Gå til innhold

Føler besøk fra utlandet er vanskelig når man har ulike behov for samvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, TS. Du må forsøke å se det fra besøket sin side, ikke bare fra din egen. De har nettopp ankommet, kanskje langveis fra, kanskje de har jetlag, er slitne, og du må også tenke på at det antakelig er mange flere enn din familie som gjerne vil treffe dem. Ikke ta det personlig, vær forståelsesfull og raus. Hvis de sier 16.30 så blir det da, det er vel ikke noe som helst poeng i å mase?

Anonymkode: 93289...eef

Les siste kommenter.

Anonymkode: fd044...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jo TS tas , så da er det ikke enkelt. Uansett om jeg holdes utenfor, eller ikke.

Anonymkode: fd044...438

Jeg tror nok mange som leser dette ville ha følt det minst like forvirrende, sårende og leit som du gjør. Det er vanskelig å forstå hvorfor du og dine ikke får sett slektningene tidligere rett og slett, og da blir det ikke så lett å komme med noen tips heller. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er sårt for deg TS og at du føler deg nedprioritert 💛 Hadde blitt lei meg jeg også. Ikke send flere SMSer. Finn på noe gøy med  familie din og kose dere i de neste dagene, gjør morsomme ting som får tiden til å gå.

Når de er klare for å møte dere så møtes dere og har det hyggelig sammen. Ikke vær snurt eller noe, vær forståelsesfull for jetlag osv. Da bygger du karakter og viser velvilje. 

Ja, det kan være vanskelig å ikke si noe om det, men det er verdt det i det lange løp. Du blir sett på som en som respekter dem. Neste gang bor de kanskje hos dere?

Kos deg TS!

Anonymkode: ca9ec...115

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik dere svarer , så svarer dere ifra at jeg er den intense, men dere svarer ingenting utifra om jeg ikke er intens.

Jeg antar at om dere hadde vært i situasjonen, så hadde dere forstått meg.

 

Anonymkode: fd044...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik dere svarer , så svarer dere ifra at jeg er den intense, men dere svarer ingenting utifra om jeg ikke er intens.

Jeg antar at om dere hadde vært i situasjonen, så hadde dere forstått meg.

 

Anonymkode: fd044...438

Jeg opplever deg som intens her i tråden.

Anonymkode: a39cf...137

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever deg som intens her i tråden.

Anonymkode: a39cf...137

Men denne saken er jo vanskelig for meg.

Det kommer familie fra langt unna ,de koser seg og slapper av fem min unna, og vi får ikke komme. Alt skal skje såpass spontant at ingen andre får mulighet til å delta. Jeg har uansett satt av denne tiden , jeg er tilgjengelig om jeg får en melding om at vi skal komme før, eller får bli med likevel. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare kan si ifra " vi reiser  til den og den lekeplassen  , bli med om dere vil". 

Ja jeg er skuffet. Vedkommende har barn på samme alder som min eldste , vårt barn gleder seg også. 

 

Tusen takk for støtten her.

Anonymkode: fd044...438

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man da reiser man vel ikke på bytur og på lekepark?! Å sier nei til at noen som spør kan få delta? Som gleder seg til å se dem , og som forventet at de gleder seg til å se oss.

Anonymkode: fd044...438

Har du ikke tenkt på at det kan bli mange mennesker  på en gang for besøket? Som du selv sier, det er lenge siden de har vært her, og det kan være de synes det er greit å «bli kjent» på nytt med alle i litt mindre doser. Uansett så har du bare ett valg: enten å ta det med godt humør og bare gå ut i fra at de har gode grunner for dette - eller å ta det personlig og bli fornærmet. Hva tror du er mest hensiktsmessig?

Anonymkode: 93289...eef

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men denne saken er jo vanskelig for meg.

Det kommer familie fra langt unna ,de koser seg og slapper av fem min unna, og vi får ikke komme. Alt skal skje såpass spontant at ingen andre får mulighet til å delta. Jeg har uansett satt av denne tiden , jeg er tilgjengelig om jeg får en melding om at vi skal komme før, eller får bli med likevel. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare kan si ifra " vi reiser  til den og den lekeplassen  , bli med om dere vil". 

Ja jeg er skuffet. Vedkommende har barn på samme alder som min eldste , vårt barn gleder seg også. 

 

Tusen takk for støtten her.

Anonymkode: fd044...438

Jeg skjønner at dette er vanskelig for deg. Likevel opplever jeg deg som intens her i tråden. Dette svaret gjorde bare at jeg opplevde deg enda mer intens. Svaret her viser overhodet ikke ønske om å se ting fra andre sider enn din egen. 

Anonymkode: a39cf...137

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man da reiser man vel ikke på bytur og på lekepark?! Å sier nei til at noen som spør kan få delta? Som gleder seg til å se dem , og som forventet at de gleder seg til å se oss.

Anonymkode: fd044...438

Jo, det gjør jeg, og det har jeg også gjort. Når jeg har lagt planer med noen, så er de som jeg ønsker å gjøre de planene med invitert. Spør andre om å få delta, så sier jeg nei, selv om det er «bare en lekepark». Spør de samme personene flere ganger, så oppfatter jeg det som masing, og det gir meg mindre lyst til å være med de. At andre har forventninger til hva de tror jeg mener og føler når jeg først er i området, det er ikke noe jeg bruker energi på. Sånn er jeg.

Anonymkode: 9531e...099

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min fulle sympati, TS. Jeg hadde også blitt veldig såret om min familie hadde oppført seg sånn. Behov for å slappe av samme dag som man kommer kan jeg forstå. To dager før man orker å se noen er merkelig om dere ellers har et OK forhold. Dette er jo ren utestengning, og vitner om lite empati fra deres side. 

Om resten av familien oppfatter TS som intens som mange her spekulerer i, så hadde det likevel vært naturlig å gi henne "audiens" for en kaffe eller en tur på byen før det har gått to dager. Dette går ikke bare ut over henne, men også barna hennes. 

Jeg skulle ønske at jeg i en slik situasjon hadde klart å bare heve meg over de andre i familien, smile og ta i mot det samværet jeg fikk. Men tror kanskje jeg heller hadde forsøkt å beskytte meg selv og mine ved å finne på noe annet, og la resten av familien seile sin egen sjø. Om de ikke ønsker mitt selskap har jeg lite lyst til å presse meg på.

Anonymkode: 90cab...4cb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, det gjør jeg, og det har jeg også gjort. Når jeg har lagt planer med noen, så er de som jeg ønsker å gjøre de planene med invitert. Spør andre om å få delta, så sier jeg nei, selv om det er «bare en lekepark». Spør de samme personene flere ganger, så oppfatter jeg det som masing, og det gir meg mindre lyst til å være med de. At andre har forventninger til hva de tror jeg mener og føler når jeg først er i området, det er ikke noe jeg bruker energi på. Sånn er jeg.

Anonymkode: 9531e...099

Helt enig! Jeg er veldig lik som deg.

Ts, Jeg tror ikke du må slutte å tenke på dette som noe personlig, ellers vil du bare bli gående med bitterhet. Enten spør du dem rett ut for å finne ut om det faktisk er en underliggende grunn (som du påstår at det ikke er, men de kan jo ha andre tanker enn deg.. som feks om du er for slitsom å være rundt av diverse grunner) 

Anonymkode: 8c7aa...dea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Jeg er veldig lik som deg.

Ts, Jeg tror ikke du må slutte å tenke på dette som noe personlig, ellers vil du bare bli gående med bitterhet. Enten spør du dem rett ut for å finne ut om det faktisk er en underliggende grunn (som du påstår at det ikke er, men de kan jo ha andre tanker enn deg.. som feks om du er for slitsom å være rundt av diverse grunner) 

Anonymkode: 8c7aa...dea

For slitsomt å være rundt for søsken? Det er jo flere år siden sist.

Takk for råd.

Anonymkode: fd044...438

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har enormt med familie og nettverk. Flytter til USA et år, og kommer kun til å reise hjem i julen. 

Er stygt redd at ene søsteren min vil reagere som du. Vil bo hos bror og svigerinne. (Fordi de allerede har tilbydd oss, har plass til oss, er avslappet og vi fungerer sammen over tid). 

Vi er like glade i alle i familien, og vil prøve å tilbringe kvalitetstid med alle. Men har rett og slett ikke kapasitet til å møte alle hver dag. Prøv å se situasjonen motsatt vei: Du har ikke vært hjemme på 2 år, og vil ikke bare prøve å møte mest mulig folk, men også prøve å lande litt. 

Mitt forslag til deg: Møt dem med et smil, når de kan. Og planlegg en tur for å besøke dem, bare du og familien din. Du har ingenting å tjene på å mase mer. Neste gang sender du en melding:

"Gleder oss vilt til å møte dere :) Bare gi et pip når det passer, vi stiller gjerne med middag eller en kopp kaffi.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

For slitsomt å være rundt for søsken? Det er jo flere år siden sist.

Takk for råd.

Anonymkode: fd044...438

Ja, det er er klart at det kan være like slitsomt å være rundt søsken som hvilke som helst andre mennesker. Alt avhenger av hvor komfortabel man føler seg rundt hverandre og hva slags kjemi man har mellom seg. Ett av mine søsken er veldig mye, det andre er veldig rolig av seg. Avhengig av mitt humør og hvordan jeg føler meg, foretrekker jeg å avtale visse aktiviteter med den ene og andre altiviteter med den andre. Og er jeg sliten er det ikke sjans at jeg takker ja til besøk fra førstnevnte.

Anonymkode: 8c7aa...dea

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nypåkg skrev:

Vi har enormt med familie og nettverk. Flytter til USA et år, og kommer kun til å reise hjem i julen. 

Er stygt redd at ene søsteren min vil reagere som du. Vil bo hos bror og svigerinne. (Fordi de allerede har tilbydd oss, har plass til oss, er avslappet og vi fungerer sammen over tid). 

Vi er like glade i alle i familien, og vil prøve å tilbringe kvalitetstid med alle. Men har rett og slett ikke kapasitet til å møte alle hver dag. Prøv å se situasjonen motsatt vei: Du har ikke vært hjemme på 2 år, og vil ikke bare prøve å møte mest mulig folk, men også prøve å lande litt. 

Mitt forslag til deg: Møt dem med et smil, når de kan. Og planlegg en tur for å besøke dem, bare du og familien din. Du har ingenting å tjene på å mase mer. Neste gang sender du en melding:

"Gleder oss vilt til å møte dere :) Bare gi et pip når det passer, vi stiller gjerne med middag eller en kopp kaffi.

Jaja alt er så avslappende. 

Nå skal vi til de , og det er avtalt

 Jeg har tilbudt meg og kake og lage mat.

Anonymkode: fd044...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja alt er så avslappende. 

Nå skal vi til de , og det er avtalt

 Jeg har tilbudt meg og kake og lage mat.

Anonymkode: fd044...438

Legg merke til formuleringen: Du sender EN melding. 

Kos deg! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er på besøk er de som bestemmer hvem de ønsker å tilbringe tiden sammen med og når. Å bli snurt slik du blir, TS, blir bare for dumt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosalie skrev:

De som er på besøk er de som bestemmer hvem de ønsker å tilbringe tiden sammen med og når. Å bli snurt slik du blir, TS, blir bare for dumt.

Ja det blir for dumt det.. 

Ond verden, sånn er det bare.

Anonymkode: fd044...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man da reiser man vel ikke på bytur og på lekepark?! Å sier nei til at noen som spør kan få delta? Som gleder seg til å se dem , og som forventet at de gleder seg til å se oss.

Anonymkode: fd044...438

Det kan da hende. Vi er de som bor på andre siden av landet for mesteparten av svigerfamilien min. Når vi reiser til min manns hjemplass, velger vi alltid å bo hos samme familien. Der det er minst stress og kav. Og vi kan gjerne finne på noe sammen med bare «familie helt nedpå», som tur til byen og i tivoli (barna er for store for lekepark) selv om vi er slitne etter reisen, da det som sagt er helt chill å henge med dem. Men gi hadde ikke orket bytur og tivoli dersom andre deler av familien skulle vært med, da det hadde blitt masete. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...