Gå til innhold

Zalando har blitt så ræva!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mange ansatte som bare tar seg av returer?  Det jo litt av en jobb og skulle ta ut, sjekke, brette på nytt, finne nye plastposer, hive kartong osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.7.2019 den 0.14, Hollie skrev:

Jeg har returnert MYE til Zalando, får fortsatt bestille med faktura, men nå venter jeg bare på at det skal si stopp.. 

Det blir stopp når du har mye varer ureturnert og ikke har det du skylder.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 16.23, AnonymBruker skrev:

Dette er prisen som må betales for at kvinnfolk har misbrukt gratis frakt i lang tid.

De må effektivisere fordi utgiftene og inntektene nærmer seg hverandre.

Men jeg er sikker på dere damer finner et nytt offer å misbruke hvis dere leter litt....og da går det et par år, så må også de effektivisere.

Fri frakt er noe forbannet jævelskap med store samfunnsøkonomiske og miljømessige konsekvenser så jeg er igrunn glad netthandelen holder på å oppdage at dette er dårlig butikk når alle kvinnfolk bestiller hjem hele butikken, og returnerer nitti prosent....flere ganger i måneden.

Anonymkode: 7cdbd...19c

Heheh, hæ?

Anonymkode: faad2...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, SupaWoman said:

Jeg lurer på hvor mange ansatte som bare tar seg av returer?  Det jo litt av en jobb og skulle ta ut, sjekke, brette på nytt, finne nye plastposer, hive kartong osv. 

Det er ikke Zalando selv som står for returhåndteringen, det er en 3de part

Anonymkode: 5d19c...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SupaWoman skrev:

Det blir stopp når du har mye varer ureturnert og ikke har det du skylder.  

Det stemmer i hvert fall ikke. Fakturaene deres har lang betalingsfrist og jeg har alltid betalt med en gang jeg har bestemt meg for hvilke varer jeg vil beholde og det skjer gjerne en dag eller to etter at jeg har mottatt varene. Det har heller aldri gått lang tid før jeg har returnert. Likevel fant de altså plutselig ut at de ikke ønsket å selge meg noe uten å ha mottatt forhåndsbetaling via bankoverføring. Men det er selvfølgelig greit. Vil de ikke ha pengene mine, så skal de selvfølgelig få slippe! :nigo: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

29% av alle klær blir returnert, ikke rart de endrer praksisen, blikke rik av å få ting returnert.

Ja, det blir selvfølgelig mindre returer når de åpenbart ikke ønsker å selge varer til enkelte kunder. Spørsmålet blir da om det er en lønnsom strategi. Jeg har for øvrig ikke noe i mot å betale for frakt og retur. Det jeg har noe i mot er å knote med forhåndsbetaling via bankoverføring som må være inne på deres konto før de kan sende varene. En ordning jeg ellers ikke har sett siden forrige årtusen tror jeg... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk to pakker denne uka. På faktura ☺️

Anonymkode: b9c41...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk to pakker denne uka. På faktura ☺️

Anonymkode: b9c41...44c

Nyt det så lenge du kan - plutselig en dag kan det være deg de får i vranga 😋

Anonymkode: 984c1...249

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte jo teste Zalando igjen etter et lengre opphold. Bestilte to klesplagg, og joda, jeg fikk opp mitt vanlige valg om faktura. 

Den dagen de ikke tilbyr meg faktura lenger, er dagen jeg slutter å handle der.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke helt forstått hva som avgjør om man er blitt nedgradert til kun forskuddsbetaling eller ei... trodde oppriktig jeg var en veldig god kunde av dem, og har lagt igjen veldig mye penger hos Zalando 😅

Anonymkode: 984c1...249

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fortsatt ikke helt forstått hva som avgjør om man er blitt nedgradert til kun forskuddsbetaling eller ei... trodde oppriktig jeg var en veldig god kunde av dem, og har lagt igjen veldig mye penger hos Zalando 😅

Anonymkode: 984c1...249

Jeg har spurt og de vil i hvert fall ikke opplyse om det. Uansett er det nesten så jeg mistenker dem for å ha lest denne tråden for nå har jeg plutselig tilgang på alle betalingsmåter inkl. faktura igjen! :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillingen min fra Zalando med to klesplagg kom i dag. Ingen av de satt noe pent på meg, jeg må nok gå ned de 5 kiloene jeg la på meg i vinter og våres først... Den ene var dessuten helt åpen i front, en sånn utringning har jeg aldri gått med og kommer heller aldri til å gå med. Det fremkom ikke på bildet i nettbutikken at utringningen var sånn, "helt løs" og ned til navlen omtrent.

Så det blir retur. Spent på hva Zalando vil synes om returen min. De vil kanskje hevne seg neste gang jeg bestiller noe, og krever forskuddsbetaling? (har alltid fått opp alle tre betalingsmåter, forskudd, kredittkort og faktura) Vi får se om de godene forsvinner....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Leo skrev:

Jeg har spurt og de vil i hvert fall ikke opplyse om det. Uansett er det nesten så jeg mistenker dem for å ha lest denne tråden for nå har jeg plutselig tilgang på alle betalingsmåter inkl. faktura igjen! :ler: 

Wow, har de virkelig åpnet opp igjen?? Kan det ha hatt noe med at du ringte inn? Hvor lenge etter du spurte dem ordnet det seg? Hahaha, ja det hadde vært noe om de er her inne og leser, i så fall ser de at de har en del forbedringspotensiale i disse dager :P

Så forresten at de har fått en del negative omtaler på Trustpilot. De har scoret 2 av 5 blant de norske kundene, og mange nevner det med forskuddsbetalingen. Håper Zalando får det med seg og muligens gjør en endring 

Anonymkode: 984c1...249

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, har de virkelig åpnet opp igjen?? Kan det ha hatt noe med at du ringte inn? Hvor lenge etter du spurte dem ordnet det seg? Hahaha, ja det hadde vært noe om de er her inne og leser, i så fall ser de at de har en del forbedringspotensiale i disse dager :P

Så forresten at de har fått en del negative omtaler på Trustpilot. De har scoret 2 av 5 blant de norske kundene, og mange nevner det med forskuddsbetalingen. Håper Zalando får det med seg og muligens gjør en endring 

Anonymkode: 984c1...249

Tvilsomt for det er lenge siden. Men det kan jo selvfølgelig hende at de "overvåker" nettet på en eller annen måte og har fått med seg de negative omtalene her inne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt her, men tror ikke det hjalp veldig at medeieren mistet tre av fire barn i terrorangrep i mars..

Dansk klesmilliardær mistet tre barn i terrorangrepet på Sri Lanka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, juliet capulet skrev:

Har ikke lest alt her, men tror ikke det hjalp veldig at medeieren mistet tre av fire barn i terrorangrep i mars..

Dansk klesmilliardær mistet tre barn i terrorangrepet på Sri Lanka

Han eier vel Bestseller, ikke Zalando? 

Anonymkode: 984c1...249

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han eier vel Bestseller, ikke Zalando? 

Anonymkode: 984c1...249

Aksjer i zalando, i praksis medeier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han eier vel Bestseller, ikke Zalando? 

Anonymkode: 984c1...249

Han eier 10% av Zalando, så veldig stor innvirkning har nok ikke han på rotet som skjer nå. 

Anonymkode: aee55...07c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Leo skrev:

Tvilsomt for det er lenge siden. Men det kan jo selvfølgelig hende at de "overvåker" nettet på en eller annen måte og har fått med seg de negative omtalene her inne. 

Ja det høres nesten sannsynlig ut. Alle seriøse bedrifter bør følge med på kunders feedback for å holde seg oppdatert og å utvikle seg i riktig retning.. Sjekket min Zalando nå som din er reåpnet men jeg er fortsatt ikke noen favoritt 😆

Anonymkode: 984c1...249

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...