, og de skal altså kjøre etter jobb, og det er ca 8 timer å komme hit, dersom de er relativt heldig med fergene...

Står på hodet for å få pakket mest mulig før de kommer. De er klar over at vi ikke rekker å pakke ferdig da, men grunnet helsetiltanden til diverse eldre slektninger så velger de å komme nå, hjelpe oss effektivt, i tilfelle pappas gamle tante (som han står nær) dør en av de neste dagene, for da skal han hjem i begravelse. Om hun kommr ut fra sykehuset ighen denne gangen også, så har han jo fere hele uka, så da har vi bedre tid.

Men just in casae: Jeg må PAKKE i dag. MASSE!

Allerede pakket neste tre kasser da, og sendt min elskede på jobb (han må jobbe noen timer. Trodde kan skulle ta det på ettermiddagen, vi hadde jo god tid, men da han sto opp fikk han bar beskjeden "enrig i planene, de kommeri dag", så da er det bare å snu seg rundt å komme gang...

Jeg har sittet stille lenge nok nå (trngre jo små pauser innimellom, men har ikke så mye tid) så jeg får rase videre. Som et minimum avduke sovesofaen, som har vært tatt i bruk som "lagerplass" (det er da begrenset hvor mye vi kan lagre på stuegulvet, når vi skal BO mellom kassene. Men nå skal det SOVE noen på sovesofaen så...)

Jeg antar å ha ca 14-15 timer på meg, og bør da klare å pakke ganske mye på denne tiden.... Men ikke "crach and burn" som Flylady snakker om, så små pauser, rikelig med drikke og 15 minutter her og 15 minutter der... ja, jeg får bare komme igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye mindre pauser nå. Mine foreldre har dette "voksengenet" som jeg mangler, og jobber mye mer effektivt og fornuftig.

Litt pauser blir det nå likevel. At jeg er oppe så tidelig denne mandagen skyldes dog ikke effektive foreldre, men manglende soveegenskaper hos meg. Våkna klokka fem. Klokka seks ga jeg oppe, og begynte å legge sammen klær i bunker, klare til å pakke ned i sorte sekker. De sorte sekkene er på stua, og der soer mine foreldre... Klokka sju var det ikke mer å gjøre før jeg får tak i posene syntes jeg, og jeg var trøtt og lei. Så jeg krabba opp i senga til min kjære igjen. Men nå er den halv åtte, jeg er sulten og rastløs, så jg kommer til å ta meg en dusj. Må bare på do først, og da må jeg gå gjennom stua. Dit må jeg uansett, for min mor har vært ivrig med pakkingen. Ikke pakka vekk, men i alle fall er alle håndklære på stua, pent langt sammen og venter på å få bli pakka vekk, men jeg påpekte at vi trenger dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - manglende soveegenskaper er ikke bra. Du våknet veldig tidlig, synes jeg.

regner med at dere begynner å bli ferdig med nedpakkingen. Men det er utrolig så lang tid det tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En snartur innom.

Vi har ikke internett i nyehuset, og forventer ikke å få det før i september en gang :(

Men nå er i i leilighta for å pakke ned "rester". Vi blir nok ikke ferdige i dag heller. Det er mest pga prioriteringer. Vi har jo ferie i to uker til, og stresser ikke. Mine foreldre dro i går, så nå er det bare oss to igjen. Vi sov lenge, tok en rolig frokost, slappet av, småryddet hjemme, før vi putta oss i bilen og kjørte til leiligheta. Her rydder, kaster, støvsuger og pakker vi. Når vi er lei drar vi hjem, der er nok å ta seg til der også, og det er myyyyyyye mer fristende å pakke ut, putte i skap, vaske klær, rydde og ordne der, enn å organisere og pakke ned "det som står igjen" her, som altså er mye "gammel dritt" og ting vi ikke har tatt stilling til. Kjempekkjedelig. Men nødvendig.

Jeg får vel avslutte her og fortsette min kjære med å jobbe. Mer enn nok å ta seg til, vi får jobbe en time til eller to før vi drar hjem tenker jeg. Vi har spist litt nå, så vi holder ut en studn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke moro å ta "resten" når men egentlig har bosatt seg i ny leilighet. Godt at dere har ferie og kan ta det litt over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm. I går tok vi en "hjemmedag", altså i nyehudet, og det var mye festligere enn å være her, men nå er vi tilbake. Vi må få flyttet denne "resten" og vasket ut. Skal bi godt å bli ferdig med det også, tross alt. Helt FERDIG, og kunne med god samvittighet fokusere p nyehudet helt og fullt.

Lurer på når vi får oppvaskmaskina jeg. Det tar "nesten aldri over en uke i alle fall" sa mannen da vi kjøpte den. Resten fikk vi hente på dagen, men denne var det tomt for. Vel, det var mandag forrige uke det, og fortsatt ingen telefon. Lørdag var vi innom og spurte, siden vi likevel var der, og da var de ikke kommet til hovedlageret i Norge engang (var i bestilling fra sverige da vi kjøpte, pga altså utsolgt i Norge) men nå er det da vitterlig gått over en uke, dette er den 10. dagen, og det er over en uke. Og selv om det for all del går greit å vaske opp for hånd, så må jeg si at min "FlyBaby-rutine som sier "Sette alt inn i oppvaskmaskina før leggetid" er langt mindre tidkrevende når man er trøtt og på vei i seng og oppdager ei skjærefjøl som snek seg unna etter middagen, samt glass og sånn som er brukt på kvelden, enn pr i dag når jeg altwså må til å VASKE OPP da.

Det er mye glass i omløp. Vi er blitt så flinke så til å drikke masse vann.

Ettersom vi endte opp med det jeg ønsket meg, amerikansk kjøleskap med vann/isdispenser :)

Men, jeg får vel rydde videre. Såpass vi blir ferdige her i løpet av ferien. Kan ikke la min kjære gjøre alt arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøleskapet er deilig. Så, om du kommer på besøk, Linn3c, er det bare isvann å få :ler:

Neida, det stemmer ikke, vi har selvsagt annet også, men bortsett fra varme drikker serveres nesten alt med isbiter. Som mamma svarte da jeg spurte om hun ville ha isbiter i jusen sin: Dere HAR jo... :ler:

Det skal bli kjempegodt å ha bare et sted å forholde seg til, særlig når det stedet får internett...

Vi skulle montere nattbodene vi kjøpte på IKEA for halvannen uke siden i dag... Først trodde ejg at mitt manglet en skru, men jeg fant den heldigvis. (Har dog en formye av to andre... men det er greit nok) Jeg monterte i vei, klarte nesten å holde samme tempo som min elskede. Da jeg skulle sette bunnen i skuffa sa jeg "dette går jo ikke", og han sa "Joda, trust me" Jeg sa nei, oghan sa jo, en del ganger, før han kom for å se. For han hadde slitt litt med at den var AKKURAT passe stor, ikke en millimeter å gå på, men med min var det noe som rett og slett slett ikek stemte. Har jeg montert feil? Vi skrur av igjen, men nei, det er rett og slett slik at hullene er på feil plass. Det medfører at "fordypmingen"* bunnen skal skus inn i rett og lsett ikke treffer, det er en cm avvik fra kantene til fronten. Det GÅR IKKE. Greit nok, det er plass til den likevel, kan det bare være sånn? Nei, for FRONTEN er jo for langt nede (nettopp fordi hullene der vi monterer sammen fronten og sidene er feil) noe som gjør at skuffa ikke kan lukkes. Jeg har montert MANGE ikea-saker, mesteparten av det vi eier er derfra. Aldri har noe vært feil, vi har ikke manglet deler og alt har stemt. I dag skulle jeg for første gang montere en alene (vi pleier montere sammen, men disse var så små at vi tok et hver) og så GÅR DET IKKE!

Surt, vi må vel ta den med tilbake og klage...

Vel, nå er det pakking her i kveld igjen, og jeg har gått over til å operere med to kategorier: HA og KASTE. Vi må på et eller annet tidspunkt sortere videre, men det er greit nok. Jeg vil bare bli ferdig her. Det skal vaskes ned også, før vi kan levere fra oss nøkkelen og være FERDIG med dette stedet og fokusere på det nye.

I morgen får vi i det minste oppvaskmaskina da. Vi stakk innom for å spørre når den kommer (tross alt sa han "ikke mer enn en uke" sist mandag, og lovet å ringe så snart den kom inn) og joda.. den var på lager, den kunne vi bare hente når det måtte passe. (Hva med at han lovde å RINGE når den kom inn?) Så en kamerat av min kjære skal hjelpe oss i morgen, det er nå engang slik at selv om jeg sikkert kunne klare å få til dette med tilhenger, rygging og manøvrering utenfor huset, så er jeg ikke egentlig sterk nok til å BÆRE oppvaskmaskin... Det ordner seg vel.

Jeg får vel fortsette å jobbe videre. Så vi kommer oss hjem. Kanskje jeg kan få noe mat, når vi engang kommer hjem. Vi spiste hvert sitt pizzastykke i firetida (eller, to litt små hver da egentllig). Det var rester fra i går. Middag har vi ikke egentlig hatt, men vi fr lage til noe mat i kveld, når vi kommer hjem. Må bare rydde/pakke litt mer, få med oss resultatet av kampen Brann spiller (og ligger under...) for øyeblikket, og fylle bilen med saker og ting. 'Det går jo i det minste fremover, men det er en del turer igjen, fordi en del v tingene krever itt ekstra "oppmerksomhet". Blomstene, f.eks. Vi har ikke mer enn 3 stykker faktsik, en av dem er stor, den har min kjære lovet å holde på fanget, noe som betyr at han ikke ser noe som helst, og kansje må sitte i baksetet for å ikke forstyrre meg. De andre to skal jeg pakke i en kasse med masse støtte, og håpe den kan stå stødig en plass, de er små (den ene er i "dvale" for tiden, så den er veldig liten)

Jaja, det skal bli GODT å låse døre her for siste gang, en eller annen gang neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...