Gå til innhold

Hva mener du om søndagsåpne butikker?


AnonymBruker

Hva mener du om søndagsåpne butikker?  

126 stemmer

  1. 1. Hva mener du om søndagsåpne butikker?

    • Det er jeg for.
      87
    • Det er jeg imot. Man skal holde hviledagen hellig.
      34
    • Jeg følger ikke så godt med, og vet ikke hva jeg skal mene.
      4


Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Syntes du butikkene selv skulle få bestemme når de vil ha åpent? Eller er brustad.buer et gode i våre dager?

Anonymkode: 6d6b1...c2b

24/7 butikker takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, AnonymBruker said:

Bare bra med søndagsåpne butikker. Etter hvert som det blir vanlig vil det lønne seg mere for butikkene og man kan få flere ut i jobb da man trenger personale som kan dekke dette. 

Anonymkode: 4ab11...824

Folk handler neppe mer av den grunn, det blir bare spredd utover en ekstra dag. Resultatet kan bli høyere priser.

Anonymkode: 6d6b1...c2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Thyra said:

IMG_20190616_225803.jpg

Fake news.

Anonymkode: 6d6b1...c2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at staten ikke har noe med hva slags åpningstider en privat bedrift har lyst til å drifte. Det burde vært helt og holdent opp til markedet å bestemme.

Anonymkode: 5e624...94b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Supert for oss som er elendig på å planlegge noe som helst. Jeg er faen så sløv på alt unntatt jobb, så når jeg våkna igår og skjønte at vi ikke hadde hverken frokost eller noe middagsmat, var der heldigvis bare å rusle ned på butikken å få ferskt og varmt brød og middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra for samfunnet og oss alle at det er en dag i uka det er mindre åpent. 

Skal flere bransjer ha normale virkedager i helgene vil det tvinge andre til å følge etter. Barnehager og offentlig transport feks. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som turnusarbeider er jeg veldig glad for at Joker får ha sin butikk åpen på søndag.

Anonymkode: 032bc...b8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matbutikkene kunne vært åpne på søndager, men noe annet er ikke nødvendig for min del.

Anonymkode: 5cfcc...c82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imot, ikke pga. "holde hviledagen hellig" (som i svaralternativet), men fordi prisene vil bli høyere. Folk kommer ikke til å spise mer mat fordi alt er åpent en ekstra dag i uka. Dermed vil alt bli dyrere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater brustadbuer. Ja til søndagsåpne HELE butikker!

Anonymkode: 1412d...37e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Er imot, ikke pga. "holde hviledagen hellig" (som i svaralternativet), men fordi prisene vil bli høyere. Folk kommer ikke til å spise mer mat fordi alt er åpent en ekstra dag i uka. Dermed vil alt bli dyrere. 

Med den logikken burde butikkene har kortere åpningstid resten av uken, kanskje stengt er par ekstra dager. F.eks. åpen tirsdag og torsdag 10-18, og lørdag 10-13, stengt resten av uken. Da hadde nok prisene kunne settes ned.

Anonymkode: 6d6b1...c2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Emma Belikova skrev:

Folk blir så sløve, og klarer ikke å planlegge når man er vandt til at alt er tilgjengelig hele tiden. Jeg vil ikke ha søndagsåpne butikker, og jeg synes også det er helt idiotisk at matbutikkene er oppe til 23. Holder lenge med å holde oppe til 20. 

Så flott for deg at det holder med åpent til kl 20, for min del så er det greit å kunne gjøre innkjøpene etter barna er lagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, stan skrev:

Det er bra for samfunnet og oss alle at det er en dag i uka det er mindre åpent. 

Skal flere bransjer ha normale virkedager i helgene vil det tvinge andre til å følge etter. Barnehager og offentlig transport feks. 

 

Hadde vært flott om de som jobber turnus kunne fått sine barn inn i en 24/7 barnehage (Mener det burde vært noen slike slik at de som har turnus jobber kunne hatt mulighet til å fortsatt kunne ha det med barn, noe ikke alle kan pr d.d)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer fra en turistbygd, der alle butikker kan søke om å ha åpent hele butikken, også søndager og mange helligdager. De som handler er selvfølgelig 80% lokale, turistene er jo i bilen på vei hjem👀 Men stemningen er jo som en vanlig søndag for det. Alt annet er stengt, og butikken har faktisk sørget fir at jeg har kommi meg ut sammen med vennene mine på fjelltur og pikniker, fordi "ey, det er jo fint vær, vi må finne på noe!". For meg er det mer stress og høyere puls av å finne ut at man er tom for bleier søndag formiddag, og butikkene er stengt.. eller du har vært på noe med kjæresten, som aldri har mat nok i kjøleskapet, hele lørdagen og finner ut at det ikke noe der til mat i morgen..

Sukk, en av de tingene jeg savner MEST ved å flytte fra bygda er friheten på når man skal gå i butikken..

Det er jo ikke snakk om at hele samfunnet skal rulle og gå videre. Så jeg snakker da kun om at matbutikker skal være åpne. Og ja, jeg er tilogmed kristen🙃

Anonymkode: a5ba2...838

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer fra en turistbygd, der alle butikker kan søke om å ha åpent hele butikken, også søndager og mange helligdager. De som handler er selvfølgelig 80% lokale, turistene er jo i bilen på vei hjem👀 Men stemningen er jo som en vanlig søndag for det. Alt annet er stengt, og butikken har faktisk sørget fir at jeg har kommi meg ut sammen med vennene mine på fjelltur og pikniker, fordi "ey, det er jo fint vær, vi må finne på noe!". For meg er det mer stress og høyere puls av å finne ut at man er tom for bleier søndag formiddag, og butikkene er stengt.. eller du har vært på noe med kjæresten, som aldri har mat nok i kjøleskapet, hele lørdagen og finner ut at det ikke noe der til mat i morgen..

Sukk, en av de tingene jeg savner MEST ved å flytte fra bygda er friheten på når man skal gå i butikken..

Det er jo ikke snakk om at hele samfunnet skal rulle og gå videre. Så jeg snakker da kun om at matbutikker skal være åpne. Og ja, jeg er tilogmed kristen🙃

Anonymkode: a5ba2...838

Skal nevnes at jeg faktisk fikk sjokk når jeg flytta til oslo og oppdaget at jeg måtte gå et godt stykke for å klare finne en liten joker eller bunnpris. Var helt fjernt for meg at åpningstidene skulle være bedre på bygda, det strider jo imot all fornuft😂

Anonymkode: a5ba2...838

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal nevnes at jeg faktisk fikk sjokk når jeg flytta til oslo og oppdaget at jeg måtte gå et godt stykke for å klare finne en liten joker eller bunnpris. Var helt fjernt for meg at åpningstidene skulle være bedre på bygda, det strider jo imot all fornuft😂

Anonymkode: a5ba2...838

Det er jo tilfeldigheter. Masse brustadbuer (Bunnpris, joker evt. andre) i Oslo. Alt annet over 100 m2 følger vanlige åpningstider. 

Anonymkode: 73f64...6e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest #Rasshøl

Jeg syns det er veldig praktisk. Det er sjeldent jeg benytter av det. Her jeg bor er det 3 søndagsåpne butikker, de stenger 23:00 og 24:00. For de som jobber ugunstige tider eller ofte har en stressende hverdag må det være veldig praktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo tilfeldigheter. Masse brustadbuer (Bunnpris, joker evt. andre) i Oslo. Alt annet over 100 m2 følger vanlige åpningstider. 

Anonymkode: 73f64...6e6

Her jeg bor er det en joker som har åpningstid til 24:00 på søndag. Og den søndagsåpne kiwibutikken (minibutikk) er åpen fra 09:00 - 23:00. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Hadde vært flott om de som jobber turnus kunne fått sine barn inn i en 24/7 barnehage (Mener det burde vært noen slike slik at de som har turnus jobber kunne hatt mulighet til å fortsatt kunne ha det med barn, noe ikke alle kan pr d.d)

Helt enig i det. Så vidt jeg vet har det vært forsøkt i en barnehage i tilknytning til sykehuset her i byen. Både utvidet tid og alle dager i uka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med den logikken burde butikkene har kortere åpningstid resten av uken, kanskje stengt er par ekstra dager. F.eks. åpen tirsdag og torsdag 10-18, og lørdag 10-13, stengt resten av uken. Da hadde nok prisene kunne settes ned.

Anonymkode: 6d6b1...c2b

Det er jo forskjell på å redusere så kraftig og unngå akkurat søndagen. Dette er et litt feilaktig argument fordi man tar utgangspunkt i en hypotetisk situasjon. Men dagens åpningstider er priset inn allerede, og argumentet til de som ikke nødvendigvis er for søndagsåpent er at det kan bli dyrere utover dagen priser. Vi som kan planlegge litt ønsker ikke å betale mer på grunn av andre som ikke får handlet de andre 6 dagene i uka med et stort åpningstidsvindu de andre dagene. Jeg har da jobbet både 15 og 18 timer

Anonymkode: 73f64...6e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...