Gå til innhold

Så lei av folk på treningssenter som ikke har noe der å gjøre...som opptar plass!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På ‎22‎.‎06‎.‎2019 den 11.16, AnonymBruker skrev:

Åh, så lei av slike som bare står å opptar apperater/utstyr som ikke har peiling på hva de driver med. Eller gjerne står på tlf å blokkerer mens de venter. 

De fleste som "trener" kaster bort tiden sin, kunne heller sittet i sofaen å sett på tv å spist smågodtet sitt de uansett kommer til å gjøre.

Venninner som fjaser og fniser mens de skal "trene". Hip thrust såklart! Helst rigge seg til på en idiotisk måte som blokkerer apperater,

 

Nei, det må bli mye strengere å få være medlem på et treningssenter.

 

Anonymkode: e2ca8...ed9

Kanskje du blir mindre irritabel hvis du kutter ned på bolingen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holdt meg unna mitt treningssenter lørdag og søndag formiddag. Da kom alle mannegjengene. Småbarnspappaer som trente, ja, men mest snakket. Jeg valgte selv å ikke trene i helgen, det var mitt problem, ikke deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ofte veldig sent på kvelden for å unngå slike problemer. Det blir til tider litt for lite søvn på grunn av det, men er verdt det slik at jeg får trene akkurat som jeg vil. Luksus å ha utstyr for mange millioner for seg selv!

I går var det imidlertid en av disse "seriøse" treningsungguttene som valgte å blokkere frivekt-beinpressapparatet i lang tid gjennom å legge fra seg mobiltelefon, nøkler og annet der, mens han fløy rundt på andre apparater i de lange pausene han hadde mellom settene. Det var en smule irriterende. Sånn går det vel ikke an å holde på når det er flere folk til stede.. Heldigvis er det flere "vanlige" beinpressapparater der, så jeg fikk gjennomført treningen mer eller mindre som ønsket, men jeg blir litt forundret over de som tenker at det der er greit.

 

 

Ellers lurer jeg på hva dere trener, dere som er så "seriøse" at dere trenger 3 minutter pause mellom hvert sett? Konkurranse-styrkeløft?

Anonymkode: cdeb6...96a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ellers lurer jeg på hva dere trener, dere som er så "seriøse" at dere trenger 3 minutter pause mellom hvert sett? Konkurranse-styrkeløft?

Anonymkode: cdeb6...96a

Jeg ser hva du prøver på. Dessverre fungerer det ikke. Treningsutbyttet vil være større dersom du får hvilt tilstrekkelig mellom settene. På basisøvelser kan det være så mye som tre minutter, kanskje til og med mer. Dette er ikke forbeholdt styrkeuttøvere, med mindre du mener at kun styrkeuttøvere skal ha rett til å trene på mest mulig effektiv måte.

Sitat

Schoenfeld, BJ, Pope, ZK, Benik, FM, Hester, GM, Sellers, J, Nooner, JL, Schnaiter, JA, Bond-Williams, KE, Carter, AS, Ross, CL, Just, BL, Henselmans, M, and Krieger, JW. Longer interset rest periods enhance muscle strength and hypertrophy in resistance-trained men. J Strength Cond Res 30(7): 1805–1812, 2016—The purpose of this study was to investigate the effects of short rest intervals normally associated with hypertrophy-type training versus long rest intervals traditionally used in strength-type training on muscular adaptations in a cohort of young, experienced lifters. Twenty-one young resistance-trained men were randomly assigned to either a group that performed a resistance training (RT) program with 1-minute rest intervals (SHORT) or a group that employed 3-minute rest intervals (LONG). All other RT variables were held constant. The study period lasted 8 weeks with subjects performing 3 total body workouts a week comprised 3 sets of 8–12 repetition maximum (RM) of 7 different exercises per session. Testing was performed prestudy and poststudy for muscle strength (1RM bench press and back squat), muscle endurance (50% 1RM bench press to failure), and muscle thickness of the elbow flexors, triceps brachii, and quadriceps femoris by ultrasound imaging. Maximal strength was significantly greater for both 1RM squat and bench press for LONG compared to SHORT. Muscle thickness was significantly greater for LONG compared to SHORT in the anterior thigh, and a trend for greater increases was noted in the triceps brachii (p = 0.06) as well. Both groups saw significant increases in local upper body muscle endurance with no significant differences noted between groups. This study provides evidence that longer rest periods promote greater increases in muscle strength and hypertrophy in young resistance-trained men.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gå på et hardcore gym hvis det plager deg.  Jeg plages av et ektepar som bruker 2 av 2 racker de to timene barneparken et åpen på helg.. Den ene spotter for den andre, men de bruker ikke samme rack.. de vet åpenbart hva de driver med og mener vi amatører ikke er verdig å bruke knebøyracket på lørdag og søndag formiddag.. 

Spurte en gang om å få gå i mellom, men de mente at da tok det for lang tid... 

Anonymkode: ad4cf...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å trene før jobb, før det blir stappfullt på senteret? Jeg syns det er deilig å være på treningssenteret veldig tidlig, før klokka sju er jeg ofte alene der. 

Anonymkode: 2b85f...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/22/2019 at 11:25 AM, AnonymBruker said:

Kriteriet er at man skal trene, skikkelig. Vite hva man gjør! 🙂 Ikke prate bort tiden, eller ha tryne i en tlf.

Anonymkode: e2ca8...ed9

Jeg trener skikkelig, og tar alltid i på trening. Jeg har 3-4 minutter pause mellom de tyngste settene, og bruker tiden til å logge treningen på telefonen og bytte musikk. Vil du heller at jeg skal bruke pausen min til å stirre på deg mens du trener? Kanskje finne ting å dømme deg for, slik som du gjør her? 

Endret av drue
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...