Malama Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #501 Del Skrevet 24. oktober 2005 Begynn i det små. Helt i det små! Jeg tror min begynte med 3 eller 4 punkter. Utvide etterhvert. Sakte. Babysteps Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 24. oktober 2005 #502 Del Skrevet 24. oktober 2005 Fornuftig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. oktober 2005 #503 Del Skrevet 26. oktober 2005 Synes en onsdagshilsen var på sin plass. Kos deg i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. oktober 2005 #504 Del Skrevet 28. oktober 2005 Innom for å ønske deg en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. oktober 2005 #505 Del Skrevet 30. oktober 2005 God søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #506 Del Skrevet 31. oktober 2005 Takk for det, begge to. Slitsom helg, nesten så det er godt å komme på jobb igjen, for arbeidsdagene her er i alle fall ikke 12-13 timer lange... Men så fikk jeg forespørsel i går da, fra min fetter, om han kunne få låne en liten flekk og sove på når han skal på et kurs her i byen neste uke. Det varer faktsik i ca 10 dager, så det blir litt langvarig lån av flekk da. Det setter vi i alle fall fart på husarbeidet vårt, for om han skal sove på sovesofaen, så må vi først finne igjen sovesofaen... Jaja, det er nok akkurat det vi trenger, men det kan bli slitsomt, nå som vi skal få vår etterlengtede fritid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 31. oktober 2005 #507 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Ha en fin Halloween. :rosasmil: Endret 31. oktober 2005 av Midnattsol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 31. oktober 2005 #508 Del Skrevet 31. oktober 2005 Ingenting som funker så bra som besøk, da må man rydde. Var dette første helgen med cup? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #509 Del Skrevet 31. oktober 2005 Nei, dette var den siste. Den 3. helgen med cup. Så har vi egentlig to frihelgr før vi skal reise, men i en av disse har vi antakelig min fetter her, så da er det bare en frihelg, Spørs når han kommre da, siden kurset begynner på mandag. Selvsagt er besøk genialt for rydding, og det er kjekt med besøk, men jeg merker at jeg begynner å lengte etter tid, der vi kan bare slappe av sammen, min kjære og jeg, uten stress og jobbing og sånn. Det blir kanskje... over nyttår? Nå er det altså 3 uker siden sist vi hadde fri ei helg. Kommende uke blir meget aktiv rydding, samt at det fortsatt er et par ukedager med cup da, men det trenger nok ikke jeg være med på. Så 10 dager med besøk. Dagen etter besøket skal jeg på et seminar på jobb, som er med middag etterpå og følgelig varer til kvelden. Så skal vi pakke sammen sakene våre, for neste dag drar vi avsted med 8-flyet. Etter den helga (fly opp fredag, alle mine besøke mine besteforeldre den dagen, de skal også være middagsgjester hos min mor (gitt dagsformen) deretter besøke alle hans besteforeldre lørdagen (det er en del kjøring og et par ferger involvert i dette) og deretter kjøre hjem på søndagen, og jobb igjen på mandag. Da er vi kommet til helst slutten av november, og det begynner å haste med julegavene, som vi skulle vær FERDIG med før desember i år, så flinke som vi skulle være, og julekortene som snart skal sendes må først lages. Desember går somregel som en virvelvind og vips er det juleferie. Siden jeg jobber med regnskap, og juleferie også sammenfaller med årsslutt, og dertilhørende årsoppgjør, så er januar en måned der laaaaange dager og overtid er å forvente. Jeg blir sliten av å tenke på det jeg... Vi får ta en dag av gangen. Nå skal jeg være flink og effektiv på jobb i et par timer til (ok, litt flere da, sånn til i firetida eller kanskje lenger?) så snart jeg har fått i meg den forsinkede frokosten (som det ikke ble tid til hjemme i morges) Vi må handle på vei hjem, såpass vi kan få oss middag Så er det bare å få laget en liste over hva som MÅ, bør og "helst burde" vært gjort innen besøket dukker opp (å faktisk lokalisere sovesofaen under alle de rene klærna er et MÅ punkt...) og sette igang. Det er dessverre ikke anledning til babysteps, her er det kriserengjøring. Men vi er to, så sammen skal vi nok klare det, vi har da ei uke på oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 31. oktober 2005 #510 Del Skrevet 31. oktober 2005 Liste er då ein bra ting. Å få ein oversikt før det brakar i gong! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #511 Del Skrevet 31. oktober 2005 Liste er et must for meg. Jeg er meget god på å lage lister. Ikke like flink til å fullføre alle. Men, liste lager jeg til sånne "oi, besøk kriseryddinger" pleier jeg lage ei liste over alt som jeg synes bør gjøres. Så går jeg gjennom den og setter 1 forran de aller viktigste tinga. En gang til, setter 2 forran de tinga som også aller heslt nesten må gjøres. En gang til, setter 3 forran de som ikke er sååå viktige (altså resten) Skriver lista igjen, med alle 1 først og 2 etterpå 3 til slutt. Ber min samboer bare gjøre hva han klarer av det som står på lista, og stryke ut etterhvert som han har gjort noe. Selv begynner jeg på toppen (han jobber best når han selv får velge og prioritere, så det får han, utfra lista over hva jeg mener er viktig) På et vis pleier vi komme et godt stykke nedover de som har andreprioritet i alle fall innen besøket dukker opp Jeg har ikke gjort det der med enn et par ganger altså, det er ikke noe jeg gjør ofte. I all hovedsak fordi vi ikke får "besøk med kort varsel" (kort definert som alt under en uke) mer enn en gang i året maks, de fleste vet vi om i en måned eller to... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. oktober 2005 #512 Del Skrevet 31. oktober 2005 Er avgjort tilhenger av lister. Det er så deilig å kunne sette strek over det som er ferdig. Litt av et program du har framover. Håper du finner litt tid til å kose deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. november 2005 Forfatter #513 Del Skrevet 1. november 2005 Ja, jeg skal kose meg også. Jeg elsker å pakke inn julegaver og lage julekort, bare jeg begynner tidsnok sånn at det ikke blir stress. Jeg gleder meg til jul, det skal definitivt bli kos. Og jeg gleder meg til å reise hjem om 17 dager. Selv om det blir sårt, besøke farmor. Bare farmor, ikke farfar. Besøke gravstedet. Der farfar ligger. Eller... ja, han er kremert da, men urnen er nedi der. Tilbake dit. For første gang siden begravelsen. Det er litt sårt å tenke på. Men det skal bli godt likevel, på sin egen måte. Farmor er der. Og mormor og morfar. Og sambos mormor og farfar. (vi må på gravstedet der hans morfar som døde i vinter ligger også, men det blir ikke første gangen, og kanskje vi skal finne gravstedet der hans farmor ligger også, der har jeg bare vært en gang (hun har vært død i 22 år)) Men jeg vil fokusere på de som ER der. Selv om det også blir mye trist. Når det gjelder rydding og annet arbeide er jeg stor tilhnger av lister ja. Jeg elsker å kunne stryke ut! Kom aldri spesielt godt igang i går, men det skal bli bedre i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. november 2005 #514 Del Skrevet 1. november 2005 Klart det blir vemodig å skulle besøke bare farmoren din, og det å skulle oppsøke gravplasser, men det kan være litt godt også. Det er ofte så mange gode minner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. november 2005 #515 Del Skrevet 4. november 2005 Ønsker deg en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. november 2005 #516 Del Skrevet 6. november 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. november 2005 Forfatter #517 Del Skrevet 6. november 2005 Nå ryddes her.... Om et par timer ommer min fetter. Jeg har i alle fall lett frem og støvsuget sovesofaen, og legger på sengetøy, så da skal han få lov til å sove. Strengt tatt ba han bare m å få låne en liten flekk og sove på, så resten av leiligheta burde jeg kke behøve å rydde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 6. november 2005 #518 Del Skrevet 6. november 2005 Så flink du er då! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 7. november 2005 #519 Del Skrevet 7. november 2005 Ba han om en flekk - så ba han om en flekk. Regner med at du rydda litt til likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 14. november 2005 #520 Del Skrevet 14. november 2005 Innom og legger igjen en liten Fordi du er så flink å komme med små koselige inne hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå