Gå til innhold

Familiefeide.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er man syk så man syk, det er ikke hennes feil.

Anonymkode: 7887f...547

? Hvem er syk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg ble veldig skuffet-det var flere ting som gjorde at det ble null kontakt med hele familien.

Men uansett tråden er ikke om meg :)

Anonymkode: 7887f...547

Ikke meningen å kuppe tråden nei, men har selv en søster med noen millioner på konto, og som kan være ganske grådig selv. Rart at det er sånn at de som har mye penger kan være sånn men.

ønsker deg all lykke❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Loff77 skrev:

? Hvem er syk?

Det er vel soleklart om man tenker litt.

Anonymkode: 7887f...547

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, wintergirl skrev:

Ikke meningen å kuppe tråden nei, men har selv en søster med noen millioner på konto, og som kan være ganske grådig selv. Rart at det er sånn at de som har mye penger kan være sånn men.

ønsker deg all lykke❤️

I like måte :)

Anonymkode: 7887f...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel soleklart om man tenker litt.

Anonymkode: 7887f...547

Ts her. Jeg lurer veldig på hva du mener?

Anonymkode: 58968...70b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg lurer veldig på hva du mener?

Anonymkode: 58968...70b

Ok, jeg skal snu tilbake, hvorfor har din datter hatt så store økonomiske problemer i årevis som gjort at hun har fått lov til å bo gratis i så mange år?

Anonymkode: 7887f...547

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg skal snu tilbake, hvorfor har din datter hatt så store økonomiske problemer i årevis som gjort at hun har fått lov til å bo gratis i så mange år?

Anonymkode: 7887f...547

Stor forbruksgjeld, ingen jobb eller utdanning og et ønske om at barnebarnet mitt skal bo anstendig.  

Anonymkode: 58968...70b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eldste har fått forskudd på arv i form av billigere hus. 

Yngste har fått det i kontrakt at hun ved arveoppgjør skal få tilsvarende + Verdistigning ved neste arveoppgjør før resten av arven fordeles. 

Yngste har i tillegg bodd gratis i x antall år. 

Anonymkode: 58968...70b

Og dette synes du er rettferdig mot eldste?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stor forbruksgjeld, ingen jobb eller utdanning og et ønske om at barnebarnet mitt skal bo anstendig.  

Anonymkode: 58968...70b

Kan tenke meg hun har lært nå, etter å ha bodd gratis i alle år🤔

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel soleklart om man tenker litt.

Anonymkode: 7887f...547

Er det lillesøster du mener er syk? Hvis det er tilfelle (noe ingen her har bekreftet), så er det ikke noe man kan noe for, men det gir ikke rett til å behandle andre som dritt uansett. 

Det er ingen som synes det er et problem at lillesøster har fått bo gratis i årevis. Mor synes ikke det er et problem og storesøster har ikke gjort det til et problem. Selv om det kanskje hadde vært forståelig om hun reagerte, så ser det ut til at storesøster har sett at lillesøster har trengt litt ekstra støtte og ikke laget noen sak av det. Lillesøster har fått utrolig mye støtte av mor. 

Men i utganspunktet er jo ikke denne gratis husleien noen sak i det hele tatt. Problemet er jo at det ser ut som lillesøster mener at det er urettferdig at storesøster nå har fått et forskudd på arv, og ikke tar med i beregningen alt hun har fått. Og dette tar hun ut på søsteren i stedet for på moren som står for denne «skjevfordelingen» (som bare lillesøster ser). 

Med mindre det er noe helt annet lillesøster er sur for da. Det er jo umulig å vite så lenge ikke lillesøster vil snakke om saken.

Anonymkode: b2f9e...6f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
4 timer siden, Dævendøtte skrev:

Du må i hvert fall dra i bryllupet, noe annet er ikke et alternativ for en mamma som vil holde seg på talefot med ungene sine. Det må også eldste søster akseptere, selv om hun ikke er invitert. 

Men du kan ta parti med eldste søsteren i den økonomiske saken selv om du drar i bryllupet. 

Dette. Jeg ville dradd i bryllupet, men absolutt tatt parti med eldste i pengesaken. Forklar eldste at du drar og hvorfor, men at du likevel ikke støtter minstebarnets oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stor forbruksgjeld, ingen jobb eller utdanning og et ønske om at barnebarnet mitt skal bo anstendig.  

Anonymkode: 58968...70b

Uten jobb i mange år, da er vel hun under NAV?

Dere virker som min familie, jeg har null kontakt med de, da de ikke klarte at å se at jeg selvsagt er psykis syk, hvem er det som velger å gå under nav til lussen penger når man kan skaffe seg enn matbutikk jobb til 2-3 dager mer i mnd, og mulighet til å flytte hjemme fra? Nei da, jeg var bare lat.

 

Din datter er syk.

Anonymkode: 7887f...547

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uten jobb i mange år, da er vel hun under NAV?

Dere virker som min familie, jeg har null kontakt med de, da de ikke klarte at å se at jeg selvsagt er psykis syk, hvem er det som velger å gå under nav til lussen penger når man kan skaffe seg enn matbutikk jobb til 2-3 dager mer i mnd, og mulighet til å flytte hjemme fra? Nei da, jeg var bare lat.

 

Din datter er syk.

Anonymkode: 7887f...547

dager skal være ganger.

Anonymkode: 7887f...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten jobb i mange år, da er vel hun under NAV?

Dere virker som min familie, jeg har null kontakt med de, da de ikke klarte at å se at jeg selvsagt er psykis syk, hvem er det som velger å gå under nav til lussen penger når man kan skaffe seg enn matbutikk jobb til 2-3 dager mer i mnd, og mulighet til å flytte hjemme fra? Nei da, jeg var bare lat.

 

Din datter er syk.

Anonymkode: 7887f...547

Finnes faktisk en del bortskjemte slasker i Norge, ikke alle er syke. Men de har ofte ‘’gode’’ grunner overfor seg selv

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Loff77 skrev:

Finnes faktisk en del bortskjemte slasker i Norge, ikke alle er syke. Men de har ofte ‘’gode’’ grunner overfor seg selv

Synd at man har disse holdninger til folk.

Anonymkode: 7887f...547

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde noen år hjemme hvor jeg ikke betalte husleie pga økonomi, og jeg har bodt hjemme OG betalt husleie, og dette var helt okay. 

Etter at jeg begynte å betale husleie, begynte jeg også å spare i noen år siden jeg var under nav ble det satt inn på konto, på 10  år sparte jeg penger 3-400 kr mnd, Når jeg skulle få disse penger av min far, stjal han 30-35 tusen kr.

Hans grunn til å beholde de pengene var for alt han har gjort for meg, og det er faktisk ikke ok. Ikke uten avtale.

Vi har ikke kontakt pr dags dato.

Han har millioner på konto.

Anonymkode: 7887f...547

Det er jo noe helt annet. Skjønner ikke at du kan sammenligne det en gang 

Anonymkode: 0bfb5...f04

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får sette deg ned med yngste og ta frem en kontrakt. Så sier du "det er så fint at du er så opptatt av at det skal være likt mellom deg og storesøster. Nå må vi ordne slik at de 700 000 kronene du slapp å betale i leie fordi du bodde gratis, blir trekt i fra i arveoppgjøret. Vi ordnet det jo slik at din søster fikk noe av huset som forskudd på arv og der får du jo også verdistigning. Det er så flott at du vil at det skal være rettferdig." 😂😂😂

Anonymkode: 73216...d78

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er synd med disse holdningene som blir vist i tråden av enkelte, det ble aldri sagt direkte til meg, men jeg kunne føle disse holdningene og negativiteten mot meg av foreldre og søsken, som er en veldig stor grunn til at jeg ikke har kontakt med min familie. Famile skal støtte deg og være der for deg i vanskelig tider, det var aldri min familie for meg.

Og da snakker jeg ikke nødvendigvis om økonomisk hjelp.

Så jeg ber deg ts å tenke over oppførsel til din elste, kan det være andre grunner til at yngste ikke vil ha kontakt med elste?

Og muligens din egen rolle opp i dette her.

Anonymkode: 7887f...547

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er synd med disse holdningene som blir vist i tråden av enkelte, det ble aldri sagt direkte til meg, men jeg kunne føle disse holdningene og negativiteten mot meg av foreldre og søsken, som er en veldig stor grunn til at jeg ikke har kontakt med min familie. Famile skal støtte deg og være der for deg i vanskelig tider, det var aldri min familie for meg.

Og da snakker jeg ikke nødvendigvis om økonomisk hjelp.

Så jeg ber deg ts å tenke over oppførsel til din elste, kan det være andre grunner til at yngste ikke vil ha kontakt med elste?

Og muligens din egen rolle opp i dette her.

Anonymkode: 7887f...547

Helt enig att familie skal støtte og være der for hverandre! Men bør også kunne si fra hvis noen oppfører seg urimelig, og foreldre bør ikke gjøre forskjell på barna økonomisk. Det blir det bare bråk av, her har mor gjort yngste en bjørnetjeneste

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Loff77 skrev:

Helt enig att familie skal støtte og være der for hverandre! Men bør også kunne si fra hvis noen oppfører seg urimelig, og foreldre bør ikke gjøre forskjell på barna økonomisk. Det blir det bare bråk av, her har mor gjort yngste en bjørnetjeneste

Lillesøster har fått arven sin allerede vil jeg si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...