Gå til innhold

Norges barnevernet må det gjøres noe med.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med den holdning der så kommer du ikke langt hvis bv er på ryggen din.  Hvorfor skal de hjelpe deg med penger? Det er ditt barn og ditt ansvar, det er da andre instanser du kan hente penger fra. Når man er fosterhjem tar man vare på andres barn fordi foreldrene ikke klarer omsorgsrollen, og da skal man få hjelp også med økonomi. Det skulle bare mangle. 

Anonymkode: 6887c...e58

Hører hva du sier, men syns likevel ikke disse summene henger på greip. Hvis noen har et barn i fosterhjem, og dårlig økonomi har vært en del av en sammensatt problematikk og kanskje tom bidro til omsorgsovertakelse , skjønner jeg godt at foreldrene synes dette er urettferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Helgeline skrev:

Hører hva du sier, men syns likevel ikke disse summene henger på greip. Hvis noen har et barn i fosterhjem, og dårlig økonomi har vært en del av en sammensatt problematikk og kanskje tom bidro til omsorgsovertakelse , skjønner jeg godt at foreldrene synes dette er urettferdig.

Dårlig økonomi fører ikke til omsorgsovertakelse, men ofte mangler foreldrene ressurser og økonomi er en del av det bildet. Jeg kan være til dels enig i at man burde vært flinkere til å hjelpe marginaliserte familier men tviler på at det vil løse alle problemer. Ofte går omsorgssvikt i generasjoner, så det hender at oddsene er dårlige i utgangspunktet. At fosterforeldrene skal ha penger for å ha et ekstra barn i huset med alt det krever tenker jeg er helt naturlig, og satsene er er helt innafor også. Det er ikke slik at man skal tjene penger på å ha en plassering. 

Anonymkode: 6887c...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for innhold med opphavsrett og svar til dette.

Edie, adm.

Edit: Ryddet for svar av bruker som diskuterer med seg selv.

Edie, adm.

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...