Gå til innhold

Norges barnevernet må det gjøres noe med.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt målløs over hvordan barnevern turer frem i Norge og hvor mange unges liv som blir traumatisert av å bare bli tatt fra foreldrene sine midt på natta. Fosterhjem som ikke fungerer og barnevernsinstitusjoner som avler kriminilaitet. 

En om den betalingen ett fosterhjem får for 1 barn kunne blitt brukt til å hjelpe familiene hjemme uten å splitte dem opp? Mange ganger er det kun hjelp til grensesetting som skal til.

utenlandske familier er spesielt utsatte som kom til Norge for å trygge sine barn kommer til ett land i utrygghet. 

Alenemødre ser jeg for meg som har sine barn 100% uten samvær av fedre må bli veldige sårbare. De skal tross alt klare jobb og alt det andre er to om alene. 

Barnevernet er greit der det er bevis på at alvorlige ting skjer. Mye er gjort på antagelser fra bv side.

norge er jo blitt verdenskjent for å bryte alt av menneskerettigheter når det gjelder barn.

I media er det side opp og side ned om barn under barnevernets omsorg som ikke har det særlig bra etter mitt syn. 

De gjør feil og tar barn på feil grunnlag. Allerede der har bv traumatisert barn for resten av livet ved å skille dem fra de personene som betyr mest i barnas liv. Men ingen blir stilt til ansvar for feilene bv gjør. Foreldre som opplever sånne overtramp burde vært tilkjent erstatning fra det offentlige. Men nei det er fullstendig lovlig i ett land jeg trodde at menneskerettigheter sto høyt på lista. Skuffer meg dypt som ekte nordmann.

Anonymkode: 30aca...e10

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett barnevern må vi ha, men synes noe må gjøres. Tror barn blir tatt for ofte, og det er ikke barebare å komme ut med sin historie heller senere, i forhold til hvordan barnevernet har behandlet alle bv-barn. Det må kunne gå ant å være kritisk om ikke annet, til barnevernet .

 

Anonymkode: 1033a...414

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna våre har bruk for barnevernet når vi som foreldre ikke strekker til.

Endret av Honey Dew
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts helt enig i at vi trenger bv  men slik det fungerer idag fungerer det ikke. 

Ja jeg driter i skrivefeil. Skriver fra mobil så det får bli som det blir.

hvorfor er det bare barnevernet i Norge som er så aggressivt?

ja vi som er kritiske trengs. Da de fleste ikke ser realiteten hva som skjer i Norge idag. De nikker og godtar alt barnevern gjør. 

Anonymkode: 30aca...e10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Honey Dew skrev:

Barna våre har bruk for barnevernet når foreldrene ikke strekker til.

Hva mener du med å ikke strekke til?

Jeg har vært bort i familier som kun sliter med grensesetting av ett litt mer stritt barn og bv ikke har noe tilbud å komme med. Og det har endt med vedtak om å flytte barnet i fosterhjem. Hvorfor brukes ikke disse 100 tusene som brukes på fosterhjem til å skaffe det tilbudet familien trenger i hjemmet???

Det blir for lettvindt å bare ta barna fra foreldre.

Anonymkode: 30aca...e10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med å ikke strekke til?

Jeg har vært bort i familier som kun sliter med grensesetting av ett litt mer stritt barn og bv ikke har noe tilbud å komme med. Og det har endt med vedtak om å flytte barnet i fosterhjem. Hvorfor brukes ikke disse 100 tusene som brukes på fosterhjem til å skaffe det tilbudet familien trenger i hjemmet???

Det blir for lettvindt å bare ta barna fra foreldre.

Anonymkode: 30aca...e10

De bruker nok mye penger for å forsøke å tilrettelegge hjelp, men av og til virker ikke tiltakene og da må barna i fosterhjem.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alltid en haug med skrivefeil og dårlige formuleringer i disse innleggene. 

Anonymkode: 3b2cb...912

So? Er det omsorgssvikt det også? 😄 

Anonymkode: c2fdc...8bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi får gjøre noe med foreldrene først jeg, så barna ikke trenger barnevernet i utgangspunktet...

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jaså, ja. Her er det nok en barnevernsmotstander ute og går. Dere gir dere ikke, altså? Hvor mange tråder har du/ dere laget de siste månedene? Hva får dere ut av å poste dette på KG egentlig? 

Anonymkode: 0ff7d...a31

Kan du og de av dere som kommet med slike fordommer vennligst spare dere for oppgulpet?! Alle som er kritiske til bv er ikke nødvendig bv-motstandere!! 

Og ja, bv i Norge må endres, og jeg snakker av egen erfaring! Takket være dem så fikk jeg ødelagt MIN BARNDOM!!

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alltid en haug med skrivefeil og dårlige formuleringer i disse innleggene. 

Anonymkode: 3b2cb...912

Hvorfor så nedlatende? Du er rapportert.

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Tenker vi får gjøre noe med foreldrene først jeg, så barna ikke trenger barnevernet i utgangspunktet...

Welcome to the blind side. Hilsen Ts 

Anonymkode: 30aca...e10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Welcome to the blind side. Hilsen Ts 

Anonymkode: 30aca...e10

Ja, jeg vet at dere er stae på dette, foreldrene har aldri gjort noe som helst galt og det er bare barnevernet som utøver maktmisbruk... Alle normale, oppegående mennesker vet at det ikke er slik, men du må gjerne fortsette å leve i den lille boblen av fornektelse.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med å ikke strekke til?

Jeg har vært bort i familier som kun sliter med grensesetting av ett litt mer stritt barn og bv ikke har noe tilbud å komme med. Og det har endt med vedtak om å flytte barnet i fosterhjem. Hvorfor brukes ikke disse 100 tusene som brukes på fosterhjem til å skaffe det tilbudet familien trenger i hjemmet???

Det blir for lettvindt å bare ta barna fra foreldre.

Anonymkode: 30aca...e10

Nå må jeg nesten spørre deg, hva tror du et vanlig fosterhjem får i lønn? Altså nå snakker jeg der hvor det ikke er noen spesielle utfordringer, bare litt grensesetting.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, TheGirlWhoWaited said:

Ja, jeg vet at dere er stae på dette, foreldrene har aldri gjort noe som helst galt og det er bare barnevernet som utøver maktmisbruk... Alle normale, oppegående mennesker vet at det ikke er slik, men du må gjerne fortsette å leve i den lille boblen av fornektelse.

For barnevernet kan ikke gjøre feil.. Og når det blir gjort feil, mener du man da skal sitte stille, og ikke si en drit? Eller bøye seg for barnetvernet, selv når man mener det er feil? Wow. 

Anonymkode: 1033a...414

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Ja, jeg vet at dere er stae på dette, foreldrene har aldri gjort noe som helst galt og det er bare barnevernet som utøver maktmisbruk... Alle normale, oppegående mennesker vet at det ikke er slik, men du må gjerne fortsette å leve i den lille boblen av fornektelse.

Du forstår ikke. Mange som er kritiske til bv er verken bv-motstandere eller mener at foreldre ikke gjør feil. Men noen ganger så trekker bv forhastede konklusjoner og ender opp med å ødelegge både barn og foreldre. De er ikke perfekte, og fordi de kan risikere å gjøre så fatale feil så burde bv endres til et velfungerende, for nå er det virkelig ikke det.

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke mediene vært inne i de enkelte hjemmene og sett hvilke forhold barna vokser opp under. Så vidt jeg vet er heller ikke psykologi og utviklingspsykologi en del av pensum på journalistlinjen så hvilket grunnlag journalistene baserer vurderingene sine på vet jeg ikke. Det er helt klart vanskelig for foreldre og miste omsorgen for sine barn, men skal være kildekritisk når det gjelder å bruke dem som sannhetsvitner. Barnevernet gjør feil, men i hovedsak gjør de nok ting riktig noe sakene i media i grunn har bekreftet.

Anonymkode: ed6ea...837

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Ja, jeg vet at dere er stae på dette, foreldrene har aldri gjort noe som helst galt og det er bare barnevernet som utøver maktmisbruk... Alle normale, oppegående mennesker vet at det ikke er slik, men du må gjerne fortsette å leve i den lille boblen av fornektelse.

Nei, det er ikke alltid slik, men det forekommer dritt innen barnevernet også. Sånt må det gå an å kritisere. Det er ikke akkurat bagatell å ødelegge andres liv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...