Gå til innhold

Det ringer på døren om natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan dere ikke bare spørre hvem det er og hva det gjelder, da? Eller mener dere det er risikabelt å røpe at det fins folk i huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde selvfølgelig åpnet, uten betenkeligheter. Det verste som kan skje er at jeg blir ranet, og da har jeg uansett forsikring til å erstatte stjålte eiendeler.

Null problem :)

Anonymkode: 05872...f0d

Da har ikke du like god fantasi som jeg midt på natten. Hadde vært mest redd for å bli voldtatt tror jeg. Man hører så mye rart 

Anonymkode: 77f79...1b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke åpnet. Åpner heller ikke døra på dagtid dersom jeg er opptatt (babyen har sovnet på fanget mitt, jeg skifter bleie eller lignende) Vi har kodelås på døra så alle i familien kan komme seg inn på egen hånd. 

Anonymkode: ccb26...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt ikke åpnet, men jeg hadde ringt de som bor såpass nærme meg som er i slekta vår, for å finne ut om 

a) Det var dem. Kanskje det skjer noe ekstraordinært hos dem som gjør at de trenger hjelpen min?

b) Hvis alle svarer nei på det første spørsmålet, så hadde jeg da vurdert å be de som bor aller nærmest om å komme over. Takknemlig for at vi blant annet har en i slekta som er politi, og som bor relativt nærme oss. Det hadde da vært en av de jeg hadde kontaktet, hvis jeg hadde vært alene hjemme.

Anonymkode: f32bf...0e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke åpnet, og sikkert svettet av redsel etterpå. Vi har kikkehull men det er så lytt gjennom døra at de ville hørt om jeg sto der... Heldigvis er soveromsvinduet ut mot gata slik at jeg ville sett hvem det var når de hadde gått igjen. 

Ei venninne fortalte at hu og søsteren var hjemme alene(mange år siden) , ei dame ringte på som fortalte at hun ble forfulgt og om hun kunne komme inn for å ringe politiet. Men de turte ikke slippe henne inn. Tror det var på den tiden når ikke alle hadde mobiler. Syke folk kan jo si mye rart for å slippe inn i et hus. 

Anonymkode: 07ee1...524

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne fortalte at hu og søsteren var hjemme alene(mange år siden) , ei dame ringte på som fortalte at hun ble forfulgt og om hun kunne komme inn for å ringe politiet. Men de turte ikke slippe henne inn. Tror det var på den tiden når ikke alle hadde mobiler

Sjokkerende! Søstrene kan dermed være moralsk medskyldig i mishandling og/eller drap.

Anonymkode: 3b452...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Kommer jo an på hvor en bor. Vi bor i bygård så da et det vanlig at folk ringer feil eller naboer som har glemt nøkkelen til hoveddøren. Ringer noen på utenfor selve døren så ser jeg gjennom kikkehullet før jeg åpner. Men på natten så åpner jeg ikke for noen. Folk som kjenner meg ringer eller sender SMS om de kommer uinvitert på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde selvfølgelig åpnet, uten betenkeligheter. Det verste som kan skje er at jeg blir ranet, og da har jeg uansett forsikring til å erstatte stjålte eiendeler.

Null problem :)

Anonymkode: 05872...f0d

Nei. verste som kan skje er at du blir voldtatt og drept.

Anonymkode: 19521...41e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde selvfølgelig åpnet, uten betenkeligheter. Det verste som kan skje er at jeg blir ranet, og da har jeg uansett forsikring til å erstatte stjålte eiendeler.

Null problem :)

Anonymkode: 05872...f0d

Det verste jeg tenker er voldtekt.

Anonymkode: 78859...c5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Wonka skrev:

Her var det unormalt mange husredde.. er dere redd for alt her i livet også? 

 

Hadde åpnet ja. Hvorfor ikke?

Så fordi jeg syns det er drit ekkelt at noen banker på døra midt på natta så er jeg redd alt mulig? Så flott at du er supergirl som ikke frykter det minste da. Nei, jeg er svært lite redd ellers, men noe er jeg også redd for. Alle har vel noe dem er redd for? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette siste her.. hvordan håndtere? Det er jævlig ubehagelig å kjøre "ingen hjemne" til en små-ustabil dude.

Anonymkode: d1b55...686

Foreløpig har jeg ikke sett han utenfor her, så vet ikke hva jeg hadde gjort om han dukket opp. Det går mest i meldinger enda, som jeg ignorerer. Har jo sagt fra at jeg er i et forhold på tiende året, men det er visst ikke så viktig. Tror jeg hadde ringt politiet om han dukket opp, evt. kjeftet han opp fra et vindu i andre etasje? Nei, jeg aner ikke. Får vel ikke hjelp fra politiet med mindre man har store mengder bevis..

Jeg har hatt stalker før, da ga han seg når jeg varslet kjæresten hans 🙄 

Anonymkode: 0702f...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalt ikke redd om natta, men hadde det ringt på så hadde jeg verken åpnet eller fått sove mer den natten.

Anonymkode: 2dbf3...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke åpnet, og sikkert svettet av redsel etterpå. Vi har kikkehull men det er så lytt gjennom døra at de ville hørt om jeg sto der... Heldigvis er soveromsvinduet ut mot gata slik at jeg ville sett hvem det var når de hadde gått igjen. 

Ei venninne fortalte at hu og søsteren var hjemme alene(mange år siden) , ei dame ringte på som fortalte at hun ble forfulgt og om hun kunne komme inn for å ringe politiet. Men de turte ikke slippe henne inn. Tror det var på den tiden når ikke alle hadde mobiler. Syke folk kan jo si mye rart for å slippe inn i et hus. 

Anonymkode: 07ee1...524

Hørte en lignende historie der en dame ville komme inn å lå telefonen å ringe politiet pga hun ble forfulgt. De slapp henne ikke inn å dagen etterpå ble hun funnet død. Så tragisk :(

Anonymkode: 78859...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan faktisk ringe politiet hvis det ringer på sent på natta. Ikke for å anmelde , men for å være på den sikre siden. Det kan være noe som trenger hjelp, det kan også være noen med onde hensikter. Har man et vindu som man kan åpne ved døren så går det an å spørre, men syns man bør være forsiktig med å leke en helt som ikke frykter noe som helst. Det er mye farlig mennesker der ute, så det er ikke rart man blir redd. Hører mange historier, så jeg syns man skal ta sine forhåndsregler. Er det noen som sier de blir forfulgt så ringer man politiet med en gang og ber dem komme, så slipper man inn vedkommende så h*n kan være trygg så lenge. Men sånn i tilfelle også den personen kanskje er en luring så er ihvertfall politiet på vei.

Og for alle del, det er ingen skam å føle litt frykt heller. Det burde alle vite. Tviler på at noen er helt fri for frykt. At man er redd for det ene behøver ikke å bety at man er redd for alt. 

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte en lignende historie der en dame ville komme inn å lå telefonen å ringe politiet pga hun ble forfulgt. De slapp henne ikke inn å dagen etterpå ble hun funnet død. Så tragisk :(

Anonymkode: 78859...c5c

Det finnes jo en annen mulighet. Det er å ikke slippe vedkommende inn, men ringe politiet for henne mens hun venter ute. Det ville jeg gjort. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ikke sikkert jeg engang har stengt døra kl 00.30 på sommeren. Den står på vidt gap til jeg legger meg om det er tempratur til det. Og på sommeren er det ikke ofte jeg har lagt meg en gang på den tiden. Og kommer det noen så ser jeg rett ut om jeg ser på tv.

Anonymkode: 0a7f0...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde ikke åpnet. Hadde forsøkt å sett ut vinduet, men er da risiko for at den som er utenfor ser meg. Ville evt sendt en mld til de nærmeste og hørt om det var dem. Tenker også at hvis noen «på død og liv» må ha tak i meg/komme seg inn så ringer man på flere ganger og evt. hamrer på døren enn kun å ringe på en gang. Jeg bor i leilighet så en risiko for at noen ringer på feil også selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde absolutt ikke åpnet, men jeg hadde ringt de som bor såpass nærme meg som er i slekta vår, for å finne ut om 

a) Det var dem. Kanskje det skjer noe ekstraordinært hos dem som gjør at de trenger hjelpen min?

b) Hvis alle svarer nei på det første spørsmålet, så hadde jeg da vurdert å be de som bor aller nærmest om å komme over. Takknemlig for at vi blant annet har en i slekta som er politi, og som bor relativt nærme oss. Det hadde da vært en av de jeg hadde kontaktet, hvis jeg hadde vært alene hjemme.

Anonymkode: f32bf...0e8

Snakk om krisemaksimering. Du hadde seriøst ringt halve slekten midt på natten, vekket dem og laget styr, bare fordi noen hadde ringt på døren din?

Og det stopper ikke der. Du hadde i tillegg bedt dem komme bort til deg? Hjelpes.

Anonymkode: a47f9...30c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Finnes ikke husredd. Men hadde ikke åpnet. Har jeg lagt meg så har jeg lagt meg. Dessuten bor jeg midt i skogen uten naboer, om noen ringer på døra så er det idioter som går Norge på langs og har overvurdert egen evne, mordere eller monstre. Ingen normale folk reker rundt i skauen midt på natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde absolutt ikke åpnet, men jeg hadde ringt de som bor såpass nærme meg som er i slekta vår, for å finne ut om 

a) Det var dem. Kanskje det skjer noe ekstraordinært hos dem som gjør at de trenger hjelpen min?

b) Hvis alle svarer nei på det første spørsmålet, så hadde jeg da vurdert å be de som bor aller nærmest om å komme over. Takknemlig for at vi blant annet har en i slekta som er politi, og som bor relativt nærme oss. Det hadde da vært en av de jeg hadde kontaktet, hvis jeg hadde vært alene hjemme.

Anonymkode: f32bf...0e8

Seriøst, ville du ringt rundt til folk midt på natten for å høre om de kanskje trenger din hjelp fordi de kanskje har ringt på døren din? Hvis de svarer telefonen så er det jo fordi de har den med seg. Hadde ikke vedkommende ringt deg selv da, i stedet for å ringe på døren? 

Så det du gjør hvis noen ringer på døren din midt på natten, er å vekke alle du kjenner og til og med be dem om å komme bort til deg? Midt på natten? 

Er glad jeg ikke er en del av den slekten altså. Helt vill overreaksjon. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...