Gå til innhold

Gravid igjen etter å ha mistet flere ganger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Tusen takk! Alt gikk fint, her var det foster og hjerteslag!! ❤️ Men legen var litt rar, først målte han til 5mm, og så sa jeg at det ikke stemte, så målte han fosteret til 8,7mm. (Veldig feilmåling først med andre ord!) Da jeg spurte hvor langt jeg var på vei sa han seks uker, som er umulig. Jeg kan ikke være mindre enn 6+6 ut fra tester og samleie. Når jeg googlet nå så ser jeg at 9 mm stemmer perfekt på slutten av uke 6/starten av uke 7. Så da tror jeg at jeg slår meg til ro med at alt er bra :) Virker som legene først og fremst ser etter hjerteslag, og glemmer at kanskje spesielt vi som har mistet tidligere er litt ekstra opphengt i detaljer, for han er muligens uke 6 det samme om det er 6+0 eller 6+6, for meg utgjør det mye ift troen på at det går bra. 

Hvordan går det med dere? Noen som nærmer seg noen kontroller? 

Anonymkode: 25d21...6c8

Det var godt å høre! ❤️

Jeg er helt nervevrak mens jeg venter på min kontroll. Har ikke fått bekreftet tidspunkt for den enda, men håper det blir i løpet av uken. Snart på vei hjem fra ferie. Jeg syns disse ukene er helt uutholdelig.. er 8+3 i dag. 

Anonymkode: a46b1...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var godt å høre! ❤️

Jeg er helt nervevrak mens jeg venter på min kontroll. Har ikke fått bekreftet tidspunkt for den enda, men håper det blir i løpet av uken. Snart på vei hjem fra ferie. Jeg syns disse ukene er helt uutholdelig.. er 8+3 i dag. 

Anonymkode: a46b1...e3c

Tenk at du får jo faktisk se en god del når du kommer til å være så langt på vei :) Husker jeg var på ultralyd hos fastlegen sist jeg hadde vellykket graviditet, og da tok han utenpå magen i uke 9/10. Så ut som en bamsemums, med små stumper til armer og ben! Jeg så jo bare en klatt av noe nå 😄

Anonymkode: 25d21...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten jenter❤ Har vært noen harde dager, men begynner å komme meg og prøver å tenke fremover. Fortsatt usikker på hva jeg/Vi ønsker å gjøre,Men tar tiden som det kommer. 

Er vel fortsatt en del tid igjen før vi eventuelt kan ta nytt uttak så vi bruker tiden til å pleie oss til hva som måtte komme.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Tusen takk! Alt gikk fint, her var det foster og hjerteslag!! ❤️ Men legen var litt rar, først målte han til 5mm, og så sa jeg at det ikke stemte, så målte han fosteret til 8,7mm. (Veldig feilmåling først med andre ord!) Da jeg spurte hvor langt jeg var på vei sa han seks uker, som er umulig. Jeg kan ikke være mindre enn 6+6 ut fra tester og samleie. Når jeg googlet nå så ser jeg at 9 mm stemmer perfekt på slutten av uke 6/starten av uke 7. Så da tror jeg at jeg slår meg til ro med at alt er bra :) Virker som legene først og fremst ser etter hjerteslag, og glemmer at kanskje spesielt vi som har mistet tidligere er litt ekstra opphengt i detaljer, for han er muligens uke 6 det samme om det er 6+0 eller 6+6, for meg utgjør det mye ift troen på at det går bra. 

Hvordan går det med dere? Noen som nærmer seg noen kontroller? 

Anonymkode: 25d21...6c8

Så godt å lese at ultralyden gikk bra og at du har fått roet ned nervene litt ❤ Ønsker deg alt godt og at du får et nydelig svangerskap 😊

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

😢😢😢😢

Uff så trist lesing.

Var dette prøverør? Om det ikke er for vanskelig å svare på. Hva er grunnen til at du mistet dem? 

Anonymkode: 611f8...f85

Ja det stemmer at det var prøverør. 3 innsett med siste fryseforsøk. 

Første gangen festet det seg ikke.  2.gangen ble det SA i uke 5+4 og nå 3.gang SA i uke 6+5 ca. 

Dessverre vet jeg ikke hva årsakene til SA er da de ikke utreder før det har skjedd 3 ganger så om vi går for nytt forsøk så tror jeg det kommer til å være mer j****lig for å si det mildt med tanke på usikkerheten om det skulle skje igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei! Jeg startet denne tråden, men måtte ta en pause fra KG fordi jeg bare ble mer stresset av det. Har vært på to kontroller siden jeg oppdaterte sist, og begge har gått bra. Er 11 uker nå, og det er liv. Veldig takknemlig. 

Det er jo lite som hjelper når man er nervøs og bare går og venter, men det å lese på KG gjør bare at man dyrker nervøsiteten. 

Håper det går bra med alle andre! 

TS

Anonymkode: a46b1...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg startet denne tråden, men måtte ta en pause fra KG fordi jeg bare ble mer stresset av det. Har vært på to kontroller siden jeg oppdaterte sist, og begge har gått bra. Er 11 uker nå, og det er liv. Veldig takknemlig. 

Det er jo lite som hjelper når man er nervøs og bare går og venter, men det å lese på KG gjør bare at man dyrker nervøsiteten. 

Håper det går bra med alle andre! 

TS

Anonymkode: a46b1...e3c

Så koselig å høre at alt er bra! :) Jeg holdt meg også unna denne tråden til slutt, og fikk endelig komme til en skikkelig gynekolog forrige uke. Alle tidligere målinger er feil (eller feil info er gitt meg om målingene), og han kunne ikke skjønne hvorfor jeg hadde fått beskjed om at jeg var så kort på vei de gangene jeg var på sykehuset. Det skapte jo mye bekymring for meg, uten grunn..

10 uker nå, og alt er bare bra :) 

Anonymkode: 25d21...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...