Gå til innhold

Zalando har blitt så ræva!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og i tillegg helt merkelig at de krever forhåndsbetaling når de skriver på nettsiden at de tar Paypal... ?? Har som sagt aldri hatt en forsinket betaling der inne. Har hørt rykter om at de ikke liker å få returer, men jeg tror ikke jeg er blant verstingene der heller så om de har "valgt meg ut" pga returene så tror jeg det er mange som står i faresonen

Anonymkode: 984c1...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig rart. Jeg testet nå og fikk bestilt med faktura. Fikk opp Kort, Paypal og faktura som valg. Har returnert en del selv siden jeg bestiller flere str når jeg er usikker. 

Anonymkode: 6a52c...789

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer i hvert fall til å spare penger hvis det er sånn det skal være 😂 Har brukt noen tusen der hver eneste måned så jeg skjønner egentlig veldig lite av det her. Men greit nok, de velger selv hvem de vil ha som kunder, og jeg er tydeligvis ikke noen favoritt

Anonymkode: 984c1...249

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og i tillegg helt merkelig at de krever forhåndsbetaling når de skriver på nettsiden at de tar Paypal... ?? Har som sagt aldri hatt en forsinket betaling der inne. Har hørt rykter om at de ikke liker å få returer, men jeg tror ikke jeg er blant verstingene der heller så om de har "valgt meg ut" pga returene så tror jeg det er mange som står i faresonen

Anonymkode: 984c1...249

Det skjedde med meg også, men plutselig var alt som vanlig igjen. Skjønte aldri hvorfor, for jeg har alltid betalt med kort, men plutselig krevde de altså at jeg skulle betale fra nettbanken. Veldig merkelig. 

Anonymkode: 2e840...b2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2019 den 1.54, SupaWoman skrev:

Lurer på hvor mange ansatte de har på lagerene sine som tar seg av returer?   Må være en ganske stor jobb å brette klær og legge de i ny pose igjen.  Man ødelegger jo omtrent alle posene klærne kommer i. selv om man er forsiktig. 

Jeg har noen ganger fått tilsendt plagg i poser som helt klart ikke har vært pakket på Zalandos lager. Poser som har vært revet opp av en kunde, og så er plagget stappet oppi posen og teipet igjen på kryss og tvers. Helt greit for meg, men skjønner ikke hvordan Zalando da får sjekket om plagget de fikk i retur av den forrige kunden fremdeles er ubrukt og rent. 

Anonymkode: 2e840...b2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet mye fra zalando. Aldri hvert et problem. Kan kjøpe 7 par sko og prøve dem å sende de jeg ikke vil ha tilbake. Er det som er en del av konseptet til zalando. Får penger veldig kjapt tilbake. Og aldri hatt problemer med betalingsmåter. Enn så lenge 

Anonymkode: 50379...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel dere som holder på med massiv returnering som må forhåndsbetale?

Anonymkode: aee55...07c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste gangene jeg bestiller flere enn en størrelse er når det er stort avslag i prisen på et plagg som alltid er utsolgt som jeg gjerne vil ha. Da bestiller jeg alltid egen størrelse og størrelsen opp om begge er inne. Men det skjer sjeldent. La inn to bestillinger forrige uke, betalte med PayPal. Sendingen er fortsatt ikke sendt. De har tapt seg mye, men kommer ikke til å slutte å handle der, men kommer til å være mye mere selektiv før jeg bestiller fordi når det er noe kluss med bestillinger så er det nesten umulig å få ryddet opp i det. 

Anonymkode: fae97...196

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel dere som holder på med massiv returnering som må forhåndsbetale?

Anonymkode: aee55...07c

Jeg kan forhåndsbetale. har returnert minimalt så det har ikke noe med det å gjøre. 

Anonymkode: fae97...196

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Vero Moda sin nettside er helt suveren, og klærne kommer lenge før Zalando bestillingene (selv om de oppgir lenger leveringstid).  I tillegg passer de mye bedre i forhold til størrelsen som oppgis. Anbefales! 

Anonymkode: a677a...389

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns Vero Moda sin nettside er helt suveren, og klærne kommer lenge før Zalando bestillingene (selv om de oppgir lenger leveringstid).  I tillegg passer de mye bedre i forhold til størrelsen som oppgis. Anbefales! 

Anonymkode: a677a...389

Men utvalget er vanvittig mye dårligere. 

Anonymkode: fae97...196

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare velge forhåndsbetaling sistgang. Tok det som et signal om at jeg ikke var en kunde de bryr seg noe særlig om å beholde og slettet hele handlekurven. Idag fikk jeg en epost fra dem der de prøver å friste med varene jeg slettet sist... oh the irony 😜

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Susanne skrev:

Fikk bare velge forhåndsbetaling sistgang. Tok det som et signal om at jeg ikke var en kunde de bryr seg noe særlig om å beholde og slettet hele handlekurven. Idag fikk jeg en epost fra dem der de prøver å friste med varene jeg slettet sist... oh the irony 😜

Men hvorfor blir dere så fornærmet? Prøv å gå inn i en fysisk klesbutikk og be om faktura. 

Anonymkode: aee55...07c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns Vero Moda sin nettside er helt suveren, og klærne kommer lenge før Zalando bestillingene (selv om de oppgir lenger leveringstid).  I tillegg passer de mye bedre i forhold til størrelsen som oppgis. Anbefales! 

Anonymkode: a677a...389

Synd siden er så treg, jeg ga opp. 

Finner ikke noen sider jeg synes fungerer om dagen, både Zalando og HM er fryktelig utplukket, og de klarer ikke å ta bort utsolgte klær. Nelly synes jeg er veldig rotete, og på Boozt finner jeg ikke noe jeg liker om dagen. Jaja, penger spart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor blir dere så fornærmet? Prøv å gå inn i en fysisk klesbutikk og be om faktura. 

Anonymkode: aee55...07c

Jeg tror det handler om at de fjerner naturlige valg som feks Paypal eller kortbetaling (som de faktisk har tilgjengelig i nettbutikken). Det de ber om i tilfellet jeg beskriver er at vi skal gå inn i nettbanken vår og betale varene der, også "holder de av" pakken vår og sender den først når innbetalingen er registrert i deres system. Det gjør det hele veldig tungvint. Hadde vi fått bruke Paypal eller betale med kort direkte på nettsidene sånn som folk flest så er det en ting, da går jo pengene direkte -  men at man må fysisk inn i egen nettbank og gjøre en "regningsbetaling" for at det skal gå å bestille synes jeg blir litt vel drøyt. Da vil de motta pengene senere, noe som igjen gjør at varene våre får lengre leveringstid. Aner ikke hvorfor de har startet med det, men synes det er skuffende, i tillegg gir det lite mening for meg da jeg aldri har hatt betalingsanmerkninger eller lignende.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde nettopp å få en genser derfra som åpenbart var brukt, uten lapper og som stinket parfyme. Forsøkte å kontakte kundeservice, men fikk ingen respons. Utrolig dårlig! 

Anonymkode: 2c6aa...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor blir dere så fornærmet? Prøv å gå inn i en fysisk klesbutikk og be om faktura. 

Anonymkode: aee55...07c

Du har rett og slett ikke forstått det. Problemet (Hvis det går an å kalle det det...) er ikke at man ikke kan handle med faktura, men at man ikke kan betale med vanlig debet-/kredittkort. Det blir som om man skulle gått inn i en fysisk klesbutikk og de ikke tok kort eller kontanter, men forlangte at man overførte pengene først og så fikk man hente varene etter at de hadde mottatt penger på konto. 

Endret av Leo
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Leo said:

Du har rett og slett ikke forstått det. Problemet (Hvis det går an å kalle det det...) er ikke at man ikke kan handle med faktura, men at man ikke kan betale med vanlig debet-/kredittkort. Det blir som om man skulle gått inn i en fysisk klesbutikk og de ikke tok kort eller kontanter, men forlangte at man overførte pengene først og så fikk man hente varene etter at de hadde mottatt penger på konto. 

Jeg skjønner ikke helt dette - jeg får fremdeles opp både PayPal og betalingskort som betalingsalternativer i kassen til Zalando?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Miah skrev:

Jeg skjønner ikke helt dette - jeg får fremdeles opp både PayPal og betalingskort som betalingsalternativer i kassen til Zalando?

Jeg også. Aldri opplevd noe annet heller. 

Anonymkode: aee55...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miah skrev:

Jeg skjønner ikke helt dette - jeg får fremdeles opp både PayPal og betalingskort som betalingsalternativer i kassen til Zalando?

Ja, de fleste får vel det. Men så er det altså noen kunder, som Zalando nok av en eller annen grunn ikke vil ha, som kun får opp forhåndsbetaling som betalingsalternativ. Jeg fikk bl.a. det nå for ikke så lenge siden, men hvis de ikke vil selge meg varer for flere tusen kroner så er det jo greit for meg. Det fantes heldigvis noen andre som hadde lyst! :nigo: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...