Gå til innhold

Zalando har blitt så ræva!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, Leo said:

Ja, de fleste får vel det. Men så er det altså noen kunder, som Zalando nok av en eller annen grunn ikke vil ha, som kun får opp forhåndsbetaling som betalingsalternativ. Jeg fikk bl.a. det nå for ikke så lenge siden, men hvis de ikke vil selge meg varer for flere tusen kroner så er det jo greit for meg. Det fantes heldigvis noen andre som hadde lyst! :nigo: 

Skjønner. Kanskje det er kunder som har hatt en ganske ekstrem returrate? Må være et eller annet som er grunnen til det der. Jeg har returnert en god del klær til Zalando, og har to pakker som står i gangen som skal returneres i morgen (beholdt en god del klær), så skal ikke se bort ifra at jeg også havner i den kategorien etter hvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handlet derfra forrige uke, betalte med mastercard. Men før de sendte varene, fikk jeg mail om at jeg hadde blitt kredittsjekket av Zalando?!? Altså, hallo?? Blir kredittsjekket fordi jeg betaler med kort?? Siste gang jeg har handlet der,ihvertfall når det finnes så mange andre bedre alternativer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opplevde nettopp å få en genser derfra som åpenbart var brukt, uten lapper og som stinket parfyme. Forsøkte å kontakte kundeservice, men fikk ingen respons. Utrolig dårlig! 

Anonymkode: 2c6aa...951

Da får vi håpe at den som returnerte den genseren ikke fikk refundert beløpet sitt ihvertfall. Men den skulle jo ikke blitt solgt videre til andre. 

Anonymkode: aee55...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miah skrev:

Skjønner. Kanskje det er kunder som har hatt en ganske ekstrem returrate? Må være et eller annet som er grunnen til det der. Jeg har returnert en god del klær til Zalando, og har to pakker som står i gangen som skal returneres i morgen (beholdt en god del klær), så skal ikke se bort ifra at jeg også havner i den kategorien etter hvert.

Det vil de ikke opplyse om, men det går ikke på personalia, men på mailadresse. Da jeg byttet den fikk jeg også opp betalingskort som alternativ. Men så var det bare det at da hadde jeg allerede blitt sur, så da kjøpte jeg varen et annet sted. 

Akkurat nå, Easypeasy skrev:

Jeg handlet derfra forrige uke, betalte med mastercard. Men før de sendte varene, fikk jeg mail om at jeg hadde blitt kredittsjekket av Zalando?!? Altså, hallo?? Blir kredittsjekket fordi jeg betaler med kort?? Siste gang jeg har handlet der,ihvertfall når det finnes så mange andre bedre alternativer!

Ja, det er enda en ting som har irritert meg en smule. Jeg har ikke bedt dem om noen kreditt og de får pengene sine. 

Så Zalando er historie for min del. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Leo skrev:

Det vil de ikke opplyse om, men det går ikke på personalia, men på mailadresse. Da jeg byttet den fikk jeg også opp betalingskort som alternativ. Men så var det bare det at da hadde jeg allerede blitt sur, så da kjøpte jeg varen et annet sted. 

 

Samme skjedde meg, helt plutselig og uten forvarsel. Hadde handlekurven full av varer for flere tusen (og planer om å beholde alt sammen), men fikk bare opp forhåndsbetaling. Valgte å slette alt sammen og å handle hos noen andre 

Anonymkode: 984c1...249

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miah skrev:

Jeg skjønner ikke helt dette - jeg får fremdeles opp både PayPal og betalingskort som betalingsalternativer i kassen til Zalando?

Jeg også. Eller faktura som man betaler etter å ha fått varen. 

Anonymkode: 26196...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også. Eller faktura som man betaler etter å ha fått varen. 

Anonymkode: 26196...ed7

Det har jeg fått bestandig og, inntil det plutselig en dag ikke funket. Ikke aner jeg hva som endret seg fra den ene uka til den andre 😕 

Anonymkode: 984c1...249

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kalkulator
På 30.6.2019 den 13.27, Skilpadden skrev:

Haha!!! Jeg trodde jeg hadde blitt gal eller dum. Jeg finner IKKE telefonnummer jeg kan ringe til. Her sendte de saken min til inkasso pga en feil som var på deres side. Jeg måtte betale inkasso-regningen, og ble lovet å få dette tilbake. Måtte ringe 100 ganger sikkert (rart at jeg fant telefonnummeret da) og har kun fått halvparten tilbake :)

Skriv telefon i søkefeltet så finner du nummeret: 

https://m.zalando.no/firmainformasjon/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har returnert MYE til Zalando, får fortsatt bestille med faktura, men nå venter jeg bare på at det skal si stopp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom det mail om at jeg var kredittsjekket. Logget inn, og det var jeg. Av Zalando, som jeg har siste handel fra i okt. 2017. Var inne på siden her for noen dager siden, men handlet ingenting.

Begynner det å gå helt rundt for de eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, vintage skrev:

I dag kom det mail om at jeg var kredittsjekket. Logget inn, og det var jeg. Av Zalando, som jeg har siste handel fra i okt. 2017. Var inne på siden her for noen dager siden, men handlet ingenting.

Begynner det å gå helt rundt for de eller?

Man kan jo spørre seg om de har lov ril dette?

Anonymkode: 67f9f...465

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo spørre seg om de har lov ril dette?

Anonymkode: 67f9f...465

Jeg har skrevet mail og spurt om årsaken, ja. Dette skal jeg til bunns i!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Svaret kom fort da, det skal de ha. Men: Det holder visst at man logger inn for å bli kredittsjekket. 

"For å kunne tilby faktura til så mange som mulig, gjennomfører vi en kredittvurdering for å kontrollere at informasjonen som er oppgitt er korrekt, samt at kunden er betalingsdyktig. For å kunne gjøre dette behøver vi ditt personnummer. Vi forbeholder oss å gjøre disse kredittsjekkene etterskuddsvis dersom vi ser aktivitet på kundekonto som f.eks innlogging"

Så da vet vi det. Logg inn, bli kredittsjekket :P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, vintage skrev:

Oppdatering:

Svaret kom fort da, det skal de ha. Men: Det holder visst at man logger inn for å bli kredittsjekket. 

"For å kunne tilby faktura til så mange som mulig, gjennomfører vi en kredittvurdering for å kontrollere at informasjonen som er oppgitt er korrekt, samt at kunden er betalingsdyktig. For å kunne gjøre dette behøver vi ditt personnummer. Vi forbeholder oss å gjøre disse kredittsjekkene etterskuddsvis dersom vi ser aktivitet på kundekonto som f.eks innlogging"

Så da vet vi det. Logg inn, bli kredittsjekket :P

Jeg lurer fortsatt på om dette er lovlig jeg da. 😳

Anonymkode: 67f9f...465

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer fortsatt på om dette er lovlig jeg da. 😳

Anonymkode: 67f9f...465

Det har jeg spurt Datatilsynet om. På sidene der står det at "For å kredittvurdere deg må virksomheten ha et saklig behov for opplysningene."

Jeg vil vite om det å logge seg inn uten å handle noe går inn under saklig behov.

De virker jo fullstendig paranoide for tiden. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vintage skrev:

Oppdatering:

Svaret kom fort da, det skal de ha. Men: Det holder visst at man logger inn for å bli kredittsjekket. 

"For å kunne tilby faktura til så mange som mulig, gjennomfører vi en kredittvurdering for å kontrollere at informasjonen som er oppgitt er korrekt, samt at kunden er betalingsdyktig. For å kunne gjøre dette behøver vi ditt personnummer. Vi forbeholder oss å gjøre disse kredittsjekkene etterskuddsvis dersom vi ser aktivitet på kundekonto som f.eks innlogging"

Så da vet vi det. Logg inn, bli kredittsjekket :P

Eller bare la det være og unngå å bli kredittsjekket. Nå er det imidlertid en liten hake ved det, som Zalando kanskje burde se litt nærmere på, og det er at ingen innlogging, ikke noe salg! :P

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer fortsatt på om dette er lovlig jeg da. 😳

Anonymkode: 67f9f...465

Nei, det er ikke lovlig med mindre kunden faktisk gir uttrykk for et ønske om å kjøpe noe på kreditt for eksempel ved å legge inn en bestilling. 

https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/kundehandtering-handel-og-medlemskap/kredittvurdering/

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, vintage skrev:

Det har jeg spurt Datatilsynet om. På sidene der står det at "For å kredittvurdere deg må virksomheten ha et saklig behov for opplysningene."

Jeg vil vite om det å logge seg inn uten å handle noe går inn under saklig behov.

De virker jo fullstendig paranoide for tiden. 

Det høres ikke ut som saklig behov, spør du meg. 

Anonymkode: 67f9f...465

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2019 den 23.07, SupaWoman skrev:

Enig i det over.  Modellene er enten veldig slanke eller så er de overvektige (pluszise)   Ingen/få modeller der som er noe midt i mellom type 65-75 kg.  Litt frustrerende når er en normalvektig selv. 

Enig! Kjøpte nettopp «verdens korteste kjole» fra Zalando. På modellen så det ut som den knappest dekket rumpa, men jeg tok en råsjans på at det ikke ville være en minikjole på meg. Viste seg å være er perfekt lengde til litt over knærne. Men så er jo ikke jeg «180 høy og bruker størrelse 36» heller da 😅 

Ellers har jeg alltid vært fornøyd med Zalando, men siste bestilling var det mer styr med. Fikk e-post om at de måtte bruke et par dager mer på å få levert pakken; men det tok mye mer enn «et par dager». Tok vel nesten 14 dager å få den. Måtte returnerte et plagg og - og har allerede fått beskjed om at det vil ta lenger tid enn normalt å behandle returen. Går jo bra det, men har vært vant til at alt har vært så «smooth». 

Prøver for øvrig å handle mest lokalt i fysiske butikker. Tenker at det ikke er så miljøvennlig å drive å sende disse varene frem og tilbake - for det blir jo endel returer når størrelsene varierer sånn. Også vil jeg jo at folk skal ha arbeidsplasser her jeg bor... 

Anonymkode: 6e15b...bbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har over 100 kjøp på Zalando, og maks 3 returer. Likevel får jeg nå kun betale som forskudd. Har tidligere alltid betalt med paypal. 

Jeg forstår ikke at det er lov å forskjellsbehandle kundene sine sånn, for returer -  som de faktisk tilbyr kundene sine! Og nettsiden opplyser om alle betalingsalternativene.

Har alltid vært litt skeptisk til Zalando. Når de har vært utsolgt for en vare så har jeg satt på varsling. Så, når jeg har fått mail med beskjed om at de har varen på lager, men at det kun er 1 stk igjen på lager og at jeg må skynte meg. Deretter har min mann, via sin profil fått opp at de har mange på lager av akkurat samme vare. Dette har skjedd ved minst 3 anledninger.

Prøver å finne alternativer til Zalando, dette gidder jeg ikke mer... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Solknapp skrev:

Jeg har over 100 kjøp på Zalando, og maks 3 returer. Likevel får jeg nå kun betale som forskudd. Har tidligere alltid betalt med paypal. 

Jeg forstår ikke at det er lov å forskjellsbehandle kundene sine sånn, for returer -  som de faktisk tilbyr kundene sine! Og nettsiden opplyser om alle betalingsalternativene.

Har alltid vært litt skeptisk til Zalando. Når de har vært utsolgt for en vare så har jeg satt på varsling. Så, når jeg har fått mail med beskjed om at de har varen på lager, men at det kun er 1 stk igjen på lager og at jeg må skynte meg. Deretter har min mann, via sin profil fått opp at de har mange på lager av akkurat samme vare. Dette har skjedd ved minst 3 anledninger.

Prøver å finne alternativer til Zalando, dette gidder jeg ikke mer..

Jeg har notert meg akkurat det samme fordi jeg har flere profiler. Tvilsom praksis om ikke annet :( Når det gjelder alternativer så er det vel Boozt og Footway (sko) som er de mest nærliggende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...