Gå til innhold

Spiser du fortsatt gris?

Spiser du gris?  

341 stemmer

1. 1. ?

• Ja
      162
    • Ja, men prøver virkelig å holde det til et minimum
      67
    • Nei
      112

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greier ikke å slutte å spise svinekjøtt, faktisk. Synd men sant, har derfor gjort en del Research de siste dager og funnet en produsent av frilandsgris som  virker seriøs. Var på gården deres i helga på en liten omvisning og handlet med meg masse svinekjøtt fra gårdsbutikken deres. Fortsatt er det jo fra drepte dyr, men jeg vet at de har blitt behandlet godt og fått leve livet sitt utendørs. Kommer aldri igjen til å kjøpe grisekjøtt fra de store slakteriene/tradisjonelle grisebønder.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Parkeringsvakt skrev:

Kanskje litt på siden, men om sauer har for mye ull til å oveleve uten klipp, så betyr det at mennesker har avlet på dem til det punktet. At mennesker er ansvarlige for at sauer ikke kan overleve uten å klippes

Du har kanskje hørt at der er noen hundereaser som har mye sykdom? Fordi mennesker har avlet på utseende eller lignende. Det er det samme med sauer. Vi har avlet på noen av de så mye at de ikke lengre kan overleve uten oss. De har for mye ull til å overleve på egen hånd. Vi har altså avlet dem til å ikke kunne leve på egen hånd. 

I villmarka ville ikke sauene med unaturlig mye ull overlevd, de ville dødd fordi ullen forhindret dem i å leve normalt 

Jeg mener at unaturlig avl av dyr ikke er heldig eller en god grunn for å fortsette avle på dem i seg selv. Om vi har ødelagt dagens sau grunnet vår måte å avle på, så er det ingen grunn til å fortsette avle dem på den ødelagte måten. 

Ja, det tenker de fleste, har jeg inntrykk av. Hvorfor bry seg om lidelse hos andre dyr og mennesker? Hvorfor bry seg om en selv kan leve godt og fint på andre veseners lidelse? Barneslaver som lider og blir syke, men jeg fikk en genser til 100kr. Kjempebra. Jeg fikk kjøtt på tilbud som har lidd og blitt drept. Så fantastisk

Kanskje jeg er unaturlig når jeg ikke kjøper klær fra h&m fordi arbeiderene har det dårlig? Kanskje jeg er unaturlig når jeg ikke spiser kjøtt fordi jeg har empati med dyr og ikke ønsker at de skal lide

Jeg syns ikke du er unaturlig. 

Men jeg spiser kjøtt og har klær fra h&m

Anonymkode: afed6...20c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, keops skrev:

Greier ikke å slutte å spise svinekjøtt, faktisk. Synd men sant, har derfor gjort en del Research de siste dager og funnet en produsent av frilandsgris som  virker seriøs. Var på gården deres i helga på en liten omvisning og handlet med meg masse svinekjøtt fra gårdsbutikken deres. Fortsatt er det jo fra drepte dyr, men jeg vet at de har blitt behandlet godt og fått leve livet sitt utendørs. Kommer aldri igjen til å kjøpe grisekjøtt fra de store slakteriene/tradisjonelle grisebønder.

Du klarer hvis virkelig vil

Anonymkode: d9229...9f3

AnonymBruker
Skrevet
På 29.6.2019 den 15.04, AnonymBruker skrev:

Elsker gris, elsker fugl, elsker ku, elsker hjortedyr.. Elsker alt som har med kjøtt å gjøre.. 

Kan ikke få nok av smaken av kjøtt. 

Anonymkode: 974b1...79f

Nå fikk jeg plutselig lyst på menneskekjøtt :ninja:

Anonymkode: 69b95...678

• Liker 1
Skrevet

Jævla Nortura(Tortura). De vil nok rasle med sablene og tuppe noen i ræven nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke faen. 🤢 Tenker at jeg heller unner meg viltkjøtt innimellom. Er ikke så desperat (eller fattig) at jeg må ha svinekjøtt til 20 kr, og dermed støtte opp om mishandlingen grisene går gjennom. Ikke smaker det godt heller, noe som ikke er så rart med de livene de lever. 

Og jeg er student. 

Anonymkode: 90007...7eb

• Liker 3
Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt lenger. Har lenge vurdert å kutte det ut, så det passet bra nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 21.6.2019 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg, har ikke spist gris på flere år. Det byr meg imot. Og nei, er ikke religiøs.. Men du kan ikke spise kylling og andre dyr og tenke det er greit. Her spiser jeg nesten bare fisk og sjømat. En sjelden gang kjøtt om jeg blir servert. 

Anonymkode: 14a0d...013

Håper du tenker på at de også blir utsatt for lidelser før de dør da. ;)

Anonymkode: f9fef...8d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Summa Summarum: Folk som spiser grisekjøtt, de kommer garantert til å fortsette å spise grisekjøtt... 

Anonymkode: dabc1...d59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ikke spist svinekjøtt på sikkert 12 år utenom pølser en sjelden gang i ny og ne. 

Anonymkode: d47c3...183

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Bare pølser noen ganger for det er så lett å lage. Og bacon hvis det skal være egg og bacon blir ikke det samme med bare egg syntes jeg 

Anonymkode: 58bdf...3a7

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare pølser noen ganger for det er så lett å lage. Og bacon hvis det skal være egg og bacon blir ikke det samme med bare egg syntes jeg 

Anonymkode: 58bdf...3a7

Sjekk ostepølsene fra Vegetardag som de selger på Coop. De er veldig gode. Og Fejkon som de selger på Meny :):) Savner ikke gris altså 

Anonymkode: 721c2...79a

Gjest Parkeringsvakt
Skrevet
On 7/1/2019 at 11:02 AM, keops said:

Greier ikke å slutte å spise svinekjøtt, faktisk. Synd men sant

Synd du tenker så lavt om deg selv. At du ikke kan eller klarer

For min del tenkte jeg tilbake på alle mennesker som har lidd for å forsøke gjøre det riktige. Om det var risikere eget liv for å gjemme jøder eller dø ved å kaste seg selv over en bombe slik at andre overlevde. Jeg tenker at å ikke spise gris er et tåpelig "offer" i den sammenheng. Hva er vel det, i forhold til mennesker som i fortiden og i nåtiden risikerer livet sitt for at andre mennesker og dyr skal ha det bra eller bedre? Som risikerte livene sine for å gjøre noe bra i verden?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etterspørselen etter økologisk har gått opp, noe som er bra! https://e24.no/naeringsliv/oekologisk-grisebonde-vi-kunne-solgt-tre-ganger-mer-gris-naa/24648656

Anonymkode: 676a0...ffd

Hva så?! 

Gris er gris uansett. Hva slags "garanti" har vi som forbrukere at dyr blir behandlet annerledes ved slike "økologiske" landbruk? 

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg har faktisk ikke spist noe kjøtt på 3 uker nå, har aldri vert spesielt glad i kjøtt, mistet helt lysten på kjøtt etter jeg så dokumetaren. 

Så en lignende dokumentar rundt år 2000, om gilde sine slakterier, da klarte jeg ikke spise pølser på mange mnd. Var veldig ung da så husker ikke hvor jeg så den.

Anonymkode: 3604d...d0e

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hva så?! 

Gris er gris uansett. Hva slags "garanti" har vi som forbrukere at dyr blir behandlet annerledes ved slike "økologiske" landbruk? 

Hvorfor skriver du økologisk i hermetegn? Og hvorfor tror du øko-bøndene har lagt om til økologisk?

Anonymkode: 676a0...ffd

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva så?! 

De har i det minste tilgang til å gå ut, ikke leve hele livet sitt på betonggulv.

Anonymkode: 721c2...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...