Gå til innhold

Hildegards vaklende vei mot hustrutilværelsen

Hildegard

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

Får satse på at det er suiten da, og ikke "suiten", dvs et hønsehus som blir innredet for anledningen for naive byfolk som vil ha det "rustikt og romantisk"... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det!

Hadde mitt første bryllupsmareritt i natt! Drømte at vi skulle danse valsen, men noen hadde byttet ut musikken. M (min trolovede) hadde tatt på seg en gammel ullgenser, og bare tøyset og gjorde seg til da vi skulle danse. Resten av gjestene satt fortsatt ved bordet og de kjedet seg veldig. Toastmasteren nektet å si noe som helst og alle var kjempesure!

Ellers gikk budsjettforhandlingene greit. Ser ut til at vi ditcher Kvalbein. Det er en nydelig plass, men det blir så tungvint i forhold til transport og overnatting.

Det blir enten det ene eller andre lokale hotellet. Vi fikk en fin omvisning på det ene, men "suiten" var mer et vanlig dobbeltrom, ganske stort. Ikke særlig sjarmerende. Men hva gjør det egentlig? Vi skal jo ikke ligge der for å beundre gipsrosen i taket eller brokadedraperiene heller. Vi kommer til å være trette og brisne og ikke tenke så mye på fraværet av en evt. gipsrose. Her får vi også disponere fritt et rom der barna kan se film, tegne og leke, når de blir lei av å sitte til bords (som vil bli etter ca 15 min). Vi har noen høylytte barn som må inviteres (onkelbarn), og vi har tenkt mye på hvordan vi skal få gjennomført det uten at de dominerer dagen. Snille svigermor foreslo at hvis de fortsatt har au pairen, så kan kanskje hun holde et øye med dem under middagen. Håper virkelig det!!!

Det andre hotellet hadde finere rom, men der har vi ikke fått ordentlig omvisning ennå.

Og valget falt på bonger, heller enn fri bar. To bonger pr mann kom på i underkant av 10 000 kr. Vi har også nære slektninger som er en god grunn til ikke å ha fi bar. Ikke alle har vett til å styre seg, ikke en gang i et bryllup.....dessverre. Derfor skal jeg nå slutte å ha dårlig samvittighet for at vi ikke "sørger for" gjestene våre. For det gjør vi, selv om de ikke får drikke alt de lyster.

Nå finner jeg fin klissemusikk som vi kan bruke som taffelmusikk og dans i bryllupet :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veslo:

Har funnet noen ganske klissete: -Strangers in the night med gode gamle Frank Sinatra

- Smoke get in your eyes med Nat King Cole/Platters

-Fly me to the moon med NKC

-Ive been loving you, Otis Redding

-These arms of mine, OR

-Unchained melody, Righteous Brothers

-Serenade in blue, Glenn Miller

-Moonlight Serenade

Blir vel flere av samme sorten tenker jeg. Noen av sangene er litt triste i teksten, men hvis man ser bort fra det, passer de fint til en doven, varm lørdag i juli, akkompagnert med frisk frukt og noe boblende i glasset :kul: ...

Ellers har vi ikke planlagt så mye mer. Skal kikke på noen lokaler på tirsdag, på tide vi bestemmer oss kanskje.

Har tenkt at jeg vil ha orkideer og margeritter i bukketten. Og jeg er veldig glad i peoner også, men de blomstrer jo nå og ikke i juli ser det ut som. Og de er jo ganske store også.

Min mor hadde margeritter i sin bukett, og svigermor hadde orkideer, liljekonvall og st.pauli. Får se om det går an å lage noe brukbart ut av det.

Snakket om sanger til å synge i kirken (solistinnslag) med forloveren min. Det viser seg at den min trolovede ville ha, er en del av et requiem der teksten er "gi dem evig hvile"(på latin).... Og den jeg ønsket og synes er så kjempefin, den har teksten (italiensk): "Jeg gråter bitre tårer over min brutale skjebne". Kanskje ikke helt passende?

Jeg kunne tenke meg noe vakkert som fikk alle tantene til å hente frem lommetørklet. Videre skal hun kanskje synge Annies Song, som en overraskelse til min kjære. Da må jeg isåfall frem med tørkerullen, griner bare jeg hører den med John Denver. Jeg bør ikke synge den selv, høres ut som a cat tryin`to crap through a sewn-up bum.`nuff said. Får se hva som passer og om det lager seg til :)

Brudevals:

Ikke akkurat vals, men vi skal iallefall ha "Love is in the air", med John Paul Young. Det er vår sang :hjerter: For det som hadde vært stilig var å begynne med en valsete vals, som etter en stund fadet over i Love is in the air. Jaja, nok fabling for i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får satse på at det er suiten da' date=' og ikke "suiten", dvs et hønsehus som blir innredet for anledningen for naive byfolk som vil ha det "rustikt og romantisk"... :sjarmor:[/quote']

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Dersom du treng tips til solosong i kyrkja, kan eg forresten nemne "The water is wide" og "From this moment"... Dei er berre sååå nyyydelege syns eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslo: Takk for tipset!

Fikk omvisning på alternativ 2, et av hotellene. Det var en veldig fin omvisning av en hyggelig dame. Her kan vi ta med frukt og snop og chips selv, så blir det litt billigere. Vi leverer det på forhånd, så skjærer kjøkkenet frukten i biter og ordner med skåler.

Nede i sentrumgikk jeg innom en sydame og hørte om kjolepris der. Hennes kjoler begynner på 12 000 og oppover :o ....... Det blir nok ikke der nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Juhu! Bright and sunny!

Nå har O reist til Berlin, han! Og hans lille gressenke sitter igjen i heimen sammen med galebikkja. Tilbake på fredags kveld.

Med seg i lomma har han noen parfymenavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veslo: Jo, forsåvidt, men jeg bor i sør i Rogaland, så det blir litt langt for å reise for prøving og sånt. Er fortsatt to sydamer jeg ikke har snakket med, og det går kanskje an å kjøpte stoffet selv. Da kan jeg ta en tur til Oslo for å kikke etter kjolestoff, eller besøke en venninne i Nottingham og kikke der. Skal innom brudesalongen på Bryne i morgen eller fredag (når jeg kan bruke begge armene). Så en fin kjole der :) .

Nå skal jeg lage vannbakkels som jeg skal overdose på mens jeg ser Lost :kul: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Du treng jo eigentleg ikkje å reise til henne for å prøve kjolen då.... Ho pleier visst berre å sy etter tilsendte mål. Lykke til med kjole-jakten i alle fall! Blir spennande det der!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*angst*

Jeg vil ikke synge karaoke for exene mine, eller bli kledd i ut i et jallautstyr og sendt ut for å selge bananer! Da hadde eg begynt å grine, tror eg.

Var innom brudesalongen på Bryne. Blir helt matt. Masse slep og MASSE perlebroderier, og eg ser helt dust ut i alt sammen. Blææææææææææææææææææh!

Godt det er mulig å få noe sydd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Var innom brudesalongen på Bryne. Blir helt matt. Masse slep og MASSE perlebroderier, og eg ser helt dust ut i alt sammen. Blææææææææææææææææææh!

Får fnatt av den slags eg også!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er eg kjempelei alt som heter bryllup. Vi skal prøvesmake menyen i løpet av de neste ukene, og etter vi har bestemt oss for lokale skal eg ta en laaaang pause fra bryllupsstyret.

Har kanskje funnet kjole! På snart-gift.no, som jeg fant på Veslo sin spare-tråd :) . Den er helt enkel, og i samme snitt som den jeg evt vil få sydd. Og prisen på denne er 1400kr..... Så er jo det store spørsmålet om jeg får igjen glidelåsen, eller om det er realistisk å gå ned de kg som trengs...

Hvis dette går i boks, skal jeg ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet. Kanskje til og med ta en bitteliten manikyr til den store dagen 8) .......

Habba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en oppdatert liste over ting som er planlagt og i orden:

#Lokale: Vi skiftet fra et nydelig lokale til et som er nærmere. Det sparer oss for buss og sparer gjestene lang reise fra kirke til lokale, og løser mange problemer ang overnatting :)

#Transport for gjester tur/retur kirke-lokale: Gjester ordner dette selv, avstanden er ikke lenger enn at man kan spasere baklengs og likevel rekke middagen i god tid.

#Transport for oss: ikke avklart, Han kjører nok med sin forlover, jeg vet ikke helt ennå.

#Fotograf, han sjekker priser, mulig vi blir nødt til å kutte der og heller stole på en stødig hånd og digitalkamera

#Ringer: Jeg vil ha en sort, han vil ha en annen, forhandlinger pågår

#Overnatting for oss: På hotellet festen skal være på.

#Organist: Følger med kirken

#Kirke, foreløbig ok

#Bukett: Gjerne en kombinasjon av orkideer og margeritter

#Toastmaster, ok

#Hans forlovere: ok

#Mine forlovere: Har spurt den ene, ok. Vurderer å spørre en til.

#Invitasjoner, vet omtrent hvordan vi vil ha det

#Bordkort, skal han lage, ikke ferdig diskutert

#Meny: sånn omtrent klart, vi skal prøvespise noen altrenativer

#Borddekorasjoner: noen ikke altfor høye, gjerne med blomster som flyter i skåler med vann

#Blomster i kirken: Vet ikke om det er nødvendig

#Mine klær:

-Kjole, skal få noen til prøving. Ellers kan jeg få sydd, eller vente til januar. Da kommer de nye modellene.

-Slør, er ikke sikker. Vurderer bare blomster, eller litt perlepynt i håret. Hvis ikke et mette-maritaktig slør.

-Sko, leter med håp i hjertet om at det etterhvert kommer sko som har en form som gjør at man ikke assosierer skoens form med instrumenter som stikkes inn i kroppens hulrom.

-Undertøy, trenger en god body på dagen, etterpå kan jeg bytte til noe mer ukomfortabelt :sjarmor:

#Hans klær: Han vil ta en runde og prøve på forskjellige klær

#Frisør: Ikke funnet, blir nok en av Brynes mange frisører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...