Gå til innhold

Hva mener du om søndagsåpne butikker?


AnonymBruker

Hva mener du om søndagsåpne butikker?  

126 stemmer

  1. 1. Hva mener du om søndagsåpne butikker?

    • Det er jeg for.
      87
    • Det er jeg imot. Man skal holde hviledagen hellig.
      34
    • Jeg følger ikke så godt med, og vet ikke hva jeg skal mene.
      4


Anbefalte innlegg

Gjest frankie1985

Er litt kjedelig med stengte dager, men skjønner det er godt med en hviledag også, skulle ønske de fikk inn walmart med billig mat og åpent på søndager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Gagaen skrev:

Eg er totalt i mot søndagsåpne butikkar! Akkurat som bransjen sjølv er det. 

Eg vil ha ein " anderledesdag" søndag, der tempoet er lågare og ein kan gjera andre ting enn å bruke pengar. Folk greier å planlegge litt så dei får handla mandag til lørdag 07-23. Hvis dei vil.. Ingen jobber 24/7 uansett. Det er viljen det står på. Om det er litt stress å handle ein ukedag, ja kva så? Du er ikkje aleine om å føle på stress, det er noko dei fleste føler på i kvardagen. Eg kjøper ingen av argumenta som blir brukt FOR søndagsåpent.

Det er ikke snakk om å kjøpe noens argument eller ikke. Hvis du eller andre ikke har lyst til å benytte dere av søndagsåpen butikk, så er det opp til dere. Akkurat på samme måte, burde det være opp til de som ønsker å benytte seg av det. ngen skal være nødt til å argumentere om hvor og når de skal planlegge og gjennomføre handling av matvarer. Stikker det så fryktelig i øynene at det er folk utenfor lokalbutikken, så får dere vel heller ta en tur i skog og mark. Da finner dere virkelig roen.

Anonymkode: 18be0...e4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
På 17.6.2019 den 16.15, AnonymBruker skrev:

Hvis folk hadde klart å planlegge litt hadde vi ikke trengt det. Men dessverre er det alt for mange imbesiler som ikke klarer det.

Anonymkode: 6d6b1...c2b

Det er ikke alle som har mulighet til (eller gidder, eller ønsker) å leve etter en strukturert a4 plan på alle områder. Som student aner jeg ofte ikke om det er onsdag eller lørdag. Hvis alle som går i søndagsbutikken er imbesiler har vi et nasjonalt problem her, jeg har knapt vært i en søndagsbutikk med kø på mindre enn 6-7 meter samme hva klokka er.

Alt kan man ikke kontrollere heller. En dag skifter været fullstendig om så man ønsker å grille. Plutselig får man mensen på et rart tidspunkt og trenger noe. Jeg måtte kjøpe en pakke bind på bensinstasjon en gang, en søndag. Det kosta meg FEMTIÅTTE KRONER og jeg glemmer det aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint at det finnes søndagsåpne butikker. Noen ganger kan man glemme, og da er det greit å kunne stikke bort i full fart og kjøpe den ene tingen man glemte under fredag- eller lørdagshandelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om å kjøpe noens argument eller ikke. Hvis du eller andre ikke har lyst til å benytte dere av søndagsåpen butikk, så er det opp til dere. Akkurat på samme måte, burde det være opp til de som ønsker å benytte seg av det. ngen skal være nødt til å argumentere om hvor og når de skal planlegge og gjennomføre handling av matvarer. Stikker det så fryktelig i øynene at det er folk utenfor lokalbutikken, så får dere vel heller ta en tur i skog og mark. Da finner dere virkelig roen.

Anonymkode: 18be0...e4b

Jo klart det er prat om å " kjøpe folks argument" , for å ha behov for søndagsåpne butikker KUN for bekvemmeligheten blir for dumt . Folk ser jo ikke konsekvenser ; med søndagsåpne butikker tvinger det seg fram annet søndagsarbeid og ; bakerier som leverer brød, sjåfører med varer, barnehager som må passe ungene til kassadama, renholder både i barnehagen og i bakeriet osv osv... Mange familiers mulighet til å være sammen på fridagen blir borte. Slik vil jeg ikke ha det, og det vil jeg kjempe imot og bry meg med så lenge det kreves. Og jeg vet jeg har mange med meg. 

Anonymkode: 190ec...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo klart det er prat om å " kjøpe folks argument" , for å ha behov for søndagsåpne butikker KUN for bekvemmeligheten blir for dumt . Folk ser jo ikke konsekvenser ; med søndagsåpne butikker tvinger det seg fram annet søndagsarbeid og ; bakerier som leverer brød, sjåfører med varer, barnehager som må passe ungene til kassadama, renholder både i barnehagen og i bakeriet osv osv... Mange familiers mulighet til å være sammen på fridagen blir borte. Slik vil jeg ikke ha det, og det vil jeg kjempe imot og bry meg med så lenge det kreves. Og jeg vet jeg har mange med meg. 

Anonymkode: 190ec...aff

Se deg rundt, menneske. Søndagsåpne butikker er vanlig i de aller fleste land. Ingen går konkurs, jobber seg ihjel eller har barn som streifer rundt alene. Ting går seg til. Jeg vil ikke ha det sånn at noen få skal diktere hvordan majoriteten skal ha det. Og ja, vi er flest som er FOR søndagsåpne butikker.

Anonymkode: 18be0...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se deg rundt, menneske. Søndagsåpne butikker er vanlig i de aller fleste land. Ingen går konkurs, jobber seg ihjel eller har barn som streifer rundt alene. Ting går seg til. Jeg vil ikke ha det sånn at noen få skal diktere hvordan majoriteten skal ha det. Og ja, vi er flest som er FOR søndagsåpne butikker.

Anonymkode: 18be0...e4b

Det har vært gjort undersøkelser og det er nok ikke noe flertall FOR nei. Google i vei så ser du! Er nok bare det at det er forkjemperne som viser seg fram på sosiale media. 

Anonymkode: 190ec...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært gjort undersøkelser og det er nok ikke noe flertall FOR nei. Google i vei så ser du! Er nok bare det at det er forkjemperne som viser seg fram på sosiale media. 

Anonymkode: 190ec...aff

Det sa de om Trump også. Det sa de om Brexit. Det sier de om Høyre-siden. Og vipps, så har de høyreregjeringer både her og der.

Anonymkode: 18be0...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært gjort undersøkelser og det er nok ikke noe flertall FOR nei. Google i vei så ser du! Er nok bare det at det er forkjemperne som viser seg fram på sosiale media. 

Anonymkode: 190ec...aff

De sier nei, og kjører til Sverige å handler på søndager og helligdager. Rett og slett dobbeltmoralske.

Anonymkode: cdae5...96d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde elsket å hatt søndagsåpne butikker. Selv jobber jeg 24/7, og noen ganger betyr det at etter en helg med 36 timer jobb at man gjerne trenger å handle litt mat ol.

Bare fordi butikkene er åpne betyr det ikke at folk MÅ handle, de som plent skal «slappe av» på en søndag, slapp av da! Og la oss andre handle i fred 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ariana807 skrev:

Jeg hadde elsket å hatt søndagsåpne butikker. Selv jobber jeg 24/7, og noen ganger betyr det at etter en helg med 36 timer jobb at man gjerne trenger å handle litt mat ol.

Bare fordi butikkene er åpne betyr det ikke at folk MÅ handle, de som plent skal «slappe av» på en søndag, slapp av da! Og la oss andre handle i fred 😂

Det er rart folk ikke ser konsekvenser , det er bare "meg meg og mine behov." Det handler ikke om å ikke UNNE andre å handle når de vil, men om å se litt større på det. Jeg personlig greier ikke se behovet. 

Anonymkode: 190ec...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er rart folk ikke ser konsekvenser , det er bare "meg meg og mine behov." Det handler ikke om å ikke UNNE andre å handle når de vil, men om å se litt større på det. Jeg personlig greier ikke se behovet. 

Anonymkode: 190ec...aff

Da leser du hva du skriver og tar det til deg selv. Du har ikke behov, men andre har. Du er dermed viktigest, siden du sier nei til å dekke andres behov.

Anonymkode: cdae5...96d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da leser du hva du skriver og tar det til deg selv. Du har ikke behov, men andre har. Du er dermed viktigest, siden du sier nei til å dekke andres behov.

Anonymkode: cdae5...96d

Jeg snakker ikke bare om meg personlig nei. Jeg snakker om alle som helt uten grunn må jobbe søndag fordi noen late sjeler ikke gidder å planlegge. På familiene som ikke engang får sett hverandre på søndag . På alle konsekvensene i samfunnet, ikke bare meg personlig. Jeg ser ingen andre som ser noe annet enn motsetningene åpen butikk vs stengt butikk. På ringvirkninger

 

Anonymkode: 190ec...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke bare om meg personlig nei. Jeg snakker om alle som helt uten grunn må jobbe søndag fordi noen late sjeler ikke gidder å planlegge. På familiene som ikke engang får sett hverandre på søndag . På alle konsekvensene i samfunnet, ikke bare meg personlig. Jeg ser ingen andre som ser noe annet enn motsetningene åpen butikk vs stengt butikk. På ringvirkninger

 

Anonymkode: 190ec...aff

Da melder du deg frivillig til å ta en for laget? En for sykepleieren, helsefagarbeideren, kioskansatte, taxisjaføren, plantasjemedarbeideren mf? For veldig mange jobber søndager. Og dermed hatt godt av åpne søndagsbutikker.

Anonymkode: cdae5...96d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da melder du deg frivillig til å ta en for laget? En for sykepleieren, helsefagarbeideren, kioskansatte, taxisjaføren, plantasjemedarbeideren mf? For veldig mange jobber søndager. Og dermed hatt godt av åpne søndagsbutikker.

Anonymkode: cdae5...96d

whataboutisme er ingen god debattform. 

Liv, helse og sikkerhet må selvsagt være bemannet søndager. Og restauranter høres til under " fritid" Og de har alltid hatt åpent. Hvorfor plantasjen skal ha åpent søndag har jeg aldri forstått. 

Det jeg snakker om er at man trenger IKKE flere som må jobbe søndager på bekostning av fritid og samvær med familien. 

Anonymkode: 190ec...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke bare om meg personlig nei. Jeg snakker om alle som helt uten grunn må jobbe søndag fordi noen late sjeler ikke gidder å planlegge. På familiene som ikke engang får sett hverandre på søndag . På alle konsekvensene i samfunnet, ikke bare meg personlig. Jeg ser ingen andre som ser noe annet enn motsetningene åpen butikk vs stengt butikk. På ringvirkninger

 

Anonymkode: 190ec...aff

Er det ikke kjekt for de som sårt trenger mer inntekt  å kunne jobbe søndager? Det blir en dag mer å ta av i arbeidsuken.

Anonymkode: e9b98...be5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

whataboutisme er ingen god debattform. 

Liv, helse og sikkerhet må selvsagt være bemannet søndager. Og restauranter høres til under " fritid" Og de har alltid hatt åpent. Hvorfor plantasjen skal ha åpent søndag har jeg aldri forstått. 

Det jeg snakker om er at man trenger IKKE flere som må jobbe søndager på bekostning av fritid og samvær med familien. 

Anonymkode: 190ec...aff

Ingen ville tatt skade av å jobbe hver 3dje søndag. Man ofrer ingenting da antall timer man jobber enda vil være det samme. Man kan kanskje gi barna en enda bedre hverdag med å 1 dag hver tredje uke ha fri onsdag og dermed tid til de om morgenen. Når man kun ser ting fra egen side, så blir det ikke mer rett. De fleste her inne vil ha søndagsåpne butikker. Det ser man på hvem som har stemt hva. Så hvorfor skal da din sannhet være rett for alle oss andre?

Anonymkode: cdae5...96d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen ville tatt skade av å jobbe hver 3dje søndag. Man ofrer ingenting da antall timer man jobber enda vil være det samme. Man kan kanskje gi barna en enda bedre hverdag med å 1 dag hver tredje uke ha fri onsdag og dermed tid til de om morgenen. Når man kun ser ting fra egen side, så blir det ikke mer rett. De fleste her inne vil ha søndagsåpne butikker. Det ser man på hvem som har stemt hva. Så hvorfor skal da din sannhet være rett for alle oss andre?

Anonymkode: cdae5...96d

De fleste inne her er jo ikke det samme som de fleste av det norske folk. Og det er det norske folk , IKKE bare KG-medlemmer som bør være med å bestemme. 

Anonymkode: 190ec...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke kjekt for de som sårt trenger mer inntekt  å kunne jobbe søndager? Det blir en dag mer å ta av i arbeidsuken.

Anonymkode: e9b98...be5

Penger er ikke alt for alle, det er kjekt å ha fritid og tid til familien og. Hva er vitsen med å ha unger om en bare skal se de før og etter jobb og skole? 

Anonymkode: 190ec...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste inne her er jo ikke det samme som de fleste av det norske folk. Og det er det norske folk , IKKE bare KG-medlemmer som bør være med å bestemme. 

Anonymkode: 190ec...aff

De aller fleste burde være for valgfrihet. La butikkene bestemme. Det kan de ikke i Norge.  Og jo, tror ma  fint finner noen fra alle yrkesgrupper her på KG, så den pollen er like gyldig som den statistikken de bruker ved å ringe for x 1000 mennesker.

Anonymkode: cdae5...96d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...