Malama Skrevet 22. mars 2006 Forfatter #701 Del Skrevet 22. mars 2006 Jepp, kjempedumt. Men da får vi bare lete videre. Jeg sitter her og er alene hjemme. Lurer på om jeg skal gå på posten og hente pakke, bokpakke. Men ettersom der ikke er bok til meg inni den, så er det ikke noe som drar meg så veldig ut i det kaldet været. Tenkte heller å ta en lang, varm dusj jeg. Men jeg TRENGER ingen dusj. Og bøkene burde hentes. Og Kommunen ber oss ikke sløse med vannet, for det er lite igjen, visstnok. Det er fortsatt 45 minutter til posten stenger. Og det tar meg ikke mer enn 15-20 minutter å gå dit. Det irriterende er at jeg burde gå på butikken også, for vi har ikke med brød. Butikken er bare 5 minutter unna (men motsatt retning av der pakken er) Butikken har også postkontor, men regnes ikke som VÅRT postkontot, og derfor må vi altså gå til den andre for å hente pakke, men de to hus bortom oss får hente på butikken, for der går visstynok grensa. Jeg må altså gå til en plass som er 3 ganger så langt unna, go ikke engang selger brød. Da er det mer fristende å bare ta en dusj, informere sambo om at "nei, vi har ikke brød til frokost, du får kjøpe eg lunsj (jeg kal på kurs med servert lusnj i morgen) og frokst har du bare spist en gang denne uken, så jeg regna med du ikke skulle ha.... (men JEG vil jo ha frokost....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 22. mars 2006 #702 Del Skrevet 22. mars 2006 Hmmm.. Dei vala, dei vala. Eg skal straks ut og gå meg ein tur. Men ein varm dusj frista jo. Men om kommunen har uttalt at me ikkje har så masse vatn att, så er vel ikkje det det mest økonomiske. Mannen min lurer forresten på om de vil kjøpa tomannsbolig saman med oss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. mars 2006 Forfatter #703 Del Skrevet 22. mars 2006 Hehe, kanskje det ja. Har han funnet en aktuell en da? Jeg lurer på å kombinere valga mine jeg... Gå på posten. Deretter på butikken (IRRITERENDE at jeg kke kan få hente pakker på den posten som er på butikken!) og deretter varme meg selv med en varm dusj? Men fortsatt er jo det sløseri med vann da... som de mener vi ikke må gjøre, fordi det er så lite vann. (hørt på makan, for lite vann i Bergen!) Jeg må få opp farta om jeg skal hente pakke... der stenger klokka ni. Det er bare så KALDT ute. SNØ og sånn.... (og nei, jeg gidder ikke ta bilen til posten, å måke den fri for snø er vel enda kaldere og mer tidkrevende enn å faktisk bare gå til posten...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 22. mars 2006 #704 Del Skrevet 22. mars 2006 Hehe, han har vel ingen aktuelle kandidatar akkurat no. Men eg skal gje deg ein lyd dersom han kjem opp med noko Ganske tåpeleg at me skal ha lite vatn i regnby nr 1, eigentleg, ja. Men du får ha god tur, uansett kva du bestemmer deg for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. mars 2006 Forfatter #705 Del Skrevet 22. mars 2006 Helt dumt med for lite vann i denne byen her. Absolutt. Jeg har nå bestemt meg for å hente pakken. Jeg har kommet på at der er jo EI bok til meg også inni den, selv om alle de andre er til sambo... Så jeg skal hente den. Og handle. Og da er det sikkert for sent til å dusje, for jeg vil ikke legge meg med vått hår heller da. Altså.... forte meg ut nåda, så jeg rekker det. Ikke flere KG-innlegg før etter ni. TIDLIGST. Sikkert kvart over. For jeg må hente pakke, og kjøpe brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. mars 2006 Forfatter #706 Del Skrevet 22. mars 2006 Faktisk var det TO bøker til meg... Jeg huska nok ikke godt nok hva han bestilte. Og bare to til ham også, enda han bestilte flere, men det var mamut. og noen var visst utsolgt. Butikken hadde ikke det store utvalget i brød heller (eller jo, altså jeg kunne velge mellom mange, bar eikke oen av de 4 sortene jeg pleier å velge mellom). Ikke så uventa klokka ni, kanskje.... Men dusjen... den dropper jeg. Rtt og slett, nå har je gikke energi til å dusje, jeg skal heller kose meg med "stolthet og fordom" som jeg ikke huska at vi hadde bestilt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 22. mars 2006 #707 Del Skrevet 22. mars 2006 Å, så koseleg med bok då! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. mars 2006 #708 Del Skrevet 22. mars 2006 Så synd det ikke ble noe hus på dere i denne omgangen. Håper det dukker opp noe annet dere liker like godt. Hvordan går det med bestemoren din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 23. mars 2006 #709 Del Skrevet 23. mars 2006 Kjedelig at noen tok leiligheten, men en liten trøst er det kanskje at dere ihvertfall fikk vite det fort, kjedelig om dere hadde fått vite det etter 20 dager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. mars 2006 #710 Del Skrevet 25. mars 2006 bare innom for å ønske deg en god helg, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 29. mars 2006 #711 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvordan går det med deg på en alminnelig onsdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. mars 2006 Forfatter #712 Del Skrevet 29. mars 2006 Ikke allverdens egentlig. Lunsj nå, men jeg stressa veldig før det for å bli ferdig med noe på jobb som har tidsfrist. (klokka tolv) Ble avbrutt av noe som skulle være bare en liiiiten ting (ta mot kontanter) men viste seg å være 21.000+/- i kontanter, selder og mynter, ikke opptalt (vel, jo "delvis opptalt", men en summen bomma med ca 1.000 kroner da....) og det tok jo TID da.... Og før det igjen fikk jeg beskjed om (som jeg egentlig visste da) at kontrakta mi går jo ut 1. mai. Og det er ikke sikkert at jeg kan få en forlengelse, om om jeg får det så blir det bare over sommeren. så jeg bør begynne å bli aktiv jobbsøker igjen. Jeg HATER å søke jobber. Og jeg liker ikke tanken på å stå uten jobb. Jeg har jo visst det, men latt meg "pakke inn i litt bomull" av at min overordnede sa at hun anså det som 95% sikkert at jeg ville å bli lenger, de trengte meg jo.... Dessuten trives jeg jo her, og vil jo helst ikke slutte... Men det må jeg vel. Også er mormor selvsagt fortsatt ikke frisk da, nå har hun fått lungebetennelse (som følge av at hun stadig har vann på lungene) og dessuten en slimposebetennelse i hofte (hun har to, ikke helt vellykkede, hofteproteser som hun sliter med fra før...) og derfor kan hun rett og slett ikke gå nå. Utendørs har hun jo vært avhengig av rullestol en stund, pga hennes genrelle elendige form, men nå må hun trilles inne også, i alle fall i noen dager. Forhåpentligvis vil kortisonene hn fikk i går gjøre at hun kan bruke rullator om noen dager. Om bare hjemmesykepleien passer på og justerer insulinen, for kortison gir forhøyet blodsukker, og hun har jo diabetes... Og sambo vet ikke om han får noe mer påskeferie enn de røde dagene, derved er det ikke mulig å få tatt en "før egentlig påske" tur til min familie (for å besøke mormor) siden vi skal til hans familie i påska (for vi deler annet hvert år, og har uansett vært mest utneom høytider hos min familie...) og dettuten klarte nå denne rotete kroppen min å velge akkurat DENNE syklusen til å komme i nærheten av en normal syklus (jeg hr hatt drøyt to måender lange sykluser jeg nå, og ventet ikke mens før nærmere 17. mai) slik at jeg faktisk får mens rett til påske, altså den påskeferien vi skal tilbringe hos svigers. Alt i alt, ikke verdens beste onsdag dette. Men takk for at du brydde deg nok tik å spørre, selv om du sikkert ventet et kortere svar enn dette.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 29. mars 2006 #713 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Huff, høres ut som om denne onsdagen ikke er av de beste nei. Men du er vel forhåpentligvis ferdig med som hadde tidsfrist nå, sånn at ting roer seg litt ned? Har du forresten vurdert å ta en tur for å besøke mormora di før påske uten at samboeren blir med? Om du har mulighet for å få fri synes jeg kanskje du burde se om du får det til. Høres ut som om det ville gjøre deg godt å se henne nå, siden hun har vært så mye dårlig. Det fine med KG er at det ikke gjør noe med et langt svar vet du. Og jeg krysser fingrene for at resten av uka blir bedre! Endret 29. mars 2006 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 29. mars 2006 #714 Del Skrevet 29. mars 2006 Tenkte på det samme som Fakse jeg - har ikke du mulighet til å dra hjem noen dager alene da? Lykke til med evt jobbsøking! Tror det skal være enklere å få jobb nå enn det var da vi var nyutdannet, dessuten har du jo erfaring nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. mars 2006 Forfatter #715 Del Skrevet 29. mars 2006 Vel, jo, jeg har en teoretisk mulighet for å dra uten ham, siden jeg kan få påskefri, men det vil medføre vesentlige ekstrakostnader, noe som kanskje ikke passer så godt med å miste jobben. Vi skal jo etter planen kjøre sammen. Dvs jeg kjøre, og han sitte på. Vi vurderte da å gjøre det til en rundtur, til min familie til palmehelga, og videre til hans familie til påske. Om jeg drar uten ham må jeg ta hele denne lange kjøreturen alene (og vi snakker jo tross alt om mange timers kjøring her, minst 15 timer tilsammen (pluss felles retur fra hans familie hjem hit da)) og han må finne en måte å komme seg til sin familie alene, dvs sikkert med buss da. Vi kan eventuelt vurdere å heller reise ei langhelg ETTER påske kanskje. vi blir antakelig invitert i en 50-årsdag da. Hun er jo seig den dama, så hun lever sikkert så lenge også. Det er ikke fort gjort å dø, når man er sta. (og det ikke er en ulykke da altså. Sånn som farfar, han døde ganske fort, en uke fra han var helt frisk og ikke noe feilet ham til han var død, da med flere dager i koma) Vi får se. Vi får snakke om det, når vi kommer hjem, rett og slett. Nå kal jeg gjøre meg ferdig på jobb, og gå en tur i butikker og se etter litt småpjask, (siden sambo skal på fotballtrening etter jobb passer det fint for en butikk-runde) Og så får vi rett og slett bare finne ut av det. Finne ut av alt. Akkurat nå er jeg bare lei. Jeg trives jo så godt her, og har ikke lyst til å slutte. Også er det så MASSE som jeg må prøve å bli ajour med da før jeg slutter, slik at hvem nå enn som skal ta over denne jobben (ja, det lurer jeg litt på...) kan få ha en viss oversikt over hvordan det står til i alle fall. Og muligens bare en måned å gjøre det på. Men, nei, jeg har ikke overskudd til å jobbe ekstra lange dager akkurat nå. (dessuten har jeg jo over tre dager i plusstid som jeg skal bruke opp før jeg slutter. Har ikke akkurat tenkt å la det forsvinne ut i intet, nei!) Men ja... lange svar er jo greit. Dette er jo dessuten MIN dagbok på KG, og da kan jeg skrive akkurat så lang svar som jeg vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. mars 2006 #716 Del Skrevet 29. mars 2006 Ingen bra onsdag altså. Synd at du har en så usikker arbeidssituasjon, og du har jo vært i den situasjonen tidligere også. Håper de snur seg rundt og gir deg en fast jobb, for det virker jo som du har oppgaver nok. Godt at hjemmesykepleien passer på mormoren din. Det hørtes langt ut å rekke alt besøk i løpet av en påskehelg. Sikkert ikke dumt å dele det på flere helger med de avstandene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #717 Del Skrevet 30. mars 2006 Jeg tror nok ikke de snur seg og gir meg fast nei. Visst har jeg nok arbeidsoppgaver, men jeg er vikar. Og hun jeg er vikar for kommer jo tilbake. Hun har aldri hatt, og skal nok heller ikke ha, mine oppgaver, men de som har hennes oppgaver skal vel gi dem tilbake, da får de mindre å gjøre, da kan de gjøre andre oppgaver, etc. Det er en kabal som skal gå opp, men jeg blir til overs (rent bortsett fra at halve jobben min er det ingen andre som kan (og ingen som vil ha, den flytter fra menneske til menneske, de siste to har vært vikarer som ikke tørr si nei...)) Jeg aksepterer at jeg skal slutte her. Jeg har vært forberedt på det. Dersom jeg ikke får forlengelse, så er det slutt om 16 arbeidsdager, så jeg må begynne å rydde opp i løse tråder. Strengt tatt lyses det ut fast stilling på kontoret i disse dager da (for å mette opp dette med "stadige vikarer") så jeg kommer til å søke da. Har ingen tro på å få det, da de "kravene" som er listet opp ikke akkurat ligner på min erfarinng/kunnskap. Men jeg søker, jeg gjør jo det (sammen med 2-3 andre vikarer på kontoret som har bedre tilpasset erfaring enn hva jeg har, pluss mang, mange andre selvsagt, det lyses jo ut offentlig) Men hodet mitt er mentalt innstil på at fra 1. mai jobber jeg ikke her lenger. Og da må jeg finne meg en annen jobb. Ideelt sett har jeg ikke lyst til å jobbe jeg. Jeg er ikke en "yrkeskvinne" i mitt indre, mitt hjerte vil heller være husmor, hustru og mor. Men den økonomiske realitet er litt annerledes. Så jeg må finne meg en annen jobb. Vi skal jo kjøpe hus jo. Lånet banken er villig til å gi oss bygger på to inntekter. Vi har i våre regneark med beregninger hjemme tatt hensyn for et scenario der jeg mister jobben. (Sambo har sittet og regnet på det. Da "tjener" jeg selvsagt mindre (dagpenger), men også ting som at da trenger jeg ikke busskort, men det går mer strøm ettersom jeg skal være hjemme og trenger varme på dagtid, etc) Det regnestykket går nesten alltid med underskudd. Vi vet at vi kan klare det for en kortere tid, vi kan tære på det vi har i banken, men før eller sinden er vi avhengig av at jeg klarer å få meg en jobb. Så om jeg vil eller ei, jeg er herved offisielt en aktiv jobbsøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 30. mars 2006 #718 Del Skrevet 30. mars 2006 Dere er bestemt på å være der dere er? Eller søker du på jobber andre steder i landet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #719 Del Skrevet 30. mars 2006 Min samboer har jo fast jobb her vi er. (Og Brann... Akkurat kjøpt sesonkort på stadion...) Så vi blir nok her. Selv om det hadde vært fristene å benytte muligheten til å flytte da. (Jeg vil hjem....) Men det er nok neppe aktuelt. Vi kan jo snakke om det i alle fall da. HAr ikke hatt så mye tid til det akkurat, min samboer jobber til langt på kveld, og jobber med andre ting hjemmefra for tida, og komemr til sengs en time etter han lovet, når jeg har sovna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 30. mars 2006 #720 Del Skrevet 30. mars 2006 Er iallfall et lurt tidspunkt å tenke på hvor man har lyst til å bo hvis man likevel må skifte jobb. Vi kommer nok til å bli boende i området her vi - med mindre sambo klarer å kapre drømmejobben (Han har så lyst på den jobben at jeg er villig til å flytte, selv om jeg aller helst vil bo her) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå