Gå til innhold

Det ringer på døren om natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde ikke åpnet. Om det var slik at alle ikke var i huset, så kanskje. 

Jeg ville gjort alt jeg kunne for å finne ut hvem det var da. 

Forholdsvis enkelt her jeg bor nå. Tidligere bodde jeg i blokk/bygård og da opplevde jeg av og til at noen ringte på feil. På natten bare ignorerte jeg det, på dagen så svarte jeg og det var stort sett feilringinger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok forventet at om det var venner ville de prøvd å kontakte meg på flere måter enn å bare ringe/banke på døren til huset. Så tror ikke jeg hadde åpnet døren så sent om jeg ikke kunne høre at det var et nødstilfelle eller fått en lyd fra venner i samme stund. Hadde hvertfall ikke kikket i vinduet etter å ha sett så mange skrekkfilmer hvor de brått dukker opp der.

Der jeg bor nå er det kamera ved døren som automatisk går på når de ringer på, så slipper unna med å bare kikke i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har mine mistanker om hvem det kan ha vært men rart at han ikke ringer meg når jeg ikke åpnet da.  Jeg turde ikke en gang å se ut av vinduet så husredd er jeg hehe.. 

Anonymkode: 78859...c5c

Jaa, jeg opplevde en gang (når dørklokka mi var ødlagt) at det hamret på døra når jeg sov, jeg våkner opp og trodde at jeg hadde drømt, hørte en voldsom hamring... det var rett etter bruddet med meg og eksen.. men så gikk jeg ut på morningen og da var det herresko spor i snøen. Jeg lurer fortsatt på hvem det var. Jeg syntes det er rart at han ikke ringte meg hvis det var han. Han hadde ikke bil og det tok han sånn 30 minutter med buss for å komme seg til meg, og jeg så sporene helt til bussen.. så personen har kommet seg til meg uten bil. 🤔 så heretter så skal jeg faktisk bare ta det alvorlig å se ut av vinduet med en gang, for jeg lurer fortsatt... tok faktisk bilde av fotsporene. Man bør prøve å ihvertfall se ut av et vindu ellers så blir man jo bare sittende i ettertis å være nysgjerrig og redd for om det skal skje igjen. 

Anonymkode: ae346...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alenemamma så er jo alltid alene hjemme men har aldri opplevd noe sånt før. Kommer nok ikke til å tørre å sovne før det blir morgen,for dette var ekkel opplevelse.

Anonymkode: 78859...c5c

Det skjønner jeg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ men jeg legger til at jeg har tenkt på om han kanskje hadde mistet telefonen eller var tom for strøm kanskje. 

Anonymkode: ae346...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tråd med samme tema . Kanskje noe nyttig info der? 

 

Anonymkode: 916ff...8ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til vanlig: Jeg har god oversikt fra soverommet, så jeg kunne sett vedkommende derfra. Kan også se hvor de går om de forlater plassen, om de fortsetter å oppholde seg i nærheten. Så nei, jeg hadde ikke åpnet på natten.

Nå når jeg har en innpåsliten fyr etter meg: åpner ikke døra noe tid på døgnet. Stoler ikke på at han er helt riktig. 

Anonymkode: 0702f...053

Dette siste her.. hvordan håndtere? Det er jævlig ubehagelig å kjøre "ingen hjemne" til en små-ustabil dude.

Anonymkode: d1b55...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Elefantenirommet skrev:

Jøss, hva er dere så redde for? Dere har vel låst utgangsdøren? 🤔 

Jeg hadde sett i nøkkelhullet evnt ut av vinduet. Hadde ikke åpnet for vilt fremmede midt på natten, men hadde åpnet om det var noen jeg kjente (høyst usannsynlig at noen jeg kjenner kommer uanmeldt midt på natten) eller om det mot formodning var noen i skikkelig nød. 

Men jeg hadde ikke vært redd. Mest sannsynlig er det noen som har ringt på feil, så bare å legge seg igjen. 😊

De fleste har ikke hull igjennom nøkkelhullet på utgangsdøra 😛 menmen noen har kikkehull, men det er mest vanlig i blokk. 

Anonymkode: ae346...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste har ikke hull igjennom nøkkelhullet på utgangsdøra 😛 menmen noen har kikkehull, men det er mest vanlig i blokk. 

Anonymkode: ae346...d4e

Jo, men ofte ringes det på ute foran hovedinngangen, og dørene er låst. Og man har ikke overvåkningssystem slik at man kan se hvem som ringer på der nede på bakkenivå.

Anonymkode: 916ff...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men ofte ringes det på ute foran hovedinngangen, og dørene er låst. Og man har ikke overvåkningssystem slik at man kan se hvem som ringer på der nede på bakkenivå.

Anonymkode: 916ff...8ca

Jo det er ganske vanlig å ha overvpkningssystem på ringeklokka i blokk nå faktisk. Mange av mine venner har det. Pleier alltid å sette nesa eller det ene øyet i kameraet når jeg ringer på 

Anonymkode: ae346...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørklokka mi virker ikke 😄og de som kjenner meg vet å sende sms på forhånd. 

Anonymkode: a38fa...5a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kjenner meg godt vet at jeg er husredd å hadde helt klart ringt/sendt sms på foran. Men har en mann i tankene som ikke kjenner meg så godt å som kanskje kunne gjort det,men rart å ikke sende sms/ringe når jeg ikke åpner da.

Anonymkode: 78859...c5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det unormalt mange husredde.. er dere redd for alt her i livet også? 

 

Hadde åpnet ja. Hvorfor ikke?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde noe lignende for noen år tilbake. Det ringte på flere ganger sent på natten. Jeg åpnet ikke, det turte jeg ikke. 

Anonymkode: 4e6c0...d90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wonka skrev:

Her var det unormalt mange husredde.. er dere redd for alt her i livet også? 

 

Hadde åpnet ja. Hvorfor ikke?

Jeg er ikke husredd. Jeg åpnet rett og slett ikke fordi det er en mann der ute som jeg fryktet.

Anonymkode: 4e6c0...d90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke husredd. Jeg åpnet rett og slett ikke fordi det er en mann der ute som jeg fryktet.

Anonymkode: 4e6c0...d90

Det er jo innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på mange ting om jeg hadde åpne: Hvor jeg bor, hvem som er i livet mitt, hvem som nettopp er ute av livet mitt, hvilken magefølelse jeg får osv...

Anonymkode: f341a...1b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selvfølgelig åpnet, uten betenkeligheter. Det verste som kan skje er at jeg blir ranet, og da har jeg uansett forsikring til å erstatte stjålte eiendeler.

Null problem :)

Anonymkode: 05872...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke åpnet. Regner med at folk sender melding på forhånd hvis de skal besøke meg så sent. Pleier ikke alltid åpne etter kl 19-20 heller hvis jeg ikke vet hvem det er. Mest fordi jeg ofte har dusjet og ser ut som en slask, men generelt syns jeg det er greit å si ifra før man kommer på besøk. Skal også sies at jeg nettopp har flyttet til ny leilighet og derfor ikke kjenner noen som kan tenkes å plutselig stikke innom uten å gi beskjed.

Anonymkode: ed0b5...85c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...