Gå til innhold

Norges barnevernet må det gjøres noe med.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for brukerangrep, latterliggjøring, avsporinger, spekulasjon og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Medisinsk bruker skrev:

De fleste saker kan ordnes i barnets hjem.

Det er det også mange saker som blir. De omsorgsovertakelsene jeg vet om så har det enten vært rus i bildet eller store psykiske problemer. Det tilfellet jeg vet om hvor det var psykiske problemer er en nær bekjent av meg. Vedkommende tok kontakt med bv selv og ba om hjelp til avlastning. Vedkommende fikk det og barnet kom tilbake etter noen dager. Det samme skjedde gang på gang, og vedkommende fikk flere sjanser og psykisk hjelp uten at det hjalp, før barnet til slutt ble tatt for godt. I dag er h#n frisk og har igjen fått god kontakt med barnet sitt.

Anonymkode: 27c5c...599

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2019 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Javel, så du mener at BV er feilfri? Jeg ble tatt fra min familie på feil grunnlag, og fikk hele oppveksten min ødelagt på institusjon og hos fosterfamilie, og jeg kjenner til inntil flere som føler det slik! Det er barndommer vi aldri får tilbake! I enkelte saker trenges det bare noen få tiltak, men dessverre virker det som om BV er altfor glad i å drive med omsorgsovertakelse.

Anonymkode: a57ea...2b4

Kan du fortelle hva som skjedde i fosterhjemmet og på institusjonen som gjør at du opplever det slik?

Anonymkode: 6887c...e58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der tar du temmelig feil. Jeg har lest saken fra begge sider og ser ingen feil. Og hva er det som får dere bv-fanatikere til å tro at det alltid er noe galt med foreldrene?! Hvor lite selvinnsikt har du egentlig som tror det alltid er noe galt med foreldrene. Ikke alle barn er lojale nei, så det argumentet kan du spare deg for.

Det er pga slike som dere som folk som får feilbehandling fra bv ikke tør å fortelle det til noen, fordi dere er fulle av fordommer og tenker bare svart/hvitt.

Anonymkode: a57ea...2b4

Det er stadig personer som står frem og mener seg feilbehandlet. Stort sett er det foreldre da.. 

Om du ikke fant  noe feil i saksdokumentene dine, er det merkelig at bv fikk medhold i nemnda...

Anonymkode: f7537...a8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle hva som skjedde i fosterhjemmet og på institusjonen som gjør at du opplever det slik?

Anonymkode: 6887c...e58

Nei, jeg ønsker ikke å bli gjenkjent på nettet. Men dette her var på begynnelsen av 2000-tallet så det er ikke så lenge siden heller.

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle hva som skjedde i fosterhjemmet og på institusjonen som gjør at du opplever det slik?

Anonymkode: 6887c...e58

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg ønsker ikke å bli gjenkjent på nettet. Men dette her var på begynnelsen av 2000-tallet så det er ikke så lenge siden heller.

Anonymkode: a57ea...2b4

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle hva som skjedde i fosterhjemmet og på institusjonen som gjør at du opplever det slik?

Anonymkode: 6887c...e58

356362203_images(70)gapetokken2.jpg.c729a8e7bb507f6162d52ae8872a6343.jpgmå du ta deg sammen da!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.7.2019 den 23.58, jabx skrev:

Tullprat. Under 1% av sakene BV får inn hvert år ender med omsorgsovertakelse. Når de går til det skritt å ta et barn fra foreldrene midt på natten så er det fordi det er alvorlig fare for barnet.

Feil.

Feil. Tvert imot har Norge vunnet i alle sakene i menneskerettsdomstolen så langt (med ett unntak, men der fikk de medhold i omsorgsovertakelsen - EMD dømte på grunnlag av at moren ikke fikk nok samvær).

Det gjøres feil over alt, men det er særdeles sjelden at de tar barn på feil grunnlag. Tvert imot tar de ikke nok barn, eller ikke tidlig nok (i følge barnevernsbarna selv!).

Norge har verdens verste barnevern. Det er en kjent sak i FN og snart hele verden. Syk.jkhhhhh.png.21d827f74700931fb79034c5d6e75d56.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2019 den 20.38, AnonymBruker skrev:

Ts helt enig i at vi trenger bv  men slik det fungerer idag fungerer det ikke. 

Ja jeg driter i skrivefeil. Skriver fra mobil så det får bli som det blir.

hvorfor er det bare barnevernet i Norge som er så aggressivt?

ja vi som er kritiske trengs. Da de fleste ikke ser realiteten hva som skjer i Norge idag. De nikker og godtar alt barnevern gjør. 

Anonymkode: 30aca...e10

Er  du klar over hvor mange barn i f.eks England og Usa som dør av barnemishandling nettopp fordi de ikke har et fungerende barnevern? Fosterhjem i usa sjekkes omtrent ikke opp engang. 

Anonymkode: d07d4...6bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Medisinsk bruker skrev:

 

 

356362203_images(70)gapetokken2.jpg.c729a8e7bb507f6162d52ae8872a6343.jpgmå du ta deg sammen da!

 

12 minutter siden, Medisinsk bruker skrev:

Norge har verdens verste barnevern. Det er en kjent sak i FN og snart hele verden. Syk.jkhhhhh.png.21d827f74700931fb79034c5d6e75d56.png

Så dette skal være et godt bidrag i debatten om BV i Norge? Sorry, men det er ikke rart holdningene er slik de er. 

 

Anonymkode: 6887c...e58

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet som skulle vært vernet mot seg selv

https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/MRaaom/barnevernet-som-skulle-vaert-vernet-mot-seg-selv

Dette er ikke noen østeuropeer som skrevet dette.

Dette skjedde da jenta (13) nektet å bli med barnevernet

https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-skjedde-da-jenta-13-nektet-a-bli-med-barnevernet/71218235

Ikke dette heller.

Og jeg ville ikke kalle dette for "stor sak om alt og ingenting" :(( Den første artikkelen handler  om et barn som døde på grunn av barnevern, den andre -- at barnet ble voldtatt under barnevernets omsorg og videre psykisk skadet. Heldigvis er jente stor nok til å samtykke at videoen blir publisert - ellers ville foreldrene hennes bli hetset, som i saken om 7-åring og moren som offentligjorde bevisene av barnevernets maktmisbruk.

Anonymkode: 1d35e...52a

Leser du hva du legger ut? Jenta ble først voldtatt under foreldrenes omsorg. Men, odsen for å bli voldtatt 2 ganger på så kort tid som 13 åring er meget usannsynlig. Min teori er at barnevernet har tatt omsorgen for den jenta fordi at hun har blitt psykisk ødelagt av å bo med familien sin. Pga dette lever hun et utagerende liv å oppsøker dårlige miljøer og farlige situasjoner med vilje, enten for oppmerksomhet eller fordi hun gir f i seg selv.

Den første saken du la ut er rett og slett en tragisk ulykke.

Uansett hvor mange barn du finner som har lidd eller dødd under barnevernets omsorg, så finner du garantert fler som har lidd og dødd under foreldrenes omsorg, fordi at barnevernet ikke var så involvert som de burde ha vært.

Anonymkode: 336a2...178

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var glade for at barnevernet var inne i bildet da vår eldste sønn kom på skråplanet. Takket være hjelp fra bv og bup, er han nå blitt en flott ung mann som er i full jobb.

Jeg skulle ønske at barnevernet var inne i bildet da jeg var barn og ble seksuelt misbrukt som tiåring av min alkoholiserte far og min alkoholiserte mor kalte meg for hore og mente at misbruket var min egen skyld.

Anonymkode: 4d99f...cbe

Å herregud 😭😭😭😭😭. Håper du har det bra idag og at unnskyld meg, foreldrene dine brenner i helvete!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Barnevernet som skulle vært vernet mot seg selv

https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/MRaaom/barnevernet-som-skulle-vaert-vernet-mot-seg-selv

Dette er ikke noen østeuropeer som skrevet dette.

Dette skjedde da jenta (13) nektet å bli med barnevernet

https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-skjedde-da-jenta-13-nektet-a-bli-med-barnevernet/71218235

Ikke dette heller.

Og jeg ville ikke kalle dette for "stor sak om alt og ingenting" :(( Den første artikkelen handler  om et barn som døde på grunn av barnevern, den andre -- at barnet ble voldtatt under barnevernets omsorg og videre psykisk skadet. Heldigvis er jente stor nok til å samtykke at videoen blir publisert - ellers ville foreldrene hennes bli hetset, som i saken om 7-åring og moren som offentligjorde bevisene av barnevernets maktmisbruk.

Anonymkode: 1d35e...52a

Jeg skriver jo at barnevernet må endres på som alt annet, og medier er kjent for å hause opp alt og ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det omsorgssvikt å si at man ikke har råd til tannregulering til sine barn f.eks? Hvis man er alenemor 100% og 1 inntekt?

tannregulering til barn er ikke billig.

Anonymkode: 30aca...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norges barnevernet må det gjøres noe med

Forøvrig er det min ydmyke mening at barnevernet er en av de viktigste instansene vi har i samfunnet. Bebbier og barns velferd bør og skal være første prioritet da de er vår fremtid. 

Vi lever dessverre ikke i en utopisk verden hvor alle voksne er egnet til å ha barn. Det er mye tung psykiatri, alkoholisme, omsorgssvikt og rusmisbruk ute å går så vi er avhengig av et robust barnevern som skal ivaretar interessene og velferden til de nye generasjonene. 

Problemet er ; I stadig større grad bli ansatte i barnevernet utsatt for drapstrusler og trusler generelt fra mennesker som har blitt fratatt omsorgsretten pga omsorgssvikt - det har gått så langt at mange barnevernsansatte slutter i jobben sin da de ikke ønsker leve med et slikt trusselbilde. 

Slik det har utviklet seg de siste årene med stadig større trusselbilde fra psykisk syke så opplever barnevernet et stort frafall av ansatte som sier opp jobben sin i frykt for at de eller deres barn blir utsatt for vold.

Min løsning på dette problemet er rett og slett at vi må gi barnevernsansatte særskilt beskyttelse. Trusler imot ansatte i barnevernet bør og skal straffes med lovens strengeste straff.

Dette er jo terrorisme i praksis. Om en politiker eller politimann/kvinne blir angrepet så blir dette fra et juridisk perspektiv sett på som et angrep mot folket. Med andre ord en terror handling. 

Barnevernsansatte bør blir beskyttet under samme juridiske hjemmel. For de beskytter våre barn, men hvem skal beskytte de?

En liten illustrasjon av det en barnevernsansatt må leve med ;

https://www.dagbladet.no/nyheter/barnevernskontoret-ble-angrepet-og-dag-truet-med-at-strupen-hans-skulle-kuttes-fra-ore-til-ore/67366225

https://www.dagbladet.no/nyheter/vi-er-beleiret-jeg-vet-ikke-hvor-lenge-mine-ansatte-kommer-til-a-orke-dette/67016465

https://www.nordlys.no/barnevern/trusler/facebook/bestemor-tiltalt-for-trusler-fra-i-dag-bor-du-passe-pa-dine-egne-barn-veldig-godt/s/5-34-746041

https://www.dagbladet.no/nyheter/trebarnsmor-truet-av-barneovergriper---jeg-matte-laere-barna-hva-de-skulle-gjore-hvis-de-ble-kidnappet/66921966

 

Endret av Wagner
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wagner skrev:

Norges barnevernet må det gjøres noe med

Forøvrig er det min ydmyke mening at barnevernet er en av de viktigste instansene vi har i samfunnet. Bebbier og barns velferd bør og skal være første prioritet da de er vår fremtid. 

Vi lever dessverre ikke i en utopisk verden hvor alle voksne er egnet til å ha barn. Det er mye tung psykiatri, alkoholisme, omsorgssvikt og rusmisbruk ute å går så vi er avhengig av et robust barnevern som skal ivaretar interessene og velferden til de nye generasjonene. 

Problemet er ; I stadig større grad bli ansatte i barnevernet utsatt for drapstrusler og trusler generelt fra mennesker som har blitt fratatt omsorgsretten pga omsorgssvikt - det har gått så langt at mange barnevernsansatte slutter i jobben sin da de ikke ønsker leve med et slikt trusselbilde. 

Slik det har utviklet seg de siste årene med stadig større trusselbilde fra psykisk syke så opplever barnevernet et stort frafall av ansatte som sier opp jobben sin i frykt for at de eller deres barn blir utsatt for vold.

Min løsning på dette problemet er rett og slett at vi må gi barnevernsansatte særskilt beskyttelse. Trusler imot ansatte i barnevernet bør og skal straffes med lovens strengeste straff.

Dette er jo terrorisme i praksis. Om en politiker eller politimann/kvinne blir angrepet så blir dette fra et juridisk perspektiv sett på som et angrep mot folket. Med andre ord en terror handling. 

Barnevernsansatte bør blir beskyttet under samme juridiske hjemmel. For de beskytter våre barn, men hvem skal beskytte de?

En liten illustrasjon av det en barnevernsansatt må leve med ;

https://www.dagbladet.no/nyheter/barnevernskontoret-ble-angrepet-og-dag-truet-med-at-strupen-hans-skulle-kuttes-fra-ore-til-ore/67366225

Barnevernskontoret ble angrepet, og Dag truet med at strupen hans skulle «kuttes fra øre til øre»

https://www.dagbladet.no/nyheter/vi-er-beleiret-jeg-vet-ikke-hvor-lenge-mine-ansatte-kommer-til-a-orke-dette/67016465

- Vi er beleiret. Jeg vet ikke hvor lenge mine ansatte vil orke dette, sier Jakob Bråtå, barnevernsjef i Karmøy og Bokn kommune. Han forteller at de har anmeldt flere trusler til politiet.

https://www.nordlys.no/barnevern/trusler/facebook/bestemor-tiltalt-for-trusler-fra-i-dag-bor-du-passe-pa-dine-egne-barn-veldig-godt/s/5-34-746041

«Fra idag bør du passe på din egne barn veldig godt. Du bør se deg veldig godt rundt hvor enn du er. Nå har ikke jeg noe og tape men du har», heter det i meldinga som kvinnen la ut på sin åpne facebook-profil.

https://www.dagbladet.no/nyheter/trebarnsmor-truet-av-barneovergriper---jeg-matte-laere-barna-hva-de-skulle-gjore-hvis-de-ble-kidnappet/66921966

Barna til Liv (38) måtte gå med voldsalarm på grunn av hennes jobb i barnevernet.   

Det er helt fullstendig grusomt. Og det er jo dette som gir barnevernsmotstandere et dårlig rykte. Sammen med paranoide grupper på FB. Vanskelig å forstå at man vil fremstå fullstendig gal når man ønsker å fremstå som en god forelder. Mener ikke at ikke det er ting som kan være feil i barnevernet og at man kan ta gale avgjørelser men det er jo vanskelige saker.

Trusler gjør jo at folk slutter og det blir derfor mange unge , uerfarne og nyutdannete i barnevernet som mange har kritisert. Imponert over at noen orker å stå i dette. 

Anonymkode: 38d2a...ab4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wagner skrev:

Norges barnevernet må det gjøres noe med

Forøvrig er det min ydmyke mening at barnevernet er en av de viktigste instansene vi har i samfunnet. Bebbier og barns velferd bør og skal være første prioritet da de er vår fremtid. 

Vi lever dessverre ikke i en utopisk verden hvor alle voksne er egnet til å ha barn. Det er mye tung psykiatri, alkoholisme, omsorgssvikt og rusmisbruk ute å går så vi er avhengig av et robust barnevern som skal ivaretar interessene og velferden til de nye generasjonene. 

Problemet er ; I stadig større grad bli ansatte i barnevernet utsatt for drapstrusler og trusler generelt fra mennesker som har blitt fratatt omsorgsretten pga omsorgssvikt - det har gått så langt at mange barnevernsansatte slutter i jobben sin da de ikke ønsker leve med et slikt trusselbilde. 

Slik det har utviklet seg de siste årene med stadig større trusselbilde fra psykisk syke så opplever barnevernet et stort frafall av ansatte som sier opp jobben sin i frykt for at de eller deres barn blir utsatt for vold.

Min løsning på dette problemet er rett og slett at vi må gi barnevernsansatte særskilt beskyttelse. Trusler imot ansatte i barnevernet bør og skal straffes med lovens strengeste straff.

Dette er jo terrorisme i praksis. Om en politiker eller politimann/kvinne blir angrepet så blir dette fra et juridisk perspektiv sett på som et angrep mot folket. Med andre ord en terror handling. 

Barnevernsansatte bør blir beskyttet under samme juridiske hjemmel. For de beskytter våre barn, men hvem skal beskytte de?

En liten illustrasjon av det en barnevernsansatt må leve med ;

https://www.dagbladet.no/nyheter/barnevernskontoret-ble-angrepet-og-dag-truet-med-at-strupen-hans-skulle-kuttes-fra-ore-til-ore/67366225

Barnevernskontoret ble angrepet, og Dag truet med at strupen hans skulle «kuttes fra øre til øre»

https://www.dagbladet.no/nyheter/vi-er-beleiret-jeg-vet-ikke-hvor-lenge-mine-ansatte-kommer-til-a-orke-dette/67016465

- Vi er beleiret. Jeg vet ikke hvor lenge mine ansatte vil orke dette, sier Jakob Bråtå, barnevernsjef i Karmøy og Bokn kommune. Han forteller at de har anmeldt flere trusler til politiet.

https://www.nordlys.no/barnevern/trusler/facebook/bestemor-tiltalt-for-trusler-fra-i-dag-bor-du-passe-pa-dine-egne-barn-veldig-godt/s/5-34-746041

«Fra idag bør du passe på din egne barn veldig godt. Du bør se deg veldig godt rundt hvor enn du er. Nå har ikke jeg noe og tape men du har», heter det i meldinga som kvinnen la ut på sin åpne facebook-profil.

https://www.dagbladet.no/nyheter/trebarnsmor-truet-av-barneovergriper---jeg-matte-laere-barna-hva-de-skulle-gjore-hvis-de-ble-kidnappet/66921966

Barna til Liv (38) måtte gå med voldsalarm på grunn av hennes jobb i barnevernet.   

Bv må endres slik at bv-ansatte som gjør feil også får konsekvenser.

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Wagner skrev:

Norges barnevernet må det gjøres noe med

Forøvrig er det min ydmyke mening at barnevernet er en av de viktigste instansene vi har i samfunnet. Bebbier og barns velferd bør og skal være første prioritet da de er vår fremtid. 

Vi lever dessverre ikke i en utopisk verden hvor alle voksne er egnet til å ha barn. Det er mye tung psykiatri, alkoholisme, omsorgssvikt og rusmisbruk ute å går så vi er avhengig av et robust barnevern som skal ivaretar interessene og velferden til de nye generasjonene. 

Problemet er ; I stadig større grad bli ansatte i barnevernet utsatt for drapstrusler og trusler generelt fra mennesker som har blitt fratatt omsorgsretten pga omsorgssvikt - det har gått så langt at mange barnevernsansatte slutter i jobben sin da de ikke ønsker leve med et slikt trusselbilde. 

Slik det har utviklet seg de siste årene med stadig større trusselbilde fra psykisk syke så opplever barnevernet et stort frafall av ansatte som sier opp jobben sin i frykt for at de eller deres barn blir utsatt for vold.

Min løsning på dette problemet er rett og slett at vi må gi barnevernsansatte særskilt beskyttelse. Trusler imot ansatte i barnevernet bør og skal straffes med lovens strengeste straff.

Dette er jo terrorisme i praksis. Om en politiker eller politimann/kvinne blir angrepet så blir dette fra et juridisk perspektiv sett på som et angrep mot folket. Med andre ord en terror handling. 

Barnevernsansatte bør blir beskyttet under samme juridiske hjemmel. For de beskytter våre barn, men hvem skal beskytte de?

En liten illustrasjon av det en barnevernsansatt må leve med ;

https://www.dagbladet.no/nyheter/barnevernskontoret-ble-angrepet-og-dag-truet-med-at-strupen-hans-skulle-kuttes-fra-ore-til-ore/67366225

Barnevernskontoret ble angrepet, og Dag truet med at strupen hans skulle «kuttes fra øre til øre»

https://www.dagbladet.no/nyheter/vi-er-beleiret-jeg-vet-ikke-hvor-lenge-mine-ansatte-kommer-til-a-orke-dette/67016465

- Vi er beleiret. Jeg vet ikke hvor lenge mine ansatte vil orke dette, sier Jakob Bråtå, barnevernsjef i Karmøy og Bokn kommune. Han forteller at de har anmeldt flere trusler til politiet.

https://www.nordlys.no/barnevern/trusler/facebook/bestemor-tiltalt-for-trusler-fra-i-dag-bor-du-passe-pa-dine-egne-barn-veldig-godt/s/5-34-746041

«Fra idag bør du passe på din egne barn veldig godt. Du bør se deg veldig godt rundt hvor enn du er. Nå har ikke jeg noe og tape men du har», heter det i meldinga som kvinnen la ut på sin åpne facebook-profil.

https://www.dagbladet.no/nyheter/trebarnsmor-truet-av-barneovergriper---jeg-matte-laere-barna-hva-de-skulle-gjore-hvis-de-ble-kidnappet/66921966

Barna til Liv (38) måtte gå med voldsalarm på grunn av hennes jobb i barnevernet.   

De menneskene som kommer med slike trusler, er full i hat og ondskap. Håper virkelig må betale med fengsel for disse truslene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Wagner said:

Norges barnevernet må det gjøres noe med

Vi lever dessverre ikke i en utopisk verden hvor alle voksne er egnet til å ha barn.

Vi lever dessverre ikke i en utopisk verden hvor alle barnevernansatte er egnet til å ha ubegrenset ukontrollert makt 

Anonymkode: 1d35e...52a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi lever dessverre ikke i en utopisk verden hvor alle barnevernansatte er egnet til å ha ubegrenset ukontrollert makt 

Anonymkode: 1d35e...52a

De har ikke ubegrenset og ukontrollert makt.

Anonymkode: 4d99f...cbe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...