Gå til innhold

Familiefeide.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg har  to døtre. Yngste skal gifte seg og jeg er invitert, men det er så mye som skurrer der nå at jeg er usikker på om jeg skal dra i bryllupet. 

Det har seg nemlig slik at eldstejenta ikke er invitert, og alt bunner ut i en familiekrangel.

Alt startet med at jeg skulle selge huset mitt. Der har jeg en utleiedel hvor yngste de siste årene har bodd gratis med sin datter pga store økonomiske problemer. Eldste har hele tiden vært interessert i å overta huset, og jeg synes jo det bare har vært koselig at det blir værende i familien, så jeg hørte med yngste om det var greit at eldste kjøpte det. Det var det. Yngste hadde overhode ikke lyst til å fortsette å bo i det "slitte dritthuset" (hennes ord). Eldste har hele tiden vært klar på at hun må ha leieinntekt for å kunne kjøpe huset, og at hun ikke har mulighet til å la sin søster bo gratis, men det ordnet seg ettersom yngste plutselig fikk seg en samboer som flyttet inn  og skulle kjøpe et hus sammen med han. 

Så kom tiden for når overtakelsen skulle skje, og eldste går til yngste for å avklare det praktiske rundt leie osv. De blir enige om at yngste skal betale halv markedspris i 4 måneder. Da skal yngste flytte inn i nytt hus med sin samboer. 

Vi tenker så at alt er i orden og skriver kjøpekontrakt. Eldste får huset litt billigere enn markedspris (forskudd på arv) og det blir skrevet i kontrakten etter at eldste insisterer at ved arveoppgjør skal yngste få tilsvarende inkl verdistigning før resten av arven blir fordelt. Jeg flytter ut og eldste flytter inn med sin familie. 

Så kommer dagen da yngste skal betale første husleie til eldste. Ingen penger kommer. Et par dager går og så sender eldste sms til yngste og lurer på om pengene er på vei. Hun får da til svar ok at yngste og samboer mener det er urettferdig og uaktuelt at de skal betale leie når eldste har fått avslag på huset. De kommer derfor til å flytte ut om en uke og vil i forbindelse med utflyttingen overføre en liten dagssats for dagene de har bodd i leiligheten. Eldste svarer da at det er fullt forståelig at de synes det er kjedelig å betale leie når de skal flytte, men at hun syntes de godt kunne kommet og endret avtalen i forkant, for sånn det ble nå følte hun seg veldig overkjørt og det syntes hun ikke var greit. Hun ønsket samtidig ikke å gjøre noe ut av det så hun foreslo et kompromiss hvor yngste betalte halv markedspris en måned istedenfor 4. 

Yngste flytter ut og betaler halv markedspris en måned. Eldste tar også kontakt med yngste etterhvert for å få henne til å betale andre regninger fra tiden hun bodde gratis, vannavregning og slik. Yngste betaler, men når eldste etter en tid ser over betalingene i nettbanken ser hun at yngste har lagret henne i nettbanken som "griske pengejævel". Etter dette er det ganske stille mellom dem. 

Så går det noen måneder før det plutselig dumper bryllupsinvitasjoner i posten til alle i slekta. Yngste og samboer skal gifte seg og alle er invitert bortsett fra eldste og hennes familie. 

Eldste er veldig lei seg for alt dette. Hun er veldig ordentlig av seg, all korrespondanse med søsteren har vært saklig og hun skjønner ikke hvorfor hun er lagt for hat. Yngste har alltid hatt det litt mer trøblete oppigjennom og skylder på alle andre enn seg selv. Hun ser feks kun at eldste fikk huset litt rimeligere og er sint på søsteren for det.  Hun ser ikke det at hun er sikret samme arv ved arveoppgjør eller at hun har spart nærmere 700 000 på å bo gratis i utleieleiliheten hos meg. Samtidig skjønner jeg at det nok er noe sjalusi inni bildet, og at yngste kanskje føler seg presset ut (selv om hun absolutt ikke ønsket å overta selv). Jeg synes også det er veldig urettferdig at hun behandler søsteren slik, og når jeg ser hvordan yngste oppfører seg og hvordan eldste tar seg nær av det blir jeg fryktelig usikker på om jeg skal dra i bryllupet.. Eller hvordan jeg i det hele tatt skal forholde meg til denne situasjonen. 

Jeg har forresten prøvd å prate med yngste om dette, men det ender bare med at hun hisser seg opp og blir forbanna før det er isfront en stund. Så tar hun kontakt etter en stund igjen og bruker barnebarnet mitt som påskudd.

Jeg kan jo legge til at jeg mistenker at den nye samboeren også trekker i noen tråder her. Yngste har alltid vært sta og eksplosiv, men jeg synes alt har toppet seg etter at han kom inn i bildet. Så det nytter ikke å snakke med han. 

De er 25 og 29 år, om noen skulle lure på alderen på og mellom dem. 

Anonymkode: 58968...70b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

Du må i hvert fall dra i bryllupet, noe annet er ikke et alternativ for en mamma som vil holde seg på talefot med ungene sine. Det må også eldste søster akseptere, selv om hun ikke er invitert. 

Men du kan ta parti med eldste søsteren i den økonomiske saken selv om du drar i bryllupet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den var vanskelig. Men om du skal dra i bryllupet er liksom ikke det store problemet. Jeg hadde nok dratt i bryllupet, det er noe du fort kan angre på at du ikke gjør. Pluss at det eskalerer konflikten. 

Men: hun yngste er jo nødt til å ta seg sammen! Slik du forklarer det er det jo henne som er skyld i alt dette. Mulig at det har skjedd flere ting enn du skriver selvsagt. Er ikke sikkert du vet om alt. Har du sagt tydelig i fra til henne om at hun kommer til å få mer i arv når den tid kommer? Skrevet et brev om det så hun har dokumentasjon? Kan det isåfall hjelpe? Uansett så har jo hun fått mye av deg oppigjennom, rart at hun ikke ser det. Har du sagt det også tydelig til henne? 

Må legge til en ting: selv om jeg synes det blir litt feil å gi masse penger til ei som er såpass vrang og uøkonomisk, så lurer jeg på om du har mulighet til å gi henne også forskudd på arv tilsvarende det søster har fått? Det er jo på en måte nå hun trenger det, skal kjøpe hus og etablere seg. Hun har mer behov for det nå enn om 30-40 år. 

Men om du velger å gjøre det så ville jeg satt som 'krav' at hun skværer opp med sin søster. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en utrolig vanskelig og vond situasjon! Jeg tenker at her må det ligge noe mer bak. Har yngste forstått at hun blir tilgodesett i arven siden eldste har fått forskudd på arv? 

Kan det være at yngste føler seg underdanig/mindreverdig og er sjalu på storesøsteren fordi hun har kommet litt lenger i livet mtp økonomi? 

På meg virker det som om yngste heller ikke forstår hvor mye penger hun har fått av deg i form av å bo gratis. Har hun spart disse pengene eller har hun brukt dem opp? 

Jeg kjenner selv en familie hvor yngste har fått mest og som rett og slett ikke tåler at de eldre søsknene får noe. I hennes tilfelle er det fordi hun rett og slett ikke forstår at hun er den som har fått mest alltid. Men hun har ikke fått penger og verdier som en engangssum. Det har søsknene. Hun har konstant fått en tusenlapp her og en tusenlapp der. Hun ser rett og slett ikke at da mor ga eldstebror 10 000 til en nødvendig utgift, så har han fortsatt ikke fått i nærheten av så mye som henne... Fordi hun har fått det litt og litt... 

Kanskje yngste hos deg er litt umoden og ikke klarer å se det i perspektiv? Har du prøvd å forklare og vise hvor mye penger hun indirekte har fått av deg? 

Kan dere sette dere ned alle tre og snakke om dette. Gjerne med en nøytral fjerdepart? 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at siden du faktisk vurderer å droppe yngstejentas bryllup på grunn av en krangel mellom de to viser at du absolutt favoritiserer eldste og at det er noe yngste merker og får reaksjoner på.

Anonymkode: 45724...265

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eldste snakker en del om dette og vi lurer begge på om det er noe mer som har skjedd. Eldste er som sagt veldig lei seg. Både at hun føler seg tråkket på og overkjørt og at hun ikke skjønner hvorfor det har gått så langt.  Jeg har sett all skriftlig korrespondanse mellom de. 

Yngste har fått se kjøpskontrakten. Har ikke tatt fram det om at hun har fått bodd gratis. Såvidt jeg vet sparer hun ikke, men bruker og betaler gjeld. 

Har selvfølgelig ikke nevnt noe rundt mine tanker om bryllupet for noen av dem. 

Jeg og yngste har jo hatt et veldig tett forhold. Kanskje det er mer der det ligger at hun føler seg skviset ut. 

Anonymkode: 58968...70b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og eldste snakker en del om dette og vi lurer begge på om det er noe mer som har skjedd. Eldste er som sagt veldig lei seg. Både at hun føler seg tråkket på og overkjørt og at hun ikke skjønner hvorfor det har gått så langt.  Jeg har sett all skriftlig korrespondanse mellom de. 

Yngste har fått se kjøpskontrakten. Har ikke tatt fram det om at hun har fått bodd gratis. Såvidt jeg vet sparer hun ikke, men bruker og betaler gjeld. 

Har selvfølgelig ikke nevnt noe rundt mine tanker om bryllupet for noen av dem. 

Jeg og yngste har jo hatt et veldig tett forhold. Kanskje det er mer der det ligger at hun føler seg skviset ut. 

Anonymkode: 58968...70b

Jeg tror rett og slett at du må lage en oversikt over hvor mye hun har fått i motsetning til storesøster. Noen trenger å få det inn med teskje. Hun er vant til å være den som får og må lære seg å unne søsteren sin det samme. Da trenger hun kanskje at man er ekstra tydelig. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen dere kan snakke med Ts? Tror at slike ting kan være vanskelig for andre å vite hva som er grunn til det, og hva som er det beste dere kan gjøre. Det er lett og si hva de tror og mener om saken, men det er helt noe annet hva som er årsaken til det og hva som burde gjøres. Noen er bare mer vanskelig av seg enn andre og legger skylden på alle andre for det de selv har satt seg opp i, fordi de ikke vil tar ansvar for egne handlinger. Skal være litt forsiktig med å gi de rett til det bare fordi de følte det sånn eller sånn. Noen ganger så må de også føle på konsekvensene av å ikke stå for egne handlinger og dette med å legge skylden på alle andre. Syns hun yngste er urimelig. Skjønner hun sliter med sitt, men det skal ikke den eldste lide for. Du tar frem hun eldste som en generøs og snill jente som selv har vært flink og fornuftig. Kan selvsagt plage den yngste så hun føler noe sjalusi pga det, men uansett helt feil og hun må ta seg i sammen. 

Ta en skikkelig prat med henne, eller spør om hun vil være med på å snakke med en tredjepart inni bildet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo drøyt at yngste henger seg opp i at eldste har fått huset noe billigere (forskudd på arv), mens hun selv har bodd gratis i årevis. Antakelig overstiger denne verdien glatt verdien storesøster har fått - som dessuten utjevnes ved arveoppgjøret. Så om noen skulle føle seg snytt for noe, burde jo det være storesøster! Forstår at lillesøster synes det er kjipt å plutselig måtte begynne å betale for seg etter å ha bodd gratis i årevis, men dette er jo bare virkeligheten! De færreste har råd til å spandere slike summer på andre! Var kanskje en bjørnetjeneste å la henne bo gratis i første omgang - og at ikke leieforholdet var avsluttet og gjort opp før søster tok over, men lett å være etterpåklok. 

Løsninger er det ikke så lett å finne her, så lenge lillesøster oppfører seg som en utakknemlig drittunge. Hadde jeg vært storesøster hadde jeg kanskje vært glad for å slippe å dra i det bryllupet, men det er jo en annen sak. Jeg kan forstå at lillesøster er sjalu på storesøster og kanskje føler seg utilstrekkelig, men det er ikke en god unnskyldning for å legge henne for hat på den måten. Forutsatt at det ikke ligger noe mer bak altså.

Som mor hadde jeg gått i bryllupet for å ikke eskalere konflikten ytterligere. Tror ingen har noe å vinne på at du blir hjemme. Som storesøster her tror jeg bare at jeg hadde spurt en (EN) gang om hva jeg har gjort for å bli hatet så voldsomt og om det er noe vi kan prøve å rydde opp i. Vært litt ydmyk for å prøve å løse feiden, og forklart at jeg ikke har råd til å spandere husvære på dem, og vist regnestykket som viser at lillesøster får like mye etter arveoppgjøret. Hvis søster ikke er interessert i dialog hadde jeg faktisk kuttet henne ut. Eventuelt sagt at jeg er her hvis hun en dag vil løse dette, men lagt ballen død på hennes banehalvdel. Livet er for kort til å bruke tid på folk som har bestemt seg for å hate deg. Selv familiemedlemmer. 

Anonymkode: b2f9e...6f0

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og eldste snakker en del om dette og vi lurer begge på om det er noe mer som har skjedd. Eldste er som sagt veldig lei seg. Både at hun føler seg tråkket på og overkjørt og at hun ikke skjønner hvorfor det har gått så langt.  Jeg har sett all skriftlig korrespondanse mellom de. 

Yngste har fått se kjøpskontrakten. Har ikke tatt fram det om at hun har fått bodd gratis. Såvidt jeg vet sparer hun ikke, men bruker og betaler gjeld. 

Har selvfølgelig ikke nevnt noe rundt mine tanker om bryllupet for noen av dem. 

Jeg og yngste har jo hatt et veldig tett forhold. Kanskje det er mer der det ligger at hun føler seg skviset ut. 

Anonymkode: 58968...70b

??! Din datter som du har et veldig nært forhold til gifter seg, søstera er ikke invitert og du har «selvfølgelig» ikke spurt noe rundt det? Snakk sammen! Gå i bryllup, men gjør det klart at penger er ikke verdt å bli uvenner med familien om, og at du syns hun burde være mer raus. 

Anonymkode: 94518...fd4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Selvfølgelig skal du gå i bryllupet, uavhengig av pengekrangel søsknene i mellom. En slik dag legger man slikt til side, og særlig som forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg satt krav til at de to søstrene ordnet opp før bryllupet. Den minste kommer mest sannsynlig til å angre i ettertid, og den største vil være skuffet i lang tid. Ikke er det bare pinlig for dere, men for gjestene. Skal man gifte seg så bør i hvertfall man oppføre seg som voksne. 

Anonymkode: 0dd23...b62

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

??! Din datter som du har et veldig nært forhold til gifter seg, søstera er ikke invitert og du har «selvfølgelig» ikke spurt noe rundt det? Snakk sammen! Gå i bryllup, men gjør det klart at penger er ikke verdt å bli uvenner med familien om, og at du syns hun burde være mer raus. 

Anonymkode: 94518...fd4

Litt uklart formulert fra meg tydeligvis. Jeg har prøvd å spørre yngste om hvorfor ikke eldste er invitert. Dette ender med at hun hisser seg opp og går i forsvar og jeg finner egentlig ikke ut noe. 

Jeg har ikke nevnt for noen at jeg er usikker på om jeg bør eller ikke bør gå i bryllupet. 

Anonymkode: 58968...70b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært deg hadde jeg satt krav til at de to søstrene ordnet opp før bryllupet. Den minste kommer mest sannsynlig til å angre i ettertid, og den største vil være skuffet i lang tid. Ikke er det bare pinlig for dere, men for gjestene. Skal man gifte seg så bør i hvertfall man oppføre seg som voksne. 

Anonymkode: 0dd23...b62

Ja det er noe med det. Hva skal jeg svare når gjestene etterlyser eldste? 

Anonymkode: 58968...70b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du gitt for mange detaljer. Håper de slipper lese om seg selv på kg. 

Anonymkode: a01f2...07c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

Jeg har  to døtre. Yngste skal gifte seg og jeg er invitert, men det er så mye som skurrer der nå at jeg er usikker på om jeg skal dra i bryllupet. 

Det har seg nemlig slik at eldstejenta ikke er invitert, og alt bunner ut i en familiekrangel.

Alt startet med at jeg skulle selge huset mitt. Der har jeg en utleiedel hvor yngste de siste årene har bodd gratis med sin datter pga store økonomiske problemer. Eldste har hele tiden vært interessert i å overta huset, og jeg synes jo det bare har vært koselig at det blir værende i familien, så jeg hørte med yngste om det var greit at eldste kjøpte det. Det var det. Yngste hadde overhode ikke lyst til å fortsette å bo i det "slitte dritthuset" (hennes ord). Eldste har hele tiden vært klar på at hun må ha leieinntekt for å kunne kjøpe huset, og at hun ikke har mulighet til å la sin søster bo gratis, men det ordnet seg ettersom yngste plutselig fikk seg en samboer som flyttet inn  og skulle kjøpe et hus sammen med han. 

Så kom tiden for når overtakelsen skulle skje, og eldste går til yngste for å avklare det praktiske rundt leie osv. De blir enige om at yngste skal betale halv markedspris i 4 måneder. Da skal yngste flytte inn i nytt hus med sin samboer. 

Vi tenker så at alt er i orden og skriver kjøpekontrakt. Eldste får huset litt billigere enn markedspris (forskudd på arv) og det blir skrevet i kontrakten etter at eldste insisterer at ved arveoppgjør skal yngste få tilsvarende inkl verdistigning før resten av arven blir fordelt. Jeg flytter ut og eldste flytter inn med sin familie. 

Så kommer dagen da yngste skal betale første husleie til eldste. Ingen penger kommer. Et par dager går og så sender eldste sms til yngste og lurer på om pengene er på vei. Hun får da til svar ok at yngste og samboer mener det er urettferdig og uaktuelt at de skal betale leie når eldste har fått avslag på huset. De kommer derfor til å flytte ut om en uke og vil i forbindelse med utflyttingen overføre en liten dagssats for dagene de har bodd i leiligheten. Eldste svarer da at det er fullt forståelig at de synes det er kjedelig å betale leie når de skal flytte, men at hun syntes de godt kunne kommet og endret avtalen i forkant, for sånn det ble nå følte hun seg veldig overkjørt og det syntes hun ikke var greit. Hun ønsket samtidig ikke å gjøre noe ut av det så hun foreslo et kompromiss hvor yngste betalte halv markedspris en måned istedenfor 4. 

Yngste flytter ut og betaler halv markedspris en måned. Eldste tar også kontakt med yngste etterhvert for å få henne til å betale andre regninger fra tiden hun bodde gratis, vannavregning og slik. Yngste betaler, men når eldste etter en tid ser over betalingene i nettbanken ser hun at yngste har lagret henne i nettbanken som "griske pengejævel". Etter dette er det ganske stille mellom dem. 

Så går det noen måneder før det plutselig dumper bryllupsinvitasjoner i posten til alle i slekta. Yngste og samboer skal gifte seg og alle er invitert bortsett fra eldste og hennes familie. 

Eldste er veldig lei seg for alt dette. Hun er veldig ordentlig av seg, all korrespondanse med søsteren har vært saklig og hun skjønner ikke hvorfor hun er lagt for hat. Yngste har alltid hatt det litt mer trøblete oppigjennom og skylder på alle andre enn seg selv. Hun ser feks kun at eldste fikk huset litt rimeligere og er sint på søsteren for det.  Hun ser ikke det at hun er sikret samme arv ved arveoppgjør eller at hun har spart nærmere 700 000 på å bo gratis i utleieleiliheten hos meg. Samtidig skjønner jeg at det nok er noe sjalusi inni bildet, og at yngste kanskje føler seg presset ut (selv om hun absolutt ikke ønsket å overta selv). Jeg synes også det er veldig urettferdig at hun behandler søsteren slik, og når jeg ser hvordan yngste oppfører seg og hvordan eldste tar seg nær av det blir jeg fryktelig usikker på om jeg skal dra i bryllupet.. Eller hvordan jeg i det hele tatt skal forholde meg til denne situasjonen. 

Jeg har forresten prøvd å prate med yngste om dette, men det ender bare med at hun hisser seg opp og blir forbanna før det er isfront en stund. Så tar hun kontakt etter en stund igjen og bruker barnebarnet mitt som påskudd.

Jeg kan jo legge til at jeg mistenker at den nye samboeren også trekker i noen tråder her. Yngste har alltid vært sta og eksplosiv, men jeg synes alt har toppet seg etter at han kom inn i bildet. Så det nytter ikke å snakke med han. 

De er 25 og 29 år, om noen skulle lure på alderen på og mellom dem. 

Anonymkode: 58968...70b

Du skal uten tvil dra i bryllupet. Hvis ikke blir det bare verre fremover. Si ingenting. Bare dra og ikke nevn noe som helst. 

Anonymkode: 9b283...87e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selvfølgelig ikke nevnt noe rundt mine tanker om bryllupet for noen av dem. 

Dette får meg til å tro at dere ikke er så vant til å legge kortene på bordet og ta de vanskelige samtalene. Jeg tror yngste kan føle seg overkjørt i hele huskjøpsprosessen, selv om du skriver at hun selv ville flytte og har sett kjøpskontrakten. I hvor stor grad var hun med på prosessen?

Fra hennes synsvinkel kan det nok nå se ut som du plutselig ble ferdig med å støtte henne (med gratis bolig) og heller støtter storesøster (med gunstig kjøp), og hvis dere ikke har pratet om og bevisstgjort henne på fordelen hun har hatt ved å bo gratis, kan det nok vris til å bli veldig urettferdig for henne. Det hun ser, er kanskje at søster får hjelp til å kjøpe bolig, mens hun selv en gang i fremtiden kanskje får en sum penger som hun egentlig hadde hatt mer bruk for nå. 

Jeg sier ikke at hun har rett, men hun er ung og trenger kanskje mer veiledning for å se hvorfor du ikke tenker dette er urettferdig. Du må jo bare snakke med henne, og høre hva hun tenker.

Og så ville jeg satt foten ganske hardt ned for å feire noe bryllup der hun utelater søsteren sin på så usaklig grunnlag. Det er tross alt minst like mye din feil at yngstemann måtte betale leie og flytte ut. Diskusjonen om kjøpet og økonomisk støtte ellers, skal dere ta, men jeg hadde ikke akseptert at bryllupet ble brukt som en arena for å protestere på huskjøpet og hvordan det ble gjennomført. 

Men ingenting av dette kan bli gjort om du ikke tør ta tyren ved hornene og høre begge dine døtres tanker om denne konflikten. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som å høre om meg og min lillesøster selv om det ikke er samme tema. Vi krangler stadig, og så er vi perlevenner igjen. Hun er den som hisser seg opp. Hun har fått penger til klær, sko møbler,, innglassering av veranda osv. Jeg bryr meg ikke. Jeg har også fått noe. Og jeg gidder ikke telle kroner.

Min lillesøster dukker sjelden opp til middager etc. Hun skjelte meg ut når xxxx døde og mente jeg var en idiot. Osv. Still og strong. xxxx var en hund som forulykket. 

Som mor må du ta en prat. For dette sårer deg mest av alt kan jeg skjønne. Be de ta hensyn til deg, still krav, si at uakseptabel oppførsel ikke er godtatt og be de skjerpe seg. Det nytter. Min mor har mange ganger tatt den praten. Og det er det eneste rådet jeg har. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er noe med det. Hva skal jeg svare når gjestene etterlyser eldste? 

Anonymkode: 58968...70b

«Hun hadde ikke mulighet til å komme». Hva som er pinlig må være det siste du tenker på. Gå i bryllupet og pass på at du snakker med begge døtrene dine. Hvis du bare snakker med eldstemann om yngstemann, men aldri motsatt, kan det bidra til å forverre følelsen av å bli skvist ut (reell eller ikke)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...