Gå til innhold

Føler besøk fra utlandet er vanskelig når man har ulike behov for samvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi får besøk av familie fra utlandet. Jeg gleder meg stort til å se de , og vi har også fått ett barn siden sist, som de ikke har møtt. Vi er flere i familien som har fått barn, og regner med vedkommende gleder seg til å se de også. Og jeg gleder meg selvsagt veldig til å se deres barn igjen etter to år uten å sees. 

Jeg føler det er litt vanskelige følelser ute å går hos meg. Vedkommende og familien er veldig nær familie til oss , men skal bo hos noen andre som også er like nær, og ser de da naturligvis mer. 

Det som er vanskelig for meg er at den familien de skal bo hos har hentet de på flyplassen uten å spør om vi ville delta. Fikk kun bilde av at de var der. De vet veldig godt at vi gledet oss veldig til å se de.

Vedkommende som kommer vil selv ikke se oss enda, må slappe av ett par dager først :( Vi bor bare fem min unna, og jeg synes det er sårt og vanskelig. De er jo hos den andre familien. Jeg hadde også hatt lyst til å delta på henting osv osv. Redd det blir mer av dette under ferien, at jeg får bilder av ting de gjør sammen med andre uten at vi blir bedt med. Når vi har sagt  at vi veldig gjerne vil sees.

Vi er veldig nærme familie.

Anonymkode: fd044...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er ikke veldig slitsomme altså. De har reist ti timer og vil slappe av noen dager før de sees . De er her jo bare en drøy uke, og blir to år til neste besøk. Jeg føler veldig at tiden renner ut, og føler veldig på det at vi vil ha de på besøk, sees mye og at barna skal bli kjent nå som de er her. Barna gleder seg jo også veldig.

Anonymkode: fd044...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående henting tenker jeg at du kunne ha vært frampå og spurte når de ankommer etc og deretter sagt at du ønsker å være med. Har du gitt uttrykk for at du ønsker med tid med dem? Uten å kommunisere kan ikke de vite hvor mye du ønsker å se dem.

Anonymkode: 8c7aa...dea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Angående henting tenker jeg at du kunne ha vært frampå og spurte når de ankommer etc og deretter sagt at du ønsker å være med. Har du gitt uttrykk for at du ønsker med tid med dem? Uten å kommunisere kan ikke de vite hvor mye du ønsker å se dem.

Anonymkode: 8c7aa...dea

Har sagt ifra ja. Jeg føler ikke jeg kunne foreslått det når de som kommer sier se vil slappe av to dager først.

Jeg har vært veldig frempå, spurt hva jeg skal ta med på måltid vi skal ha sammen osv osv. Om jeg skal lage en kake etc etc. Ingen svar annet enn " det vet jeg ikke enda!"

Anonymkode: fd044...438

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det de som skal til Legoland?

Anonymkode: 58b13...fd2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det de som skal til Legoland?

Anonymkode: 58b13...fd2

Ingen Legoland her ,såvidt jeg vet.

Anonymkode: fd044...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir såret når de ikke vil treffe oss før etter 48 timer. Skal på bytur og alt imorgen,men vi får ikke bli med. Uansett om vi har spurt. Hvorfor skal den ene se de mer enn alle andre.

Anonymkode: fd044...438

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir såret når de ikke vil treffe oss før etter 48 timer. Skal på bytur og alt imorgen,men vi får ikke bli med. Uansett om vi har spurt. Hvorfor skal den ene se de mer enn alle andre.

Anonymkode: fd044...438

Hvem er det du har hatt kontakt med og fått beskjed om at du ikke er velkommen fra? De tilreisende, eller de som huser dem? 

Anonymkode: 5474c...72b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det du har hatt kontakt med og fått beskjed om at du ikke er velkommen fra? De tilreisende, eller de som huser dem? 

Anonymkode: 5474c...72b

De de bor oss bestemmer jo planene deres nå, men vedkommende som er på besøk sa jo at de måtte hvile. Jeg kan ikke mase om å bli med når vedkommende som huser dem sier vi sees senere.

Anonymkode: fd044...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske stressende å besøke slekt i et annet land, fordi så mange forventer noe av deg i det øyeblikket du har satt sine føtter på deres lands jord. Kan det hende at familien har bedt om at det stresses ned litt slik at de faktisk får en avslappende ferie?

 

Anonymkode: 316fe...4fa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ganske stressende å besøke slekt i et annet land, fordi så mange forventer noe av deg i det øyeblikket du har satt sine føtter på deres lands jord. Kan det hende at familien har bedt om at det stresses ned litt slik at de faktisk får en avslappende ferie?

 

Anonymkode: 316fe...4fa

Helt legitimt det, men da blir det jo veldig tydeliggjort hva og hvem som blir prioritert, og det er vel det TS føler på nå.....

Anonymkode: 4d763...fd3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt legitimt det, men da blir det jo veldig tydeliggjort hva og hvem som blir prioritert, og det er vel det TS føler på nå.....

Anonymkode: 4d763...fd3

Ja. Jeg blir holdt veldig utenfor. Jeg er like nær slekt som de som huser. Vi må vente 48 timer med å sees , selv om vi har fått ett nytt barn som vi tenkte kanskje de var ivrige på å se. Jeg tenker vi får bare godta det, og tenke vi får gjøre det beste ut av oppholdet.

Anonymkode: fd044...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er sårende. :yvonne:

Anonymkode: 71247...13c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det er sårende. :yvonne:

Anonymkode: 71247...13c

Tusen takk. 

Anonymkode: fd044...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du overdriver litt. De reiser langt og er sikkert sliten etter reisen. Ikke ta det så personlig. Du får tilby å huse dem neste gang da. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt det er sårende, og forstår ikke hvorfor dere ikke kan være med på bytur dere også... Mulig jeg hadde spurt enda en gang, om dere ikke kunne stikke innom å si hei i byen og at barna dine gledet seg. Men hadde jeg fått nei daa også så hadde det jo virkelig gjort vondt 🙈

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår deg godt, at det er sårt at det gjøres forskjell på dere. Men jeg tenker at problemstillingen «nytt barn de er ivrige på å

se» ikke nødvendigvis trenger å stemme. Ikke alle som synes det er spesielt stas med nytt tilfang i familien 😅 selv om selvfølgelig foreldrene er ivrige etter å vise fram.

Anonymkode: d73df...399

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, cilla89 skrev:

Jeg forstår godt det er sårende, og forstår ikke hvorfor dere ikke kan være med på bytur dere også... Mulig jeg hadde spurt enda en gang, om dere ikke kunne stikke innom å si hei i byen og at barna dine gledet seg. Men hadde jeg fått nei daa også så hadde det jo virkelig gjort vondt 🙈

Ble enda ett nei ja. "Det er slitsomt å si så mange ganger at vi skal sees kl1630".

Anonymkode: fd044...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke greit ut. Særlig når de er der så kort tid. Jeg hadde blitt snurt og spurt hva som egentlig var grunnen til at de ikke vil møtes. For det er jo spesielt at de heller prioriterer å orke å dra til byen men ikke orker å møte dere. Også ville jeg sagt klart i fra at det er sårende at de viser så lite interesse for å møtes, når dere sees så sjeldent. 

 

 

 

Anonymkode: b6236...d76

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir såret når de ikke vil treffe oss før etter 48 timer. Skal på bytur og alt imorgen,men vi får ikke bli med. Uansett om vi har spurt. Hvorfor skal den ene se de mer enn alle andre.

Anonymkode: fd044...438

Det er leit, men du må nok gå litt i deg selv og spørre deg hvorfor din slektning synes det er avslappende nok å dra på bytur, men må hvile et par dager før hun/de treffer deg og dine.

Er du for intens pga avstanden og sjeldenheten, eller er det underliggende issues i relasjonen?

Det er noe som gjør at gjensynet blir utsatt i 2 dager, og du må ikke håndtere det ved å forsøke å mase deg inn raskere.Gi rom og stress ned, så blir gjerne stemningen mer avslappet og inkuderende etterhvert.

Endret av Biloba
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...