Gå til innhold

Hva mener du om søndagsåpne butikker?


AnonymBruker

Hva mener du om søndagsåpne butikker?  

126 stemmer

  1. 1. Hva mener du om søndagsåpne butikker?

    • Det er jeg for.
      87
    • Det er jeg imot. Man skal holde hviledagen hellig.
      34
    • Jeg følger ikke så godt med, og vet ikke hva jeg skal mene.
      4


Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Penger er ikke alt for alle, det er kjekt å ha fritid og tid til familien og. Hva er vitsen med å ha unger om en bare skal se de før og etter jobb og skole? 

Anonymkode: 190ec...aff

Nei uff, vi helsearbeidere trenger ikke barn, så dårlig foreldre vi er som jobber helger, to kvelder pr uke mm. Så la oss legge noed hele helsevesnet, så kan alle være hjemme med barna på søndag.

Anonymkode: cdae5...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste burde være for valgfrihet. La butikkene bestemme. Det kan de ikke i Norge.  Og jo, tror ma  fint finner noen fra alle yrkesgrupper her på KG, så den pollen er like gyldig som den statistikken de bruker ved å ringe for x 1000 mennesker.

Anonymkode: cdae5...96d

Valgfrihet er det ikke da! Ikke for de små butikkene som  føler seg pressa til å ha åpent og taper på det fordi det er for få kunder til at det lønner seg, og til slutt kanskje må legge ned pga det. Da går arbeidsplasser tapt. Ikke for de som jobber i disse butikkene med få ansatte som ikke får en turnus med hver 3. helg til å gå opp. Ikke alle steder HAR studenter som kan jobbe på søndager. 

Anonymkode: 190ec...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei uff, vi helsearbeidere trenger ikke barn, så dårlig foreldre vi er som jobber helger, to kvelder pr uke mm. Så la oss legge noed hele helsevesnet, så kan alle være hjemme med barna på søndag.

Anonymkode: cdae5...96d

Jeg har ikke snakket om helsearbeidere jeg, det er butikker vi prater om her vel. Jeg prater om at vi ikke trenger FLERE enn de som MÅ til å jobbe søndager. Liv, helse og sikkerhet er de som MÅ være der. 

 

Anonymkode: 190ec...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Valgfrihet er det ikke da! Ikke for de små butikkene som  føler seg pressa til å ha åpent og taper på det fordi det er for få kunder til at det lønner seg, og til slutt kanskje må legge ned pga det. Da går arbeidsplasser tapt. Ikke for de som jobber i disse butikkene med få ansatte som ikke får en turnus med hver 3. helg til å gå opp. Ikke alle steder HAR studenter som kan jobbe på søndager. 

Anonymkode: 190ec...aff

Spåkone blitt? Vanskelig å vite hvordan ting vil bli, når det aldri før har vært. 

Anonymkode: cdae5...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke snakket om helsearbeidere jeg, det er butikker vi prater om her vel. Jeg prater om at vi ikke trenger FLERE enn de som MÅ til å jobbe søndager. Liv, helse og sikkerhet er de som MÅ være der. 

 

Anonymkode: 190ec...aff

Les hva du skrev. Yrkesgruppe burde da ikke ha betydning. Helsearbeidere er gode foreldre hvis de jobber søndager, alle andre ofrer en dag med barna? Blir vel litt sært.

Anonymkode: cdae5...96d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Les hva du skrev. Yrkesgruppe burde da ikke ha betydning. Helsearbeidere er gode foreldre hvis de jobber søndager, alle andre ofrer en dag med barna? Blir vel litt sært.

Anonymkode: cdae5...96d

Jeg har heller aldri skrevet noe om gode eller dårlige foreldre.Jeg har hele tida prata om forskjell på de som MÅ jobbe søndager og de som ikke trenger det. Har også hele tida snakket om at vi ikke trenger FLERE enn det som MÅ til å jobbe søndager

Anonymkode: 190ec...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke snakket om helsearbeidere jeg, det er butikker vi prater om her vel. Jeg prater om at vi ikke trenger FLERE enn de som MÅ til å jobbe søndager. Liv, helse og sikkerhet er de som MÅ være der. 

 

Anonymkode: 190ec...aff

Du glemmer en hel del andre arbeidere som også jobber alle dager i uka 24/7, blant annet meg. Ikke noe innen liv, helse eller sikkerhet, men uten meg hadde ikke deler av Norge og dens struktur gått rundt. 

Du har kanskje sterke meninger om hva som er «riktig» her, men i denne diskusjonen er det kun meninger, og mange i akkurat denne diskusjonen er for å ha søndagsåpne butikker.

En positiv konsekvens av slike butikker er flere jobber. Nei det er mange som ikke ønsker å arbeide på en søndag, men set finnes også mange som faktisk ønsker seg en jobb, og som ikke bryr seg om de har fri på en onsdag eller en søndag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Ariana807 skrev:

Du glemmer en hel del andre arbeidere som også jobber alle dager i uka 24/7, blant annet meg. Ikke noe innen liv, helse eller sikkerhet, men uten meg hadde ikke deler av Norge og dens struktur gått rundt. 

Du har kanskje sterke meninger om hva som er «riktig» her, men i denne diskusjonen er det kun meninger, og mange i akkurat denne diskusjonen er for å ha søndagsåpne butikker.

En positiv konsekvens av slike butikker er flere jobber. Nei det er mange som ikke ønsker å arbeide på en søndag, men set finnes også mange som faktisk ønsker seg en jobb, og som ikke bryr seg om de har fri på en onsdag eller en søndag.

Og som du ser ; det kan og bli FÆRRE jobber. Små butikker som går dukken pga av dette. 

Anonymkode: 190ec...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og som du ser ; det kan og bli FÆRRE jobber. Små butikker som går dukken pga av dette. 

Anonymkode: 190ec...aff

Konkurranse vil alltid føre til den enes død og den andres brød. Det er selvsagt synd for de små butikkene, men jeg synes det blor feil at vi skal ha et regelverk som gir de spesielle vilkår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2019 den 9.19, AnonymBruker skrev:

Folk handler neppe mer av den grunn, det blir bare spredd utover en ekstra dag. Resultatet kan bli høyere priser.

Anonymkode: 6d6b1...c2b

Folk vil handle mer. De vil handle noe annet enn det de har, dersom de har lyst på noe annet enn det de har i kjøleskapet. Ulempen er at det vil medføre høyere marsvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Brunello skrev:

Folk vil handle mer. De vil handle noe annet enn det de har, dersom de har lyst på noe annet enn det de har i kjøleskapet. Ulempen er at det vil medføre høyere marsvin.

Hvor mye høyere marsvin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hvor mye høyere marsvin?

Ganske mye høyere. Har du sett de store marsvinene de har i Givskud Zoo i Danmark? Omtrent så høye. Eller så skulle det stått matsvinn.

Endret av Brunello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Brunello skrev:

Ganske mye høyere. Har du sett de store marsvinene de har i Givskud Zoo i Danmark? Omtrent så høye. Eller så skulle det stått matsvinn.

Har ikke sett dem, men de høres koselige ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Har ikke sett dem, men de høres koselige ut.

På størrelse med en middels hund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke snakket om helsearbeidere jeg, det er butikker vi prater om her vel. Jeg prater om at vi ikke trenger FLERE enn de som MÅ til å jobbe søndager. Liv, helse og sikkerhet er de som MÅ være der.

Så du vil altså stenge hagesentre, restauranter og bensinstatsjoner på søndager?

Anonymkode: 6d6b1...c2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...