Gå til innhold

Gravid igjen etter å ha mistet flere ganger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er rundt disse dagene veldig paranoid og redd. 😬 

På lørdag "mistet" jeg graviditetssymptomene og det er rundt denne tiden første blødning før spontanaborten skjedde sist. Tok meg da en tur til legen idag for å måle HCG og den var på 2100. Sjekker på nytt på onsdag for å se en økning forhåpentligvis 🤞 

Har heldigvis fått noe ømme bryst og murringer tilbake, men har også veldig vondt i korsryggen som skremmer meg litt.

Gøy at vi er noen med nesten like mange uker+dager og håper virkelig at det går for oss alle denne gangen slik som det har gått for deg Uke 33+ ❤ kjempeglad på dine vegne ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig troen på at man ikke blir gravid før kroppen er klar for det. Så det er nok ingen hinder! 

Jeg er 5+5 på torsdag ja. Syns det er litt skummelt med ul akkurat i grenseland. Kommer til å bli veldig urolig hvis han ikke finner hjerteslag, selv om det kanskje har sin naturlige forklaring. 

Blir ikke veldig avslappende med ferie i denne uvissheten! 

Anonymkode: a46b1...e3c

Jeg hadde nok ikke håpet på hjerteslag så kort, du trenger ihvertfall ikke bekymre deg hvis de ikke finner det. Finner de fostersekk og mulig fosteranlegg i riktig størrelse så har du sett mye tenker jeg :) 

Anonymkode: 25d21...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Deseo skrev:

Jeg er rundt disse dagene veldig paranoid og redd. 😬 

På lørdag "mistet" jeg graviditetssymptomene og det er rundt denne tiden første blødning før spontanaborten skjedde sist. Tok meg da en tur til legen idag for å måle HCG og den var på 2100. Sjekker på nytt på onsdag for å se en økning forhåpentligvis 🤞 

Har heldigvis fått noe ømme bryst og murringer tilbake, men har også veldig vondt i korsryggen som skremmer meg litt.

Gøy at vi er noen med nesten like mange uker+dager og håper virkelig at det går for oss alle denne gangen slik som det har gått for deg Uke 33+ ❤ kjempeglad på dine vegne ❤

2100 er jo veldig bra da! Doblingstiden kan si mye, så sikkert lurt med en måling til. 

Sist mistet jeg symptomene rundt 5+0, men da var det jo aldri "liv laga" siden det var blighted ovum (tomt egg, feil i tidlig celledeling). Så jeg merker at hvert minste kvalmetegn nå er positivt. 

Anonymkode: 25d21...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nok ikke håpet på hjerteslag så kort, du trenger ihvertfall ikke bekymre deg hvis de ikke finner det. Finner de fostersekk og mulig fosteranlegg i riktig størrelse så har du sett mye tenker jeg :) 

Anonymkode: 25d21...6c8

Glad for at du sier det. 

Tok en ny digitaltest nå. Den viste 3+ og det var en lettelse! Det må jo være et godt tegn.  Var så redd den fremdeles skulle stå på 1-2. 

K

Anonymkode: a46b1...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2019 den 8.33, AnonymBruker skrev:

Glad for at du sier det. 

Tok en ny digitaltest nå. Den viste 3+ og det var en lettelse! Det må jo være et godt tegn.  Var så redd den fremdeles skulle stå på 1-2. 

K

Anonymkode: a46b1...e3c

Lykke til i dag! Krysser fingrene for deg :) 

Anonymkode: 25d21...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til i dag! Krysser fingrene for deg :) 

Anonymkode: 25d21...6c8

Takk! Det gikk veldig fint i dag. Gruet meg så veldig at jeg nesten ikke fikk sove i natt. Men nå har jeg sett hjerteaktivitet! Legen målte embryo til 5+6. Dette var en lettelse! Men likevel bare første målet nådd. 

Hvordan går det med deg? 

K

Anonymkode: a46b1...e3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det gikk bra idag! 😁

Hvor var det du sjekket? 

Jeg har spurt litt rundt om når jeg kan ta tul for å roe meg litt ned ned, men får bare beskjed om uke 7. Altså 7+ 

Er 5+2 nå. Vet at det er tidlig, men hadde håper på litt før enn to uker til iallefall . 

Med får trøste meg med at HCGen har steget fint 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Deseo skrev:

Så bra at det gikk bra idag! 😁

Hvor var det du sjekket? 

Jeg har spurt litt rundt om når jeg kan ta tul for å roe meg litt ned ned, men får bare beskjed om uke 7. Altså 7+ 

Er 5+2 nå. Vet at det er tidlig, men hadde håper på litt før enn to uker til iallefall . 

Med får trøste meg med at HCGen har steget fint 😁

Hvilken by bor du i? 

Jeg var hos en privat gynekolog i Bergen. Han er veldig dyktig og skal følge meg opp videre. Håper jeg skal klare å slappe av i tre uker på ferie. 

Kan skjønne at du syns det er lenge å vente i to uker. Heldigvis går to uker på sommeren forhåpentligvis litt fortere!

K

Anonymkode: a46b1...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken by bor du i? 

Jeg var hos en privat gynekolog i Bergen. Han er veldig dyktig og skal følge meg opp videre. Håper jeg skal klare å slappe av i tre uker på ferie. 

Kan skjønne at du syns det er lenge å vente i to uker. Heldigvis går to uker på sommeren forhåpentligvis litt fortere!

K

Anonymkode: a46b1...e3c

Holder til i Oslo. 

Ja det er veldig lenge med to uker og er usikker på om jeg skal bestille time eller bare vente til uke 8 hvor jeg har tul med riksen.

Får nesten bare holde ut og håpe på at tiden går fort. Prøver å roe meg ned så mye jeg kan. 

Får heller bare plage fastlegen min med oftere HCG  prøver 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Deseo skrev:

Holder til i Oslo. 

Ja det er veldig lenge med to uker og er usikker på om jeg skal bestille time eller bare vente til uke 8 hvor jeg har tul med riksen.

Får nesten bare holde ut og håpe på at tiden går fort. Prøver å roe meg ned så mye jeg kan. 

Får heller bare plage fastlegen min med oftere HCG  prøver 😂🙈

Så lenge hcg stiger fint med doblingstid innen tre dager ville jeg prøvd så godt du kan å slappe av, det viser jo en positiv utvikling :) gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Deseo skrev:

Holder til i Oslo. 

Ja det er veldig lenge med to uker og er usikker på om jeg skal bestille time eller bare vente til uke 8 hvor jeg har tul med riksen.

Får nesten bare holde ut og håpe på at tiden går fort. Prøver å roe meg ned så mye jeg kan. 

Får heller bare plage fastlegen min med oftere HCG  prøver 😂🙈

Jeg tok TUL i uke 5+6 på Oslo city legesenter. Fikk se hjerteaktivitet. Koster litt, men for meg var det verdt det. De har timer på kveldstid også

Anonymkode: 71b1b...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Det gikk veldig fint i dag. Gruet meg så veldig at jeg nesten ikke fikk sove i natt. Men nå har jeg sett hjerteaktivitet! Legen målte embryo til 5+6. Dette var en lettelse! Men likevel bare første målet nådd. 

Hvordan går det med deg? 

K

Anonymkode: a46b1...e3c

Så godt å høre :) Mye er gjort når du har sett hjerteaktivitet. Sjansen etter man har sett hjerte slå er vel nede i 2-3% eller noe tror jeg, uansett hvor tidlig det er. 

Her går det greit, men jeg er ikke kvalm, så har ringt sykehuset i dag. De hadde sommerstengt, og jeg vil ikke dra til nabosykehuset, så fikk henvisning fra legen min til en gynekolog her. Skal ringe de i morgen, og høre om jeg får time til uka. 5+1 egentlig i dag. 

5 timer siden, Deseo skrev:

Så bra at det gikk bra idag! 😁

Hvor var det du sjekket? 

Jeg har spurt litt rundt om når jeg kan ta tul for å roe meg litt ned ned, men får bare beskjed om uke 7. Altså 7+ 

Er 5+2 nå. Vet at det er tidlig, men hadde håper på litt før enn to uker til iallefall . 

Med får trøste meg med at HCGen har steget fint 😁

Jeg har tatt ultralyd 5+2 i to svangerskap. Det svangerskapet der alt gikk bra så vi fostersekk, og fosteranlegg, men ikke hjerte (som er altfor tidlig). Den andre gangen ingenting, der var det nok forsinket utvikling. Legen som tok den ultralyden prøvde å fortelle meg at det var vanlig å ikke se noe, men jeg visste jo at det burde synes NOE i hvertfall da. 

Du kan bestille deg en privat ultralyd, eller be legen din om henvisning til gynekolog med driftsavtale. Det siste har jeg gjort. Vet likevel ikke når jeg får time, siden det er sommer nå. På sykehuset fikk jeg sist da jeg var 6+2. 

Anonymkode: 25d21...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg ultralydtime til mandag. 

Fikk en blødning igår kveld så  er ikke rolig i det hele tatt 😥 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Deseo skrev:

Da har jeg bestilt meg ultralydtime til mandag. 

Fikk en blødning igår kveld så  er ikke rolig i det hele tatt 😥 

 

De har et par ledige timer på oslo city legesenter i morgen lørdag

Anonymkode: 71b1b...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har et par ledige timer på oslo city legesenter i morgen lørdag

Anonymkode: 71b1b...aa8

Ja men med tanke på at jeg er bare 5+3 Så anbefalte de å vente et par dager. 

Er vel for tidlig nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Deseo skrev:

Da har jeg bestilt meg ultralydtime til mandag. 

Fikk en blødning igår kveld så  er ikke rolig i det hele tatt 😥 

 

Uff, forstår godt at du ikke har det så bra nå. Har du smerter? Husk at veldig mange blør i svangerskap selv om alt går bra. 

Anonymkode: 25d21...6c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Deseo skrev:

Ja men med tanke på at jeg er bare 5+3 Så anbefalte de å vente et par dager. 

Er vel for tidlig nå?

Mtp at du blør så er det vel hjerteaktivitet du trenger å se, og da tror jeg også det er lurt å vente til over helga. Så er det en sjanse for å se det ihvertfall. 

 

Anonymkode: 25d21...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mtp at du blør så er det vel hjerteaktivitet du trenger å se, og da tror jeg også det er lurt å vente til over helga. Så er det en sjanse for å se det ihvertfall. 

 

Anonymkode: 25d21...6c8

Merka litt stikking på venstre (eggstokk?) Først. Så kom det litt blod når jeg gikk på do et par timer etter og så kom det en litt kraftigere blødning som varte kun den doturen. 

Hadde litt menssmerter men ikke noe mer enn det. Blodet var frisk. 

Enda mer utover kvelden ble jeg veldig kvalm og slet med å sove. 

Våknet med fortsatt ømme bryster og litt kvalme (hadde ikke kvalme før det skjedde) så er veldig nysgjerrig på hva som kan ha skjedd. 

Ja det stemmer at jeg er på jakt etter hjerteaktivitet så må bare holde ut til mandag og håpe på at det ikke kommer mer blødning❤🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Deseo skrev:

Merka litt stikking på venstre (eggstokk?) Først. Så kom det litt blod når jeg gikk på do et par timer etter og så kom det en litt kraftigere blødning som varte kun den doturen. 

Hadde litt menssmerter men ikke noe mer enn det. Blodet var frisk. 

Enda mer utover kvelden ble jeg veldig kvalm og slet med å sove. 

Våknet med fortsatt ømme bryster og litt kvalme (hadde ikke kvalme før det skjedde) så er veldig nysgjerrig på hva som kan ha skjedd. 

Ja det stemmer at jeg er på jakt etter hjerteaktivitet så må bare holde ut til mandag og håpe på at det ikke kommer mer blødning❤🙏

Hvis du trenger litt håp så har jeg opplevd småblødninger tidlig i svangerskap som har gått helt fint❤️

Anonymkode: 71b1b...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Deseo skrev:

Merka litt stikking på venstre (eggstokk?) Først. Så kom det litt blod når jeg gikk på do et par timer etter og så kom det en litt kraftigere blødning som varte kun den doturen. 

Hadde litt menssmerter men ikke noe mer enn det. Blodet var frisk. 

Enda mer utover kvelden ble jeg veldig kvalm og slet med å sove. 

Våknet med fortsatt ømme bryster og litt kvalme (hadde ikke kvalme før det skjedde) så er veldig nysgjerrig på hva som kan ha skjedd. 

Ja det stemmer at jeg er på jakt etter hjerteaktivitet så må bare holde ut til mandag og håpe på at det ikke kommer mer blødning❤🙏

Med smerter så mente jeg mer skikkelige menskramper. Så lenge du ikke har det, så ville jeg ihvertfall ikke tatt sorgen på forskudd, selv om det selvsagt er skremmende med blod. Har hørt mange historier om blodkar som har sprukket, og at det er derfor man blør i svangerskap. 

Anonymkode: 25d21...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...