Gå til innhold

Føler besøk fra utlandet er vanskelig når man har ulike behov for samvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis de er 5 min unna, kan du ikke bare stikke innom, si hei, gi en klem? Må alt være så formelt, at du gis audiens av vertsskapet nærmest?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har på følelsen av at TS kan være litt slitsom eller intens, men ikke ser det helt selv.

Hvorfor bli så fra seg fordi de ikke vil bruke hele de første to dagene på å treffe masse familie? Hadde du tenkt å være med dem hver eneste dag? De vil sikkert oppleve landet litt også når de først er på ferie, ikke bare måtte forholde seg til masse mennesker hele tiden.

Kanskje det er tilfeldig at de valgte å bo hos den andre familien, og det er jo naturlig at man tilbringer litt mer tid med dem for å bli (igjen)kjent med dem man bor hos. Hvis de synes det blir for masse folk på en gang/kort tid skjønner jeg at den andre familien blir prioritert den første dagen. Gjestene må jo uansett forholde seg til dem de bor hos.

I tillegg så er det mange som ikke synes at babyer som ikke er ens egne er særlig spennende. De er jo nesten helt like alle sammen, og man kan ikke ha noen meningsfull interaksjon med dem.

Anonymkode: 8c6fe...313

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være søster/bror som er på besøk og deres foreldre huser dem? I et slikt tenkt scenario vil det være naturlig at de ønsker alenetid med foreldre (kanskje til og med besteforeldre) uten at du og din familie skal ta fokuset. I denne situasjonen er ikke 48 timer mye,

Anonymkode: 95867...f18

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg blir holdt veldig utenfor. Jeg er like nær slekt som de som huser. Vi må vente 48 timer med å sees , selv om vi har fått ett nytt barn som vi tenkte kanskje de var ivrige på å se. Jeg tenker vi får bare godta det, og tenke vi får gjøre det beste ut av oppholdet.

Anonymkode: fd044...438

Tenker dette er lurt. Hvis det er veldig nær familie kan du jo kanskje ta det opp på en rolig måte med de som bor her når gjestene har reist? Hvis det kan bli flere besøk ? Skal de bo noe hos dere? 

Anonymkode: 42c18...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ViljaH skrev:

Hvis de er 5 min unna, kan du ikke bare stikke innom, si hei, gi en klem? Må alt være så formelt, at du gis audiens av vertsskapet nærmest?

Er ikke alltid iveren etter å treffes er like stor hos begge, det er tydelig tilfelle her, når Ts får så tydelig beskjed. 

Kanskje de de bor hos er hovedgrunnen til at de kommer? Kanskje de har noe uordnet som må avklares, det kan være mange grunner TS ikke er informert om. Selv om man er i slekt trenger voksne mennesker ikke forsvare seg for hverandre.

 

Anonymkode: 95867...f18

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke alltid iveren etter å treffes er like stor hos begge, det er tydelig tilfelle her, når Ts får så tydelig beskjed. 

Kanskje de de bor hos er hovedgrunnen til at de kommer? Kanskje de har noe uordnet som må avklares, det kan være mange grunner TS ikke er informert om. Selv om man er i slekt trenger voksne mennesker ikke forsvare seg for hverandre.

 

Anonymkode: 95867...f18

Det høres ut som at vertsskapet kupper besøket av egoistiske hensyn. Da kan man jo innom å si hei, uten å ta over og uten å dra med hele familien sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, ViljaH skrev:

Hvis de er 5 min unna, kan du ikke bare stikke innom, si hei, gi en klem? Må alt være så formelt, at du gis audiens av vertsskapet nærmest?

Man stikker ikke innom ubedt når man har fått beskjed om at folk vil være i fred.

Eller, det kan man selvsagt, men da må man også regne med at de blir temmelig irriterte, og at de kanskje får mindre lyst til å treffes senere. 

Anonymkode: a39cf...137

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig som en annen bruker sier at her bør du gå skikkelig i seg selv TS, for å vurdere om det kan henne at du er litt for mye til tider.. Det er dessverre en slik kvalitet som ofte kun legges merke til av andre, men ikke av dem som er slik. Har du noensinne fått kommentarer på at du er mye/at du er intens?

Jeg må innrømme at jeg synes det høres litt dramatisk ut med den reaksjonen du har, men om det virkelig ikke er noen grunn til at de skulle ønske å holde deg på en armlengdes avstand så kan det bli sårt ja.

For øvrig vil jeg påpeke at å reise langt er vanvittig slitsomt og å møte noen med en ny baby kan være mer en påkjenning enn noe annet... 

Anonymkode: 8c7aa...dea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være søster/bror som er på besøk og deres foreldre huser dem? I et slikt tenkt scenario vil det være naturlig at de ønsker alenetid med foreldre (kanskje til og med besteforeldre) uten at du og din familie skal ta fokuset. I denne situasjonen er ikke 48 timer mye,

Anonymkode: 95867...f18

Nei det er lik familie relasjon som oss.

Anonymkode: fd044...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig som en annen bruker sier at her bør du gå skikkelig i seg selv TS, for å vurdere om det kan henne at du er litt for mye til tider.. Det er dessverre en slik kvalitet som ofte kun legges merke til av andre, men ikke av dem som er slik. Har du noensinne fått kommentarer på at du er mye/at du er intens?

Jeg må innrømme at jeg synes det høres litt dramatisk ut med den reaksjonen du har, men om det virkelig ikke er noen grunn til at de skulle ønske å holde deg på en armlengdes avstand så kan det bli sårt ja.

For øvrig vil jeg påpeke at å reise langt er vanvittig slitsomt og å møte noen med en ny baby kan være mer en påkjenning enn noe annet... 

Anonymkode: 8c7aa...dea

Har ikke ny baby. Barnet vårt er nesten to år, de har ikke vært her på noen år.

Anonymkode: fd044...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig som en annen bruker sier at her bør du gå skikkelig i seg selv TS, for å vurdere om det kan henne at du er litt for mye til tider.. Det er dessverre en slik kvalitet som ofte kun legges merke til av andre, men ikke av dem som er slik. Har du noensinne fått kommentarer på at du er mye/at du er intens?

Jeg må innrømme at jeg synes det høres litt dramatisk ut med den reaksjonen du har, men om det virkelig ikke er noen grunn til at de skulle ønske å holde deg på en armlengdes avstand så kan det bli sårt ja.

For øvrig vil jeg påpeke at å reise langt er vanvittig slitsomt og å møte noen med en ny baby kan være mer en påkjenning enn noe annet... 

Anonymkode: 8c7aa...dea

Ingen grunn til armlengdes lenge nei. Har ikke sett de på flere år. Legger denne saken død. Jeg trengte råd her, og har ikke lyst å bli mer nedrykket. 

Anonymkode: fd044...438

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen grunn til armlengdes lenge nei. Har ikke sett de på flere år. Legger denne saken død. Jeg trengte råd her, og har ikke lyst å bli mer nedrykket. 

Anonymkode: fd044...438

Jeg forstår veldig godt at du blir såret! Har de som er på ferie, og de som de bor hos et spesielt bånd på noe vis? Søsken nære i alder, mens du er yngre/eldre? Uansett veldig frekt å forskjellsbehandle slik, når noen har fått et barn til man ikke har møtt, så ville det naturligvis vært førstepri. Og såklart er man ivrig når man har gledet seg til å se noen man ikke har møtt på mange år! Sender deg en klem jeg, har selv mange søsken, og hadde blitt veldig lei meg om noen av de ikke ville treffe oss på to døgn om de var i samme by. 

Anonymkode: f024c...8c1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble enda ett nei ja. "Det er slitsomt å si så mange ganger at vi skal sees kl1630".

Anonymkode: fd044...438

Dette er vel en ganske klar beskjed om at du har mast litt mye... 

blir selv lettere irritert og mister lysten på å treffe folk om de fremstår for intens/masete

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, riesling skrev:

Dette er vel en ganske klar beskjed om at du har mast litt mye... 

blir selv lettere irritert og mister lysten på å treffe folk om de fremstår for intens/masete

Fordi jeg spurte om de ville komme hit ,OG om jeg kunne bli med til byen ?! Verden er ond altså . Skal ingenting til for å kalles masete. Hvorfor skulle jeg ikke ha rett til å spør ..?

Anonymkode: fd044...438

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg spurte om de ville komme hit ,OG om jeg kunne bli med til byen ?! Verden er ond altså . Skal ingenting til for å kalles masete. Hvorfor skulle jeg ikke ha rett til å spør ..?

Anonymkode: fd044...438

De skrev jo at det ble slitsomt å skulle si så mange ganger at vi treffes 16.30? Da har du jo spurt flere ganger 😊

vi har jo ikke hele historien, det kan være så mye annet som egentlig er sannheten, men dette var mitt inntrykk av situasjonen utifra det du skrev!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, ViljaH skrev:

Det høres ut som at vertsskapet kupper besøket av egoistiske hensyn. Da kan man jo innom å si hei, uten å ta over og uten å dra med hele familien sin.

Ja det er ett vanlig besøk. Ikke noe annet mystisk. Ikke lett når alt overanalyseres. Naturlig at jeg tar med mine barn for å se de.

Anonymkode: fd044...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skal jo TS tas , så da er det ikke enkelt. Uansett om jeg holdes utenfor, eller ikke.

Anonymkode: fd044...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jo TS tas , så da er det ikke enkelt. Uansett om jeg holdes utenfor, eller ikke.

Anonymkode: fd044...438

Du er åpenbart veldig nærtagende, og har lite forståelse for at tilreisende ikke orker mye folk i løpet av kort tid.

Jeg kjenner meg igjen i de som kommer som gjester. Når man har reist langt, så er det greit å få landet ordentlig før man må møte alle slektningene som man er forventet å møte. (Og ja, jeg og kan fint ta en kafé-tur som avslapning, i stedet for å møte enda en familie i familien)

Anonymkode: 9531e...099

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, TS. Du må forsøke å se det fra besøket sin side, ikke bare fra din egen. De har nettopp ankommet, kanskje langveis fra, kanskje de har jetlag, er slitne, og du må også tenke på at det antakelig er mange flere enn din familie som gjerne vil treffe dem. Ikke ta det personlig, vær forståelsesfull og raus. Hvis de sier 16.30 så blir det da, det er vel ikke noe som helst poeng i å mase?

Anonymkode: 93289...eef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er åpenbart veldig nærtagende, og har lite forståelse for at tilreisende ikke orker mye folk i løpet av kort tid.

Jeg kjenner meg igjen i de som kommer som gjester. Når man har reist langt, så er det greit å få landet ordentlig før man må møte alle slektningene som man er forventet å møte. (Og ja, jeg og kan fint ta en kafé-tur som avslapning, i stedet for å møte enda en familie i familien)

Anonymkode: 9531e...099

Man da reiser man vel ikke på bytur og på lekepark?! Å sier nei til at noen som spør kan få delta? Som gleder seg til å se dem , og som forventet at de gleder seg til å se oss.

Anonymkode: fd044...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...