Gå til innhold

Zalando har blitt så ræva!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan funker det forresten med returer om man forhåndsbetaler? Går alt automatisk eller må vi vente mye lengre på pengene enn de som er "så heldige" og få bruke Paypal og slikt fortsatt?

Leste på reviews at det var ei som har ventet 6 uker på tilbakebetaling fra Zalando og derfor ber folk styre unna forskuddsbetaling?

Har dere lignende erfaringer? Blir stressa av hele opplegget til Zalando kjenner jeg... 😥

Anonymkode: 984c1...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan funker det forresten med returer om man forhåndsbetaler? Går alt automatisk eller må vi vente mye lengre på pengene enn de som er "så heldige" og få bruke Paypal og slikt fortsatt?

Leste på reviews at det var ei som har ventet 6 uker på tilbakebetaling fra Zalando og derfor ber folk styre unna forskuddsbetaling?

Har dere lignende erfaringer? Blir stressa av hele opplegget til Zalando kjenner jeg... 😥

Anonymkode: 984c1...249

Jeg har alltid betalt med kredittkort og pengene kommer på konto før de har mottatt returen. Leverte retur onsdag denne uken og hadde pengene på konto torsdag.

Anonymkode: 76d1b...423

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde puttet varer i handlekurven for 3000 kroner, og da kun varer jeg var sikker på å beholde (favorittjeansen, et par gensere fra kjente merker og diverse småplukk som t-skjorter og sokker som jeg også har bestilt tidligere). Tenkte å bruke rabattkoden som er gyldig i dag. Og bam! Så fikk jeg kun muligheten til forhåndsbetaling. Da er det takk og farvel til zalando for min del!

Det var gøy så lenge det varte...

/TS

Anonymkode: b1492...b02

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde puttet varer i handlekurven for 3000 kroner, og da kun varer jeg var sikker på å beholde (favorittjeansen, et par gensere fra kjente merker og diverse småplukk som t-skjorter og sokker som jeg også har bestilt tidligere). Tenkte å bruke rabattkoden som er gyldig i dag. Og bam! Så fikk jeg kun muligheten til forhåndsbetaling. Da er det takk og farvel til zalando for min del!

Det var gøy så lenge det varte...

/TS

Anonymkode: b1492...b02

Får man ikke bruke rabattkoder engang med forskuddsbetalingen?? Hva i all verden er det som skjer der borte hos dem? Er jo som om de prøver å skvise ut enkelte kunder? Og virker ikke helt logisk hvem de velger heller, akkurat som deg så pleier jeg å handle for store summer - legger igjen flere tusen der hver eneste måned?! Jeg skjønner helt ærlig ingen verdens ting! Har sendt dem feedback på det, kanskje om flere av oss gjør det så endrer de praksisen?

Anonymkode: 984c1...249

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en del på Zalando og det har fungert fint. Kjøper ikke jobbklær eller pentøy, da går jeg i en butikk og prøver klærne. Skjønner ikke at folk synes at returnere frem og tilbake er så lettvint. Jeg kjøper daffeklær for det meste, og sokker i nettbutikkene. Jeg har funnet ut at enkete merker har små størrelser, så Puma og Kappa t-skjorter har vært mindre enn jeg liker dem i min størrelse. Men bruker ofte to samtidig så jeg bruker dem bare under en annen. Hettegensere og joggebukser bør heller være litt store enn litt små så jeg bestiller en størrelse større enn jeg pleier og alt har fungert helt topp. Penbukser, jeans, penjakker etc ville jeg ikke drømme om å kjøpe uten å prøve det i butikk. Jeg kjøpte adidas joggesko hos Zalando siden de ble utsolgt over alt ellers på et blunk. Bestilte samme størrelse som jeg har i andre adidas joggesko, de passet helt fint. Men sko bestiller jeg heller vanligvis ikke på nett. Ikke vanskelig å skjønne at de måtte kutte ut gratis frakt på småbestillinger. Og man skal ikke ha studert spesielt mye økonomi før man skjønner at returordningen var altfor generøs når folk utnytter systemet. 

Anonymkode: 9b90a...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Dere som bare får forhåndsbetalt på Zalando, har dere noen gang klaget på en vare eller kun returnert tidligere? 

Anonymkode: 9bef8...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som bare får forhåndsbetalt på Zalando, har dere noen gang klaget på en vare eller kun returnert tidligere? 

Anonymkode: 9bef8...21c

Jeg må forhåndsbetale i perioder, men stort sett ikke. Jeg har klaget på flere varer.

Anonymkode: 33d43...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid fornøyd med Zalando. Har handlet der mye de siste 4 årene, og har aldri opplevd noe stress med dem. Totalt har jeg vel returnert 3 plagg, og returen har alltid gått kjapt. Det med frakt har jeg ikke tenkt over, for handler aldri for så lite når jeg først handler... Liker å heller handle kvalitet over kvantitet.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet en genser for noen dager siden, tok 2 dager og fikk beskjed på mail at penger var på vei, 3 dagen var de inne. Ryddig og informert hele veien.

Bra jobbet Zoolando:lillesky2:

Anonymkode: 2f893...4ea

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13. juli 2019 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Hvordan funker det forresten med returer om man forhåndsbetaler? Går alt automatisk eller må vi vente mye lengre på pengene enn de som er "så heldige" og få bruke Paypal og slikt fortsatt?

Leste på reviews at det var ei som har ventet 6 uker på tilbakebetaling fra Zalando og derfor ber folk styre unna forskuddsbetaling?

Har dere lignende erfaringer? Blir stressa av hele opplegget til Zalando kjenner jeg... 😥

Anonymkode: 984c1...249

3 dager her, rett etter de motok pakke, ble informert hele veien.

Anonymkode: 2f893...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler alltid med kort med en gang. Rask levering og jeg får returen utbetalt dagen etter jeg leverer retur på posten. Men tror de har begynt å ta betalt for retur, hvis ikke det var Nelly?

Anonymkode: 3ba07...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler alltid med kort med en gang. Rask levering og jeg får returen utbetalt dagen etter jeg leverer retur på posten. Men tror de har begynt å ta betalt for retur, hvis ikke det var Nelly?

Anonymkode: 3ba07...2d4

Nei, de tar ikke betalt for retur.

Anonymkode: 2f893...4ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har alltid likt zalando og har nok vært en av de som har 'misbrukt' den fri frakt og retur ordningen deres. Men er jo de selv som går ut med at man kan bestille klær for å prøve i fred og ro hjemme da 🤷‍♀️ og så senere returnere det som ikke passet. Jeg har alltid fått tilbud om faktura/betale om 14 dager osv og har da betalt kun for det jeg ønsker å beholde etter at jeg har returnert evt varer da. Men nå sist så måtte jeg forhåndsbetale. Kjedelig! 

 

Anonymkode: e9cc9...b2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestilte nylig fra Zalando, alle betalingsalternativer tilgjengelig. :) Null stress, men så er ikke jeg en som bare bestiller en haug med ting for så å returnere omtrent alt. Støtter Zalando på at sånne misbrukere kan få litt konsekvenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide alltid å betale med faktura, men så ble den muligheten periodevis borte. Nå er det flere år siden jeg har fått andre alternativer enn forhåndsbetaling, men det er i grunnen ikke noe problem. Jeg forhåndsbetaler og får alltid pengene igjen når jeg returnerer. Og jeg returnerer mye.

Anonymkode: 7c200...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har nå vært utestengt for faktura i flere mnd.  Jeg har handlet der i 10 år og sikkert lagt igjen 100 000 kr hos de. Syns det er dårlig gjort mot en kunde som har handlet der så mye. 

Anonymkode: cc15e...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt mulighet til forhåndsbetaling i hele sommer. Nå får jeg plutselig bruke faktura. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har nå vært utestengt for faktura i flere mnd.  Jeg har handlet der i 10 år og sikkert lagt igjen 100 000 kr hos de. Syns det er dårlig gjort mot en kunde som har handlet der så mye. 

Anonymkode: cc15e...328

Jeg har ikke fått bruke faktura på åresvis. Gjør meg ingenting, jeg bare betaler når jeg bestiller. Jeg har alltid fått igjen pengene ved retur.

Anonymkode: 7c200...a94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...