Gå til innhold

Så lei av folk på treningssenter som ikke har noe der å gjøre...som opptar plass!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, jeg kan være enig i at det er irriterende med folk som blokkerer apparater lenge, mens de bare skravler eller surfer på mobilen. Men jeg får inntrykk av at du mener at også folk som «ikke vet hva de driver med», som ikke kan å bruke apparatene riktig og som dermed ikke «trener hardt nok» etter din standard, ikke har noe der å gjøre. Mulig jeg misforstår deg, men det virker som at flere her har tolket deg slik, så da skal du eventuelt få lov til å rette opp i den.

Så lenge man prøver å gjøre en innsats for kroppen, er det bare positivt at man trener. Ingen blir bedre om de ikke føler seg velkomne på senteret. Å si at disse ikke skal få adgang, blir som å si at du ikke får handle på butikken, dersom du ikke har handleliste og full handlevogn. 

Anonymkode: 69ca7...54f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk er periode på Elixa, der var enkelte jenter mer opptatt og ta selfie med hverandre enn og trene. Selvfølgelig tipp topp treningsklær og sminke. Men når de sitter ved apparater og kun prater en halvtime da gir jeg beskjed. Der jeg går nå opplever jeg av og til folk sitter med ukeblad på beinpress, da gir jeg og beskjed. Man bruker ikke 10 min på den øvelsen. Selv fikk jeg en gammel gubbe så kjefta på meg ta jeg tok 10 sekunders pause mellom en økt på 10x3. Det var fysioterapeuten som sa hvordan dette skulle gjøres. Han kjefta og smelte og mente jeg holdt av apparatene og måtte gi det videre. Sa at jeg må jo få gjøre meg ferdig. Han masa så fælt at jeg kjefta på han, da holdt han kjeft.. 😄 

Anonymkode: 6ee74...9b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er de som står og skravler eller tar selfies hele tiden. DET skal du få klage på.

Men at folk ikke "trener riktig", det er bullshit. Folk må få starte et sted. Ofte bruker man litt lang tid ved apparatene fordi man er usikker. Jeg for min del, bruker ofte telefonen for å søke opp øvelser i treningsprogrammet mitt for å sikre at jeg gjør det riktig. For sånne innlegg som dette her dreper jo både all lyst, og ikke minst mot, til å spørre dere som har peiling. Treningsglede ER viktig, ellers gir man jo opp før man har lærtseg riktig teknikk og kommet i bedre form.

Og det er nok dette som folk her reagerer på, de fleste skjønner nok en viss irritasjon over selfies og skravling i en halvtime..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som ikke har noe på et treningssenter å gjøre når du ikke takler at det er andre folk der. Få deg et medlemskap på de som er døgnåpen og tren på natta, eller kom deg ut i naturen eller tren hjemme. 

Anonymkode: a8f59...4c6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt senter har det spesielt vært guttegjenger (gutter i 16-årsalderen) som alltid kommer i gjenger på 5-7 stykker og som tar opp en hel rekke med benker f.eks. i en hel time, i stedet for å trene mellom hverandres sett, og de sitter på hver sin benk i pausene sine og skravler. 

Det har folk sagt ifra om og de ansatte på senteret har sett det samme og gjort grep. De har hengt opp lapper på senteret og bedt gjengene om å spre seg litt og gjøre plass til andre. Har også sett de ansatte gi beskjed til gjengene som ikke respekterer regelen.

Det er bare å gi beskjed til de ansatte TS, tviler på at noen av disse folkene du skriver om sitter og leser dette på KG, så dette hjelper ingenting. 

Skjønner ikke helt klagen på mobilbruk da. Jeg trener tungt og skal ha 3 min pause mellom settene, da ser jeg på mobilen min i pausene for å skifte sang, notere hvor mye jeg har løftet, osv.

Hvis de trener med feil teknikk bør du si ifra, så de ikke blir skadet. Hva med å vise dem hvordan de utfører øvelsen rett? Jeg husker når jeg var nybegynner innen styrketrening at en mann kom bort og sa at jeg gjorde markløft feil, og viste meg hvordan jeg skulle gjøre det. Syns det var litt pinlig først, men jeg var kjempetakknemlig når han viste meg og kom med tips. 

Anonymkode: 007f9...a1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

På mitt senter har det spesielt vært guttegjenger (gutter i 16-årsalderen) som alltid kommer i gjenger på 5-7 stykker og som tar opp en hel rekke med benker f.eks. i en hel time, i stedet for å trene mellom hverandres sett, og de sitter på hver sin benk i pausene sine og skravler. 

Det har folk sagt ifra om og de ansatte på senteret har sett det samme og gjort grep. De har hengt opp lapper på senteret og bedt gjengene om å spre seg litt og gjøre plass til andre. Har også sett de ansatte gi beskjed til gjengene som ikke respekterer regelen.

Det er bare å gi beskjed til de ansatte TS, tviler på at noen av disse folkene du skriver om sitter og leser dette på KG, så dette hjelper ingenting. 

Skjønner ikke helt klagen på mobilbruk da. Jeg trener tungt og skal ha 3 min pause mellom settene, da ser jeg på mobilen min i pausene for å skifte sang, notere hvor mye jeg har løftet, osv.

Hvis de trener med feil teknikk bør du si ifra, så de ikke blir skadet. Hva med å vise dem hvordan de utfører øvelsen rett? Jeg husker når jeg var nybegynner innen styrketrening at en mann kom bort og sa at jeg gjorde markløft feil, og viste meg hvordan jeg skulle gjøre det. Syns det var litt pinlig først, men jeg var kjempetakknemlig når han viste meg og kom med tips. 

Anonymkode: 007f9...a1b

Men sitter du og opptar et apparat i 3 min mens du kikker på mobilen kan nok noen bli irriterte.  

Anonymkode: 8e0db...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er sykt irriterende med alle de som er i dårlig form og likevel går i skintight treningstøy... Jeg har ikke lyst til å se konturene av underlivet og underlivsfett i uskjønn blanding (og ja, jeg er i god form selv og det kan hvem som helst være med litt arbeid så ikke utsett oss andre for din mangel på kalorimessig selvinnsikt, du med for mange kilo og for trangt treningstøy). Mvh kroppsbevisst

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, FrelseSista skrev:

Synes det er sykt irriterende med alle de som er i dårlig form og likevel går i skintight treningstøy... Jeg har ikke lyst til å se konturene av underlivet og underlivsfett i uskjønn blanding (og ja, jeg er i god form selv og det kan hvem som helst være med litt arbeid så ikke utsett oss andre for din mangel på kalorimessig selvinnsikt, du med for mange kilo og for trangt treningstøy). Mvh kroppsbevisst

Du må være et forferdelig dårlig og ignorant menneske 🙄

Anonymkode: e0667...1a8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner at treningssentre er avhengig av betalende kunder? Da er det veldig dumt å skulle stille krav til hvordan disse trener når de er på senteret, ikke sant. 

Anonymkode: 0bd62...b6a

På den annen side er vel kundene tjent med å få noe nytte ut av tiden de betaler for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, megda skrev:

Det er som at jeg skulle blitt irritert på folk på biblioteket fordi de ikke leser like intenst som meg. 

😂😂😂 Nå måtte jeg flire!! Ser det for meg -inni hodet mitt !! Alle på biblioteket sitter og ni-leser for at andre ikke skal bli irritert😂😂 Svetta renner.. 😂

Er for øvrig enig med ts her jeg. Det er irriternende å måtte få stopp i sin egen trening når man bare er i sonen og vil kjøre på.. Så står det noen der da.. Og diller.. Og tar bilder😅 

Men- what to do.. Da er det bare å gå videre til neste apparat, ta neste muskel i steden.. Ta i litt ekstra hvis man blir skikkelig irritert😅 Så alt kan brukes til noe positivt, hehe. 

MEN- Ts; at det ligger/sitter/står noen og fniser og har det gøy sammen... DET er lov daaaa.. Må smile selv av de jeg når det skjer.. Ofte har en av de prompa, ikke fått øvelsen til, eller de bare føler seg keitete..  🙃 Det er lov å spre litt glede👍

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men sitter du og opptar et apparat i 3 min mens du kikker på mobilen kan nok noen bli irriterte.  

Anonymkode: 8e0db...ab1

Jeg er en av disse. Jeg er selvfølgelig innstilt på å la folk gå i mellom, og jeg spør til og med på eget initiativ folk som kommer bort, om de ønsker å kjøre i mellom. Men om du står på 10 meters avstand og irritererer deg, så får det være ditt problem. Tre minutters pause er helt vanlig for de som driver med seriøs styrketrening. Jeg har ikke en eneste gang opplevd at noen ikke lar meg på i mellom på et apparat hvis jeg spør. Hva folk driver med i pausene, får bli opp til hver enkelt. Så lenge folk ikke roper/bråker, er åpen for å la andre gå i mellom og ellers rydder og vasker etter seg, så er det greit. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men sitter du og opptar et apparat i 3 min mens du kikker på mobilen kan nok noen bli irriterte.  

Anonymkode: 8e0db...ab1

Å! Dette !!! 

Denne er litt kinkig, syns jeg faktisk.. Skjønner hele opplegget, at personen trener skikkelig seriøst og er i sonen.. Men, de 3 minuttene i mellom er det mulig at en annen svopper inn og gjør sitt i.. 

Bare at de gangene jeg har spurt; så sier denne typiske ung-gutte mannen at nei! Jeg er ikke ferdig!! 

.... Surt.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men sitter du og opptar et apparat i 3 min mens du kikker på mobilen kan nok noen bli irriterte.  

Anonymkode: 8e0db...ab1

Det kan godt hende, men det er jo bare å komme bort og snakke med meg og spørre om å få ta sett i pausene mine? Det sier jeg selvfølgelig ja til. Er det så vanskelig? Det er helt normalt å spørre om. 

Ikke min feil at folk ikke klarer å åpne kjeften.

Anonymkode: 007f9...a1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig! Treningssenter burde være forbeholdt de som trenger det, ikke de som allerede er i superform og tydeligvis kan dette på egenhånd. Alt i alt er det billigere å kjøpe utstyr selv å trene hjemme når man kan det istedenfor å ta opp plassen for oss som er uvitne og trenger opplæringer av pt og annet personell 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anki skrev:

Helt enig! Treningssenter burde være forbeholdt de som trenger det, ikke de som allerede er i superform og tydeligvis kan dette på egenhånd. Alt i alt er det billigere å kjøpe utstyr selv å trene hjemme når man kan det istedenfor å ta opp plassen for oss som er uvitne og trenger opplæringer av pt og annet personell 😁

Det er jo du som har problemer med å være i nærheten av andre folk, da får du stikke et annet sted. 

Anonymkode: 007f9...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok pengene som snakker for treningssenteret, slik som alle bedrifter. Tjener de mer på å la forbrukeren være hodeløs og dum, så kommer ikke de til å endre på det. 

Hvis du finner en god grunn og kan bevise at de vil tjene mer på å ha et mer profesjonelt opplegg, der de stiller noen krav til forbrukeren, så vil dem nok gjøre noe med det ganske raskt. Da får pipa raskt en annen lyd. Penger forstår dem!

Anonymkode: a575d...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.6.2019 den 11.16, AnonymBruker skrev:

Åh, så lei av slike som bare står å opptar apperater/utstyr som ikke har peiling på hva de driver med. Eller gjerne står på tlf å blokkerer mens de venter. 

De fleste som "trener" kaster bort tiden sin, kunne heller sittet i sofaen å sett på tv å spist smågodtet sitt de uansett kommer til å gjøre.

Venninner som fjaser og fniser mens de skal "trene". Hip thrust såklart! Helst rigge seg til på en idiotisk måte som blokkerer apperater,

 

Nei, det må bli mye strengere å få være medlem på et treningssenter.

 

Anonymkode: e2ca8...ed9

Evt får du finne deg et litt mer eksklusivt treningssenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senteret jeg trente på gjorde mobil forbudt, da forsvant alle "instamodellene", det hjalp betraktelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2019 den 23.23, FrelseSista skrev:

Synes det er sykt irriterende med alle de som er i dårlig form og likevel går i skintight treningstøy... Jeg har ikke lyst til å se konturene av underlivet og underlivsfett i uskjønn blanding (og ja, jeg er i god form selv og det kan hvem som helst være med litt arbeid så ikke utsett oss andre for din mangel på kalorimessig selvinnsikt, du med for mange kilo og for trangt treningstøy). Mvh kroppsbevisst

Om du ikke liker hva de andre går med så slutt å studere de. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2019 den 12.14, AnonymBruker skrev:

Hmm. I følge logikken til mange i tråden her så kan jeg med andre ord gå på butikken og sitte på gulvet der i 1 time, så lenge jeg kjøper noe før jeg går ut. Kan bare være en plastikkpose. Jeg kan også gå på en restaurant og oppta et bord i mange timer selv om der er andre som står i kø for å spise ettersom restauranten er full... Skal man få lov til å bråke på bibliotek bare fordi man kan, for eksempel? Nei, på et bibliotek skal man være stille. Akkurat som at man på et treningsenter skal trene! Hva er det med dere som ikke forstår dette? 😛 

Klart man ikke har noe på et treningsenter å gjøre om man faktisk ikke trener? Om man er der for å snakke med venninnene sine så kan man gjøre det alle andre steder enn der noen trener? Vet dere hvor irriterende det er å stå å vente på et apparat, der kvinnen/mannen leser avisen/surfer på mobilen/snakker i telefon? Det ødelegger flyt og miljø på et senter. Vet dere hvor jævlig det er å alltid måtte bli med på buttselfies? Kvinner som står å poserer så hardt at midjen snart knekker og får med mange ufrivillige på bildene sine som hun legger ut? 

Greit man skal konsentrere seg om seg selv når man er på senteret for å trene, men man skal ta hensyn til andre også. Merkelig hvor mange i tråden her som ikke tar hensyn. Går utifra at dere har medlemskap for å sjekke opp andre, ta snikselfies av heite kvinner/menn som dere onanerer til når dere kommer hjem, kanskje dere bare vil være der for å dømme andre, sladre med venninner om de miserable livene deres der dere ikke bryr dere om andre enn så vidt dere selv.... Er så møkk lei av slike folk.

Jeg er helt enig med deg ts, jeg har allerede bytta senter for å unngå slike mennesker. Nå er jeg på et mye mer profesjonelt senter der jeg aldri har opplevd slik. Alle er hyggelige mot hverandre, folk opptar ikke apparater lenger enn nødvendig, ingen står å tar bilder av kroppen sin i speil, ingen sitter å leser avisen mens de opptar maskiner osv. Og ingen står på mølla og surfer på mobilen i 20 minutter før de stikker hjem... Det er befriende. :) 

Anonymkode: 38960...176

Wow! Tror nesten jeg heller vil trene med de du beskriver enn deg. Snakk om å være dømmende. 

Anonymkode: 3a4f4...756

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...