Gå til innhold

Så lei av folk på treningssenter som ikke har noe der å gjøre...som opptar plass!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Senteret jeg trente på gjorde mobil forbudt, da forsvant alle "instamodellene", det hjalp betraktelig.

Skulle ønske de gjorde det samme der jeg trener. Mobilbruken hos andre opptar så mye unødvendig tid på de ulike apparatene. Ender med at vi som trener effektivt må vente lenge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Heisann1234 skrev:

Skulle ønske de gjorde det samme der jeg trener. Mobilbruken hos andre opptar så mye unødvendig tid på de ulike apparatene. Ender med at vi som trener effektivt må vente lenge. 

Hadde de fått mobilforbud der jeg trener hadde jeg sluttet der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har musikk på ørene og lever litt i min egen verden, men legger noen ganger merke til noen som tar selfies, poserer i speilet, bare sitter på samme plass osv. Ikke noe som plager meg mye, men det som plager meg er creepy menn som glor. Slutt, det er irriterende. Virker som noen menn bare er der for å sjekke opp damer. En av grunnene til at jeg har på musikk. Så de ikke sjekker meg opp. Er på treningssenter for å trene og ikke flørte

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også irriterende med folk som tar trening blodseriøst. Bare teit om man ikke er toppidrettsutøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Heisann1234 skrev:

Skulle ønske de gjorde det samme der jeg trener. Mobilbruken hos andre opptar så mye unødvendig tid på de ulike apparatene. Ender med at vi som trener effektivt må vente lenge. 

De som trener "effektivt" gjør faktisk ofte ikke det. De aller fleste på treningssenteret har godt av å ta lengre pauser. Om man f.eks. skal kjøre fire sett med benkpress, og velger å ha tre minutters pause, istedenfor 1,5 minutters pause mellom hvert sett, så kan man løfte betraktelig tyngre på hvert sett, altså faktisk mer EFFEKTIV trening. Dette kun ved å være på den aktuelle øvelsen i seks minutter mer. Det er med andre ord ikke sikkert det er telefonen som er problemet. Det kan faktisk være en sjanse for at de personene kan mer om trening enn de som fordømmer dem fordi de har telefonen i hånda. Ærlig talt, hva folk gjør i pausene sine får være opp til dem så lenge de ikke forstyrrer andre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

De som trener "effektivt" gjør faktisk ofte ikke det. De aller fleste på treningssenteret har godt av å ta lengre pauser. Om man f.eks. skal kjøre fire sett med benkpress, og velger å ha tre minutters pause, istedenfor 1,5 minutters pause mellom hvert sett, så kan man løfte betraktelig tyngre på hvert sett, altså faktisk mer EFFEKTIV trening. Dette kun ved å være på den aktuelle øvelsen i seks minutter mer. Det er med andre ord ikke sikkert det er telefonen som er problemet. Det kan faktisk være en sjanse for at de personene kan mer om trening enn de som fordømmer dem fordi de har telefonen i hånda. Ærlig talt, hva folk gjør i pausene sine får være opp til dem så lenge de ikke forstyrrer andre.

Helt enig! 

Anonymkode: 007f9...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.6.2019 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Kriteriet er at man skal trene, skikkelig. Vite hva man gjør! 🙂 Ikke prate bort tiden, eller ha tryne i en tlf.

Anonymkode: e2ca8...ed9

Mange tar pauser ved å se på tlf,  andre lærer seg å trene skikkelig etterhvert. Du var nok like håpløs fra dag en du å. Å jeg kan garantere at det er noen som irriterer seg over deg å. 

Anonymkode: 851e8...7c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

De som trener "effektivt" gjør faktisk ofte ikke det. De aller fleste på treningssenteret har godt av å ta lengre pauser. Om man f.eks. skal kjøre fire sett med benkpress, og velger å ha tre minutters pause, istedenfor 1,5 minutters pause mellom hvert sett, så kan man løfte betraktelig tyngre på hvert sett, altså faktisk mer EFFEKTIV trening. Dette kun ved å være på den aktuelle øvelsen i seks minutter mer. Det er med andre ord ikke sikkert det er telefonen som er problemet. Det kan faktisk være en sjanse for at de personene kan mer om trening enn de som fordømmer dem fordi de har telefonen i hånda. Ærlig talt, hva folk gjør i pausene sine får være opp til dem så lenge de ikke forstyrrer andre.

Snakker ikke om de som tar lengre pauser ved tunge økter. Det er ganske tydelig at noen forsvinner i sin egen telefonverden i over ti minutter mens de bruker apparater som ikke er ment til tung trening. Er forskjell på 10 min pause ved markløft og 10 min pause ved legcurl maskin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Heisann1234 skrev:

Snakker ikke om de som tar lengre pauser ved tunge økter. Det er ganske tydelig at noen forsvinner i sin egen telefonverden i over ti minutter mens de bruker apparater som ikke er ment til tung trening. Er forskjell på 10 min pause ved markløft og 10 min pause ved legcurl maskin. 


Da kan du fint nyansere det du skriver litt, for vi klarer faktisk ikke å lese tankene dine.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pierre Gynt skrev:


Da kan du fint nyansere det du skriver litt, for vi klarer faktisk ikke å lese tankene dine.

 

Ok. slapp av du nå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent på Sats/Elixia i sikkert 15 år, og det er fortsatt øvelser som er nye for meg i teknikk.

Ofte havner jeg tilbake på «start» pga operasjoner og andre sykdomsrelaterte greier, og da ser det garantert ut som jeg gjør «ingenting». Men det er i de fasene jeg jo gjør aller mest, altså bygger grunnlag for å kunne trene normalt igjen. 

Utover det spør jeg om å få overta/trene imellom om noen bare henger på et apparat og jeg har en plan om å bruke det.

Ser veldig sjeldent dette de stedene jeg har trent.

Anonymkode: cf1fd...b58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo du som har problemer med å være i nærheten av andre folk, da får du stikke et annet sted. 

Anonymkode: 007f9...a1b

Huh? Jeg har ikke noe problemer med å være i nærheten av folk, var mer som ett svar til de som klager på at de som er der ikke vet hva de driver med, og det er jo ofte det treningssenter er til for, for å lære seg hvordan man gjør ting (instruksjoner på apparater) og få hjelp til treningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
På 22.6.2019 den 12.16, AnonymBruker skrev:

Åh, så lei av slike som bare står å opptar apperater/utstyr som ikke har peiling på hva de driver med. Eller gjerne står på tlf å blokkerer mens de venter. 

De fleste som "trener" kaster bort tiden sin, kunne heller sittet i sofaen å sett på tv å spist smågodtet sitt de uansett kommer til å gjøre.

Venninner som fjaser og fniser mens de skal "trene". Hip thrust såklart! Helst rigge seg til på en idiotisk måte som blokkerer apperater,

 

Nei, det må bli mye strengere å få være medlem på et treningssenter.

 

Anonymkode: e2ca8...ed9

Litt selvsentrert ...    eller mye.

Kanskje de liker å være sosiale og ikke har det travelt mens de trener, fremfor å ha nazistruktur på treningen sin.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som står å henger, skravler og okkuperer treningsapparatene uten å bruke dem - helt enig, utrolig unødvendig og irriterende. Det burde det også gå an å si fra om. Det blir som å bråke på biblioteket - man er til plage/bry for andre og det er ikke greit. 

Men at folk ikke trener hardt nok, bruker for lang tid på et apparat og ikke er «pro» nok i treningen? Wtf? Alle som betaler for seg har like mye rett til å trene der som det du har. Alle må begynne et sted, og tatt i betraktning hvor mange som kvier seg til å gå på treningssenter fordi de er redd for å bli ledd av eller sett stygt på, så burde faktisk alle jobbe for at treningasentre blir mer inkluderende, ikke mindre! De som er utrente er jo de som trenger treningssenteret mest! Og kanskje det blir lettere å spørre om hjelp hvis ikke sånne som TS går rundt og er arrogante. 

Selv var jeg medlem på treningsstudio en stund, men turte bare å jogge på tredemølla fordi jeg var usikker på apparatene og følte jeg var i veien for de «flinke». Jogge kunne jeg likegodt gjøre ute, så jeg sa opp medlemskapet. Så du fikk det i alle fall som du ville med meg, TS. Men håper andre er tøffere enn det jeg var!!

Anonymkode: 0adc8...71b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du snakker om egentlig?

Anonymkode: 4de30...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahhahahahaha 😂😂😂😂😂

Den var god Ts. Nå lo jeg godt her mens jeg sitter på treningsapparatet å henger på kg. 10 min pause er vel litt drøyt. Får ta noen instabilder før jeg fortsetter med settet mitt i de flotte neongrønne tightsene mine med mange kilo ekstra å ikke aner hva dette apparatet heter. 

 

Anonymkode: 5e325...6cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk kan gjerne sette seg og ta en kopp kaffe på en treningsykkel for alt jeg bryr meg.

Men når jeg opplevde å måtte vente en time på å få komme til et apparat, fordi det var en som oppholdt det hele tiden, da ble jeg irritert. Han gikk jo til og fra, og innimellom så brukte han apparatet til å støtte seg til da han danset noe som så ut som fugledanse i sakte film. 

Jeg kunne selvsagt ha gått i mellom, men han hadde mobilen, drikka og sekken sin på apparatet. 

Anonymkode: 2482f...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg egent treningsutstyr om du skal være så sint 😂 sikkert bedre for deg og andre. 

Anonymkode: de2d8...b48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER det rart jeg ikke tør å gå på treningssenter! 😮  Jeg er ingen proff som går bort til et apparat og vet hva jeg skal gjøre. Om jeg hadde gått på et tr.senter måtte jeg ha brukt god tid for å finne ut av ting. Men slike som TS skremmer meg fra å begynne å trene på senter. 

Anonymkode: 5121c...963

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2019 den 12.14, AnonymBruker skrev:

Hmm. I følge logikken til mange i tråden her så kan jeg med andre ord gå på butikken og sitte på gulvet der i 1 time, så lenge jeg kjøper noe før jeg går ut. Kan bare være en plastikkpose. Jeg kan også gå på en restaurant og oppta et bord i mange timer selv om der er andre som står i kø for å spise ettersom restauranten er full... Skal man få lov til å bråke på bibliotek bare fordi man kan, for eksempel? Nei, på et bibliotek skal man være stille. Akkurat som at man på et treningsenter skal trene! Hva er det med dere som ikke forstår dette? 😛

Anonymkode: 38960...176

Nei, det skal man ikke nå lenger. Tydelig at du ikke har vært på et bibliotek de siste ti-tjue årene. Kanskje du burde trene intellektet like mye som kroppen?

På 22.6.2019 den 23.23, FrelseSista skrev:

Synes det er sykt irriterende med alle de som er i dårlig form og likevel går i skintight treningstøy... Jeg har ikke lyst til å se konturene av underlivet og underlivsfett i uskjønn blanding (og ja, jeg er i god form selv og det kan hvem som helst være med litt arbeid så ikke utsett oss andre for din mangel på kalorimessig selvinnsikt, du med for mange kilo og for trangt treningstøy). Mvh kroppsbevisst

Nei men heisann, her har vi virkelig en solstråle!
Har du vurdert å faktisk trene når du er på treningssenter, istedet for å sitte og glo på andre? Hvis du klarer å fokusere så hardt på andres utseende og klesstil, trener du ikke hardt nok! ;)

Anonymkode: fa66c...be8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...