Gå til innhold

Zalando har blitt så ræva!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg handlet en del fra de før, men de har blitt så dårlig. Ikke mer gratis frakt, dårligere utvalg enn før og ofte tom for min størrelse. Nei, bye Zalando 🙋‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Leo skrev:

Nå har ikke jeg noe i mot å betale frakt og retur, men det blir som det blir fordi det tydeligvis er helt umulig å oppgi mål på klærne de selger og størrelser kan variere noe voldsomt. Hadde de for eksempel kunne oppgi lengden på et skjørt og brystvidden på en topp ville mye ha vært gjort. Eller mener du at man skal være nødt til å kjøpe klær som ikke passer?! :klo: 

Bortsett fra det synes jeg også at Zalando har tapt seg. Bl.a. har de brukt så lang tid på å sende ting i det siste at jeg har valgt å handle fra andre butikker i stedet og heller avbestille hos Zalando.  

Selvsagt mener jeg ikke det, men les litt i denne tråden:

 

Anonymkode: aee55...07c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker fortsatt Zalando over H&M. Men skjønner at det er press på de nå med folk som har fått penger og skal storhandle. 

Anonymkode: fae97...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt mener jeg ikke det, men les litt i denne tråden:

 

Anonymkode: aee55...07c

Jeg tror ikke jeg har skrevet noe i den tråden, men jeg bestiller gjerne flere størrelser om gangen og sender masse i retur. Årsaken er jo at størrelsene både på sko og klær varierer noe voldsomt! (Jeg har for eksempel sneakers som varierer i størrelse fra 36,5 til 39,5 og klær i alt fra str. 32 til 46, altså XS til XXXL). Hadde de oppgitt mål, slik det for eksempel er vanlig å gjøre på ebay, ville det ha redusert behovet for å gjøre det på denne måten. Når man først må gjøre det slik for å finne noe som passer så sparer det frakt og retur når man bestiller alt på en gang og får en pakke i posten og returnerer en i stedet for å holde på og sende frem og tilbake til det dukker opp en størrelse som passer.

Når nettbutikkene da i tillegg tilbyr fri frakt og retur, som de selv velger å gjøre, oppfordrer de jo til dette og har bare seg selv å takke. Selv synes jeg kanskje fri frakt og retur er en uting fordi mange kanskje da lar seg friste til å bestille ting de egentlig ikke trenger og/eller har råd til på kreditt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid foretrukket Boozt.com over zalando. Man får med ferdig frankert returseddel så man slipper å styre med printer. Også er utvalget mye bedre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Zalando nå bruker mye lengre tid før varene blir sendt, enn tidligere. Bestillinger fra Boozt.com er ofte fremme to dager etter bestilling.

Anonymkode: f3d91...4b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.6.2019 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Vet du. Sånn er det med ikea også. De er også blitt ræva. 

De hadde jo beste retur og bytte, uten kvittering. Slik er det ikke nå. Jeg kjøpte en skapfront og to skuffefronter til over 800 kroner. Mannen dro og byttet dem fordi jeg angret på fargevalget. To av dem var ennå forseglet. Han gikk ut med en tolgodelapp på 310 kroner... 

Jeg dro tilbake dagen etter med kvittering og  sa at dette kunne da ikke stemme. Joda det kunne det, fordi den ansatte hadde visstnok sagt at de kunne ha vært på salg de siste tre mnd. Hun sa ikke at han ville få tilbake redusert pris. 

Han ene ville ordne det men en annen sa at slik ble det. 

Jeg har brukt over 10 000 på bestå skrog og skap/skuffefronter. 

Jeg mangler de tre frontene som skulle byttes i en annen farge, vi har styrt og stresset med hele skapsystemet. Men ærlig talt så kvier jeg meg for å gå å kjøpe de siste tre og punge ut flere penger fordi vi gikk over 500 kroner mindre i retur enn det vi skulle. 

Egentlig så har jeg lyst til å bare returnere hele dritten og kutte ut hele ikea. 

De hadde nok ikke savnet oss da det er så mange kunder der men for oss som har renovert tre hus de siste årene så har vi faktisk lagt igjen over en million i kassa der. 

 

Anonymkode: 82044...e6e

Hvem bryr seg? Det er vel ingen som kjøper kjøkken uten kvittering? 

Anonymkode: 0e535...217

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 18.56, AntiBullshit skrev:

Jeg har alltid foretrukket Boozt.com over zalando. Man får med ferdig frankert returseddel så man slipper å styre med printer. Også er utvalget mye bedre.

Enig, Boozt er bedre. At returen er lettvint teller mye for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 18.56, AntiBullshit skrev:

Jeg har alltid foretrukket Boozt.com over zalando. Man får med ferdig frankert returseddel så man slipper å styre med printer. Også er utvalget mye bedre.

Samme her. Har aldri vært så begeistret for Zalando. Boozt er best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Vet du. Sånn er det med ikea også. De er også blitt ræva. 

De hadde jo beste retur og bytte, uten kvittering. Slik er det ikke nå. Jeg kjøpte en skapfront og to skuffefronter til over 800 kroner. Mannen dro og byttet dem fordi jeg angret på fargevalget. To av dem var ennå forseglet. Han gikk ut med en tolgodelapp på 310 kroner... 

Jeg dro tilbake dagen etter med kvittering og  sa at dette kunne da ikke stemme. Joda det kunne det, fordi den ansatte hadde visstnok sagt at de kunne ha vært på salg de siste tre mnd. Hun sa ikke at han ville få tilbake redusert pris. 

Han ene ville ordne det men en annen sa at slik ble det. 

Jeg har brukt over 10 000 på bestå skrog og skap/skuffefronter. 

Jeg mangler de tre frontene som skulle byttes i en annen farge, vi har styrt og stresset med hele skapsystemet. Men ærlig talt så kvier jeg meg for å gå å kjøpe de siste tre og punge ut flere penger fordi vi gikk over 500 kroner mindre i retur enn det vi skulle. 

Egentlig så har jeg lyst til å bare returnere hele dritten og kutte ut hele ikea. 

De hadde nok ikke savnet oss da det er så mange kunder der men for oss som har renovert tre hus de siste årene så har vi faktisk lagt igjen over en million i kassa der. 

 

Anonymkode: 82044...e6e

Ikea hadde godtatt fullpris om du hadde en banktransaksjonsbevis (Jeg viser de på tlf om jeg ikke har brukt Ikea kortet)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Salka skrev:

Samme her. Har aldri vært så begeistret for Zalando. Boozt er best. 

Synes det er dårlige bilder på Boozt. Liker best når de har bilde av en person med klærne på. 

Anonymkode: 76d1b...423

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 16.51, Anim92 skrev:

Det gjorde de hos meg og - men etter et par uker fikk jeg tilbake pengene for det.

Men da var det jo umulig å få tak i de og snakke..

Jeg fikk de ikke tilbake 😕 

Anonymkode: 1f430...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalando har stort sett de samme betalingsalternativene som før, og jeg synes det er greit at de har innført et minstebeløp på gratis frakt. Har selv bestilt varer i flere str fordi jeg ikke har fått sjekket dem i butikker. Eneste endringen jeg har fått med meg (som suger) er at de har kuttet ut Klarna og skal håndtere fakturaer selv.

Det nye Partneropplegget er også helt på jordet. Var en pakke jeg ikke fikk hentemelding på og Zalando bekreftet at den var på vei tilbake til dem. Fikk så forespørsel fra Postnord om pakken var hentet ut og hadde heldigvis mailen hvor Zalando bekreftet at den var på vei tilbake. Fikk så purring, og purring nr 2. Først da snakket tydeligvis systemene deres sammen og fikk avsluttet saken. 

Anonymkode: 6a52c...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplever og at det har blitt dårligere. Jeg finner ikke kontaktinfo. Noen som vet hvor det er? Kjøpte en topp for 2 uker siden (som jeg også måtte forhåndsbetalt for) og den er ennå ikke sendt. Aldri før opplevd at det tar så lang tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/25/2019 at 10:53 PM, AnonymBruker said:

Enig. Og det er nesten UMULIG å finne kontaktinfo! Det er synd, for de har godt utvalg. Jeg vurderer å kutte dem ut.

Anonymkode: a9e72...1e3

Haha!!! Jeg trodde jeg hadde blitt gal eller dum. Jeg finner IKKE telefonnummer jeg kan ringe til. Her sendte de saken min til inkasso pga en feil som var på deres side. Jeg måtte betale inkasso-regningen, og ble lovet å få dette tilbake. Måtte ringe 100 ganger sikkert (rart at jeg fant telefonnummeret da) og har kun fått halvparten tilbake :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalando er størt på klær på nett og har 15.000 ansatte.

 

Hvem har gitt de så stor markedsmakt?


Dere som har handlet på Zalando så klart.

 

Nå betal prisen for å rydde veien for et monopil.

 

Patetisk ignoranse skal man lete lenge etter.

Anonymkode: 9d21d...741

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke merket noe til det dere snakker om, jeg synes Zalando fungerer helt fint.

Anonymkode: ff1a0...e00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er dårlige bilder på Boozt. Liker best når de har bilde av en person med klærne på. 

Anonymkode: 76d1b...423

Samme her. Da ser man bedre hvordan det ser ut på. Irriterende når de bare tar bilder av plaggene 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at alt er som det pleier på Zalando. Stort utvalg, greie priser og null problem å bestille med faktura. Leveringstid samme som alltid, 4-5 virkedager 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...