Gå til innhold

Norges barnevernet må det gjøres noe med.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts ... ingen som er i mot bv men det må fungere optimalt og det gjør det ikke nå. 

Heldigvis fins det folk innenfor advokat, psykologi ig rettsvesen som jobber for ett bedre barnevern i Norge. 

D er noe feil når mor og barn får asyl opphold i Polen og hjelpen de trenger men ikle i Norge som de måtte flykte ifra. 

Tenåringene som banket damen på 82. Kpm fra bv institusjon. 3 unge jenter har tatt sitt liv på bv institusjon. Tilfeldig offer som ble kniv drept på Kiwi her. Også denne gjerningsmannen var fra institusjon fra bv. Gir bv virkelig nok omsorg i slike tilfeller?

Er det til barns beste?

Anonymkode: 30aca...e10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt målløs over hvordan barnevern turer frem i Norge og hvor mange unges liv som blir traumatisert av å bare bli tatt fra foreldrene sine midt på natta.

Anonymkode: 30aca...e10

Tullprat. Under 1% av sakene BV får inn hvert år ender med omsorgsovertakelse. Når de går til det skritt å ta et barn fra foreldrene midt på natten så er det fordi det er alvorlig fare for barnet.

Sitat

Mye er gjort på antagelser fra bv side.

Feil.

Sitat

norge er jo blitt verdenskjent for å bryte alt av menneskerettigheter når det gjelder barn.

Feil. Tvert imot har Norge vunnet i alle sakene i menneskerettsdomstolen så langt (med ett unntak, men der fikk de medhold i omsorgsovertakelsen - EMD dømte på grunnlag av at moren ikke fikk nok samvær).

Sitat

De gjør feil og tar barn på feil grunnlag.

Det gjøres feil over alt, men det er særdeles sjelden at de tar barn på feil grunnlag. Tvert imot tar de ikke nok barn, eller ikke tidlig nok (i følge barnevernsbarna selv!).

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ett barnevern må vi ha, men synes noe må gjøres. Tror barn blir tatt for ofte, og det er ikke barebare å komme ut med sin historie heller senere, i forhold til hvordan barnevernet har behandlet alle bv-barn. Det må kunne gå ant å være kritisk om ikke annet, til barnevernet .

 

Anonymkode: 1033a...414

Norge er på bunn i Europa i antall omsorgsovertakelser, og under 1% av sakene BV får inn hvert år ender med omsorgsovertakelse. De får også medhold i 90% av sakene i tingretten, samt at BV har fått medhold i omsrogsovertakelse i SAMTLIGE av sakene som er behandlet av menneskerettsdomstolen.

Med andre ord prater du piss.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Tullprat. Under 1% av sakene BV får inn hvert år ender med omsorgsovertakelse. Når de går til det skritt å ta et barn fra foreldrene midt på natten så er det fordi det er alvorlig fare for barnet.

Feil.

Feil. Tvert imot har Norge vunnet i alle sakene i menneskerettsdomstolen så langt (med ett unntak, men der fikk de medhold i omsorgsovertakelsen - EMD dømte på grunnlag av at moren ikke fikk nok samvær).

Det gjøres feil over alt, men det er særdeles sjelden at de tar barn på feil grunnlag. Tvert imot tar de ikke nok barn, eller ikke tidlig nok (i følge barnevernsbarna selv!).

Javel, så du mener at BV er feilfri? Jeg ble tatt fra min familie på feil grunnlag, og fikk hele oppveksten min ødelagt på institusjon og hos fosterfamilie, og jeg kjenner til inntil flere som føler det slik! Det er barndommer vi aldri får tilbake! I enkelte saker trenges det bare noen få tiltak, men dessverre virker det som om BV er altfor glad i å drive med omsorgsovertakelse.

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt målløs over hvordan barnevern turer frem i Norge og hvor mange unges liv som blir traumatisert av å bare bli tatt fra foreldrene sine midt på natta. Fosterhjem som ikke fungerer og barnevernsinstitusjoner som avler kriminilaitet. 

En om den betalingen ett fosterhjem får for 1 barn kunne blitt brukt til å hjelpe familiene hjemme uten å splitte dem opp? Mange ganger er det kun hjelp til grensesetting som skal til.

utenlandske familier er spesielt utsatte som kom til Norge for å trygge sine barn kommer til ett land i utrygghet. 

Alenemødre ser jeg for meg som har sine barn 100% uten samvær av fedre må bli veldige sårbare. De skal tross alt klare jobb og alt det andre er to om alene. 

Barnevernet er greit der det er bevis på at alvorlige ting skjer. Mye er gjort på antagelser fra bv side.

norge er jo blitt verdenskjent for å bryte alt av menneskerettigheter når det gjelder barn.

I media er det side opp og side ned om barn under barnevernets omsorg som ikke har det særlig bra etter mitt syn. 

De gjør feil og tar barn på feil grunnlag. Allerede der har bv traumatisert barn for resten av livet ved å skille dem fra de personene som betyr mest i barnas liv. Men ingen blir stilt til ansvar for feilene bv gjør. Foreldre som opplever sånne overtramp burde vært tilkjent erstatning fra det offentlige. Men nei det er fullstendig lovlig i ett land jeg trodde at menneskerettigheter sto høyt på lista. Skuffer meg dypt som ekte nordmann.

Anonymkode: 30aca...e10

Så ikke kom til Norge og snylt på velferdsstaten, og klag og syt over systemet her. Dra tilbake!

Anonymkode: 0adb4...dc3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke kom til Norge og snylt på velferdsstaten, og klag og syt over systemet her. Dra tilbake!

Anonymkode: 0adb4...dc3

Hold fordommene dine for deg selv. Hva får deg til å tro at hn er innvandrer i det hele tatt?

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så har du oss som ber om hjelp fra barnevernet og som ikke får det fordi de har vurdert meg som ressurssterk. 

Ja, greit nok. Jeg fungerer selv og har familie som hjelper. Men hadde satt pris på litt hjelp likevel. Har en vanskelig barnefar og ville ha litt hjelp med barna. Ikke i form av gratis barnevakt, men litt veiledning. Jeg fikk en halvtime og det var det. 

Anonymkode: dde21...7d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som ikke vil motta hjelp fra bv og heller ikke liker bv, er ofte de foreldrene som burde så absolutt tatt imot hjelp fra bv. Dessverre evner de ikke å se at det de gjør skader barna, eller så vil de ikke se det.

Anonymkode: f7537...a8c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold fordommene dine for deg selv. Hva får deg til å tro at hn er innvandrer i det hele tatt?

Anonymkode: a57ea...2b4

Norges barnevernet? Stavefeil og vekt på Norge? 

Anonymkode: 0adb4...dc3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre som ikke vil motta hjelp fra bv og heller ikke liker bv, er ofte de foreldrene som burde så absolutt tatt imot hjelp fra bv. Dessverre evner de ikke å se at det de gjør skader barna, eller så vil de ikke se det.

Anonymkode: f7537...a8c

Ikke nødvendigvis. 

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så har du oss som ber om hjelp fra barnevernet og som ikke får det fordi de har vurdert meg som ressurssterk. 

Ja, greit nok. Jeg fungerer selv og har familie som hjelper. Men hadde satt pris på litt hjelp likevel. Har en vanskelig barnefar og ville ha litt hjelp med barna. Ikke i form av gratis barnevakt, men litt veiledning. Jeg fikk en halvtime og det var det. 

Anonymkode: dde21...7d9

Bv har et lovverk å forholde seg til, og kommer du ikke under denne så henlegger de saken. Anbefaler deg å ta kontakt med helsesøster eller noe psykisk helsetjeneste for familier for veiledning😊

Anonymkode: f7537...a8c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. 

Anonymkode: a57ea...2b4

 Nei, derfor jeg skrev ofte og ikke alltid.

Anonymkode: f7537...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Nei, derfor jeg skrev ofte og ikke alltid.

Anonymkode: f7537...a8c

Og heller ikke ofte. Det virker som enkelte av dere tror at det meste av det som BV gjør er bra, og det er det ikke.

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bv har et lovverk å forholde seg til, og kommer du ikke under denne så henlegger de saken. Anbefaler deg å ta kontakt med helsesøster eller noe psykisk helsetjeneste for familier for veiledning😊

Anonymkode: f7537...a8c

Det har jeg gjort. Ting går bedre nå. Vi klarer oss fint, jeg og familien klarer å ta hånd om barna.  Men jeg ble litt skuffet over at når jeg tok kontakt med barnevernet så mente de at vi ville klare det selv uten deres hjelp. Og de hadde forsåvidt rett, egentlig en grei vurdering. Men akkurat da følte jeg at de ikke var der for oss.  Det er ikke slik at jeg tror de er en servicetjeneste, men jeg hadde satt pris på om jeg i hvertfall kunne fått et par samtaler til. Det satt litt langt inne å ta kontakt med dem i utgangspunktet...

Anonymkode: dde21...7d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre som ikke vil motta hjelp fra bv og heller ikke liker bv, er ofte de foreldrene som burde så absolutt tatt imot hjelp fra bv. Dessverre evner de ikke å se at det de gjør skader barna, eller så vil de ikke se det.

Anonymkode: f7537...a8c

Det er mange som har innsett det og prøver å få hjelp, men ikke for det også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Javel, så du mener at BV er feilfri? Jeg ble tatt fra min familie på feil grunnlag, og fikk hele oppveksten min ødelagt på institusjon og hos fosterfamilie, og jeg kjenner til inntil flere som føler det slik! Det er barndommer vi aldri får tilbake! I enkelte saker trenges det bare noen få tiltak, men dessverre virker det som om BV er altfor glad i å drive med omsorgsovertakelse.

Anonymkode: a57ea...2b4

Du har dømt barnevernet nord og ned basert på et par anekdoter. Det er tullete å diskutere barnevernet på generelt grunnlag når du har bestemt deg, uten hjelp av fakta og statistikk, for at du selv er dommeren over hvordan barnevernet fungerer. Er du i det hele tatt åpen for at din historie tilhører sjeldenhetene? Og er du 100% sikker på at du sitter på all informasjon om din egen sak? 

Anonymkode: 548ad...dd3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har dømt barnevernet nord og ned basert på et par anekdoter. Det er tullete å diskutere barnevernet på generelt grunnlag når du har bestemt deg, uten hjelp av fakta og statistikk, for at du selv er dommeren over hvordan barnevernet fungerer. Er du i det hele tatt åpen for at din historie tilhører sjeldenhetene? Og er du 100% sikker på at du sitter på all informasjon om din egen sak? 

Anonymkode: 548ad...dd3

Jeg skriver basert på mine personlige erfaringer og det jeg har sett med mine egne øyner. Hvis det ikke er godt nok for deg så får du tro hva du vil. 

Min historie hører så absolutt ikke til sjeldenhetene, jeg kjenner til flere som har delt samme skjebne som meg, som mener at de har blitt frarøvet barndommen, og som overhodet ikke ble utsatt for det som kalles for omsorgssvikt. Dere som tror så bra om bv er naive, altfor naive, og det er så trist at det som skrives positivt om bv er det dere velger å kalle for en sannhet.

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har dømt barnevernet nord og ned basert på et par anekdoter. Det er tullete å diskutere barnevernet på generelt grunnlag når du har bestemt deg, uten hjelp av fakta og statistikk, for at du selv er dommeren over hvordan barnevernet fungerer. Er du i det hele tatt åpen for at din historie tilhører sjeldenhetene? Og er du 100% sikker på at du sitter på all informasjon om din egen sak? 

Anonymkode: 548ad...dd3

Og ja, jeg sitter på all informasjon om min sak, jeg har hørt og lest fra begge sider, jeg har forhørt meg med gamle naboer og familie, ingenting kunne tilsi at jeg noen gang ble utsatt for omsorgssvikt, og dette er prisen jeg betaler i dag for det "flotte bvtj" vi har her til lands. 

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og ja, jeg sitter på all informasjon om min sak, jeg har hørt og lest fra begge sider, jeg har forhørt meg med gamle naboer og familie, ingenting kunne tilsi at jeg noen gang ble utsatt for omsorgssvikt, og dette er prisen jeg betaler i dag for det "flotte bvtj" vi har her til lands. 

Anonymkode: a57ea...2b4

Hvordan går det med deg ellers? Har du kontakt med familien din i dag? Kan hende du har skrevet noe om det tidligere og jeg har oversett det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er helt målløs over hvordan barnevern turer frem i Norge og hvor mange unges liv som blir traumatisert av å bare bli tatt fra foreldrene sine midt på natta. Fosterhjem som ikke fungerer og barnevernsinstitusjoner som avler kriminilaitet. 

En om den betalingen ett fosterhjem får for 1 barn kunne blitt brukt til å hjelpe familiene hjemme uten å splitte dem opp? Mange ganger er det kun hjelp til grensesetting som skal til.

utenlandske familier er spesielt utsatte som kom til Norge for å trygge sine barn kommer til ett land i utrygghet. 

Alenemødre ser jeg for meg som har sine barn 100% uten samvær av fedre må bli veldige sårbare. De skal tross alt klare jobb og alt det andre er to om alene. 

Barnevernet er greit der det er bevis på at alvorlige ting skjer. Mye er gjort på antagelser fra bv side.

norge er jo blitt verdenskjent for å bryte alt av menneskerettigheter når det gjelder barn.

I media er det side opp og side ned om barn under barnevernets omsorg som ikke har det særlig bra etter mitt syn. 

De gjør feil og tar barn på feil grunnlag. Allerede der har bv traumatisert barn for resten av livet ved å skille dem fra de personene som betyr mest i barnas liv. Men ingen blir stilt til ansvar for feilene bv gjør. Foreldre som opplever sånne overtramp burde vært tilkjent erstatning fra det offentlige. Men nei det er fullstendig lovlig i ett land jeg trodde at menneskerettigheter sto høyt på lista. Skuffer meg dypt som ekte nordmann.

Anonymkode: 30aca...e10

Barnevernet som alt annet trenger endringer i måten de opererer på, men barnevernet fungerer til tross helt utmerket for utsatte barn. Kritikken til norsk barnevern kommer fra øst europeiske land og familiene som har opplevd barnevernet da det blir kulturkræj, i øst europeiske land er de ikke vant til et slikt system som henter barna.

Så har man da media igjen som er helt jævlig på å hause opp den minste ting og lage stor sak om alt og ingenting, så hva de skriver må man ta med en stor bøtte med salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...