Gå til innhold

Zalando har blitt så ræva!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som skjer med Zalando, egentlig?

  • De har kuttet gratis frakt (riktignok bare for kjøp på under 230 kr(?)).
  • De bruker lengre tid på å svare på mail enn før.
  • De har nesten helt sluttet å korrigere prisen dersom en vare du har kjøpt settes ned i pris like etter bestillingen din.
  • De tilbyr mange kun forhåndsbetaling (nei, ikke vanlig kortbetaling, men forhåndsbetaling!!! Hallo 2002!), antageligvis fordi disse kundene har kjøpt og returnert litt for mange varer - men uten at de har manglende betalinger! Det må jo være en tydelig måte å si at "vi vil ikke ha deg som kunde" på..

Hos meg valgte de plutselig å "annullere" en av varene jeg hadde bestilt og allerede betalt (med kort) til tross for at de ifølge nettsiden fortsatt har den aktuelle varen på lager. De nesten 1000 kronene jeg betalte for den varen har jeg fortsatt ikke sett noe til🤬

 

Merker at jeg allerede har fått helt avsmak på å bestille noe mer fra Zalando, og det kommer fra en som har bestilt klær, sko og utstyr for sikkert 30 000 kroner derfra de siste årene...

Anonymkode: b1492...b02

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det som skjer med Zalando, egentlig?

  • De har kuttet gratis frakt (riktignok bare for kjøp på under 230 kr(?)).
  • De bruker lengre tid på å svare på mail enn før.
  • De har nesten helt sluttet å korrigere prisen dersom en vare du har kjøpt settes ned i pris like etter bestillingen din.
  • De tilbyr mange kun forhåndsbetaling (nei, ikke vanlig kortbetaling, men forhåndsbetaling!!! Hallo 2002!), antageligvis fordi disse kundene har kjøpt og returnert litt for mange varer - men uten at de har manglende betalinger! Det må jo være en tydelig måte å si at "vi vil ikke ha deg som kunde" på..

Hos meg valgte de plutselig å "annullere" en av varene jeg hadde bestilt og allerede betalt (med kort) til tross for at de ifølge nettsiden fortsatt har den aktuelle varen på lager. De nesten 1000 kronene jeg betalte for den varen har jeg fortsatt ikke sett noe til🤬

 

Merker at jeg allerede har fått helt avsmak på å bestille noe mer fra Zalando, og det kommer fra en som har bestilt klær, sko og utstyr for sikkert 30 000 kroner derfra de siste årene...

Anonymkode: b1492...b02

Enig. Og det er nesten UMULIG å finne kontaktinfo! Det er synd, for de har godt utvalg. Jeg vurderer å kutte dem ut.

Anonymkode: a9e72...1e3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Stemmer i her! Og utvalget er ganske tamt 🙄 

Kanskje det er fordi det er 1000+ nettbutikker som tilbyr mye av det samme? 

Prisnivåene  har alltid vært bra, men synes utvalget begynner å skrante. Kjøpte mye før, men nå finner jeg liksom ingenting 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at de trakk meg for et plagg jeg aldri fikk tilsendt, fordi de mente det manglet på returen.. Bare 200 kroner, men fortsatt surt. Jeg hadde jo ingen bevis for det. 

Anonymkode: 1f430...1d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! Ser ut til at zalando kommer til å utgå for min del. Noen gode alternativer til zalando?

Anonymkode: 6e405...d49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som irriterer meg mest med zalando er at når jeg finer klær jeg liker så er det bare igjen i 1 størrelse. Hver gang, ikke min str igjen. Når det er klær som bare er igjen i få str burde det stå på varen eller legges under "siste sjanse", "outlet" eller noe sånt. Dette er faktisk gjentagende når jeg kikker på klær hos zalando. 

Anonymkode: 26196...ed7

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er prisen som må betales for at kvinnfolk har misbrukt gratis frakt i lang tid.

De må effektivisere fordi utgiftene og inntektene nærmer seg hverandre.

Men jeg er sikker på dere damer finner et nytt offer å misbruke hvis dere leter litt....og da går det et par år, så må også de effektivisere.

Fri frakt er noe forbannet jævelskap med store samfunnsøkonomiske og miljømessige konsekvenser så jeg er igrunn glad netthandelen holder på å oppdage at dette er dårlig butikk når alle kvinnfolk bestiller hjem hele butikken, og returnerer nitti prosent....flere ganger i måneden.

Anonymkode: 7cdbd...19c

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er prisen som må betales for at kvinnfolk har misbrukt gratis frakt i lang tid.

De må effektivisere fordi utgiftene og inntektene nærmer seg hverandre.

Men jeg er sikker på dere damer finner et nytt offer å misbruke hvis dere leter litt....og da går det et par år, så må også de effektivisere.

Fri frakt er noe forbannet jævelskap med store samfunnsøkonomiske og miljømessige konsekvenser så jeg er igrunn glad netthandelen holder på å oppdage at dette er dårlig butikk når alle kvinnfolk bestiller hjem hele butikken, og returnerer nitti prosent....flere ganger i måneden.

Anonymkode: 7cdbd...19c

Jeg har aldri gjort det.. Returnerer sjeldent fordi jeg orker ikke styre med det.. Synd at det skal gå utover oss også.

Anonymkode: 427f6...8a9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som skjer med Zalando, egentlig?

  • De har kuttet gratis frakt (riktignok bare for kjøp på under 230 kr(?)).
  • De bruker lengre tid på å svare på mail enn før.
  • De har nesten helt sluttet å korrigere prisen dersom en vare du har kjøpt settes ned i pris like etter bestillingen din.
  • De tilbyr mange kun forhåndsbetaling (nei, ikke vanlig kortbetaling, men forhåndsbetaling!!! Hallo 2002!), antageligvis fordi disse kundene har kjøpt og returnert litt for mange varer - men uten at de har manglende betalinger! Det må jo være en tydelig måte å si at "vi vil ikke ha deg som kunde" på..

Hos meg valgte de plutselig å "annullere" en av varene jeg hadde bestilt og allerede betalt (med kort) til tross for at de ifølge nettsiden fortsatt har den aktuelle varen på lager. De nesten 1000 kronene jeg betalte for den varen har jeg fortsatt ikke sett noe til🤬

 

Merker at jeg allerede har fått helt avsmak på å bestille noe mer fra Zalando, og det kommer fra en som har bestilt klær, sko og utstyr for sikkert 30 000 kroner derfra de siste årene...

Anonymkode: b1492...b02

Vet du. Sånn er det med ikea også. De er også blitt ræva. 

De hadde jo beste retur og bytte, uten kvittering. Slik er det ikke nå. Jeg kjøpte en skapfront og to skuffefronter til over 800 kroner. Mannen dro og byttet dem fordi jeg angret på fargevalget. To av dem var ennå forseglet. Han gikk ut med en tolgodelapp på 310 kroner... 

Jeg dro tilbake dagen etter med kvittering og  sa at dette kunne da ikke stemme. Joda det kunne det, fordi den ansatte hadde visstnok sagt at de kunne ha vært på salg de siste tre mnd. Hun sa ikke at han ville få tilbake redusert pris. 

Han ene ville ordne det men en annen sa at slik ble det. 

Jeg har brukt over 10 000 på bestå skrog og skap/skuffefronter. 

Jeg mangler de tre frontene som skulle byttes i en annen farge, vi har styrt og stresset med hele skapsystemet. Men ærlig talt så kvier jeg meg for å gå å kjøpe de siste tre og punge ut flere penger fordi vi gikk over 500 kroner mindre i retur enn det vi skulle. 

Egentlig så har jeg lyst til å bare returnere hele dritten og kutte ut hele ikea. 

De hadde nok ikke savnet oss da det er så mange kunder der men for oss som har renovert tre hus de siste årene så har vi faktisk lagt igjen over en million i kassa der. 

 

Anonymkode: 82044...e6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du. Sånn er det med ikea også. De er også blitt ræva. 

De hadde jo beste retur og bytte, uten kvittering. Slik er det ikke nå. Jeg kjøpte en skapfront og to skuffefronter til over 800 kroner. Mannen dro og byttet dem fordi jeg angret på fargevalget. To av dem var ennå forseglet. Han gikk ut med en tolgodelapp på 310 kroner... 

Jeg dro tilbake dagen etter med kvittering og  sa at dette kunne da ikke stemme. Joda det kunne det, fordi den ansatte hadde visstnok sagt at de kunne ha vært på salg de siste tre mnd. Hun sa ikke at han ville få tilbake redusert pris. 

Han ene ville ordne det men en annen sa at slik ble det. 

Jeg har brukt over 10 000 på bestå skrog og skap/skuffefronter. 

Jeg mangler de tre frontene som skulle byttes i en annen farge, vi har styrt og stresset med hele skapsystemet. Men ærlig talt så kvier jeg meg for å gå å kjøpe de siste tre og punge ut flere penger fordi vi gikk over 500 kroner mindre i retur enn det vi skulle. 

Egentlig så har jeg lyst til å bare returnere hele dritten og kutte ut hele ikea. 

De hadde nok ikke savnet oss da det er så mange kunder der men for oss som har renovert tre hus de siste årene så har vi faktisk lagt igjen over en million i kassa der. 

 

Anonymkode: 82044...e6e

Faktisk så blir det over 15 000 for Bestå systemet vi har kjøpt når man i tillegg regner med hyllene og skuffe innsatser osv. 

 

Anonymkode: 82044...e6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ikke noe til det som nevnes her. Kjøpte en masse klær for slikk og ingenting her ifra nettopp. Kjempefornøyd, både med service, pris og kvalitet. At dem ikke har gratis frakt under 230,- gjør ikke meg noe, for bestillingene mine er alltid større enn så.

Og jeg fikk velge faktura som betalingsmiddel, slik jeg alltid har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er først nå som mange bruker de at de viser sitt sanne jeg. Nå som de kan "herse" med folk, spille med alle kortene, så viser de hvem de er.

Anonymkode: 8ed44...3bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk så blir det over 15 000 for Bestå systemet vi har kjøpt når man i tillegg regner med hyllene og skuffe innsatser osv. 

 

Anonymkode: 82044...e6e

Denne tråden handler om Zalando og ikke Ikea 😄 

Anonymkode: bf95a...c77

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri gjort det.. Returnerer sjeldent fordi jeg orker ikke styre med det.. Synd at det skal gå utover oss også.

Anonymkode: 427f6...8a9

Nei, men folk her inne bl.a. har jo "skrytt" av at de bestiller klærne i 3-4 størrelser og returnerer i et banka kjør. Da blir det som det blir.

Anonymkode: aee55...07c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden handler om Zalando og ikke Ikea 😄 

Anonymkode: bf95a...c77

Du glemte å påpeke skrivefeilene... 

🖕

Anonymkode: 82044...e6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde at de trakk meg for et plagg jeg aldri fikk tilsendt, fordi de mente det manglet på returen.. Bare 200 kroner, men fortsatt surt. Jeg hadde jo ingen bevis for det. 

Anonymkode: 1f430...1d1

Det gjorde de hos meg og - men etter et par uker fikk jeg tilbake pengene for det.

Men da var det jo umulig å få tak i de og snakke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like fornøyd med Zalando som altid. Pakkene kommer fort,  kan betale med kort eller faktura.  Returen går også fort og har pengene på konto innen to uker i igjen. 

Anonymkode: 9d642...c1f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men folk her inne bl.a. har jo "skrytt" av at de bestiller klærne i 3-4 størrelser og returnerer i et banka kjør. Da blir det som det blir.

Anonymkode: aee55...07c

Nå har ikke jeg noe i mot å betale frakt og retur, men det blir som det blir fordi det tydeligvis er helt umulig å oppgi mål på klærne de selger og størrelser kan variere noe voldsomt. Hadde de for eksempel kunne oppgi lengden på et skjørt og brystvidden på en topp ville mye ha vært gjort. Eller mener du at man skal være nødt til å kjøpe klær som ikke passer?! :klo: 

Bortsett fra det synes jeg også at Zalando har tapt seg. Bl.a. har de brukt så lang tid på å sende ting i det siste at jeg har valgt å handle fra andre butikker i stedet og heller avbestille hos Zalando.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...